Fraude met keurmerk Beter Leven Vlees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 17:33

dots83 schreef:
Ja hoor wij hebben ook altijd vlees van onze eigen koeien, hebben prima leven gehad, en het is nog veel lekkerder dan in de winkel ook! Verkopen het ook in pakketten van 10 of 20 kilo, komt steeds meer vraag naar!!!

En waar wonen jullie? :P

Ik ga hier ook eens rondneuzen of boeren zulk vlees verkopen zodat ik zeker weten eerlijk vlees krijg. En dan moet er ook een grotere vriezer komen, want tien kg vlees krijg ik echt niet weg in mijn vriezer nu.
Sowieso eten wij geen varkensvlees, dus rundvlees en kippenvlees zou genoeg zijn voor ons :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:36

Chel_ schreef:
verootjoo schreef:
Het is toch niet te geloven ook... Al dat gefraudeer met vlees. Ik zit er onderhand sterk over na te denken vegetarier te worden. Niet omdat het eten van vlees me erg tegenstaat, maar ik wil zeker weten wat ik koop en niet het risico lopen beduveld te worden.

Kopen bij een boer die zelf zijn vee houdt en slacht kan dan een oplossing zijn. Zo kopen wij ons vlees. We weten exact welke koeien het zijn. Zie ze dagelijk in de weide en hebben een fantastisch leven gehad.

Waar kun je dat doen?

Kinke

Re: Fraude met keurmerk Beter Leven Vlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:11

Bij ons geen 'eng vlees', de tong gaat naar m'n schoonvader en verder is het worst, gehakt, rollade, diverse soorten biefstuk, hamburgers, sucadelappen, braadlappen, entrecote en vast nog meer wat ik ff vergeten ben :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:15

O serieus ook gewoon rollade en hamburgers enzo? Stoer :)

Ik kreeg echt gewoon zakken met bij elkaar gegooid vlees...homp gehakt van een kilo of 3, lappen vlees... niks geen verwerkt spul zoals worst / rollade / hamburger :)

Zo'n pakket als jij omschrijft wil ik :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:18

Die moeten te vinden zijn, als wij ze verkopen zijn er vast meer die dat doen :)
Jammer dat je zover uit de buurt woont, anders kon ik je op de lijst zetten voor een volgende keer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:19

Ja ik heb er ook al meerdere gevonden die dat doen, maar allemaal toch minstens een uurtje rijden, of dubieus qua hoe biologisch het is, of ik schijt een beetje in mijn broek dat ik weer zo'n emmer met druipende koe krijg i.p.v. nette pakjes vlees :o

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:00

tita schreef:
Chel_ schreef:

Kopen bij een boer die zelf zijn vee houdt en slacht kan dan een oplossing zijn. Zo kopen wij ons vlees. We weten exact welke koeien het zijn. Zie ze dagelijk in de weide en hebben een fantastisch leven gehad.

Waar kun je dat doen?

Twente. Denk dat het alleen voor jou wat uit de richting is..?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:05

Ach, is het weer zo ver...

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:08

Een mooie, maar erg eenzijdige documentaire. Want er wordt met geen woord gerept over bijvoorbeeld de druk die de retail uitoefent om toch maar te krijgen wat zij noodzakelijk achten. Dat een koe dan in de week dat de biefstuk in reclame is niet ineens alleen uit biefstuk bestaansrecht logisch. Tja, en dan kan net toch niet anders dan dat er diepgevroren vlees ontdooid wordt om de "leegte" aan te vullen. Al met al triest maar niets echt verwonderlijk als je er over nadenkt.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:50

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:12

Toevallig werk ik bij Vion via een uitzendbureau (op kantoor overigens) maar ik zie dus wel heel veel van die VWA (voedsel en waren authoriteit) rapporten langs komen, welfare keurmerken etc etc. Er wordt echt heeeeel veel controle gedaan in de slachterij voor zover ik weet.
Het is sowieso een eenzijdig verhaal. Er zijn wat reorganisaties geweest, dus wie weet is er gewoon iemand die zijn baan kwijt is geraakt en die daardoor boos is en nu op deze manier wraak neemt.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:38

RW dat denk ik niet. Er zal vast wel eea gebeuren. Ik heb genoeg ervaring om te weten dat de controleur niet onopgemerkt het bedrijf binnen loopt, dan gaan er zoals werd gezegd al een aantal alarmbellen af. Maar dat het eenzijdig is, daar ga ik wel in mee. Over de druk vanuit de retail en hun aankopers is bijvoorbeeld met geen woord gerept. Daar is in België ook al eea over aan het licht gekomen, die praktijken zijn ook vaak ver van koosjer te noemen. Misschien zouden we meer te weten komen met "undercover" vwa inspecties, maar dan nog, de oorzaak ligt niet altijd waar de problemen ontstaan.