Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Celiien schreef:Mixje90 schreef:
Is dat ook zo als iemand toegeeft?
En hoe zit dat met mensen die bijvoorbeeld een enorm bloedbad aanrichten op school? Die gefilmd worden? Of mensen zoals die mafkees in Alphen a/d Rijn?
Die mensen die zo'n bloedbad aanrichten zijn meestal ook zo psychologisch niet goed dat ze ook een gevaar voor zichzelf zijn.. Die mensen zijn gewoon heel erg ziek. Mensen die ziek zijn, is het eerlijk om die dan maar de doodstraf te geven?
Mixje90 schreef:Celiien schreef:
Die mensen die zo'n bloedbad aanrichten zijn meestal ook zo psychologisch niet goed dat ze ook een gevaar voor zichzelf zijn.. Die mensen zijn gewoon heel erg ziek. Mensen die ziek zijn, is het eerlijk om die dan maar de doodstraf te geven?
Mensen die ziek zijn zijn ziek... Maar dan moet het wel bewezen worden dat diegene ziek is. Wat als diegene niet ziek is? En alle nabestaanden hem/haar het liefst dood zien? Is het dan niet eerlijk tegenover hun?
Mensen die ziek zijn zijn ziek... Maar dan moet het wel bewezen worden dat diegene ziek is. Wat als diegene niet ziek is? En alle nabestaanden hem/haar het liefst dood zien? Is het dan niet eerlijk tegenover hun?
Ik kan echt, echt echt mij niet voorstellen dat jij kan zeggen als moeder van je kind, dat hij/zij maar dood moet. geen enkele omstandigheid behalve ondraagbaar lijden..
Celiien schreef:PaardjesFan1 schreef:maar even nog een vraag: Hoe worden ze gedood?
hmm heb je verschillende dingen in:
dodelijke injectie met gif
elektrocutie met de elektrische stoel
vergassing in de gaskamer,
het ombrengen met een vuurwapen (door middel van een nekschot of fusillade)
ophanging
onthoofding
steniging
Celiien schreef:PaardjesFan1 schreef:maar even nog een vraag: Hoe worden ze gedood?
hmm heb je verschillende dingen in:
dodelijke injectie met gif
elektrocutie met de elektrische stoel
vergassing in de gaskamer,
het ombrengen met een vuurwapen (door middel van een nekschot of fusillade)
ophanging
onthoofding
steniging
Mixje90 schreef:Celiien schreef:
Ik kan echt, echt echt mij niet voorstellen dat jij kan zeggen als moeder van je kind, dat hij/zij maar dood moet. geen enkele omstandigheid behalve ondraagbaar lijden..
Ik heb het over de nabestaanden van de slachtoffers... ik kan me dat heel goed voorstellen
Ik heb het over de nabestaanden van de slachtoffers... ik kan me dat heel goed voorstellen
Oog om oog, tand om tand bedoel je? Wat hebben zij eraan dan? Of ze nu levenslang opgesloten in een cel zitten, of dat hij dood is...?
Steniging: http://nl.wikipedia.org/wiki/Steniging
En het wordt zeker nog toegepast in sommige islamitische landen
Mixje90 schreef:Ik kan me goed voorstellen dat ze er zo beter mee kunnen leven. Beter dan met de gedachte dat hij ergens in een celletje tv zit te kijken en boekjes zit te lezen en eten en drinken krijgt
Oog om oog, tand om tand bedoel je? Wat hebben zij eraan dan? Of ze nu levenslang opgesloten in een cel zitten, of dat hij dood is...?
Steniging: http://nl.wikipedia.org/wiki/Steniging
En het wordt zeker nog toegepast in sommige islamitische landen
simo0ne schreef:Littera schreef:Afschaffen. Je zal maar veroordeeld worden voor de doodstraf terwijl je onschuldig bent... dat kan nooit meer worden teruggedraaid.
Het gaat er ook meer om als je het echt keihard kan bewijzen