Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DonCamillo schreef:En tja, is een slachtdier zielig? Als het tijdens het leven goed, diervriendelijk en op een redelijk natuurlijke manier heeft mogen leven, vervoerd en geslacht is zonder onnodige stress dan moet het kunnen denk ik. In ons land hebben schapen tenminste doorgaans een behoorlijk leven
BenteMaxime schreef:maar dat filmpje heb ik maar gelaten voor wat het was want anders had ik m'n Uggs meteen de kliko ingegooid denk ik..
femo schreef:sorry, maar eten vast vlees, en dragen leren laarzen, en zitten op een leren zadel. als jullie dat allemaal niet doen en ook geen melk drinken etc etc mag je er pas overna gaan denken. maar anders vind ik het hypocriet.
Apple schreef:Uggs zijn gemaakt van schapenleer. Het leer zit aan de buitenkant en de wol aan de binnenkant. Dus ja, er heeft een schaap moeten sterven voor jouw Uggs.
Maar goed, als je leren laarzen koopt dan komt dat ook van een koe. Of krokodil, of struisvogel. Net welk soort leer het betreft.
DonCamillo schreef:Tja, ik dacht even dat de titel van dit topic sloeg op de mensen die perse Uggs wilden hebben omdat ze anders niet met de mode meedoen en misschien minder populair zijn, hoe duur ze ook zijn. Persoonlijk vind ik ze monsterlijk en modepopjes bepaald zielig. Maar ja, wie ben ik...
Maar goed, on topic: ik denk niet dat schapen alleen geslacht worden om er Uggs van te maken. Het leer is doorgaans een bijproduct van het vlees. En als het al primair om het leer gaat, denk ik dat het vlees verder als bijproduct verwerkt wordt.
En tja, is een slachtdier zielig? Als het tijdens het leven goed, diervriendelijk en op een redelijk natuurlijke manier heeft mogen leven, vervoerd en geslacht is zonder onnodige stress dan moet het kunnen denk ik. In ons land hebben schapen tenminste doorgaans een behoorlijk leven: veel op de wei en weinig op stal, alleen rond lammertijd. Vergelijk dat maar eens met een mestkalf, varkens of kippen.
purny schreef:Ik snap al die ophef niet over het ondiervriendelijk houden van Uggs. Hoe zit het dan met je schoenen enzo, is dat niet zielig? Ik vind het zoiezo geen mooie dingen, je betaalt je er scheel voor en ze zijn naar mijn idee niet comfortabel voor je voeten en rug...
purny schreef:Ik snap al die ophef niet over het ondiervriendelijk houden van Uggs. Hoe zit het dan met je schoenen enzo, is dat niet zielig? Ik vind het zoiezo geen mooie dingen, je betaalt je er scheel voor en ze zijn naar mijn idee niet comfortabel voor je voeten en rug...
Iselda schreef:http://www.piepvandaag.nl/uggs-en-halal ... e-schapen/
Dit staat in het andere topic.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het gaat met het maken van uggs, heb me er nooit in verdiept. Maar in het verhaal zal allicht een kern van waarheid zitten.
Fanniehh schreef:Kijk eens op de site van PETA, zoek info en evt filmpje en je weet genoeg!!!
bello2005 schreef:sinds wanneer is het zielig om een schaap te scheren ?