nieuwe bonuskaart.. activeer jij hem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Activeer jij de nieuwe bonuskaart?

nee, ik blijf anoniem hem gebruiken
89 (31%)
ja
136 (48%)
misschien
36 (12%)
ik gebruik hem helemaal niet.
17 (6%)
anders
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 281

Yessy

Re: nieuwe bonuskaart.. activeer jij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:03

Eet jij brood met pitjes >;) Vies meisje ~~}>

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:04

Yessy schreef:
Eet jij brood met pitjes >;) Vies meisje ~~}>

Ik wou net zeggen :n
Schaam je! Brood met pitjes :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:04

ShadyCeline schreef:
Suzanne F. schreef:
Tenzij ze het in de toekomst gaan koppelen aan je zorgverzekering. Wie ongezonde dingen koopt, betaalt meer premie. :D

Dat gaat niet gebeuren (ik werk bij de Appie) want dat mag niet eens :)

En al zou het ooooooit wel gebeuren.... Dan is dat toch alleen maar goed? Dan worden de mensen misschien wel gezonder! haha. Worden er minder vette dingen gekocht.

Dat dat nú geen realistisch scenario is wil niet zeggen dat dat het over 10 jaar niet is. 10 jaar geleden was het ook niet realistisch dat je mobiele telefoon verbinding zou hebben met het internet, en dat je hele wereld zo'n beetje in je broekzak zat. Moet je nu eens zien. De overheid voert continue veranderingen door, privacy wordt steeds minder belangrijk.

Dat jij het goed vindt dat de overheid en zorgverzekeraars zich gaan bemoeien met jouw persoonlijke keuzes, met jouw leven, vind ik onbegrijpelijk.

Nee, ik activeer niet.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:06

Bij je oude bonuskaart kreeg je ook een formulier dat je in "moest" vullen. Veel klanten deden dat overigens niet.
Maar de gegevens worden alleen anoniem voor onderzoeken gebruikt + voor persoonlijke korting.
Ach zo lang ze de gegevens anoniem gebruiken zie ik het probleem er niet van in! Plus het is nog altijd je eigen keus of je hem nu activeert of niet. Plus ik heb zelf echt helemaal niks te verbergen over de dingen die ik koop. Ik denk dat op bv facebook, bokt etc wel "ergere" dingen staan. (niet dat daar veel raars op staat, maar bij wijze van spreken)
Ik denk dat ik veel korting op chocolade etc ga krijgen := maar of dat nu zo goed is hahaha

Je krijgt trouwens wel leuke kortingsbonnen als welkom als je je kaart activeert, van gall en gall, h&m, itunes, bol.com etc :D niet veel korting maar toch iets! :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 21:06

ShadyCeline schreef:
SuperAssie schreef:
Ze zien zowieso al wat je koopt, of je mn nou registreert of niet.(alleen staat je naam er dan niet bij)
Mijne is wel geactiveerd, puur omdat ik werk bij AH en mijn personeelskorting graag krijg B-)
En ook om airmiles voor mijn moeder te sparen.

Boeit me niet dat ze weten wat ik koop, alsof ze bij AH sowieso dingen verkopen die anderen niet mogen weten?

Precies... En ik werk ook bij de AH en die personeelskorting is wel fijn :P

De mensen die niet willen dat mensen weten wat ze kopen... Doen die ook een doek om hun winkelwagentje of zo? Want anders ziet alsnog iedereen het hoor... :')

jadie mensen zien het dat maakt ook niet uit. maar die vergeten dat zo weer.. als ik thuis ben weet ik echt niet meer wat meneer voor mij allemaal kocht.

die hebben niet een lijst van welke datums wanneer je iets kocht en meteen alles wat je koopt.
plus weet jij veel wat er met die lijsten gebeurd.. (hackers ect )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:08

Vjestagirl schreef:
ShadyCeline schreef:

Dat gaat niet gebeuren (ik werk bij de Appie) want dat mag niet eens :)

En al zou het ooooooit wel gebeuren.... Dan is dat toch alleen maar goed? Dan worden de mensen misschien wel gezonder! haha. Worden er minder vette dingen gekocht.

Dat dat nú geen realistisch scenario is wil niet zeggen dat dat het over 10 jaar niet is. 10 jaar geleden was het ook niet realistisch dat je mobiele telefoon verbinding zou hebben met het internet, en dat je hele wereld zo'n beetje in je broekzak zat. Moet je nu eens zien. De overheid voert continue veranderingen door, privacy wordt steeds minder belangrijk.

Dat jij het goed vindt dat de overheid en zorgverzekeraars zich gaan bemoeien met jouw persoonlijke keuzes, met jouw leven, vind ik onbegrijpelijk.

Nee, ik activeer niet.

En dan te bedenken dat de broekzakken van tegenwoordig steeds kleiner worden.

Heel flauw grapje :') Ik kan je gedachtegang wel volgen. Maar ik ben dan wat naïef denk ik... Dat duurt allemaal nog heel lang joh, denk ik dan. Of, tegen die tijd meld ik me dan wel weer af.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:08

Wat interesseert mij 't nou dat ze weten wat ik koop? En als ze dan aanbiedingen op mijn koopgedrag af gaan stemmen doe ik daar alleen maar voordeel mee. Ik zie het probleem niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:09

_Tara_ schreef:

Heel flauw grapje :') Ik kan je gedachtegang wel volgen. Maar ik ben dan wat naïef denk ik... Dat duurt allemaal nog heel lang joh, denk ik dan. Of, tegen die tijd meld ik me dan wel weer af.

Hihi :P

Weet je wat het is, er zijn zo veel dingen die 'zouden moeten gebeuren'. Ik heb laatst n super interessant artikel gelezen over privacy, zal eens zien of ik het terug kan vinden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:09

Christiene schreef:
ShadyCeline schreef:
Precies... En ik werk ook bij de AH en die personeelskorting is wel fijn :P

De mensen die niet willen dat mensen weten wat ze kopen... Doen die ook een doek om hun winkelwagentje of zo? Want anders ziet alsnog iedereen het hoor... :')

jadie mensen zien het dat maakt ook niet uit. maar die vergeten dat zo weer.. als ik thuis ben weet ik echt niet meer wat meneer voor mij allemaal kocht.

die hebben niet een lijst van welke datums wanneer je iets kocht en meteen alles wat je koopt.
plus weet jij veel wat er met die lijsten gebeurd.. (hackers ect )

Behalve die mannetjes die iedere dag op dezelfde tijd 12 blikjes euroshopper biertjes komen halen uiteraard B-)
Die vergeet je niet zomaar, zeker niet als ze je op je vrije dag achterna lopen in de winkel en zeuren waarom je niet aan het werk bent terwijl je gewoon boodschappen probeert te doen...

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:10

Hahaha vergeet de diepvriespizza's niet!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:10

Als m'n oude bonuskaart omgeruild word, ga ik me ook echt niet laten registreren.
Gewoon uit principe.. Tegenwoordig wordt er al zoveel (ongevraagde) persoonlijke info opgeslagen, daar ga ik niet ook nog vrijwillig aan meewerken.

Het gaat mij niet om dat ze mijn boodschappen kunnen zien, maar meer om de combinatie met andere dingen later (zo ver is het nog niet, toch?).
Dus waar en welke boodschappen doe je, wel/niet rokend, salaris, opleidingsniveau, medische info etc etc.

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:11

Ik heb hem net geactiveerd van mij mogen ze weten wat ik koop. Ben wel benieuwd wat de verassing voor je verjaardag is gratis taart? :9 :D Vraag me alleen af of het wel wat voor mij is ik koop juist vaak alleen aanbiedingen en veel euroshopper (nu AH Basic) merk. Daar valt toch niet veel korting over te geven lijkt mij?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:11

Vjestagirl schreef:
_Tara_ schreef:

Hihi :P

Weet je wat het is, er zijn zo veel dingen die 'zouden moeten gebeuren'. Ik heb laatst n super interessant artikel gelezen over privacy, zal eens zien of ik het terug kan vinden.

Maar heb jij wel facebook? Want ik denk een beetje zo van: ik heb facebook, ben op bokt wss makkelijk te vinden, dus om me dan nog druk te maken om privacy... Daar had ik dan al eerder mee moeten beginnen zeg maar :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:13

Vind ik trouwens ook bij de epplejack, waar je een klantenkaart 'moet' hebben, waar ze al je gegevens (naam, adres, telefoon, email adres, waar je paard staat, etc.) op registeren. Dat weiger ik dus ook...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:16

Zo'n moeten stukje zou ik eigenlijk niet moeten kunnen ( :') ). Dat een winkel een kortingskaart/actiekaart heeft, prima. Maar laat de klant wel vrij om hier wel/niet voor te kiezen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:24

Ja tuurlijk heb ik hem geactiveerd!
Laat de persoonlijke acties maar komen :j

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:29

ShadyCeline schreef:
Waarom zouden ze niet mogen weten wat je koopt? Dit doen ze alleen als voordeel voor de klanten hoor.
Ik vind het een beetje raar dat mensen niet willen dat ze weten wat hun kopen.....

:)) Korting geven kan zonder bonuskaart net zo goed hoor, dat zou zelfs gemakkelijker en goedkoper zijn ook. ;) De informatie die hiermee wordt verzameld zal worden gebruikt om gedrag van consumenten te sturen om zo nog meer geld te kunnen verdienen. Laat iedereen maar voor zichzelf bepalen of hij/zij hier aan mee wil werken, maar onderschat het niet, want zo onschuldig is het allemaal niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:31

goeroe schreef:
:)) Korting geven kan zonder bonuskaart net zo goed hoor, dat zou zelfs gemakkelijker en goedkoper zijn ook. ;) De informatie die hiermee wordt verzameld zal worden gebruikt om gedrag van consumenten te sturen om zo nog meer geld te kunnen verdienen. Laat iedereen maar voor zichzelf bepalen of hij/zij hier aan mee wil werken, maar onderschat het niet, want zo onschuldig is het allemaal niet.

Sterker nog, zelfs persoonlijke aanbiedingen zouden kunnen zonder bonuskaart. Geef mensen een sticker voor 50% korting die ze overal op mogen plakken. Voila: persoonlijke korting.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:33

Vjestagirl schreef:
Vind ik trouwens ook bij de epplejack, waar je een klantenkaart 'moet' hebben, waar ze al je gegevens (naam, adres, telefoon, email adres, waar je paard staat, etc.) op registeren. Dat weiger ik dus ook...

Betekent "moet" dat ze je zonder registratie niets verkopen?

Voor mij is het ook een principezaak. We worden tegenwoordig van alle kanten gewaarschuwd voor het achterlaten van persoonlijke gegevens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:33

volgensmij is het gewoon een grote marketing stategie, ze willen echt niet klanten tevreden stelllen hoor maar gewoon een beter doel van welke doelgroepen wat kopen!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:35

crazycactus schreef:
Ik activeer hem wel, heb 'm gekoppeld aan mijn airmiles. Zal me een zorg zijn als ze weten wat ik koop, heb niets te verbergen.

precies, hier hetzelfde!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:36

ik activeer hem niet omdat ze niet hoeven te weten in welke ah,s ik kom... dat ze bijhouden wat ik koop moeten ze zelf weten...
maar ik zie t meer als soort van gps stuf dat ze precies kunnen zien wanneer je daar en daar was enz...
vind t gewoon eng om daar in mee te gaan om t zo maar te zeggen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:37

Boras schreef:
Vjestagirl schreef:

Betekent "moet" dat ze je zonder registratie niets verkopen?

Voor mij is het ook een principezaak. We worden tegenwoordig van alle kanten gewaarschuwd voor het achterlaten van persoonlijke gegevens.

Ja. Als jij geen kaart hebt verkopen ze niet. Kleine catch: ze hebben een huiskaart, alleen die gebruiken ze liever niet. Pas toen ik de vorige keer 'Pietje Puk' als naam opgaf, heeft de manager met een heel chagrijnig hoofd de huiskaart gebruikt.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:37

Vjestagirl schreef:

Toevallig een artikel op De Correspondent?
https://decorrespondent.nl/209/nee-je-h ... 4-ab2d5fc2

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:38

Szan schreef:
Vjestagirl schreef:

Toevallig een artikel op De Correspondent?
https://decorrespondent.nl/209/nee-je-h ... 4-ab2d5fc2

That's the one.