Voordat ik überhaupt overweeg de pil te laten staan, ga ik eerst naar de arts toe. Pas bij groen licht van zijn kant durf ik ervoor te gaan (romantische beslissing hè?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:CP is cerebrale parese?
Cayenne schreef:Op de wetenschappelijke sites lees ik juist dat bewezen is dat omgevingsfactoren geen rol spelen.
Verder weet ik idd wat autisme inhoud. Heb dus zelf twee broertjes met autisme (en een ervan heeft ook ADHD) dus ben bekend met de hoeveelheid zorg, zeker wanneer het er twee zijn, want dan triggeren ze elkaar ook nog eens.
Het gaat me er meer om de nadelen voor het kind zelf en in hoeverre je risico's mag nemen terwijl het om het welzijn van een kind gaat.
Woogy, bedankt!
Cayenne schreef:Op de wetenschappelijke sites lees ik juist dat bewezen is dat omgevingsfactoren geen rol spelen.
Verder weet ik idd wat autisme inhoud. Heb dus zelf twee broertjes met autisme (en een ervan heeft ook ADHD) dus ben bekend met de hoeveelheid zorg, zeker wanneer het er twee zijn, want dan triggeren ze elkaar ook nog eens.
Het gaat me er meer om de nadelen voor het kind zelf en in hoeverre je risico's mag nemen terwijl het om het welzijn van een kind gaat.
melody7 schreef:Ik zou me als ik jou was niet druk maken over de autisme, zolang je weet hoe je er mee om moet gaan als ouder en je dat je kind ook kunt leren is daar echt geen probleem aan (ik heb het zelf ook, en je hebt het altijd, je hele leven lang en het blijft ook gewoon hetzelfde dus het is niet zo dat je er echt zelf last van ervaart, voor ouders is het lastiger maar voor de persoon zelf maakt het geen verschil) Epilepsie zou ik zelf dan weer wel moeilijk vinden..
En autisme is geen ziekte..
melody7 schreef:Ik zou me als ik jou was niet druk maken over de autisme, zolang je weet hoe je er mee om moet gaan als ouder en je dat je kind ook kunt leren is daar echt geen probleem aan (ik heb het zelf ook, en je hebt het altijd, je hele leven lang en het blijft ook gewoon hetzelfde dus het is niet zo dat je er echt zelf last van ervaart, voor ouders is het lastiger maar voor de persoon zelf maakt het geen verschil) Epilepsie zou ik zelf dan weer wel moeilijk vinden..
En autisme is geen ziekte..
melody7 schreef:Woogy, klopt, ik doel er ook meer op dat als ts bedoeld dat ze het een kind niet wil 'aandoen' autistisch te zijn, ze daar niet echt bij na hoeft te denken omdat dit voor mensen met autisme zelf niet zo voelt, omdat ik het idee had dat het daarover ging. Maar als ze zelf niet een kind wil waar net wat meer moeite en tijd in gaat steken dan is het wel echt iets waar je goed over na moet denken, want dat is wel gewoon zo..
Zijn die zware vormen eigenlijk wel erfelijk?
Cayenne schreef:melody7 schreef:Woogy, klopt, ik doel er ook meer op dat als ts bedoeld dat ze het een kind niet wil 'aandoen' autistisch te zijn, ze daar niet echt bij na hoeft te denken omdat dit voor mensen met autisme zelf niet zo voelt, omdat ik het idee had dat het daarover ging. Maar als ze zelf niet een kind wil waar net wat meer moeite en tijd in gaat steken dan is het wel echt iets waar je goed over na moet denken, want dat is wel gewoon zo..
Zijn die zware vormen eigenlijk wel erfelijk?
Het gaat me niet om de moeite en het extra werk, maar om het welzijn en de toekomst van het kindje zelf. Je weet van tevoren niet hoe licht of zwaar het autisme voor het kind zal zijn. Mijn broertjes hebben er ook heel veel nadelen en problemen door ondervonden. Dat mag je imo gewoon niet zomaar wegwuiven omdat je zelf zo graag een kind wilt. Het gaat wel om een leven.