Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lara_Silver schreef:Liek_: Waarom alternatieven? Er zijn mensen (zoals ik) die gewoon nooit van hun leven vegetariers worden, simpelweg omdat ik het veel te lekker vind, en er eerlijk gezegd niet genoeg scrupules voor heb. Ik smaak wel degelijk het verschil tussen vervangers en echt vlees. Ik vind de vervangers lekker (mijn vader heeft een heerlijk tofu recept) en eet ook met gemak en smaak een vegetarische maaltijd. Maar niets kan op tegen een lekkere biefstuk, paard is mijn favoriet, is gezonder dan varken en rund.
myk_en_shant schreef:Ik ben met trots een echte vlees eter, opgegroeid met vleeskoeien die af en toe in onze eigen pan eindigde.
Ik zal denk ik niet snel naar kweekvlees grijpen puur om deze reden.
Wat gaat er gebeuren met onze economie als iedereen dit vlees zou gaan eten, nou het volgende:
Alle boeren die vleeskoeien hebben verliezen hun inkomen, met gevolg veel werklozen.
Alle slachthuizen gaan dicht, gevolg nog meer werklozen.
Veetransport bedrijven hebben minder werk, weer meer werklozen
Zo kun je het rijtje ellende lang maken met als slot conclusie veel werklozen die dan een uitkering moeten hebben. Etc etc etc
myk_en_shant schreef:Wat gaat er gebeuren met onze economie als iedereen dit vlees zou gaan eten, nou het volgende:
Alle boeren die vleeskoeien hebben verliezen hun inkomen, met gevolg veel werklozen.
Alle slachthuizen gaan dicht, gevolg nog meer werklozen.
Veetransport bedrijven hebben minder werk, weer meer werklozen
Zo kun je het rijtje ellende lang maken met als slot conclusie veel werklozen die dan een uitkering moeten hebben. Etc etc etc