Tijn schreef:Misschien eens googlen hoe jong de jongste vrouw van de profeet was toen zij trouwde...
Dat zal best, maar om het kind zo danig te gebruiken tijdens de huwelijks nacht dat ze overlijd????
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris92 schreef:Tijn schreef:Misschien eens googlen hoe jong de jongste vrouw van de profeet was toen zij trouwde...
Dat zal best, maar om het kind zo danig te gebruiken tijdens de huwelijks nacht dat ze overlijd????
Tijn schreef:Ik vind het te walgelijk voor woorden maar ik denk wel dat het daarom in de cultuur geaccepteerd word om een kind uit te huwelijk op die leeftijd. Dit meisje is door een hel gegaan en heeft het met haar leven moeten bekopen maar hoeveel meisjes overleven het wel en leven nog steeds in zo een hel?
JoyCiej007 schreef:Nojoukus schreef:Net gelezen dat het niet waar blijkt te zijn (op nu.nl)
Mwhoah, verbaasd mij niet zoveel.
TS heeft een artikel uit de Telegraaf gehaald................
Telegraaf en nieuwswaarde.............................![]()
Kwanyin schreef:Ik vrees ervoor Marocje. Er zijn gebieden waar vrouwen écht letterlijk niéts, maar dan ook niéts waard zijn in de ogen van de maatschappij. Waar ze zelfs nog in staat zijn het meisje de schuld in haar eigen schoenen te schuiven. Een vrouw meer of minder maakt daar niet uit en als er ene sterft komt er gewoon weer een andere in de plaats. Iemand zei hier iets cru maar waar wel een kern van waarheid in zat: ze is op deze manier hoogstwaarschijnlijk ontsnapt aan een leven lang slavin en legbatterij te zijn, misschien heeft ze op een manier nog geluk gehad...
JoyCiej007 schreef:Nojoukus schreef:Net gelezen dat het niet waar blijkt te zijn (op nu.nl)
Mwhoah, verbaasd mij niet zoveel.
TS heeft een artikel uit de Telegraaf gehaald................
Telegraaf en nieuwswaarde.............................![]()
Ibbel schreef:Er wordt wel op jonge leeftijd uitgehuwelijkt, maar de echte bruiloft vindt meestal (veel) later plaats, en in ieder geval is er óók in deze culturen nooit 'consummatie' van het huwelijk voordat de vrouw menstrueert.
Dat had de Televaag óók even kunnen bedenken voor ze dit soort insinuerende en polariserende 'nieuwtjes' plaatsen.
Ibbel schreef:Er wordt wel op jonge leeftijd uitgehuwelijkt, maar de echte bruiloft vindt meestal (veel) later plaats, en in ieder geval is er óók in deze culturen nooit 'consummatie' van het huwelijk voordat de vrouw menstrueert.
Dat had de Televaag óók even kunnen bedenken voor ze dit soort insinuerende en polariserende 'nieuwtjes' plaatsen.