x_Anne_x schreef:Haha ik voel me bijna beledigd. Heb tot mn 19e in elburg gewoond. Dus al zes jaar in Utrecht. Maar ook hier kijken ze om hoor. Of fluiten je na.
Dat zijn dan vast de mensen uit Elburg die op bezoek zijn in de grote stad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:x_Anne_x schreef:Nou pas een hele preek van een buschauffeur omdat ik stond te zoenen met een meisje bij de bushalte.
Persoonlijk vind ik dit ook niet kunnen, ook als een heterostel dit doet...een afscheidskusje prima, maar je gaat toch niet uitgebreid staan zoenen op straat
x_Anne_x schreef:Nouja ging hem er vooral om dat hij vond dat we moesten oppassen in deze wijk (Zuilen, dus veel buitenlanders) omdat mensen er nog wel eens tegen konden zijn...
Maartje1990 schreef:In mijn opzicht is het veel dat we doen alsof het heel erg geaccepteerd wordt. Maar dat het nog vies tegen valt.
labyrinth schreef:Maartje1990 schreef:In mijn opzicht is het veel dat we doen alsof het heel erg geaccepteerd wordt. Maar dat het nog vies tegen valt.
Als wij met z'n allen doen alsof, weet de volgende generatie niet beter en wordt het bij hen "echt". Zoiets moet groeien. We kunnen bijvoorbeeld met z'n allen heel boos doen dat het nog niet overal wordt geaccepteerd in bepaalde landen, maar dat heeft geen zin. Het enige wat je eraan kan doen is dat het in de wet volledig wordt geaccepteerd, zodat de mensen gaan volgen.
Dat is ook waarom die wet in Rusland zo fout is, dat is een beduidende stap terug.
Wat betreft dat kijken, tja, ook een voorbeeld van het idee dat er nog wel een generatie overheen moet. Mij valt het ook op als ik twee mannen of twee vrouwen verliefd zie doen. Kan ik niks aan doen, er hangen bij mij dan geen negatieve gedachten aan, maar toch registreer ik het nog als "anders". Ik zou mezelf graag als voorbeeld willen stellen als iemand die homoseksualteit een van de normaalste zaken van de wereld ziet. Ik werk zonder problemen met homo's, lesbiennes, biseksuelen, ik ga er mee stappen, ik zit ermee in een bestuur, ik ben vrienden met ze, ik zou met alle liefde naar een bruiloft gaan, ik vind het allemaal prima, maar zolang ik nog twee zoenende mannen registreer als "anders", is het dus blijkbaar niet de normaalste zaak van de wereld, want bij twee hetero's kijk ik niet op.
Ik kan alleen maar hopen dat bij mijn kinderen later, dat ook niet meer zo is.
Poiuytrewq schreef:Klinkt leuk dat elspeet/elburg
Coconut schreef:Verbaast me helemaal niks eigenlijk dat ze in Elburg daar zo van opkijken.
Heb zelf in Elspeet paardgereden, kreeg ik een keer commentaar van de dominee dat ik de paarden geen water moet geven op zondag want dat is "werken".....
Op zondag met mijn paardrijbroek in de bus kon ook echt niet, als ik in een hemdje op het paard zat dan werd ik daar ook op aangesproken. Ik heb er altijd maling aan gehad, ik respect voor hun, zij respect voor mij
Rebeccaa schreef:Doet me denken aan het volgende
Tot een jaar of 16 liepen ik en mijn vriendinnen heel vaak hand in hand/arm in arm/armen over elkaar enz, gewoon gezellig vonden we dat.
Toen liepen er 2 meisjes hand in hand voor ons, toen zei de vader van een vriendin 'kijk, dat is een lesbisch koppel!' en toen draaide hij zich om en liepen wij ook hand in hand er achter aan hahaha.
Ik woon ook op de veluwe, hier is het inderdaad helemaal niet zo geaccepteerd.