Delphi schreef:Ik vind dit een hele moeilijke discussie. Je weet nooit het complete verhaal er achter en soms kloppen simpelweg de door de media gestelde feiten niet. Ik geloof ook niet zo dat het nu meer gebeurt dan vroeger. Nu komt het gewoon meer in de media.
Hier mogen mijn kinderen (2,5 en 5,5 beide geen zwemdiploma) alleen met bandjes in het water en alleen onder toezicht. Als we ergens heen gaan ga ik ook niet alleen met mijn 2 kinderen, omdat ik weet hoe ontzettend ondernemend ze zijn en de één links kan gaan en de andere rechts. Als mijn man dus niet mee kan ga ik niet. Dan gaan ze lekker spelen in het zwembad achter in de tuin waar ik continue bij ben.
Mijn oudste mag bijna afzwemmen voor haar zwemdiploma A en mijn jongste zit op peuterzwemmen. Toen ze 1,5 jaar was hebben ze me een keer de opdracht gegeven om niet direct je kindje te pakken als ze vallen en onder water gaan, maar eerst enkele seconden te observeren. Mijn dochter ging onder water, hield de ogen open en bleef opmerkelijk kalm. Haar voeten kwamen omhoog en ze ging met haar gezicht richting de bodem. Dit alles was slechts enkele seconden en toen heb ik haar uiteraard gepakt, maar hierdoor ben ik er van overtuigd dat een kind vrij onopvallend en rustig kan verdrinken. Dit was op naveldiepte van mijn dochtertje.
Enkele maanden geleden is het ruim 1,5 jarig kindje van een collega verongelukt op een hele knullige manier, geen waterongeval. Dit was echt secondenwerk en ik ben van mening dat hetgeen bij hen gebeurt is iedere ouder had kunnen overkomen. Echt een ontzettend verschrikkelijk drama wat geen ouder mee wilt maken. Ook hier werden harde reacties op gegeven door totaal onbekenden, wat zeer pijnlijk was. Mensen gaan uit van de media, geven hun eigen draai eraan en je hebt weer een indianenverhaal. Ik heb heel veel dingen gelezen die totaal niet klopten, maar waar de ouders dus wel op afgerekend werden.
Ik ga dus over de recente drama's ook niet oordelen, omdat ik niet alle feiten ken en ook uit respect.
Dit soort drama's hebben enkel verliezers. De ouders zullen dit hun leven lang met zich mee dragen en het verdriet zal ook altijd blijven.
mooi gezegd! 
Je weet inderdaad het hele verhaal niet.. En volgensmij is het voor de ouders een dubbel drama als het verhaal wordt verdraaid..
Maar ik ben (buiten dit) wel van mening dat het redelijk vaak de schuld van de ouders kan zijn. Waaronder geen goed toezicht. Ik zeg NIET dat het hier hetzelfde verhaal is en de schuld van de ouders.. Maar de straf hebben ze nu infeite.. Ern levenslange (niet altijd) terechte straf...
Xx