Twee vrouwen die hand in hand lopen een bezienswaardigheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:15

x_Anne_x schreef:
Haha ik voel me bijna beledigd. Heb tot mn 19e in elburg gewoond. Dus al zes jaar in Utrecht. Maar ook hier kijken ze om hoor. Of fluiten je na.

Dat zijn dan vast de mensen uit Elburg die op bezoek zijn in de grote stad _O-

x_Anne_x

Re: Twee vrouwen die hand in hand lopen een bezienswaardigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:17

Nou pas een hele preek van een buschauffeur omdat ik stond te zoenen met een meisje bij de bushalte.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:19

Dat meen je niet :? Waar bemoeit die man zich mee :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:20

x_Anne_x schreef:
Nou pas een hele preek van een buschauffeur omdat ik stond te zoenen met een meisje bij de bushalte.

Persoonlijk vind ik dit ook niet kunnen, ook als een heterostel dit doet...een afscheidskusje prima, maar je gaat toch niet uitgebreid staan zoenen op straat :?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:23

Nouja ging hem er vooral om dat hij vond dat we moesten oppassen in deze wijk (Zuilen, dus veel buitenlanders) omdat mensen er nog wel eens tegen konden zijn...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:23

verootjoo schreef:
x_Anne_x schreef:

Persoonlijk vind ik dit ook niet kunnen, ook als een heterostel dit doet...een afscheidskusje prima, maar je gaat toch niet uitgebreid staan zoenen op straat :?

Ik vind dat ook altijd een beetje raar.. := Maar een preek geven vind ik dan weer te ver gaan.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:24

Zo had ik het nog niet begrepen, uitgebreid staan zoenen vind ik ook echt not done in het openbaar. Of het nou hetero's, homo's of lesbisch zijn..... Doe dat lekker thuis denk ik dan ;)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:31

Coconut schreef:
Zo had ik het nog niet begrepen, uitgebreid staan zoenen vind ik ook echt not done in het openbaar. Of het nou hetero's, homo's of lesbisch zijn..... Doe dat lekker thuis denk ik dan ;)

Haha je vergeet Bi. Maar oke je hebt gelijk.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:32

Dat maakt op dat moment dan toch niet uit, tenzij je met zn 3en zoent :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:33

x_Anne_x schreef:

Dat vind ik helemaal niet buiten de slaapkamer thuishoren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:35

x_Anne_x schreef:
Nouja ging hem er vooral om dat hij vond dat we moesten oppassen in deze wijk (Zuilen, dus veel buitenlanders) omdat mensen er nog wel eens tegen konden zijn...

Nouja, da's dan toch nog best lief bedoeld... Soort van bezorgde papa idee :+
Tja persoonlijk boeit het me niet als 2 mensen, hetero of homo, elkaar in het openbaar gaan staan aflebberen... Maar snap wel dat mensen daar liever even omheen kijken. Afscheidskusje is weer een ander verhaal.
Maar komop, waar maken we ons eigenlijk druk om :+ Je kunt altijd nog gewoon de andere kant op kijken :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-13 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:35

x_Anne_x schreef:

Hahahaha met zijn 3en zoenen :+

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:36

Nee oke :')

Maar ben t verder ook met jullie eens hoor :j
Maar was meer dat de 'preek' die erop volgde net zo niet nodig was geweest. Ook al lag ik alleen maar dubbel van t lachen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:02

Klinkt leuk dat elspeet/elburg :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:04

Geryon schreef:
x_Anne_x schreef:

Hahahaha met zijn 3en zoenen :+

Zolang het geen man is :')

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:11

Hand in hand lopen is hier in mijn omgeving echt geen issue. Waarom zou je er uberhaupt van uitgaan dat het meteen homoseksuelen zijn? Hoewel dat ook niks uit zou moeten maken. Openbaar zoenen zal misschien wat hoofden keren, maar goed.. misschien ook als er een heteroseksueelstel gepassioneerd staat te zoenen. Ik denk dat er wel verschil is tussen regio's in Nederlands.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:23

Maartje1990 schreef:
In mijn opzicht is het veel dat we doen alsof het heel erg geaccepteerd wordt. Maar dat het nog vies tegen valt.

Als wij met z'n allen doen alsof, weet de volgende generatie niet beter en wordt het bij hen "echt". Zoiets moet groeien. We kunnen bijvoorbeeld met z'n allen heel boos doen dat het nog niet overal wordt geaccepteerd in bepaalde landen, maar dat heeft geen zin. Het enige wat je eraan kan doen is dat het in de wet volledig wordt geaccepteerd, zodat de mensen gaan volgen.
Dat is ook waarom die wet in Rusland zo fout is, dat is een beduidende stap terug.

Wat betreft dat kijken, tja, ook een voorbeeld van het idee dat er nog wel een generatie overheen moet. Mij valt het ook op als ik twee mannen of twee vrouwen verliefd zie doen. Kan ik niks aan doen, er hangen bij mij dan geen negatieve gedachten aan, maar toch registreer ik het nog als "anders". Ik zou mezelf graag als voorbeeld willen stellen als iemand die homoseksualteit een van de normaalste zaken van de wereld ziet. Ik werk zonder problemen met homo's, lesbiennes, biseksuelen, ik ga er mee stappen, ik zit ermee in een bestuur, ik ben vrienden met ze, ik zou met alle liefde naar een bruiloft gaan, ik vind het allemaal prima, maar zolang ik nog twee zoenende mannen registreer als "anders", is het dus blijkbaar niet de normaalste zaak van de wereld, want bij twee hetero's kijk ik niet op.

Ik kan alleen maar hopen dat bij mijn kinderen later, dat ook niet meer zo is.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:53

Misschien voelt het voor mij alsof er niet gekeken wordt of iets dergelijks omdat ik zelf die emotie niet voel. Misschien dat je dan ook wel meer ziet dat mensen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:00

labyrinth schreef:
Maartje1990 schreef:
In mijn opzicht is het veel dat we doen alsof het heel erg geaccepteerd wordt. Maar dat het nog vies tegen valt.

Als wij met z'n allen doen alsof, weet de volgende generatie niet beter en wordt het bij hen "echt". Zoiets moet groeien. We kunnen bijvoorbeeld met z'n allen heel boos doen dat het nog niet overal wordt geaccepteerd in bepaalde landen, maar dat heeft geen zin. Het enige wat je eraan kan doen is dat het in de wet volledig wordt geaccepteerd, zodat de mensen gaan volgen.
Dat is ook waarom die wet in Rusland zo fout is, dat is een beduidende stap terug.

Wat betreft dat kijken, tja, ook een voorbeeld van het idee dat er nog wel een generatie overheen moet. Mij valt het ook op als ik twee mannen of twee vrouwen verliefd zie doen. Kan ik niks aan doen, er hangen bij mij dan geen negatieve gedachten aan, maar toch registreer ik het nog als "anders". Ik zou mezelf graag als voorbeeld willen stellen als iemand die homoseksualteit een van de normaalste zaken van de wereld ziet. Ik werk zonder problemen met homo's, lesbiennes, biseksuelen, ik ga er mee stappen, ik zit ermee in een bestuur, ik ben vrienden met ze, ik zou met alle liefde naar een bruiloft gaan, ik vind het allemaal prima, maar zolang ik nog twee zoenende mannen registreer als "anders", is het dus blijkbaar niet de normaalste zaak van de wereld, want bij twee hetero's kijk ik niet op.

Ik kan alleen maar hopen dat bij mijn kinderen later, dat ook niet meer zo is.

Maar is dat niet ook logisch? Ik bedoel, als hetero is het toch een onnatuurlijk iets om 2 meisjes/mannen te zien zoenen. Ofzo. Ik heb er zelf niet 1,2,3 behoefte aan namelijk en je ziet het toch niet heel vaak. Dat betekent niet dat je er een oordeel aan verbindt.

Juist als iets de normaalste zaak van de wereld is, moet er ook ruimte zijn om iets een beetje ' vreemd ' te kunnen vinden toch? En dan bedoel ik vreemd zonder negatieve connotatie.... Ik bedoel, juist als iedereen heel krampachtig probeert het normaal te vinden (wat nu een beetje het geval is, en waarom de gay-pride nog wel een taboe is bij sommige... Zo van 'Ja maar nu maken ze een aparte groep van zichzelf en zetten ze zich juist voor banketstaaf en nu kunnen we het toch niet meer normaal vinden' ) betekent dat eigenlijk dat het dús nog heel erg abnormaal is.

Als bv. alle brunnettes zich zouden verenigen en dansend op bootjes door een kanaal zouden varen... Dan zou je toch niemand horen over ' die gekke brunettes altijd toch, die zich zelf altijd weer los van de maatschappij zien' .

Maar ik weet niet of deze gedachtegang van mij te volgen valt :') .
Anyway, mijn punt is, dat het, in mijn ogen, helemaal niet nodig is om maar geforceerd te doen alsof je het iedere dag ziet, als dat niet zo is. Juist dat is ook een stukje van de emancipatie.
Ik denk dat het echt veel belangrijker is dat mensen hun negatieve oordelen loslaten.. En tja, ik geloof ook wel dat dat nog veel minder het geval is dan het beeld dat er nu heerst. Maargoed, dat komt vanzelf hopelijk. Ik denk dat labyrinth daarin een punt heeft, dat alsof we nu doen alsof het zo is... Het bij de volgende generatie ook wel komt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 14:33

Poiuytrewq schreef:
Klinkt leuk dat elspeet/elburg :+

Het is hier prima wonen en een hele mooie omgeving.
Ik zou hier niet weg willen.
Maar de mentaliteit is nog wel heel anders :')

Sommige winkeliers willen graag tijdens de toeristenmaanden de winkels op zondag open.
Maar daar zijn ze al jaren voor aan het strijden.
Zo'n tegenstander ervan had gezegd: "God zal ons hard straffen als we dat toestaan."
En toen de kermis hier was vorig jaar, moesten ze de afbeeldingen van te blote dames van de wagens halen. :')

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:03

Coconut schreef:
Verbaast me helemaal niks eigenlijk dat ze in Elburg daar zo van opkijken.

Heb zelf in Elspeet paardgereden, kreeg ik een keer commentaar van de dominee dat ik de paarden geen water moet geven op zondag want dat is "werken"..... :=

Op zondag met mijn paardrijbroek in de bus kon ook echt niet, als ik in een hemdje op het paard zat dan werd ik daar ook op aangesproken. Ik heb er altijd maling aan gehad, ik respect voor hun, zij respect voor mij ;)

In welk land is dat?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:22

Ja dat vond ik ook heeel raar! Je paard half laten uitdrogen omdat je te lui moet zijn om je poot uit te steken? En de bus? Hahaha rare kwast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:38

Doet me denken aan het volgende :')
Tot een jaar of 16 liepen ik en mijn vriendinnen heel vaak hand in hand/arm in arm/armen over elkaar enz, gewoon gezellig vonden we dat. :+
Toen liepen er 2 meisjes hand in hand voor ons, toen zei de vader van een vriendin 'kijk, dat is een lesbisch koppel!' en toen draaide hij zich om en liepen wij ook hand in hand er achter aan hahaha.

Ik woon ook op de veluwe, hier is het inderdaad helemaal niet zo geaccepteerd.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:49

Rebeccaa schreef:
Doet me denken aan het volgende :')
Tot een jaar of 16 liepen ik en mijn vriendinnen heel vaak hand in hand/arm in arm/armen over elkaar enz, gewoon gezellig vonden we dat. :+
Toen liepen er 2 meisjes hand in hand voor ons, toen zei de vader van een vriendin 'kijk, dat is een lesbisch koppel!' en toen draaide hij zich om en liepen wij ook hand in hand er achter aan hahaha.

Ik woon ook op de veluwe, hier is het inderdaad helemaal niet zo geaccepteerd.

Zijn de Benidorm Bastards(RTL) nog niet bij jullie in de buurt(Veluwe) geweest, die 'oudjes' zijn wel geupdate.../up-to-date... van alle Tijden .:D,

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:54

Als ik homo zou zijn, zu ik me er niets van aantrekken. Je kan er niets aan doen. Zolang je van elkaar houdt, boeit het je niks :)