Ergernis door excuses

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:21

Nikass schreef:
Caira schreef:
Misschien even stilstaan bij het waarom NL dit doet. Rusland heeft 4 dagen de import vanuit Nl stopgezet. Dit kost het nederlandse bedrijfsleven echt een kapitaal per dag, veel tuinders hebben enorme schade geleden.

Jaha het zou mooi zijn als het principe eens een keer boven het geld zou worden gesteld.

Maar wie zegt dat die diplomaat ook zijn kinderen daadwerkelijk heeft mishandeld? Het is geen feit.

En ja, het grote geheel moet je altijd blijven zien want onze economie heeft belang bij Rusland ;) en dus wij allen,
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-10-13 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:22

vuurneon schreef:
eclair98 schreef:
Volgens mij ''testen'' de beide landen elkaar uit, wie gaat er het verste?

Dat lijkt mij stug tegen een grootmacht als Rusland :')

Ik denk dat ik dan maar ga verhuizen, overleefd nederland nooit :')

Shadow0

Volgens mij is Poetin geen communist hoor. Zijn botte houding heeft weinig met het communisme te maken.

Wat macht betreft: we kunnen daar zomaar niet tegenop, dat is duidelijk. Het zou alleen wel mooi zijn als Nederland nu eerlijk is naar zichzelf. (Al die mooie verhaaltjes over 'Rusland zeker aanspreken op' en 'de dialoog openhouden' - daar hoeven we in elk geval zeker niet meer in te geloven.)

Nikass: weinig kans vrees ik :\ Geld is op dit moment het principe.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:22

Caira schreef:
Misschien even stilstaan bij het waarom NL dit doet. Rusland heeft 4 dagen de import vanuit Nl stopgezet. Dit kost het nederlandse bedrijfsleven echt een kapitaal per dag, veel tuinders hebben enorme schade geleden.

Jaha het zou mooi zijn als het principe eens een keer boven het geld zou worden gesteld.[/quote]

Van principes kun je niet eten.[/quote]

Uiteindelijk wel

eclair98

Tja, homoseksualiteit gemekker, die ambtenaar, Greenpeace en nog veel meer bla, bla, bla. Nou wat is Rusland toch een grootmacht >;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:24

eclair98 schreef:
Tja, homoseksualiteit gemekker, die ambtenaar, Greenpeace en nog veel meer bla, bla, bla. Nou wat is Rusland toch een grootmacht >;)

Dat bepaald inderdaad of je een grootmacht bent :j :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:24

vuurneon schreef:
Nikass schreef:

Jaha het zou mooi zijn als het principe eens een keer boven het geld zou worden gesteld.

Maar wie zegt dat die diplomaat ook zijn kinderen daadwerkelijk heeft mishandeld? Het is geen feit.

En wat valt tegenwoordig onder mishandelen? Kijk, ik had 2 russen in de klas ooit zitten, en als die normaal tegen elkaar praten, leek het net of ze ruzie hadden -O-
Dat icm harde stem icm kinderen in de huiskamer.. en dan die filmpjes over huiselijk geweld bellen blah blah blah..

niemand weet wat er gebeurd is :) Een feit is dat de politie had moeten identificeren met wie ze te maken hadden..

eclair98 schreef:

wederom een opmerking van >;) :roll: :roll:

Citaat:
Als grote mogendheid - soms ook grootmacht - worden gewoonlijk die staten aangeduid die door grote economische, politieke en militaire kracht de mogelijkheid hebben om druk uit te oefenen op de internationale politiek.

alsjeblieft

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:26

Caira schreef:

Jaha het zou mooi zijn als het principe eens een keer boven het geld zou worden gesteld.[/quote]

En ja, het grote geheel moet je altijd blijven zien want onze economie heeft belang bij Rusland ;) en dus wij allen,[/quote]

>>Het is nooit een feit als iemand wordt opgepakt. Toch gebeurt het gelukkig wel.

>>Wij hebben allemaal nog veel meer belang bij een gezond milieu
Laatst bijgewerkt door Nikass op 13-10-13 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:26

vuurneon schreef:
eclair98 schreef:

Dat bepaald inderdaad of je een grootmacht bent :j :')

Sorry, maar ik vind dat dit ook mee bepaald dat je een grote grootmacht ( :') ) bent of niet. Je hebt als het ware een ''voorbeeld'' functie. Althans, zo zie ik het.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:27

En die geiten wollen sokken van greenpeace gaan er vast voor zorgen door met een ijsbreker (!) richting boorplatforms te gaan, zich eraan op te hijsen, en vervolgens zich vast te binden daar :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:27

Eclair: Juist.... Ik zou zeggen; gelukkig heb je nog wat jaartjes school :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:28

Heb je daar een bron voor (ben nogal geintereseerd hierin.)?

EDIT: Vuurneon, nog een jaar, maar ik volwassen genoeg om een mening te vormen, ben niet achterlijk ^)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:29

eclair98 schreef:

EDIT: Vuurneon, nog een jaar, maar ik volwassen genoeg om een mening te vormen, ben niet achterlijk ^)

Nou je kan toch wel zelf even googlen op 'grootmacht' ? Dan zie je wat dat precies inhoud. China is bijvoorbeeld ook een grootmacht, net als USA.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:30

Dat zeg ik ook niet, je mag best een mening hebben en je gedachte is ook uiterst nobel, maar zo werkt het nu eenmaal niet en zo zal het ook nooit werken. Dan moest het woord "macht" vervangen worden door "vriendelijkheid".

Punt is, wij hebben belang bij Rusland.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-10-13 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:30

Celiien schreef:
eclair98 schreef:

Nou je kan toch wel zelf even googlen op 'grootmacht' ? Dan zie je wat dat precies inhoud. China is bijvoorbeeld ook een grootmacht, net als USA.

Nou, ook al in mijn ogen niet de beste landen die je kan verzinnen. Maar zo zie IK het!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:31

eclair98 schreef:
Celiien schreef:

Nou, ook al in mijn ogen niet de beste landen die je kan verzinnen. Maar zo zie IK het!

Als jij ooit met geschiedenis of maatschappijleer dit krijgt, ga je het dan ook zwaar fout hebben :=

Een grootmacht is dat nu eenmaal, is niet hoe je het ziet blah blah blah. Een grootmacht heeft letterlijk grote macht in de wereld :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:33

eclair98 schreef:
Celiien schreef:

Als jij ooit met geschiedenis of maatschappijleer dit krijgt, ga je het dan ook zwaar fout hebben :=

Een grootmacht is dat nu eenmaal, is niet hoe je het ziet blah blah blah. Een grootmacht heeft letterlijk grote macht :')[/quote]
Allebei helaas al gehad -O- Nou ja, laat maar zitten. Ik ga me nog eens even inlezen, nu wil ik het weten ook :o

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:34

Dan heb je niet goed opgelet _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:35

Overigens heb ik begrepen van de NOS dat er eerst onderzoek is geweest mbt de diplomaat en pas daarna heeft Nederland de fout toegegeven.

Snap alleen nog niet het vergelijk met zomaar een boortoren betreden.... Ja, ik vind de reactie erop wel overtrokken maar ik neem aan dat je sowieso niet zomaar een boortoren mag betreden met als doel de boel belemmeren.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-10-13 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:36

Celiien schreef:
Dan heb je niet goed opgelet _O-

Mwah en mijn eigen mening gevormd _O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:44

[/quote]
Nou je kan toch wel zelf even googlen op 'grootmacht' ? Dan zie je wat dat precies inhoud. China is bijvoorbeeld ook een grootmacht, net als USA.[/quote]

Citaat:
[/quote]

Ik vind dat je gelijk hebt! En laat je niet diskwalificeren doordat je op school zit ;)

Celiien

Re: Ergernis door excuses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:47

Diskwalificeren doordat je op school zit :') ?

Zit zelf ook op school hoor dus weet niet := ?

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:51

Het is belachelijk maar Nederland heeft wel het verdrag van Wenen geschonden door de diplomaat op te pakken. Vandaar dat ze excuses hebben gemaakt. En die diplomatieke onschendbaarheid is idd nodig, zonder dat worden diplomaten overgeleverd aan de politieke willekeur van de staat waarin ze verblijven. Maar het zou goed zijn als dat verdrag wordt herzien en die onschendbaarheid niet zou werken voor mishandeling e.d. Tja en dat Greenpeace gebeuren vind ik er ook een beetje los van staan.
Laatst bijgewerkt door knaasje op 13-10-13 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:52

Grootmacht is gewoon een definitie, ik snap niet wat daar aan te discussiëren valt? Vs is een grootmacht, Rusland is grootmacht, China is een grootmacht.. Nederland, België of Liechtenstein zijn dat niet. Gelijk heb je alleen als je weet om welke redenen welke landen tot de grootlanden horen en verder is daar gewoon geen interpretatie over.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:59

Die excuses moesten worden gemaakt vanwege het verdrag van wenen en de daaruit voortvloeiende onschendbaarheid van diplomaten. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het gedrag van een diplomaat niet laakbaar kan zijn geweest. De woorden die de minister aan de excuses toevoegde en die zijn onderschreven door de minister-president, maken voor mij wel iets duidelijk: hij heeft begrip voor het handelen van de politie, die hebben gehandeld vanuit hun professionele verantwoordelijkheid voor een situatie die zij na een melding aantroffen. Hieruit kun je opmaken dat er iets aan de hand is geweest en er waren kinderen bij betrokken. Hoe kan een agent dan niet handelen, diplomaat of niet. Ze konden slechts sorry zeggen tegen die kinderen en de deur achter zich dichttrekken.

Uit het proces-verbaal zou blijken dat de stomdronken diplomaat twee kinderen aan hun haren een huis in sleurde. Dit is gemeld door buren die het zagen gebeuren. De kinderen van de diplomaat zouden verwaarloosd zijn aangetroffen. Nu is het wel de telegraaf die zegt het proces verbaal te hebben ingezien.

De vrouw van de diplomaat ramde eerder, onder verdenking van drankmisbruik, vier geparkeerde auto's met haar auto. Tegenover ambulancepersoneel misdroeg zij zich.

Hoe het ook zij, ik denk dat Nederland het goed heeft aangepakt. Die excusus waren onvermijdelijk. Maar er is begrip getoond voor de politie en de betrokken agenten worden niet gestraft. Jeugdzorg onderzoekt de melding van kindermishandeling. Ik mag hopen dat Rusland dat ook doet, al zal dat niet in de openheid gebeuren natuurlijk.

De zaak greenpeace is een zaak op zich.