ouders op het strand, baby in hete auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:13

spicegirl schreef:
dit stond er op een andere site :
.." De politie en reddingsbrigaden visten vandaag een hulpeloos baby'tje dat in een snikhete auto bij Ouddorp was achtergelaten. Papa en mama vermaakten zich ondertussen prima op het strand even verderop. ".......

Journalisten maken het graag groter en aandachttrekkend....

Hoe dan ook; erg is het wel! En een boete lijkt me dan ook zeker op z'n plaats..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:17

de kop van dit artikel was ; ouders zaten op hun gemakje op het strand :
De ouders van het kindje, dat 8 maanden oud is, zaten op het strand. Op het politiebureau vertelden ze dat ze afgesproken hadden regelmatig bij de auto te gaan kijken.

Het is niet duidelijk hoe lang de baby in de auto heeft gelegen. De ouders gaven aan zich er niet bewust van te zijn dat de temperatuur zo snel oploopt in de auto. Een van de ramen in de auto's was wel een stukje opengelaten." ....

het heeft niets met journalisme te maken, dit was een andere nieuws-site.
feit blijft ; baby in hete auto achtergelaten, ouders lekker op het strand.
hoe zou je dit dan moeten schrijven als journalist zijnde ?
don't shoot the messenger.. zijn kinderen zaten wss lekker thuis, dus hij/zij is niet de foute hier..
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 26-07-13 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:17

Als ik het voor het zeggen had,had ik de auto weg laten slepen en ze 24 uur in de rats laten zitten waar de auto incl kind zou kunnen zijn...
Domme fu.ck.er.s...wie laat nou in godsnaam een kind in de auto met dit weer...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:18

%)
Je vraagt je dan nu toch heel hard af hoe ze het verders als 'ouders' doen................................. -O-

spicegirl schreef:
dit stond er op een andere site :
.." De politie en reddingsbrigaden visten vandaag een hulpeloos baby'tje dat in een snikhete auto bij Ouddorp was achtergelaten. Papa en mama vermaakten zich ondertussen prima op het strand even verderop. ".......

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:20

Sorry hoor maar dit soort mensen mogen ze van mij dus gelijk uit de ouderlijke macht zetten. Net zoals ik vind dat mensen die hun hond achterlaten het beest nooit meer terug mogen krijgen. Wat een idioten zeg! -:(-

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:20

Wat voor een ontverantwoorde dingen doen zij nog meer? Klinkt misschien hard, maar deze baby moeten ze meteen afnemen en elders onderbrengen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:35

spicegirl schreef:
Het is niet duidelijk hoe lang de baby in de auto heeft gelegen. De ouders gaven aan zich er niet bewust van te zijn dat de temperatuur zo snel oploopt in de auto. Een van de ramen in de auto's was wel een stukje opengelaten." ....

Als dat waar is snap ik niet waar die mensen al die tijd gezeten hebben. Leven die onder een steen. Elk jaar is het weer het zelfde honden en kinderen worden "vergeten" of men denkt kan geen kwaad. Serieus hoe kun je dat nou niet weten. Wordt altijd behoorlijk breed uitgemeten mensen hebben het er over met elkaar. :?
Als dit echt zo is zet ik inderdaad erg mijn twijfels bij hun bekwaamheid als ouder.

_rosita_

Re: ouders op het strand, baby in hete auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 07:27

tjeetje bizar....direct uit de ouderlijke macht en mocht rr dan.ook maar direct verplicht gesteriliseerd worden. dit soort malloten moeten niet ooit nog eens voor kinderen hoeven zorgen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 07:38

Tja misschien nergens op gebaseerd maar als ik dit lees denk ik ´´ohh die ouders hebben vast een verstandelijke beperking´´. Anders zou je dit toch nooit doen?!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 08:24

Zijn die mensen nog nooit in hun auto gestapt nadat deze in de zon heeft gestaan of zo?
Zoals het gebracht wordt, dus dat de ouders het kindje bewust in de auto hebben laten zitten vind ik inderdaad ook dat het kind wel ergens anders onder gebracht mag worden, arm kindje....

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 08:34

Volgens mij staat er in Amerika gevangenisstraf op het verlaten/alleen laten van je kind. Laat staan in een snikhete auto!!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 08:46

Jeetje, de temperatuur is na vijf minuten al bizar hoog geworden in de auto met deze temperaturen. Ik kan er echt niet bij dat mensen hun kindje in de auto laten. Je stapt zelf toch ook niet graag in een auto die stil staat in de zon. Laat staan je eigen kind daar in laten staan. Je vraagt je echt af hoe ze normaal dan voor het kind zorgen.

Hier had een vrouw die haar hond alleen in de auto had laten zitten een stuk in de krant laten zetten. Ze had het beestje geen drie kwartier 'maar' 20 minuten alleen gelaten in de auto. Zelfs dat is met deze temperaturen gewoon te lang. Met deze temperaturen is het in de stilstaande auto na nog geen 10 minuutjes al 50 tot 60 graden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:36

Dani schreef:
Even advocaat van de duivel, hoor.

Alternatief scenario: de ouders moesten even snel iemand op het strand spreken die geen telefoon bij zich had. Baby in de auto gelaten, want die lag net eindelijk te slapen en met 3 minuutjes zouden ze toch weer terug zijn. Langslopende mensen zien het kind en waarschuwen de agenten die net langsrijden of surveilleren. Alles bij elkaar nog geen 5 minuten geduurd.

Dat kan natuurlijk ook. Dan lijkt een forse waarschuwing me beslist op zijn plek maar om ze dan direct als volstrekt onbekwaam te bestempelen gaat wat ver.
Je kan niet zomaar oordelen zonder de feiten te kennen.

Ik heb een baby. Als ik met de auto langs de bakker kom, ik heb een brood nodig en zie dat er geen klanten zijn in de winkel en ik overweeg om even heel snel dat brood te kopen en de kleine in de auto te laten (kindje eruit halen en erin zetten is zo een gedoe voor die drie minuten dat ik weg ben), dan is er dat stemmetje dat zegt niet doen, laat je kindje nooit alleen. Je weet nooit wat er gebeuren kan en je zult jezelf dat nooit vergeven. Bij hitte zou het nog niet eens bij me opkomen om het kind in een auto te zetten zonder koeling.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:42

En waarom blijft dan niet een van beide bij de auto en gaat de andere ouder die boodschap doen?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:44

het zou niet eens bij mij op komen om mijn zoontje in de auto te laten zitten :n

ik vind het toch echt wel kindermishandeling!

overigens was er van de week op facebook een filmpje uit Amerika van een vrouw die even snel boodschappen ging doen en haar kind in de auto laten zitten met alle ramen dicht..
kind is na 10 minuten bevrijd door omstanders en na reanimeren heeft het kindje het toch niet gehaald.. Y;(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:16

@marisdb - ze lagen allebei lekkker op het strand. geen boodschap o.i.d.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:24

mankeren deze ouders iets? een (Verstandelijke) beperking? dat het hun ontgaan is dat ze hun kind niet erin kunnen laten? dan ben je toch niet slim? (of gewoon achterlijk) als je dit al niet weet, wat voor dingen denken ze dan nog meer wat wel kan? want iedere 20 min. kijken (als dat al zou is, nou, lijk me niet, iedere 20 min. helemaal naar auto sjokken) is al niet genoeg... wat wil je doen? kijken of ie nog ademt? kijken haal je niks mee uit, dat kind zit dan nog steeds die tijd in die auto.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:01

Buiten de hitte om vind ik het zelfs raar dat je je kind alleen achterlaat in de auto. Bedoel hoeft maar 1 gek te zijn die je auto jat of het kind meeneemt. Nu ben ik geen ouder maar je laat je kind toch niet alleen op een parkeerplaats staan waar iedereen bij kan en voorbij loopt. Kun je wel regelmatig gaan kijken maar nou ja ik kan er gewoon niet bij.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:03

Boras schreef:
Ik heb een baby. Als ik met de auto langs de bakker kom, ik heb een brood nodig en zie dat er geen klanten zijn in de winkel en ik overweeg om even heel snel dat brood te kopen en de kleine in de auto te laten (kindje eruit halen en erin zetten is zo een gedoe voor die drie minuten dat ik weg ben), dan is er dat stemmetje dat zegt niet doen, laat je kindje nooit alleen. Je weet nooit wat er gebeuren kan en je zult jezelf dat nooit vergeven. Bij hitte zou het nog niet eens bij me opkomen om het kind in een auto te zetten zonder koeling.

Gelukkig de meeste mensen niet. :) Overigens, het feit dat ze schijnbaar voornemens waren het kind langere tijd alleen te laten en alleen af en toe te controleren vind ik heel slecht en niet goed te praten. Dat maakt het bijzonder kwalijk. :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:18

Dani schreef:
Maar om het direct over kindermishandeling zonder verder iets te weten van de feiten..tsja. Er zit een verschil tussen dom gedrag en bewust mishandelen, zeg maar

Verwaarlozing van je kind's behoeften is ook een vorm van kindermishandeling.
Walgelijk deze ouders, wat mij betreft inderdaad meteen uit de ouderlijke macht zetten!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:22

Ik las dat de ouders niet wìsten hoe heet het in een auto kon worden. Belachelijk.. :roll:

Bron: hartvannederland.nl
Citaat:
Baby uit snikhete auto gehaald
Een baby is vrijdag uit een snikhete auto gehaald bij het strand in Ouddorp. Strandbezoekers attendeerden de politie en reddingsbrigade op het achtergelaten kindje. Dat meldt de politie.

De ouders van het meisje zaten op het strand. Agenten hebben hen meegenomen voor verhoor. In overleg met het Openbaar Ministerie hebben agenten het paar gehoord en maken proces-verbaal op.

De vader en moeder vertelden dat de baby van ongeveer acht maanden lag te slapen. Regelmatig zouden ze gaan kijken bij de auto. Het is niet precies duidelijk hoe lang het meisje in de auto lag, een raam van de auto stond open. De ouders wisten volgens de politie niet dat het met deze temperatuur erg heet wordt in een auto.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:22

Helemaal mee eens.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:31

Yeah right dat ze er niet bewust van waren hoe snel het wel niet heet kan worden in de auto _-:( . Ongelooflijk dit doe je toch niet als ouder zijnde en je ''kroost'' zo achter laat, arm kind mag hopen dat ze nog niet heel lang daar zat.

Wij gaan ook wel naar het strand maar dan slaapt onze jongste (nu 10 maand) gewoon op het strand op ligstoel en lig ik er zelf naast. Zo deden we dat met onze oudste ook altijd, of wat je ook wel veel ziet in de kinderwagen en dan lichte doek erover hangen voor de koelte en dan heen en weer lopen langs het water.

Wat mij betreft moeten ze die ouders een proces-verbaal geven, vind dit echt niet kunnen bah! :r

Met die hitte stap ik sowieso al niet echt de auto in maar pak de fiets lekker.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:38

mar niet iedereen is op fietsafstand van het strand ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:36

Ik zeg ook niet dat men maar met de fiets moeten gaan maar bedoel ermee met die hitte ga ik niet met 2 kleine kinderen de auto in. Maar een strand zit bij ons aan de overkant alleen kom daar niet echt laat staan te zwemmen gezien ik het daar onveilig vind voor kleine kinderen.
spicegirl schreef:
mar niet iedereen is op fietsafstand van het strand ;)