Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gemma92 schreef:xSlvna schreef:Als ergens echt keiharde bewijzen voor zijn is de doodstraf een prima oplossing, vind ik.
De gevangenis valt opzicht mee, ken (jammer genoeg) genoeg mensen die (onschuldig) hebben vastgezeten (lastig te bewijzen zaken allemaal) en die vonden het wel te doen, hadden een x-box/playstation en wat spellen, eten was vaker lekker dan gewoon eetbaar, konden sporten etc.
Maar heb je dat artikel in de krant pas nog gelezen? Dat was een expolitieman waarvan ze dachten dat hij zijn gezin had vermoord. Deze man heeft 13 jaar onschuldig vast gezeten. De mensen dachten dus ook echt zeker te weten dat hij het had gedaan. al had hij de doodstraf gekregen was hij ten onrechte dood gegaan.
Barendshoeve schreef:Geen luxe.. Er wordt geregeld gevraagd of je wat wil drinken. Je kan kiezen uit die menu´s per avondmaal. Je krijgt 3 x daags een maaltijd. Hebt je eigen kamer. Kunt je douchen. Dak boven je hoofd, verwarming etc. Bij privilege´s krijg je tv, spelcomputer oid op je kamer. Je mag netjes luchten. Kunt gaan werken of een opleiding gaan doen. Er zijn groepsaktiviteiten. Je kunt bezoek ontvangen en zelfs een prostitue is welkom. Je krijgt al de geestelijk en lichamelijke zorg die je nodig hebt en alles wordt vergoed. En als je vrij komt krijg je nog een aangekleed huisje en een baan ook.
En ja, ben mijn Opa verloren door een medische fout en zelf heb ik door een medische fout een jaar in een kliniek gelegen. Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Barendshoeve schreef:Geen luxe.. Er wordt geregeld gevraagd of je wat wil drinken. Je kan kiezen uit die menu´s per avondmaal. Je krijgt 3 x daags een maaltijd. Hebt je eigen kamer. Kunt je douchen. Dak boven je hoofd, verwarming etc. Bij privilege´s krijg je tv, spelcomputer oid op je kamer. Je mag netjes luchten. Kunt gaan werken of een opleiding gaan doen. Er zijn groepsaktiviteiten. Je kunt bezoek ontvangen en zelfs een prostitue is welkom. Je krijgt al de geestelijk en lichamelijke zorg die je nodig hebt en alles wordt vergoed. En als je vrij komt krijg je nog een aangekleed huisje en een baan ook.
En ja, ben mijn Opa verloren door een medische fout en zelf heb ik door een medische fout een jaar in een kliniek gelegen. Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt.
capopjekop schreef:little_king schreef:Van mij mag het wel.
Maar wel maar in enkele gevallen. en 300% zekerheid.
Net als die Folkert van de Graaf die nu bijna vrij komt, voor mij al totaal onbegrijpelijk, voor mij was dat wel een klantje doodstraf geweest.
Maar wanneer heb je die 300% zekerheid?
Amaryllis schreef:Huh schrijft nu iemand dat gevangenen prostituees mogen ontvangenWat een onzin!
Alleen getrouwde koppels mogen onder hele strikte voorwaarden (en privileges) elkaar eens in de zoveel tijd zien in de 'familiekamer'.
gemma92 schreef:@xslvna Ik vind wel dat je het echt te gemakkelijk ziet de doodstraf. Er worden dan gewoon mensen vermoord door het rechtssysteem dat kan toch niet kloppen?
Ook bij deze man dachten ze het 100% zeker te weten, hij had bloed aan zijn shirt van het aanraken van zijn familie toen hij ze dood aantrof. En dat hij dan dood was gegeaan noem jij gewoon pech? sorry maar dat kan er bij mij niet in.
Geryon schreef:Barendshoeve schreef:Geen luxe.. Er wordt geregeld gevraagd of je wat wil drinken. Je kan kiezen uit die menu´s per avondmaal. Je krijgt 3 x daags een maaltijd. Hebt je eigen kamer. Kunt je douchen. Dak boven je hoofd, verwarming etc. Bij privilege´s krijg je tv, spelcomputer oid op je kamer. Je mag netjes luchten. Kunt gaan werken of een opleiding gaan doen. Er zijn groepsaktiviteiten. Je kunt bezoek ontvangen en zelfs een prostitue is welkom. Je krijgt al de geestelijk en lichamelijke zorg die je nodig hebt en alles wordt vergoed. En als je vrij komt krijg je nog een aangekleed huisje en een baan ook.
En met hoeveel gevangenissen heb je deze ervaring? Je moet er dan wel even bij zetten dat dit voor bepaalde gevangenissen geldt. Voor veel gevangenissen ook nietWát een onzin kraam jij uit.
Barendshoeve schreef:Geryon schreef:En met hoeveel gevangenissen heb je deze ervaring? Je moet er dan wel even bij zetten dat dit voor bepaalde gevangenissen geldt. Voor veel gevangenissen ook nietWát een onzin kraam jij uit.
Ik onzin uitkramen... Ja zou kunnen, echter is het gebrek aan ervaring en wijsheid van jouw kant een stuk aannemelijker
little_king schreef:Bij een heterdaad als voorbeeld.
Waar dan alles als dna matched.
Er mag niet 1% twijfel zijn.
Dan mag voor mij echte levenslang gegeven worden.
Ook dat wordt te weinig gedaan.
En sowieso bij alle andere straffen stoppen met eerder vrij laten, wat een onzin.
Amaryllis schreef:Huh schrijft nu iemand dat gevangenen prostituees mogen ontvangenWat een onzin!
Alleen getrouwde koppels mogen onder hele strikte voorwaarden (en privileges) elkaar eens in de zoveel tijd zien in de 'familiekamer'.
xSlvna schreef:gemma92 schreef:@xslvna Ik vind wel dat je het echt te gemakkelijk ziet de doodstraf. Er worden dan gewoon mensen vermoord door het rechtssysteem dat kan toch niet kloppen?
Ook bij deze man dachten ze het 100% zeker te weten, hij had bloed aan zijn shirt van het aanraken van zijn familie toen hij ze dood aantrof. En dat hij dan dood was gegeaan noem jij gewoon pech? sorry maar dat kan er bij mij niet in.
Kom op, dacht er bij die zaak serieus niemand eraan dat dat bloed met alle gemak kon komen doordat hij zijn familie dood vond en aanraakte...? Als dat al het bewijs is vind ik dat het rechtssysteem behoorlijk gefaald had.![]()
Maar alsnog vind ik dat mensen zoals in de situatie die ik noemde best dood mogen, zieke geesten. Anders echt levenslang vast zetten, hier krijg je toch tegenwoordig maar een paar jaar voor verkrachtingen of moorden...
little_king schreef:Amaryllis schreef:Huh schrijft nu iemand dat gevangenen prostituees mogen ontvangenWat een onzin!
Jij hebt het dan toch echt fout.
gevangenen mogen echt, ook onder voorwaardes, prostituees ontvangen in het naaikamertje.
Tat_jana schreef:Ik heb ja gekozen omdat in vind dat er te milde straffen in Nederland zijn, en sommige zulke gruwelijke dingen op hun geweten hebben dat enkel afgekocht kan worden met de dood..
Maar eigenlijk spreek ik mijzelf hierin vreselijk tegen omdat ik het liever zie gebeuren dat iemand levenslang krijgt en dan bedoel ik niet de ( 25? ) jaar die er hiervoor staat.
Ik ben hierin ook best erg en zie mensen liever levenslang achter de tralies verdwijnen en dan bedoel ik niet onze tralies waar je smorgens een bakje koffie en een warm pistoletje als ontbijt krijgt en daarna uitgebreid mag douchen en opfrissen..
Daarna tv mag kijken of even gta5 mag spelen,mWaarna je kort voor werk je kamer verlaat en als je terug komt staat je avond eten klaar en is je plee geschrobt...
Je mag zwoegen, weg kwijnen etc je leven lang om te boeten voor je daden..
Maar voordat we dat kunnen invoeren zullen we eerst wat aan ons beleid schuldig/nietschuldig moeten veranderen.