Kinderen ondanks snel groeiende wereldbevolking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:56

demo_love schreef:
leonie87 schreef:
WOW! Best schokkend...

Ja, dat vond ik ook.

Ik snap de reacties niet helemaal. Ik denk dat TS het gewoon grappig vond om die meters te laten zien?

Neee, als het over kinderen gaat is de humor vaak ineens ver te zoeken :+

Ik vond het ook wel grappig :D Best schokkend dat het echt zoo hard gaat!

bello2005

benangelique schreef:
Frederieke_ schreef:
afentoe bedenk ik me wel eens dat er een wereld ramp mag gebeuren, halve wereld bevolking dood, heeft de aarde weer even een adem pauze voor de massa productie weer doorzet :')

Ik denk dat dat ook gebeurt. Vraag is alleen hoe en wanneer

noord korea he

tessyke

_San87_ schreef:
tessyke schreef:
Ze zouden beter de mensen een beetje ondersteunen met voorbehoedsmiddelen.
Mensen die in armoede leven hebben daar vaak geen geld voor en zo krijg je ook veel meer kinderen natuurlijk :)

Goed punt. Maar de pil kost toch echt geen drol... Als je al geen 13 euro per jaar kunt missen voor voorbehoedsmiddelen, dan doe je iets niet goed.

Er loopt op de moment een topic waar het over uitkeringen gaat en dan hoor je bedragen van 25 euro tot 35 euro per week dat je maar mag uitgeven.
Ik snap heel goed dat die 13 euro niet gemist kan worden :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:57

_San87_ schreef:
tessyke schreef:
Mensen die in armoede leven hebben daar vaak geen geld voor en zo krijg je ook veel meer kinderen natuurlijk :)

Goed punt. Maar de pil kost toch echt geen drol... Als je al geen 13 euro per jaar kunt missen voor voorbehoedsmiddelen, dan doe je iets niet goed.

Heel kortzichtig. Die kost geen drol omdat de rest door jouw ziektekostenverzekeraar wordt betaald. Iets wat ze in Somalië bijvoorbeeld niet kennen. De pil schiet daar dus ook niet op. Een condoom is makkelijker en op lange termijn goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:58

tessyke schreef:
_San87_ schreef:

Er loopt op de moment een topic waar het over uitkeringen gaat en dan hoor je bedragen van 25 euro tot 35 euro per week dat je maar mag uitgeven.

Maar een kind kun je dan helemaaaaal niet onderhouden, dus dan beter die 13 euro voor de pil toch? :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:59

tessyke schreef:
troi schreef:
Maar ja, wie wil er vergrijzing? We moeten niet minder kinderen krijgen, er moeten meer senioren dood! Simpel joh!

:')

Ik offer mijn kinderwens toch ook niet op hoor :D

Je hebt duidelijk niet echt begrepen waarom het voor mensen die in armoede leven zo belangrijk is genoeg kinderen te krijgen (tip, het is van levensbelang voor ze).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:01

ik denk dat ze in de overbevolkte delen van de wereld ook kinderen krijgen juist vóór het geld, omdat die kinderen later ook voor hen gaat zorgen...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:02

Frederieke_ schreef:
ik denk dat ze in de overbevolkte delen van de wereld ook kinderen krijgen juist vóór het geld, omdat die kinderen later ook voor hen gaat zorgen...

Tenminste iemand die het door heeft, na al dat kortzichtige geneuzel over "ze kunnen geen voorbehoedmiddelen betalen".

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:03

Kuggur schreef:
Je hebt duidelijk niet echt begrepen waarom het voor mensen die in armoede leven zo belangrijk is genoeg kinderen te krijgen (tip, het is van levensbelang voor ze).

Dat mag je me toch een uitleggen dan? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:04

benangelique schreef:
_San87_ schreef:

Heel kortzichtig. Die kost geen drol omdat de rest door jouw ziektekostenverzekeraar wordt betaald. Iets wat ze in Somalië bijvoorbeeld niet kennen. De pil schiet daar dus ook niet op. Een condoom is makkelijker en op lange termijn goedkoper.

Nee, die wordt niet door mijn ziektekostenverzekeraar betaald. Pertinent niet, want daar ben ik niet voor verzekerd :). Ik had erbij moeten zeggen dat ik het over de NL situatie heb.

Anoniem

ik heb het net neergezet geloof ik! @tessyke
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-13 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

HTM

tessyke schreef:
_San87_ schreef:

Nee, dan maar zwanger worden en aan kinderen beginnen...
Alsof die niks kosten.

Denk dat het probleem hier in NL nog niet zo groot is als de rest van de wereld.

Wat ik schokkend vond waren de cijfers van mensen die dood gingen van de honger, en daarna die van de mensen met overgewicht en obesitas, en het geld wat in de USA gebruikt wordt om mensen NIET dik te laten worden...
Denk dat dat geld op andere plekken beter tot zijn recht komt, dan het besteden aan mensen welke toch al geld hebben om veel te.veel eten te kopen voor alleen zichzelf....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:05

tessyke schreef:
_San87_ schreef:

Op jaarbasis 13 euro niet kunnen missen? Dat gaat er bij mij niet in... Sorry. Waar moet je een kind van onderhouden als je al geen geld hebt voor een jaarvoorraad van de pil voor 13 euro?
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 11-08-13 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:05

tessyke schreef:
_San87_ schreef:
[quote=
quote]

Dit is in het rijke nederland. Het gaat hier over wat er wereldwijd gebeurd.
Hele goede stelling dit topic. Al is zo`n keuze iets heel persoonlijks.
Als het echt uit de hand loopt zal er waarschijnlijk vanzelf een enge ziekte ofzo uitbreken die de boel uitdunt. Of de agressie neemt toe doordat iedereen zo dicht op elkaar zit met alle gevolgen van dien. Wat dat betreft zal de natuur een extreme situatie ooit zelf oplossen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:08

Dat had ik net gemist :D

Dus de ouders zetten kinderen op de wereld in armoede zodat ze later voor hun ouders kunnen zorgen.
Wie zorgt er dan op die moment voor de kinderen?
Nee, die zijn van in het begin kansloos.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:10

tessyke schreef:

Dus de ouders zetten kinderen op de wereld in armoede zodat ze later voor hun ouders kunnen zorgen.

+1

en wij zogenaamd maar geld daarheen sturen haha wat nooit aan komt

Kuggur

Re: waarom geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:12

Wel duidelijk tijd de discussie te verlaten, eet smakelijk vanavond dames...

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:14

Frederieke_ schreef:
afentoe bedenk ik me wel eens dat er een wereld ramp mag gebeuren, halve wereld bevolking dood, heeft de aarde weer even een adem pauze voor de massa productie weer doorzet :')

Precies dit denk ik ook wel eens over! En er gebeuren al genoeg dingen en als nog ie het geboorte cijfer hoger als het strefte cijfer! Moet er niet aan denken dat er mensen in mijn naasteomgeving omgevi g dood gaat! En tuurlijk is het allemaal een zielige gedachten!!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:20

Edit:

Woeps, zie dat wat ik had uitgelegd al gepost was!
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 11-08-13 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:20

tessyke schreef:

daarom zie je ook 4 jarige kinderen die in giftige vuilnisbulten naar batterijen aan het zoeken zijn om te verkopen voor 4 cent per dag....

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:21

ah jo met al die soa,s tegenwoordig sterft binnenkort toch de halve 3e wereld uit :'0 heb je ook geen voorgehoeds middelen meer nodig

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:22

heerlijk dit topic hah

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:25

tja soa's zijn niet genoeg vrees ik want die zijn er al jaren :')

Dat kinderen als vangnet gebruikt worden kan wel zo zijn maar ik heb daar mijn bedenkingen bij.
Zoals op de vorige pagina al vermeld, die kinderen beginnen gewoon al kansloos.

Het zijn zulke zaken dat de wereld zou moeten aanpakken :)

Er zijn zoveel mensen die zo graag een kindje zouden willen en dat kleintje een hemel op aarde willen/kunnen geven maar er geen kunnen krijgen.
en ondertussen aan de andere kant van de wereld worden in sneltempo kinderen op de wereld gezet in armoede, hongersnood en waar ze vaak al sterven voordat ze 15 jaar zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:25

Moest inderdaad meteen aan Inferno denken. Gewoon een virusje loslaten zodat een derde van de mensheid onvruchtbaar wordt... probleem opgelost.

Nou ja, het is toch wel een serieus probleem. Wij gaan het niet meer meemaken waarschijnlijk maar als dit zo doorgaat, vernietigt de mensheid zichzelf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:27

Suzanne F. schreef:
Moest inderdaad meteen aan Inferno denken. Gewoon een virusje loslaten zodat een derde van de mensheid onvruchtbaar wordt... probleem opgelost.

Nou ja, het is toch wel een serieus probleem. Wij gaan het niet meer meemaken waarschijnlijk maar als dit zo doorgaat, vernietigt de mensheid zichzelf.

Hee, bedankt voor de spoiler, hé :').

Overigens vernietigt de mensheid niet alleen zichzelf, maar vooral de aarde in het algemeen.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 11-08-13 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt