Poetin voorgedragen voor de Nobelprijs van de vrede.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Re: Poetin voorgedragen voor de Nobelprijs van de vrede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:59

Toch wel erg... Dat er zulke mensen in het rijtje (komen te) staan, waar mensen zoals Martin Luther King en Nelson Mandela en moeder Teresa in staan. Belachelijk!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:28

ach het IOC vind ook al dat er niets aan de hand is in rusland dus .....en zolang je je bek houd daar heb je vrede genoeg...en als je geen homo bent mag je zelfs je eigen kinderen houden... en als je niet bij greenpeace hoort ga je heus de gevangenis niet in....... geweldige vent die poetin :roll:

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:28

domixXx schreef:
De rol die hij speelde in de Syrië-kwestie; ja.
Maar hoe hij optreedt met de homowet; absoluut niet. Daarnaast onderdrukt hij zijn volk ook nog eens.
In mijn ogen verdient hij dus niet de Nobelprijs.

Rusland verkoopt wapens aan Syrië, zijn dikke vriendjes.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:29

heidy_wilco schreef:
Toch wel erg... Dat er zulke mensen in het rijtje (komen te) staan, waar mensen zoals Martin Luther King en Nelson Mandela en moeder Teresa in staan. Belachelijk!

Echt erg ja. |(

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:33

Authentic schreef:
Over meneer Nobel zelf:

Het bekendst is zijn uitvinding van het dynamiet in 1866, hoewel hij ook een reeks andere explosiemiddelen heeft uitgevonden en gefabriceerd.

Er bestond al springstof! Deze gaf vaak een onbedoelde explosie en was onveilig om mee te werken. De intentie van Nobel was om veilige springstof te fabriceren. Hij is rijk geworden van zijn uitvinding en dat is hem niet in dank afgenomen. Vandaar dat hij zijn vermogen na zijn dood ter beschikking stelde als prijs voor de Nobelprijswinnaars. Springstof is ook nodig om oude gebouwen en bergen af te breken om een doorgang te maken voor bijvoorbeeld een weg. Waarschijnlijk heeft hij nooit gewild dat het gebruikt werd om oorlog mee te voeren. De Nobelprijs is vaak bekritiseerd en het is jammer dat de mensen die de Nobelprijs beheren niets met die kritiek doen. Leiders van een land een Nobelprijs geven? Vele leiders schenden de mensenrechten. Instantie zoals het rode kruis(die deze prijs meermalen heeft mogen ontvangen) of mensen die goed doen aan de maatschappij zouden altijd voorgedragen moeten worden. Het lijkt me ook dat de prijs bedoeld is om de wereldvrede voort te zetten. Zoals moeder Theresa deed, Rode Kruis , Henri Dunant en zo zijn er meer voorbeelden. Een Nobelprijs ontvangen was vroeger een eer. Velen staan er nu al niet meer bij stil wie de Nobelprijs krijgt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:46

heidy_wilco schreef:

Verdiep je eens in Moeder Theresa en haar geniale marketing en vreemde praktijken... Zo bezien past Poetin PRIMA in dit rijtje....

Verder is het om te huilen van het lachen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:25

randalinpony schreef:
heidy_wilco schreef:

Verdiep je eens in Moeder Theresa en haar geniale marketing en vreemde praktijken... Zo bezien past Poetin PRIMA in dit rijtje....

Verder is het om te huilen van het lachen.

Er is natuurlijk een verschil tussen zeggen en doen.(Kijk naar Obama)Iedereen heeft kunnen zien dat moeder Theresa zich inzette voor de allerarmsten. Dr S Larivee en Dr g.Chenard ZEGGEN dat ze 300 documenten hebben verzameld en tot de conclusie zijn gekomen dat moeder Theresa niet zo heilig was , als zij zich voordeed. Anderen hebben haar die heiligheid en bekendheid gegeven. Zij was altijd bezig. Documenten over o.a haar inkomsten uit donaties? Sinds wanneer geeft een bank deze informatie vrij? Of een ziekenhuis? Walgelijk vind ik het om iemand na haar dood zwart te maken met zogenaamde bewijzen. Vaak is gebleken dat zogenaamde onderzoeken niet betrouwbaar waren. Het zal me niets verbazen als dit onderzoek ook uit de duimen zijn gezogen.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:16

Zag hem voorbij komen op facebook en was er van overtuigd dat het een grap was, totdat een docent hem vandaag erbij pakte. Het was dus echt geen grap.

Dit is toch totaal onmogelijk.
Homo's die geen rechten hebben, onderdrukkingen en weet niet wat al nog meer.

Hij mag deze prijs echt niet ontvangen. Dat is letterlijk de wereld op z'n kop...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:23

Ach ze hebben wel gevoel voor humor die Russen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 07:22

Ersina schreef:
[
Er is natuurlijk een verschil tussen zeggen en doen.(Kijk naar Obama)Iedereen heeft kunnen zien dat moeder Theresa zich inzette voor de allerarmsten. Dr S Larivee en Dr g.Chenard ZEGGEN dat ze 300 documenten hebben verzameld en tot de conclusie zijn gekomen dat moeder Theresa niet zo heilig was , als zij zich voordeed. Anderen hebben haar die heiligheid en bekendheid gegeven. Zij was altijd bezig. Documenten over o.a haar inkomsten uit donaties? Sinds wanneer geeft een bank deze informatie vrij? Of een ziekenhuis? Walgelijk vind ik het om iemand na haar dood zwart te maken met zogenaamde bewijzen. Vaak is gebleken dat zogenaamde onderzoeken niet betrouwbaar waren. Het zal me niets verbazen als dit onderzoek ook uit de duimen zijn gezogen.

Heb je dan niet die hele bekende documentaire over haar gezien? Best interessant.

Overigens is Mandela ook niet helemaal, hoe zeg je dat? Ik werd hier laatst door iemand op gewezen: hij was de voorman van Spear of the Nation.

http://en.wikipedia.org/wiki/Umkhonto_we_Sizwe

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 09:22

Ze lachen zichzelf helemaal te pletter daar in het Kremlin :')

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 09:40

De Nobelprijs krijgt zo wel een beetje een Eurovisie Songfestival smaakje....
Ik krijg zo toch moeite om het serieus te nemen.

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:24

Grapje zeker :\ ?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:56

Rusland heeft het recht om iemand voor te dragen die ze willen. Dat wil nog niet zeggen dat hij die prijs ook krijgt. De politie van Den Haag krijgt hem overigens ook niet, want diplomaten arresteren levert je niet bepaald een vredesprijs op. Jammer dat het zo opgelost was. De politie had gewoon bewijs moeten verzamelen tegen de betrokkene, waarbij zijn wangedrag bij de Russische justitie (daar valt hij onder) gemeld werd. Nou moeten we een minister door het stof laten kruipen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:20

lieveli schreef:
Ersina schreef:
[

Heb je dan niet die hele bekende documentaire over haar gezien? Best interessant.

Overigens is Mandela ook niet helemaal, hoe zeg je dat? Ik werd hier laatst door iemand op gewezen: hij was de voorman van Spear of the Nation.

http://en.wikipedia.org/wiki/Umkhonto_we_Sizwe

Nee , ik heb geen documentaire niet gezien waarin ze afgekraakt werd, wel dat ze bezig was. Maar mijn punt is niet of moeder Theresa zo heilig was, maar dat de prijs uitgereikt werd met de kennis die toen voorhanden lag. Achteraf iemand zwart maken , die zich niet meer kan verdedigen vind ik beneden peil. Kanttekeningen zetten bij het uitgeven van de Nobelprijs is redelijk , maar het is wel de bedoeling dat iemand zich kan verdedigen. Ook dat mensen onterecht de Nobelprijs ontvangen ben ik met velen eens. De "eer "om de prijs te ontvangen gaat wel vervagen met luider wordende kritiek die onderbouwd is . joostvangestel heeft gelijk...als iemand wordt voorgedragen, wil dat nog niet zeggen dat die het ook krijgt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:41

Sorry, na die sneer PB heb ik niet echt zin om nog serieus op je in te gaan. Fijne dag!