Nou Intertoys stapt eruit.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_GTI schreef:We zijn al Nederland lid van de NAVO. Daarmee zijn we verplicht om onze bondgenoten te beschermen. Je kan als land niet je hele veiligheid laten afhangen van andere partners, daar moet je zelf ook aan deelnemen. Onze landmacht stelt niets voor maar onze marine en luchtmacht moeten wel hun taken kunnen blijven uitvoeren. Daar moet je goeie schepen en goede vliegtuigen voor hebben. Die F16's zijn onderhand rijp voor de sloop en moeten vervangen worden. En dan moet je kiezen voor de best mogelijke vervanging. Je zet je politie toch ook niet in een fiat panda als de criminelen in een Ferrari rondrijden?
Liess__ schreef:De f16 wordt te oud, het onderhoud zal veel meer kosten dan de aanschaf van de JSF, alleen als ze dat zouden doen hoorde je er niets van en was er ook geen commotie ontstaan.
Liess__ schreef:Wij voelen het ook hard. We hebben wel meer informatie gehad over de aanschaf van de JSF, sommige punten kan ik mij wel in vinden, sommige wat minder.
nine1987 schreef:Mja.. ja en nee.. ben t er wel mee eens.. maar aan de andere kant.. het spul wat we nu hebben is verouderd.. en tja.. als er een oorlog uitbreekt hier.. dan vind ik t ook wel een fijn idee dat wij ons ook kunnen verdedigen/aanvallen met goed spul..
Maar t is idd belachelijk duur..
Rebeccaa schreef:nine1987 schreef:Mja.. ja en nee.. ben t er wel mee eens.. maar aan de andere kant.. het spul wat we nu hebben is verouderd.. en tja.. als er een oorlog uitbreekt hier.. dan vind ik t ook wel een fijn idee dat wij ons ook kunnen verdedigen/aanvallen met goed spul..
Maar t is idd belachelijk duur..
Hahahahaha want klein landje Nederland kan zichzelf verdedigen als er oorlog uitbreekt? Nee. Zelfs niet met deze nieuwe spullen.
Ik vind het ook belachelijk, waarschijnlijk gaat het alleen maar gebruikt worden om mee te vechten in landen aan de andere kant van de wereld waar wij niets mee te maken hebben. De bemoeizucht van Nederland slaat nergens op..
_San87_ schreef:Even terzijde dat de JSF mogelijk de grootste flop in de geschiedenis van Nederland gaat worden, als het kabinet doorgaat met bezuinigen op defensie hebben we straks wel mooie JSF's, maar geen piloten om ermee te vliegen.
Electra63 schreef:Poiuytrewq schreef:Pff hoe bedoel je "kijk eens wat ik heb" en dingen kopen met geld wat er niet is. achterlijke rand debielenmisschien raar odat ik het zeg, maar dat rutte nog niet vermoord is of zo verbaast me eigenlijk. Pim fortuin ws om minder omgelegd.
Inderdaad raar dat jij dat zegt
Poiuytrewq schreef:Hoezo?
Romyv schreef:Het is zo eenvoudig om rutte nu de schuld te geven van een crisis die is ontstaan door paars 1 en 2, omdat zij hebben geregeld dat er zo eenvoudig leningen ed konden worden afgesloten en als loopse teefjes achter USA aanliepen. Volgens mij kan geen enkele premier, wat je ook doet, het goed doen in zn crisis als deze.
Citaat:Het dwingt ons om met minder middelen (goederen, mensen, geld, kennis), het zelfde resultaat te leveren. Ofwel we moeten onszelf opnieuw uitvinden en maximaal gaan verbeteren. Dit zie ik wel als een kans....
Citaat:In deze samenwerkingsverbanden (oa NATO) zijn convenances gesloten waarin staat waar wij aan moeten voldoen, zonder mee te dienen in bepaalde oorlogen (wellicht straks sirie) of de aanschaf van de JSF lopen we zo ver achter de feiten aan dat de geloofwaardigheid van ons land zal dalen. Dit komt uiteindelijk de economie niet ten goede; je bent dus een marionetten poppetje van het systeem.
Citaat:Het is zo eenvoudig om rutte nu de schuld te geven van een crisis die is ontstaan door paars 1 en 2, omdat zij hebben geregeld dat er zo eenvoudig leningen ed konden worden afgesloten en als loopse teefjes achter USA aanliepen. Volgens mij kan geen enkele premier, wat je ook doet, het goed doen in zn crisis als deze.