Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ShadyCeline schreef:Suzanne F. schreef:Tenzij ze het in de toekomst gaan koppelen aan je zorgverzekering. Wie ongezonde dingen koopt, betaalt meer premie.
Dat gaat niet gebeuren (ik werk bij de Appie) want dat mag niet eens
En al zou het ooooooit wel gebeuren.... Dan is dat toch alleen maar goed? Dan worden de mensen misschien wel gezonder! haha. Worden er minder vette dingen gekocht.
ShadyCeline schreef:SuperAssie schreef:Ze zien zowieso al wat je koopt, of je mn nou registreert of niet.(alleen staat je naam er dan niet bij)
Mijne is wel geactiveerd, puur omdat ik werk bij AH en mijn personeelskorting graag krijg![]()
En ook om airmiles voor mijn moeder te sparen.
Boeit me niet dat ze weten wat ik koop, alsof ze bij AH sowieso dingen verkopen die anderen niet mogen weten?
Precies... En ik werk ook bij de AH en die personeelskorting is wel fijn
De mensen die niet willen dat mensen weten wat ze kopen... Doen die ook een doek om hun winkelwagentje of zo? Want anders ziet alsnog iedereen het hoor...
Vjestagirl schreef:ShadyCeline schreef:
Dat gaat niet gebeuren (ik werk bij de Appie) want dat mag niet eens
En al zou het ooooooit wel gebeuren.... Dan is dat toch alleen maar goed? Dan worden de mensen misschien wel gezonder! haha. Worden er minder vette dingen gekocht.
Dat dat nú geen realistisch scenario is wil niet zeggen dat dat het over 10 jaar niet is. 10 jaar geleden was het ook niet realistisch dat je mobiele telefoon verbinding zou hebben met het internet, en dat je hele wereld zo'n beetje in je broekzak zat. Moet je nu eens zien. De overheid voert continue veranderingen door, privacy wordt steeds minder belangrijk.
Dat jij het goed vindt dat de overheid en zorgverzekeraars zich gaan bemoeien met jouw persoonlijke keuzes, met jouw leven, vind ik onbegrijpelijk.
Nee, ik activeer niet.
_Tara_ schreef:En dan te bedenken dat de broekzakken van tegenwoordig steeds kleiner worden.
Heel flauw grapjeIk kan je gedachtegang wel volgen. Maar ik ben dan wat naïef denk ik... Dat duurt allemaal nog heel lang joh, denk ik dan. Of, tegen die tijd meld ik me dan wel weer af.
Christiene schreef:ShadyCeline schreef:Precies... En ik werk ook bij de AH en die personeelskorting is wel fijn
De mensen die niet willen dat mensen weten wat ze kopen... Doen die ook een doek om hun winkelwagentje of zo? Want anders ziet alsnog iedereen het hoor...
jadie mensen zien het dat maakt ook niet uit. maar die vergeten dat zo weer.. als ik thuis ben weet ik echt niet meer wat meneer voor mij allemaal kocht.
die hebben niet een lijst van welke datums wanneer je iets kocht en meteen alles wat je koopt.
plus weet jij veel wat er met die lijsten gebeurd.. (hackers ect )
Vjestagirl schreef:_Tara_ schreef:En dan te bedenken dat de broekzakken van tegenwoordig steeds kleiner worden.
Heel flauw grapjeIk kan je gedachtegang wel volgen. Maar ik ben dan wat naïef denk ik... Dat duurt allemaal nog heel lang joh, denk ik dan. Of, tegen die tijd meld ik me dan wel weer af.
Hihi
Weet je wat het is, er zijn zo veel dingen die 'zouden moeten gebeuren'. Ik heb laatst n super interessant artikel gelezen over privacy, zal eens zien of ik het terug kan vinden.
ShadyCeline schreef:Waarom zouden ze niet mogen weten wat je koopt? Dit doen ze alleen als voordeel voor de klanten hoor.
Ik vind het een beetje raar dat mensen niet willen dat ze weten wat hun kopen.....
goeroe schreef:Korting geven kan zonder bonuskaart net zo goed hoor, dat zou zelfs gemakkelijker en goedkoper zijn ook.
De informatie die hiermee wordt verzameld zal worden gebruikt om gedrag van consumenten te sturen om zo nog meer geld te kunnen verdienen. Laat iedereen maar voor zichzelf bepalen of hij/zij hier aan mee wil werken, maar onderschat het niet, want zo onschuldig is het allemaal niet.
Vjestagirl schreef:Vind ik trouwens ook bij de epplejack, waar je een klantenkaart 'moet' hebben, waar ze al je gegevens (naam, adres, telefoon, email adres, waar je paard staat, etc.) op registeren. Dat weiger ik dus ook...
Boras schreef:Vjestagirl schreef:Vind ik trouwens ook bij de epplejack, waar je een klantenkaart 'moet' hebben, waar ze al je gegevens (naam, adres, telefoon, email adres, waar je paard staat, etc.) op registeren. Dat weiger ik dus ook...
Betekent "moet" dat ze je zonder registratie niets verkopen?
Voor mij is het ook een principezaak. We worden tegenwoordig van alle kanten gewaarschuwd voor het achterlaten van persoonlijke gegevens.
Vjestagirl schreef:Weet je wat het is, er zijn zo veel dingen die 'zouden moeten gebeuren'. Ik heb laatst n super interessant artikel gelezen over privacy, zal eens zien of ik het terug kan vinden.
Szan schreef:Vjestagirl schreef:Weet je wat het is, er zijn zo veel dingen die 'zouden moeten gebeuren'. Ik heb laatst n super interessant artikel gelezen over privacy, zal eens zien of ik het terug kan vinden.
Toevallig een artikel op De Correspondent?
https://decorrespondent.nl/209/nee-je-h ... 4-ab2d5fc2