NS slaat stations over bij vertraging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:56

Trein is toch al over de top duur. Ik kan goedkoper naar bijna iedere plek in NL met de auto als met de trein, en dat in mijn uppie. Met 2 of meer is de trein helemaal niet meer interresant, zelfs niet als je betaald moet parkeren.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:56

Ik hoorde het. Wie dat heeft verzonnen rijd vast altijd met de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:02

Stations die over worden geslagen zijn wel stations waar minimaal 4x per uur een trein komt. Dan sta je maximaal 15min te wachten. Missende overstap even niet meegenomen al mis je die waarschijnlijk toch al als je trein teveel vertraging heeft. Dat personeel te weinig informeert (wat echt heel erg slecht is) staat even los van het beleid van de ns om op lange trajecten stops over te slaan om nog grotere vertraging van die trein en treinen daar omheen te voorkomen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:02

pfff... wat een slecht idee... ben ik ff blij dat ik het meest met Arriva te maken heb... daar zijn tenminste nooit problemen mee... en als er al problemen zijn, wordt het zeer snel opgelost... laatst ook, reed de trein niet verder dan Usquert... binnen 5 minuten waren de vervangende bussen er al... (ij waren de eerste trein die niet verder kon)... (okay... erg lastig als je, net als ik, wagenziek bent :P maar het was iig geregeld... en geen gezeik met stations overslaan :) )
Laatst bijgewerkt door Banjer op 11-10-13 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:04

Ik heb het laatst ook meegemaakt. Werd niets gezegd kwam er pas achter toen we het eerste station gepaseerd waren. De halve trein in rep en roep maar de NS was onverbiddelijk. Werd terstond opgeroepen dat een ieder die bij een kleiner station eruit moest op het volgende grotere station uit moest stappen. De enen helft moest vervolgens terug, de andere helft moest wachten op de volgende trein. De vertraging was 6 minuten.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:04

en vervolgens krijg je dat als treinreiziger niet mee, slaan ze het station waar je moet uitstappen over en krijg je vervolgens een boete van de conducteur omdat je geen geldig kaartje hebt voor dat traject? Het zou me niet eens verbazen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:06

Treinen... Het zijn net bussen ! :Y)

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:07

Gloa schreef:
Stations die over worden geslagen zijn wel stations waar minimaal 4x per uur een trein komt. Dan sta je maximaal 15min te wachten. Missende overstap even niet meegenomen al mis je die waarschijnlijk toch al als je trein teveel vertraging heeft. Dat personeel te weinig informeert (wat echt heel erg slecht is) staat even los van het beleid van de ns om op lange trajecten stops over te slaan om nog grotere vertraging van die trein en treinen daar omheen te voorkomen.

Nee hoor bij ons komt de trein 2 keer per uur

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:07

Gloa schreef:

Kleine stations waar minimaal 4 keer per uur een trein stopt?
Wauw, dit gebeurde al toen er hier 1 keer per uur een trein kwam, nu dan gelukkig twee keer per uur maar t gebeurd dus nog steeds. Benieuwd waar je deze informatie vandaan hebt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:20

Lalidan schreef:
En als je dan pech hebt, heeft je trein terug ook vertraging, waardoor die ook de stations overslaat :+. Sta je dus weer een station te vroeg en mag je nog een keer terug zeker. Ja, echt een top idee NS!

:P of juist :n dat dacht ik dus ook al, lekker handig..

ik vind het dus ook belachelijk.

ben blij dat ik met de auto reis. de laatste keer met de trein kwam ik niet op de eindbestemming en ben noodgedwongen maar na huisgegaan. en mezelf voorgenomen nooit meer met de trein te gaan als het echt niet nodig was. ( al 7 jaar niet meer gedaan)

en ja pech/vertragin ect met de auto kan ook voorkomen maar zelden.
ik heb jaren alles met openbaar vervoer gedaan.

Zoolgangster

Re: NS slaat stations over bij vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:42

Ik ken iemand die hardstikke nachtblind is, en die hebben ze dus ook geflikt dat ze gewoon doorrijden... zodat ze pas 's avonds in het stikdonker naar huis kon.
Ik dacht dat het een incident was maar het is dus echt beleid van de NS...
Ze had bijna dagelijks ellende met het openbaar vervoer trouwens, ongelooflijk. Was het de trein niet, dan was er wel iets met de bus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:44

Alle in het artikel genoemde stations komen meerdere treinen per uur. Dus waar is 'hier' volgens jullie? Ik heb nog nooit meegemaakt dat stations met 2 treinen per uur of minder werden overgeslagen om vertraging in te halen. Durf er mn hand voor in het vuur te steken dat er dan meer aan de hand is geweest. Waar ik die 'wijsheid' vandaan haal; check mn profiel ;) .

Trouwens 90% van de reizigers die ik uit afgerangeerde treinen haal heeft geen omroep gehoord vanwege oordopjes met muziek. 5% is stomdronken en 5% heeft het echt niet gehoord door defecte omroep in delen van de trein. Dus als reizigers heel hard roepen dat er niets is omgeroepen dan heeft een groot deel daarvan het niet gehoord, en dat is heel wat anders ;) .

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:47

De kennis van mij treinde de Veluwe op en af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:05

Hier Arriva, woon in the middle of nowhere, en 1 keer per uur gaat de trein.
Vorig jaar 57 minuten vertraging, wacht hij niet 3 minuutjes zodat alles op schena is :s

Stations-overslaande treinen nog nooit gehad! als het gebeurd zit er ook een kans in dat ze W.. overslaan. Kan ik wachten :3

Wel gehad dat het spoor erg glad was in de winter endat de trein doorgleed :) de laatste deur was op't einde van het station :3

Geef mij maar erg lang vertraging 's morgens, zodat ik school over kan slaan!

Maar nee, treinen die doorijd er n? Da's echt absurd!
Edit: op mobiel, waardoor best veel fouten :s
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-13 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:06

Het grappige is dat ze zeggen de kleinere stations over te slaan. Het leuke aan kleine stations is dat er ongeveer 2x per uur een trein aan komt. Als ze nou gewoon de grote stations over slaan, daar komt toch na 10 minuten weer een nieuwe. Ik sta meteen nog een uur te wachten als hij me overslaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:17

Banjer schreef:
pfff... wat een slecht idee... ben ik ff blij dat ik het meest met Arriva te maken heb... daar zijn tenminste nooit problemen mee... en als er al problemen zijn, wordt het zeer snel opgelost... laatst ook, reed de trein niet verder dan Usquert... binnen 5 minuten waren de vervangende bussen er al... (ij waren de eerste trein die niet verder kon)... (okay... erg lastig als je, net als ik, wagenziek bent :P maar het was iig geregeld... en geen gezeik met stations overslaan :) )

Misschien omdat ik in de middle of nowhere woon.. Maar hier.lijkt Arriva best wel op ns :3 (of t valt ander ns op 1 of andere manier)

-ze zetten niet vaak bussen in 'u kunt wel wachten, als we bussrn regelen zijn wr 50 minuten verder,de trein komt elk

-pikt mensen van t station op,.trein heeft 55 minuutjes vertraging en r uijd 5 minuut voor de normale dienstijd

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 01:05

Gloa schreef:
Alle in het artikel genoemde stations komen meerdere treinen per uur. Dus waar is 'hier' volgens jullie? Ik heb nog nooit meegemaakt dat stations met 2 treinen per uur of minder werden overgeslagen om vertraging in te halen. Durf er mn hand voor in het vuur te steken dat er dan meer aan de hand is geweest. Waar ik die 'wijsheid' vandaan haal; check mn profiel ;) .

Trouwens 90% van de reizigers die ik uit afgerangeerde treinen haal heeft geen omroep gehoord vanwege oordopjes met muziek. 5% is stomdronken en 5% heeft het echt niet gehoord door defecte omroep in delen van de trein. Dus als reizigers heel hard roepen dat er niets is omgeroepen dan heeft een groot deel daarvan het niet gehoord, en dat is heel wat anders ;) .

Ik heb vaker op het traject roosendaal-zwolle gereisd en inderdaad deze genoemde stations worden vaker overgeslagen als deze trein vertraagd is. Dat er meerdere treinen in 1 uur stoppen op deze perrons klopt ook, maar, daar heb je geen fluit aan als je bijvoorbeeld van Nijmegen Lent naar Zwolle moet, want deze trein stopt echt maar 2x per uur op deze stations en geen 4x per uur..
Dan moet je of naar Nijmegen CS of Arnhem CS om er zeker van te zijn dat je trein je niet laat staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:39

Als je van lent naar zwolle moet en de intercity rijdt door dan is de eerst volgende een stoptrein naar arnhem. Dus ja dan heb je geen rechtstreekse ic meer maar moet je een keer overstappen in arnhem.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:45

Maar dan sta je toch als nog alles bij elkaar een half uur te wachten, eerst een kwartier op station lent en vervolgens nog een kwartier op station arnhem.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:46

Vreemd, ik werk zelf bij de ns, ik heb het nog nooit meegemaakt of gehoord.
Wel hebben ze mijn trein ooit van een stoptrein veranderd in een intercity ivm vertraging door een onwel wording.
Maar daar werd iedereen van op de hoogte gebracht en de volgende stopper zat 5 min achter ons.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:49

Bij mij heeft ie m gelukkig nog nooit over geslagen, maar ik heb wel een keer gehad dat de deur bij vertraging maar 5 sec. open ging.
We stonden nog met vijf mensen binnen en alle mensen die erin wouden stonden nog buiten 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:34

Serieus, nu sta ik bij vertraging vooraan XD

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:42

Dat een trein een station overslaat en je moet tien minuten wachten op de volgende kan ik nog wel een beetje mee leven.
Maar wanneer ik in de trein zit en hij slaat het station over waar ik eruit moet zou ik echt niet tof vinden. Moet je zeker weer terug met een andere trein? dan is het hele effect van trein reizen weg. Geen last van files dus je kan je aankomst tijd goed plannen, moet je zeker een uur gaan ingecalculeren want misschien slaat de trein je station over. Echt een vaag idee

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:52

banketstaaf... Het is al duur zat, de treinvertrek/aankomsttijden/aansluitingen zijn al vaak poedersuiker en nu gaan ze hier ook nog mee beginnen. Die paar keer dat ik OV gebruik, is er ook altijd wel iets. Storingen en vertragingen, treinen die niet rijden 8)7

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:45

Gloa schreef:

Hier is de Zeeuwse lijn en daar komen ze 2 keer per uur