mayniac_val schreef:Jup, meer dan mijn zusje en leerlingen op een Nederlandse school leren. Ik heb geleerd om respect te hebben voor anderen, hier is dat kennelijk niet bepaald aan de orde.
Urielle: als kinderen op de basisschool al niet hebben lezen of schrijven (en ja, zo erg is het), kunnen wij doen wat we willen, maar dan komen deze snuitjes van hun levensdagen niet op de universiteit.
Jij vind dat je hier met respect reageert? Voor mij blijkt dat niet uit deze post.
Er zullen altijd kinderen zijn die het nivo van Universiteit niet halen. Dat kan zijn omdat ze buiten de boot qua leersysteem vallen( welk systeem dan ook want het ene systeem werk voor de ene wel en de ander juist niet) of omdat ze gewoonweg niet intelligent genoeg zijn.
Je kan dan proberen al vanaf de kleuterleeftijd het gemiddelde nivo proberen op te krikken maar dat werkt volgens mij niet.
Je kan denk ik veel beter kijken naar wat het individuele kind kant en uit dat kind proberen het maximaal haalbare te halen. En dan bedoel ik niet een kind wat op mavo nivo zit opdrijven naar de HAVO maar kijken wat er bij het kind past.
Door een meer individuele aanpak op maat voor het kind zullen kinderen gelukkiger zijn en ik denk dat er dan minder buiten de boot vallen.