Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:24

Een tattoo is een herinnering of een manier om iets af te sluiten. Ze staan, bij mij, voor een periode of een gebeurtenis.

Iemand die mij naar de betekenis van mijn tattoo's vraagt krijgt ook standaard een vrij kort het antwoord "het moet me ergens aan herinneren elke keer als ik er naar kijk" en als ze er dan op door gaan kunnen ze nog een pissig antwoord krijgen ook.

Daenerys

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:25

Maar die vraag komt toch gewoon voort uit interesse? Ik vind dat je wel een beetje bot reageert. Zeg dan gewoon dat het een persoonlijke herinnering is, en klaar.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:26

Ik zou het zelf niet doen, het idee dat het er nooit meer af kan vind ik nogal eng (ookal omdat ik het te pijnlijk zou vinden _O- ).
Maar ik kan een tatoeage bij iemand anders echt mooi vinden, als er een betekenis achter zit. Ik vind het totaal niet asociaal, zie zelfs niet in waarom het asociaal zou zijn?
Wat ik wel nogal vreemd vind zijn mensen (Belgen, Nederlanders etc) die een tattoo zetten in het chinees, japans of wat het ook is. Als je iets met het land hebt kan ik het begrijpen, maar als je er verder niets mee hebt snap ik het niet ech. Waarom dan niet gewoon in het Nederlands? Of Engels of Frans.. dat ligt nog steeds dichter bij dan Chinees of Japans

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:26

Dat doe ik toch. Maar als ze dán nog door gaan word ik wel degelijk bot. Als ik aan geef er niet diep op in te willen gaan wil ik dat dat gerespecteerd wordt. Het is mijn verhaal.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:28

Raponsje schreef:
Dus geen uitkerings-tokkies met vies vet haar en kinderen die Shaniqua heten.

:') :') :')

Het is echt smaak gebonden, maar ook heel erg afhankelijk van de persoon die het zet. Het gaat er in mijn ogen om dat je enerzijds goed weet waarom je dat laat zetten, maar anderzijds ook heel erg hoe (kleur, diepte, waar, enz.) Ik wil ook nog heel graag een kleine, paardgerelateerde tattoo maar tot nu weet ik nog niet waar en hoe.

Maar inderdaad: Raponsje speaks my mind haha

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:29

Ik zou het zelf nooit doen, ik vind het echt niet mooi en bovendien lijkt het me ook vreemd om iets te nemen wat zo definitief is. Mensen verven hun haar om de haverklap omdat ze het beu zijn, kleding van een paar jaar terug is ouderwets, maar een tatto zou je de rest van je leven mooi vinden? Geloof ik niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:32

chevax schreef:
Ik zou het zelf nooit doen, ik vind het echt niet mooi en bovendien lijkt het me ook vreemd om iets te nemen wat zo definitief is. Mensen verven hun haar om de haverklap omdat ze het beu zijn, kleding van een paar jaar terug is ouderwets, maar een tatto zou je de rest van je leven mooi vinden? Geloof ik niet.

Huh, wat een raar iets om niet te geloven? :=

Ik weet bijvoorbeeld zeker dat ik tot mijn dood blij zou zijn met mijn tattoo. Alleen al door de gedachte erachter blijf ik het voor altijd mooi vinden.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:33

Ik verbaas me erover hoeveel mensen er tegenwoordig tatoo's hebben. Het lijkt echt een trend.
Ik heb zelf helemaal niets met tatoo's. Ik vind ze altijd lelijk en echt zonde van je lichaam. Ik zou er zelf nooit één laten zetten omdat ik veel te bang zou zijn dat ik het over 30 jaar niet meer mooi vind en dan zit ik ermee....
Verder vind ik het niet echt asociaal maar zeker niet netjes. Ik kan me daarom voorstellen dat niet iedere werkgever hier blij mee is wanneer een tatoo in het zicht zit.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:34

Ligt natuurlijk een beetje aan de soort tatoeage en waar het ding zit... Van die mega panters, draken, trampstamps en ingekleurde vissen wordt ik ook niet erg opgewonden :+ . Maar toevallig ga ik zelf over een paar weken een heel klein gemini tekentje laten zetten op mijn heup(ongeveer 5 cm groot). En ik heb ook wel eens grote tatoeages gezien die ik wel sierlijk vind, maar meestal vind ik die groten opzichtig.
En als je er goed overna denkt (ik ben na 3 jaar eindelijk tevreden met mijn ontwerp), dan denk ik niet dat je er echt beu van wordt.

Amaris

Ik heb 'draak' in het japans staan. Tja, waarom in het japans, omdat het een oosters sterrenbeeld is en ik het japanse teken mooier vond dan het chinese _O-

zou ik het nu nog eens doen; nee.. maar het staat er nou eenmaal.

En ik weet zeker dat er 'draak' staat want ik werd ooit in de discotheek aangetikt door een jongen 'hee! ben jij draak van sterrenbeeld?' 'uuuhh jaaa...' 'ja want ik studeer japans en dat staat daar!'

:D gelukkig!

chevax

Ik kan me dat echt niet voorstellen. Je hele leven verander je door dingen die je meemaakt. Je smaak verandert, je verandert je interieur, je wisselt van partner ;-), je haarkleur verandert, je vel zakt uit,... Kortom: alles is aan verandering onderhevig, maar je tattoo zou je nooit beu zijn of lelijk vinden?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:35

Amaris schreef:
Ik heb 'draak' in het japans staan. Tja, waarom in het japans, omdat het een oosters sterrenbeeld is en ik het japanse teken mooier vond dan het chinese _O-

zou ik het nu nog eens doen; nee.. maar het staat er nou eenmaal.

En ik weet zeker dat er 'draak' staat want ik werd ooit in de discotheek aangetikt door een jongen 'hee! ben jij draak van sterrenbeeld?' 'uuuhh jaaa...' 'ja want ik studeer japans en dat staat daar!'

:D gelukkig!

Dat is dan wel weer een hele opluchting dat je het zeker weet, hahaha :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:36

chevax schreef:
Ik kan me dat echt niet voorstellen. Je hele leven verander je door dingen die je meemaakt. Je smaak verandert, je verandert je interieur, je wisselt van partner ;-), je haarkleur verandert, je vel zakt uit,... Kortom: alles is aan verandering onderhevig, maar je tattoo zou je nooit beu zijn of lelijk vinden?

Maar je herinneringen of je gebeurtenissen veranderen toch niet? En daar staat (meestal) een tattoo dan voor.
Hoe kun je het beu worden dat je iets overwonnen of behaald hebt?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:39

Sabinee__ schreef:
chevax schreef:

Maar je herinneringen of je gebeurtenissen veranderen toch niet? En daar staat (meestal) een tattoo dan voor.

Precies.

In mijn geval staat de tattoo voor liefde en dankbaarheid en dat zal nooit verminderen..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:40

Sabinee__ schreef:
chevax schreef:

Omdat de meeste zaken die je overwint, in de loop der tijd ook die heftige betekenis verliezen. En dan bedoel ik geen kanker of dergelijk dingen. Maar mensen zetten tattoes met bijv als reden "ik ben blij dat ik van die man af ben en nu ben ik een trotse, zelfstandige vrouw en heb controle over mijn eigen leven. Daarom zet ik nu in het Swahili op mijn arm "Betsy for President". Nou, als je jaren verder bent, inmiddels wel een leuke man hebt, fijn gezin, heel ander leven maar je wordt wel elke keer als je op je arm of been kijkt herinnert aan de eikel van een Henk die je toen het leven zuur maakte?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:41

chevax schreef:
Sabinee__ schreef:

Omdat de meeste zaken die je overwint, in de loop der tijd ook die heftige betekenis verliezen. En dan bedoel ik geen kanker of dergelijk dingen. Maar mensen zetten tattoes met bijv als reden "ik ben blij dat ik van die man af ben en nu ben ik een trotse, zelfstandige vrouw en heb controle over mijn eigen leven. Daarom zet ik nu in het Swahili op mijn arm "Betsy for President". Nou, als je jaren verder bent, inmiddels wel een leuke man hebt, fijn gezin, heel ander leven maar je wordt wel elke keer als je op je arm of been kijkt herinnert aan de eikel van een Henk die je toen het leven zuur maakte?

Je kan het ook anders bekijken. Dat je trots bent als je naar je tattoo kijkt dat je dat keerpunt hebt bereikt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:42

Ik heb er zelf ook een paar en ben gek op tattoos. :D Zou er meer willen maar helaas geen geld op het moment. Als er wel weer geld is wil er nog eentje laten coveren. Dat is mijn eerste en die liet ik zetten toen ik 15 was op een camping in Frankrijk. :+ Spijt heb ik niet echt van die tattoo alleen jammer dat ik toendertijd geen andere had genomen. :') Heb er al 2 laten coveren (ook op de camping laten zetten) en ik wil er eigenlijk nog eentje op mijn andere enkel. Vind LA Ink (Kat von D fan!) altijd erg leuk. :j

En het interesseert mij echt niet dat ik hier nog mee loop als ik 70 ben. Dan kleed je je toch meestal heel anders en ik heb eigenlijk niet echt iets heel zichtbaars. Je ziet er eentje als ik een korte broek aan heb en bij bepaalde shirtjes zie je die in mijn nek. Ik heb er 6 maar zeg dat ik er 5 heb want die eerste tel ik eigenlijk niet meer mee. :') Waarom ik ze heb? Tja, ik vind ze gewoon leuk en heb niet voor elke tattoo een betekenis. Boeit mij niet hoor. := Als ik ze maar mooi vindt. :D
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 29-07-13 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:42

Ik vind het heel verschillend, als het echt iets moois is, en het liefst iets met betekenis, kan een tattoo heel mooi zijn. Echter staan zichtbare tattoos gewoon niet representatief, zeker niet als je hele lijf er onder zit.

Sommige tattoos maken mensen gewoon echt oprecht dom lijken. Ik ken mensen die hun initialen hebben laten tatoeëren of zelfs gewoon hun eigen voornaam. Daar kan ik gewoon echt niet inkomen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:43

RusselNuwell schreef:
Ik vind het heel verschillend, als het echt iets moois is, en het liefst iets met betekenis, kan een tattoo heel mooi zijn. Echter staan zichtbare tattoos gewoon niet representatief, zeker niet als je hele lijf er onder zit.

Sommige tattoos maken mensen gewoon echt oprecht dom lijken. Ik ken mensen die hun initialen hebben laten tatoeëren of zelfs gewoon hun eigen voornaam. Daar kan ik gewoon echt niet inkomen.

Ik ken iemand die zijn achternaam heel groot op zijn rug heeft laten zetten.. Want zijn achternaam is berucht. VET STOER MAN!!! 8-)

Zielepoot :')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:43

RusselNuwell schreef:

Nou ja, het is wel handig natuurlijk, zo kom je nooit in een vervelende situatie dat iemand je naam vraagt en dat je het niet meer weet...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:44

Geryon schreef:
RusselNuwell schreef:

Ik ken iemand die zijn achternaam heel groot op zijn rug heeft laten zetten.. Want zijn achternaam is berucht. VET STOER MAN!!! 8-)

Zielepoot :')

Dan zou een schrijffout wel lachen zijn, toch? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:44

chevax schreef:

het plaatje misschien wel, maar de herinnering waar ie voor staat blijft....
Ik zit al lang niet meer op school maar zie graag dingen terug die herinneringen aan die periode op halen. :)
Keer punten in je leven blijven toch keerpunten? dat je het daarna beter hebt, veranderd niets aan het keerpunt?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-07-13 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:45

Sabinee__ schreef:
chevax schreef:

Zo zal ik nooit de naam van mijn vriendje laten zetten, ook omdat dat sociaal niet bepaald begrepen/geaccepteerd wordt, maar ik heb wel eens gedacht, stel ik doe dat wel. Dan gaat het eens uit, dat zal nooit met ruzie en gezeik gaan maar meer omdat ik de situatie beu ben (heel verhaal, don't ask) dan staat die tattoo daar. Maar die tattoo zou dan staan voor 13 jaar (even uitgaande van het feit dat het nu uit zou gaan) liefde, plezier, respect en nog meer liefde. En die 13 jaar zijn toch deel van mn verleden. Of er nu nog honderd vriendjes na zouden komen of niet. Die 13 jaar zal ik nooit vergeten en hoe dan ook met plezier aan terugdenken. Tja.. is zo'n tattoo dan nog erg?
Laatst bijgewerkt door Amaris op 29-07-13 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:45

Ik hou van tattoo's, maar dan wel tattoo's met betekenis.
Een tattoo omdat je zo graag een tattoo wilde, vind ik minder...

Groot, klein, tribal, portret, kleur, zwart/wit...
Wat toch fijn dat smaken zo verschillen :D

Zelf heb ik een kleine op mijn enkel, die zit er al dik 15 jaar en ik vind hem elke dag nog steeds mooi.
Kan mij echt niet voorstellen dat ik hem niet meer mooi zou vinden, vooral door het verhaal er achter.

Ik ben nu aan het sparen voor een grote op mijn rug, van mijn schouderblad naar mijn bil zeg maar.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:46

Ayasha schreef:
chevax schreef:

het plaatje misschien wel, maar de herinnering waar ie voor staat blijft....
Ik zit al lang niet meer op school maar zie graag dingen terug die herinneringen aan die periode op halen. :)
Keer punten in je leven blijven toch keerpunten? dat je het daarna beter hebt, veranderd niets aan het keerpunt?

Ik haal ook graag herinneringen op aan mijn schooltijd. Maar ik kijk daar liever niet voor op mijn arm of schouder. Ik kan ze ook prima onthouden zonder tattoo. Maar ieder zijn ding, hoor, als je het zelf mooi vindt, is het toch prima?