Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:01

connie64 schreef:
deze stieren hebben overigens een heel goed leven gehad!Beter als al die kippen en varkens die wij opeten....

Wat wil je hier mee zeggen?????

Pure dierenmishandeling vindt ik het. Goedpraten omdat de dieren een goed leven hebben gehad? :n

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:02

geryon eet je wel eens een eitje....of draag je geen t shirt uit een land waar kinderen hard aan zitten te werken...

gelijk weer zo moraal ridder zijn hier in Nederland...laat mensen toch hun gewoonten en cultuur behouden

connie64

Re: Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:03

nee ik zie het zeker niet als dierenmishandeling,erg he!

Lara_Silver

connie64 schreef:
deze stieren hebben overigens een heel goed leven gehad!Beter als al die kippen en varkens die wij opeten....

En hij, had hij een goed en fijn leven?

Let op: foto kan als schokkend worden ervaren!
http://img.over-blog.com/500x335/4/14/1 ... 933162.jpg

edit: een dier voor de lol doden is nooit goed te praten.
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 10-11-13 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Schokkende foto in linkje gezet

_Summerly_

loriene schreef:
connie64 schreef:

Wat wil je hier mee zeggen?????

Pure dierenmishandeling vindt ik het. Goedpraten omdat de dieren een goed leven hebben gehad? :n
Neuh, maar een beetje hypocriet is het wel, nietwaar?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:05

connie64 schreef:
geryon eet je wel eens een eitje....of draag je geen t shirt uit een land waar kinderen hard aan zitten te werken...

gelijk weer zo moraal ridder zijn hier in Nederland...laat mensen toch hun gewoonten en cultuur behouden

Er zit nogal een verschil tussen een eitje en een eitje.. We hebben het hier over dieren dus niet over shirts gemaakt door kinderen.

Moraalridders?! Ik mocht het toch wel hopen dat bokt vol dierenvrienden zit! Dat jij stierenvechten geen diermishandeling vind, geeft al genoeg aan..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:06

Nooor_ schreef:
... En dan vinden ze zwarte pieten niet kunnen. :n

Exact mijn gedachten.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:06

Stierenvechten is daar volksvermaak,kun je niet vergelijken met kippen,varkens.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:07

loriene schreef:
Stierenvechten is daar volksvermaak,kun je niet vergelijken met kippen,varkens.
Want? Die hebben geen recht op een pijnvrij leven?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:08

Lara_sver. Kun je je bericht wellicht even aanpassen de foto in link zetten met de opmerking schokkende foto? Er zitten ook jongere bokkers op bokt.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:09

Tuurlijk hebben ze daar recht op maar je kunt dat niet vergelijken met het stierenvechten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:09

Het is wel zo dat de stieren die gebruikt worden voor het stierenvechten echt een koninklijk leven hebben (gehad).

Maar dat maakt hun einde niet minder barbaars en walgelijk :r. Ik kan me ook echt niet voorstellen hoe je stierenvechten NIET als dierenmishandeling kan zien.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:10

Lara_sver, doe alsjeblieft die foto in een link! Ik hoef zulke dingen niet te zien, en zo zijn er wel meer met mij...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:15

connie64 schreef:

Dus we zouden jou ook mogen stenigen en er gezellig bij gaan staan kijken????
Ja dat je dan dood gaat is jammer maar ach....je hebt toch een goed leven gehad??

Sorry hoor maar ik vind een goed leven geen reden voor een pijnlijke dood.
Het is schandalig.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:17

Echt om te kotsen vind ik dat hele stierenvechten. Belachelijk dat dit wordt goed gekeurd, al helemaal in contrast met ons sinterklaas feest inderdaad. Echt, bah.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:52

connie64 schreef:

:? |o :r BELACHELIJK! En dan druk ik me zacht uit! Sorry ik kan veel hebben maar van zo'n gedachtegang krijg ik hélemaal de kriebels. :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:01

connie64 schreef:

Eigenlijk vind ik dit wel heel erg ja :). Wanneer is iets voor jou dan wel dierenmishandeling?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:39

connie64 schreef:

Een goed leven? Om dat zo aan hun einde te komen? Zo opgefokt als wat, doorboord met speren? Nee hoor, dat noem ik echt geen goed leven.
En spreek voor jezelf over die varkens en kippen, ik ben vegetariër.

Natuurlijk heeft ieder zijn mening, maar ik vind dat dit niet goed te praten valt.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:41

Er lopen toch wat idioten rond in de wereld...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:44

Snollygoster schreef:
connie64 schreef:

Een goed leven? Om dat zo aan hun einde te komen? Zo opgefokt als wat, doorboord met speren? Nee hoor, dat noem ik echt geen goed leven.

Natuurlijk heeft ieder zijn mening, maar ik vind dat dit niet goed te praten valt.

Daarbij, heeft de bio industrie een enorm tegenhangsel. Wereldwijd zijn er mensen, activistengroepen en politieke partijen die zich hiermee bezig houden. Er zijn voortdurend innovaties op dit gebied en er zit een grote druk achter. En niet te vergeten, deze dieren zijn snel en pijnloos dood.

VOor deze stieren duurt dat wel even hoor, voordat die dood zijn. Met veel pijn en wat je hier op de pagina ziet, ook paarden en andere dieren die gewond raken en dood gaan.

Bah bah bah, misselijkmakend dat je dit niet als dierenmishandeling ziet. Hoe erg moet iets dan zijn om voor mishandeling door te gaan? Ik neem aan dat je levend villen dan ook niet erg vind enzo?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:47

Lara_Silver schreef:
connie64 schreef:

En hij, had hij een goed en fijn leven?

[ Afbeelding ]

edit: een dier voor de lol doden is nooit goed te praten.

Nee nee nee nee nee nee nee ik zie die video weer voor me |(

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:50

Je kunt niet het ene goedpraten omdat er andere situaties zijn die erger zijn..kom op zeg ! -O-

voorbeeld; het is niet oke dat er in NL een vrouw door haar man in elkaar geslagen word alleen omdat ze in Afghanistan gestenigd worden.

Het is iets dat "beschaving" heet, ook al eet ik ze niet, dieren worden gedood voor voedsel, niet voor vermaak want dat is walgelijk! wat nog walgelijker is is dat Spanje in de EU zit en dat ze er van ons nog geld voor krijgen ook!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:55

Marjoow schreef:
Snollygoster schreef:

Daarbij, heeft de bio industrie een enorm tegenhangsel. Wereldwijd zijn er mensen, activistengroepen en politieke partijen die zich hiermee bezig houden. Er zijn voortdurend innovaties op dit gebied en er zit een grote druk achter. En niet te vergeten, deze dieren zijn snel en pijnloos dood.

VOor deze stieren duurt dat wel even hoor, voordat die dood zijn. Met veel pijn en wat je hier op de pagina ziet, ook paarden en andere dieren die gewond raken en dood gaan.

Bah bah bah, misselijkmakend dat je dit niet als dierenmishandeling ziet. Hoe erg moet iets dan zijn om voor mishandeling door te gaan? Ik neem aan dat je levend villen dan ook niet erg vind enzo?

Als het cultuur is vast niet.. Zoals in China. Moeten we die cultuur ook maar gewoon laten gaan dan? Waar ze honden in elkaar schoppen, villen, levend in een stoofpot doen?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:00

connie64 schreef:

ja dat vind ik eigenlijk heel erg ... nu doe je alsof dieren geen recht hebben op een heel leven, een goed leven.
'Zolang een deel van het dier zijn leven goed is, dan is het wel toegestaan hem te doorboren voor een pijnlijke dood.....'
Nee hier ben ik het absoluut niet mee eens. :n

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:02

Kunnen ze er geen mensenvechten van maken ? Laat ze elkaar lekker afmaken :7