Kindbruid (8) sterft na huwelijksnacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:55

Tijn schreef:
Misschien eens googlen hoe jong de jongste vrouw van de profeet was toen zij trouwde...

Dat zal best, maar om het kind zo danig te gebruiken tijdens de huwelijks nacht dat ze overlijd????

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:56

een kind van 8 in de huwelijks nacht zo behandelen dat ze sterft. Dat is lijkt mij in geen enkel cultuur of geloof goed te praten.
Dit is te luguber. Gore beesten zijn mensen soms, bah.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:56

Of het bericht nu waar is of niet, het uithuwelijken van veel te jonge meisjes en seksueel misbruiken is in bepaalde gebieden schering en inslag. Dat heeft niks met geloof te maken, maar met plaatselijke cultuur en traditie. Het is gewoon intriest, en vaak weet de plaatselijke bevolking, zowel man als vrouw, gewoon niet beter dan dat.

Ik herinner me wel nog een boek dat ik gelezen heb van een meisje dat op 9-jarige leeftijd in Jemen was uitgehuwelijkt en seksueel misbruikt was door haar 'man'. Die is naar de rechtbank gegaan in haar eentje en heeft daar de scheiding gevraagd en gekregen: officieel mocht die man immers haar niet aanraken tot ze haar eerste maandstonden had gehad. Maar helaas wordt dat door veel seksueel gefrustreerde mannen dus wel vaker niet opgevolgd.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:57

Oh bah hier word ik spontaan misselijk van :n

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:59

Mensen zijn de grootste monsters..
Wat verschrikkelijk wreed. Wat moet het arme kind een pijn hebben gehad, en bang zijn geweest. Dat dingen zoals deze nog bestaan in deze wereld maakt me intens verdrietig.
"Gelukkig" is een verder leven met een volwassen man door wie ze dikwijls verkracht zou worden haar bespaard, maar god.. Het zou niet zo hoeven zijn
.

antje_vip

Re: Kindbruid (8) sterft na huwelijksnacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:00

Afschuwelijk.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:07

Arme meisjes...
die zijn daar gewoon niets waard.
8 jaar... zo jong en dan zo'n triest leven.
zo'n gruwelijk einde. mensen zijn nog erger dan beesten..

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:07

Iris92 schreef:
Tijn schreef:
Misschien eens googlen hoe jong de jongste vrouw van de profeet was toen zij trouwde...

Dat zal best, maar om het kind zo danig te gebruiken tijdens de huwelijks nacht dat ze overlijd????

Ik vind het te walgelijk voor woorden maar ik denk wel dat het daarom in de cultuur geaccepteerd word om een kind uit te huwelijk op die leeftijd. Dit meisje is door een hel gegaan en heeft het met haar leven moeten bekopen maar hoeveel meisjes overleven het wel en leven nog steeds in zo een hel?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:08

Wat erg! Ze was nog maar 8... Idd, net beesten :n

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:08

Chaos schreef:
OMG. Wat een beesten zijn het toch. Monsters, ongelofelijk dat dit allemaal zo kan en zo gaat.. :n

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 17:08

Tijn schreef:
Ik vind het te walgelijk voor woorden maar ik denk wel dat het daarom in de cultuur geaccepteerd word om een kind uit te huwelijk op die leeftijd. Dit meisje is door een hel gegaan en heeft het met haar leven moeten bekopen maar hoeveel meisjes overleven het wel en leven nog steeds in zo een hel?

Ik gok veel te veel...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:12

Nojoukus schreef:
Net gelezen dat het niet waar blijkt te zijn (op nu.nl)

Mwhoah, verbaasd mij niet zoveel.

TS heeft een artikel uit de Telegraaf gehaald................
Telegraaf en nieuwswaarde............................. :roll: >;)

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 17:13

JoyCiej007 schreef:
Nojoukus schreef:

http://www.nu.nl/buitenland/3570785/woe ... jemen.html

Nu.nl bevestigd dit ook

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:31

Verschrikkelijk. Ja, er zijn verschillende culturen. Hier mag je niet trouwen onder 18, ergens anders wel. Hoeft ook geen probleem te zijn. Maar een kind van 8? Dat vind ik wel heel erg ver gaan, dan ben je dus een pedoseksueel. En een verkrachter, want ik geloof er niks van dat dit meisje heeft toegestemd met deze helse pijnen.

Ik hoop maar dat dit meisje niet voor niks heeft geleden, en dat veel meiden die nu nog lijden, uit hun situatie kunnen komen. Dat dit 'voorval' een verandering teweeg brengt..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:01

Ik vrees ervoor Marocje. Er zijn gebieden waar vrouwen écht letterlijk niéts, maar dan ook niéts waard zijn in de ogen van de maatschappij. Waar ze zelfs nog in staat zijn het meisje de schuld in haar eigen schoenen te schuiven. Een vrouw meer of minder maakt daar niet uit en als er ene sterft komt er gewoon weer een andere in de plaats. Iemand zei hier iets cru maar waar wel een kern van waarheid in zat: ze is op deze manier hoogstwaarschijnlijk ontsnapt aan een leven lang slavin en legbatterij te zijn, misschien heeft ze op een manier nog geluk gehad...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:04

Je kan je zelf toch geen ouder noemen als je dit je kind aan doet. Bah.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:05

Kwanyin schreef:
Ik vrees ervoor Marocje. Er zijn gebieden waar vrouwen écht letterlijk niéts, maar dan ook niéts waard zijn in de ogen van de maatschappij. Waar ze zelfs nog in staat zijn het meisje de schuld in haar eigen schoenen te schuiven. Een vrouw meer of minder maakt daar niet uit en als er ene sterft komt er gewoon weer een andere in de plaats. Iemand zei hier iets cru maar waar wel een kern van waarheid in zat: ze is op deze manier hoogstwaarschijnlijk ontsnapt aan een leven lang slavin en legbatterij te zijn, misschien heeft ze op een manier nog geluk gehad...

Je beschrijft in je laatste zin precies wat ik bedoelde. Een leven als dat, is geen leven. Ik ben blij dat het haar in zekere zin 'bespaard' is gebleven. Ik hoop dat haar dood niet voor niets is geweest en er eindelijk iets kan veranderen voor al die duizenden meisjes daar..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:06

JoyCiej007 schreef:
Nojoukus schreef:

Maar het komt wel degelijk veel voor. Zijn regelmatig docu's over en ook in de Quest heb ik al eens een artikel erover gelezen.
Erg jammer dat het algemeen geaccepteerd is daar. Ik vind het net zoiets als vrouwenbesnijdenis of de babyverkrachtingen omdat seks met een maagd ziektes zou genezen of je zou beschermen, je voelt je maag samenkrampen bij het lezen maar je kunt er niks aan doen. Bij verbod gaat alles verder achter gesloten deuren.
Voor de vaders zijn de dochters niks waard en de moeder hebben zelf ook niks in te brengen of zijn te cultureel gevormd om hun eigen ervaringen in te brengen.
Er is trouwens al jarenlang aandacht voor maar er wordt nauwelijks iets bereikt naar mijn idee.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:07

Ziek, ziek, ziek!! Ik snap het van die ouders niet maar van die vent nog minder, dan ben je toch gewoon een ranzige pedofiel als je dit bij een 8-jarige aan durft te richten? :oo

En al zou het bericht zijn, het is wel de werkelijkheid.. dit gebeurd en ik snap niet dat er mensen zo gestoord zijn dat ze er nog aan meewerken ook..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:10

Er wordt wel op jonge leeftijd uitgehuwelijkt, maar de echte bruiloft vindt meestal (veel) later plaats, en in ieder geval is er óók in deze culturen nooit 'consummatie' van het huwelijk voordat de vrouw menstrueert.

Dat had de Televaag óók even kunnen bedenken voor ze dit soort insinuerende en polariserende 'nieuwtjes' plaatsen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:28

Ibbel schreef:
Er wordt wel op jonge leeftijd uitgehuwelijkt, maar de echte bruiloft vindt meestal (veel) later plaats, en in ieder geval is er óók in deze culturen nooit 'consummatie' van het huwelijk voordat de vrouw menstrueert.

Dat had de Televaag óók even kunnen bedenken voor ze dit soort insinuerende en polariserende 'nieuwtjes' plaatsen.

Wie weet was het meisje wel al gewoon ongesteld geworden? Kan ook op 8 jarige leeftijd.
Maakt het imo ook niet minder erg. Er zijn zat meisjes die vroeg menstrueren.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:44

Walgelijk. Dit kan op geen enkele manier goed gepraat worden. Bah bah :n

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:41

ow wat erg! en dit is nog niets, het zal daar een wekelijks iets zijn dat uithuwelijken, ouders weten niet beter dan dat het erbij hoort....nu wel tot de dood! arm meisje wat zal die een pijn hebben gehad pfff ik wil er niet eens aan denken. Het klinkt hard maar op zich heeft ze rust nu moet je denken dat die ouwe er vaker over heen gaat...nee ik ga niet meer nadenken er zal daar toch niets mee veranderen.....helaas!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:44

Ibbel schreef:

Ik vind het dus echt niet van belang of het 8-jarige meisje nou wel of niet ongesteld is geweest. Dat doet er toch niet toe? Dat meisje heeft verdorie haar huwelijksnacht niet overleefd. 'Polariserend' of niet, dit is toch verschrikkelijk?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:51

Walgelijk dit :n Niet te geloven dat ze kinderen op zo'n jonge leeftijd al uithuwelijken..