Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
blokje schreef:Ik denk dat een gemiddeld huisdier het beter heeft als een asielzoeker...
Toen ik kind was reed mijn opa altijd een busje met asielzoekers naar mijn school toe.
Ik ben toen ene keer met me opa mee geweest ben als kind zijnde toen echt geschrokken.
Hele families in kleine kamers daar moesten ze in leven dus slapen, eten etc...
Gewoon allemaal matrasjes naast elkaar geen stoel en geen tafel echt erg.
Sammie schreef:Tja... aan de andere kant... Hoe ging dat ook alweer... Ze krijgen een huis toegewezen, direct! (terwijl anderen JAREN op een wachtlijst staan). Krijgen een uitkering, toeslagen enz. enz. (een bedrag dat voor enorm is), worden overal meegeholpen (terwijl jij als Nederlander 't maar uit moet zoeken hoe en waar uitkeringen en toeslagen werken), de taal spreken ze niet of nauwelijks (en waarom zouden ze.. ze krijgen geld dat voor hen echt enorm veel is, kunnen rondkomen en verder hoeven ze niks te doen), sollicitatieplicht is er niet.
Er zijn er die verdorie hun paspoort of andere papieren expres verscheuren. Als je die kennis al hebt weet je heel goed waar je mee bezig bent.
Dus ja.. volgens mij valt er van alle kanten wat te zeggen. Mensen uit Georgië hebben hier imo echt niks te zoeken. Kom je uit een oorlogsgebied, politiek vluchteling is het een ander verhaal.
fjordowner18 schreef:hoe noem je dan iemand die asiel aanvreaagt die toe gewezen krijgt en vervolgens 16 jaar lang moet wachten of ze ooit nederlander mogen worden, we hebben het hier over mensen en niet over een stelletje honden!
de honden hebben het soms zelfs nog beter....
speurneusc schreef:ze kunnen soms wel 20.000 (of meer) euro bij elkaar schrapen om gesmokkeld te worden... dat doen ze met elkaar het hele dorp legt geld/waarde volle spullen bijeen om een groepje op pad te kunnen helpen die het "goud" gaan zoeken, ... nou ik heb het niet, krijg geen lening en kan het niet van iemand lenen ook.....
mika11 schreef:Als die familie in eerste instantie gewoon in Polen was gebleven, had het kind daar de zorg kunnen krijgen in een Pools ziekenhuis.
Sammie schreef:Tja... aan de andere kant... Hoe ging dat ook alweer... Ze krijgen een huis toegewezen, direct! (terwijl anderen JAREN op een wachtlijst staan). Krijgen een uitkering, toeslagen enz. enz. (een bedrag dat voor enorm is), worden overal meegeholpen (terwijl jij als Nederlander 't maar uit moet zoeken hoe en waar uitkeringen en toeslagen werken), de taal spreken ze niet of nauwelijks (en waarom zouden ze.. ze krijgen geld dat voor hen echt enorm veel is, kunnen rondkomen en verder hoeven ze niks te doen), sollicitatieplicht is er niet.
Er zijn er die verdorie hun paspoort of andere papieren expres verscheuren. Als je die kennis al hebt weet je heel goed waar je mee bezig bent.
Dus ja.. volgens mij valt er van alle kanten wat te zeggen. Mensen uit Georgië hebben hier imo echt niks te zoeken. Kom je uit een oorlogsgebied, politiek vluchteling is het een ander verhaal.
fjordowner18 schreef:Sammie schreef:Tja... aan de andere kant... Hoe ging dat ook alweer... Ze krijgen een huis toegewezen, direct! (terwijl anderen JAREN op een wachtlijst staan). Krijgen een uitkering, toeslagen enz. enz. (een bedrag dat voor enorm is), worden overal meegeholpen (terwijl jij als Nederlander 't maar uit moet zoeken hoe en waar uitkeringen en toeslagen werken), de taal spreken ze niet of nauwelijks (en waarom zouden ze.. ze krijgen geld dat voor hen echt enorm veel is, kunnen rondkomen en verder hoeven ze niks te doen), sollicitatieplicht is er niet.
zitten jullie of hebben jullie in zo een situatie gezeten?
jullie scheren iedereen over 1 kam, terwijl jullie van de hoed nog de rand weten.
er zijn inderdaad gevallen waar alles meteen voor geregeld worden ja, dat zijn de mensen met een grote bek, zo werkt dat met Nederlanders ook.
dit meisje was op dit moment in nederland en had hier dus ook medische hulp moeten krijgen, punt!
ik vind sommige reactie's hier echt schrijnend en oneervol, sommige mensen die gevlucht zijn voor de oorlog hadden daar gewoon een huis en een beter leven dan wij in nederland zelfs maar kunnen bedenken, vervolgens breekt de oorlog uit, worden vrienden, familie kinderen vermoord en kan je ternauwe nood ontsnappen aan de dood. dan kom je in zo een poedersuiker land aan als nederland waar ze zogenaamd vluchtelingen helpen, en dan word je opgesloten als een asielhond en behandelt of je ongedierte bent. Als je vervolgens een verblijfsvergunning krijgt leef je JAREN in vrees dat ze je weer terug sturen, dit duurt soms 16 jaar of langer, heb je enig idee wat het is om 16 jaar in angst te moeten leven, dat je terug gestuurd zal worden naar een land waar je moet vrezen voor je leven en geen nieuw leven op kan bouwen, omdat je misschien terug gestuurd word. NEE!!! je hebt geen idee
en nu weer ontopic, want het ging over medische hulp voor dit meisje en niet over hoe onze asielzoekers behandelt worden in het algemeen
Shadow0 schreef:De eerste berichten zijn al een paar dagen ouder, maar toch. Wat volgens mij de kern van de zaak is: een arts had duidelijk redenen om een bloedonderzoek te vragen, en als dat meteen (of de volgende dag) was uitgevoerd, dan was de leukemie ook dan ontdekt en behandeld. Omdat dat bloedonderzoek echter meerdere keren is afgewimpeld en de ouders werden genegeerd, is de ontdekking uitgesteld. En het meisje heeft daardoor minder kans op herstel.
Persoonlijk vind ik dat best heel erg eigenlijk. De situatie van andere asielzoekers doet daarbij niet echt ter zake - iedereen die hier in Nederland is heeft recht op gezondheidszorg en als je geen bloedonderzoek krijgt als dat wel wordt voorgeschreven door een arts en de situatie in het algemeen ook behoorlijk zorgelijk is, krijg je die gezondheidszorg dus niet. Ik vind het heel schrijnend voor het meisje en haar familie.
Shadow0 schreef:De eerste berichten zijn al een paar dagen ouder, maar toch. Wat volgens mij de kern van de zaak is: een arts had duidelijk redenen om een bloedonderzoek te vragen, en als dat meteen (of de volgende dag) was uitgevoerd, dan was de leukemie ook dan ontdekt en behandeld. Omdat dat bloedonderzoek echter meerdere keren is afgewimpeld en de ouders werden genegeerd, is de ontdekking uitgesteld. En het meisje heeft daardoor minder kans op herstel.
Persoonlijk vind ik dat best heel erg eigenlijk. De situatie van andere asielzoekers doet daarbij niet echt ter zake - iedereen die hier in Nederland is heeft recht op gezondheidszorg en als je geen bloedonderzoek krijgt als dat wel wordt voorgeschreven door een arts en de situatie in het algemeen ook behoorlijk zorgelijk is, krijg je die gezondheidszorg dus niet. Ik vind het heel schrijnend voor het meisje en haar familie.
secricible schreef:Uteindelijk willigt de arts de wens van de ouders in, namelijk een bloedonderzoek. Ouders gaan naar het ziekenhuis voor dit onderzoek, maar de procedure is om dit bij eigen ha te doen en dat kan niet meer dezelfde dag, maar moet een dag later. Een dag later worden ze echter in een cel gezet omdat ze terug moeten naar polen, waardoor dit onderzoek uiteindelijk niet meer uitgevoerd kan worden.