krokodil in arnhem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:08

Zal wel weer een grap zijn, hoe komt dat beest daar anders? Hij kan hier niet overleven, ze komen voor in gebieden rond de evenaar en een reisje naar Nederland (zonder hulp van mensen) had hij dan niet overleefd. En als er 1 ontsnapt was uit de dierentuin dan had de dierentuin daar al een melding van gedaan. Vind het zielig voor dat beestje dat hij voor dit soort ongein word gebruikt. Dat men tegenwoordig niks beters te doen heeft...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:09

XxX_Naoomii schreef:
Zal wel weer een grap zijn, hoe komt dat beest daar anders? Hij kan hier niet overleven, ze komen voor in gebieden rond de evenaar en een reisje naar Nederland (zonder hulp van mensen) had hij dan niet overleefd. En als er 1 ontsnapt was uit de dierentuin dan had de dierentuin daar al een melding van gedaan. Vind het zielig voor dat beestje dat hij voor dit soort ongein word gebruikt. Dat men tegenwoordig niks beters te doen heeft...

Losgelaten door iemand die het als huisdier had? En de temperaturen zijn op het moment lekker hoor voor de croc {:}

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:09

Dat hoorde ik ook, dat het om een opgezet exemplaar zou gaan :P
(misschien wel dezelfde lui als van de wolf..... }:0 )
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 25-07-13 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:10

Het zal wel mee vallen denk ik,
Anders hadden we hier in de omgeving al een bericht gehad. Dus het is denk ik een grapje :')

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:11

Tiffany schreef:
XxX_Naoomii schreef:

Losgelaten door iemand die het als huisdier had? En de temperaturen zijn op het moment lekker hoor voor de croc {:}

Dan was daar ook een melding van gedaan. Denk ik. Ben geen crocodillen expert :')

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:13

Waarom zou je daar een melding van krijgen? Krokodilletjes worden gewoon verkocht en je zal er maar van af moeten...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:14

XxX_Naoomii schreef:

Er zijn mensen die kaaimannen en krokodillen als huisdier houden. Don't ask me why.

Maar de krokodil ziet er wel fake uit, vooral op de foto in het bericht.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:15

Die kaak viel me ook al op in het filmpje.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:15

Ik wist niet dat krokodillen handel illegaal was...

Iedereen was er van overtuigd dat er een wolven in Nederland zaten door die aangereden wolf, dat vond ik nog behoorlijk geloofwaardig maar bleek toch een grap. Maar een kroko? Ik weet het niet

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:18

Volgens mij is het ook een grap. Die onderkaak zag er wel raar uit op het filmpje. Snap wel dat je er van schrikt als je het ziet maar zo groot was die niet en natuurlijk kunnen ze gevaarlijk zijn als ze leven. Maar ze hadden toch wel kunnen kijken of die echt was. Je neemt een lange stok een goeie plank waar je achter gaat staan en dan merk je wel of die leeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:19

Tigra_ schreef:
Volgens mij is het ook een grap. Die onderkaak zag er wel raar uit op het filmpje. Snap wel dat je er van schrikt als je het ziet maar zo groot was die niet en natuurlijk kunnen ze gevaarlijk zijn als ze leven. Maar ze hadden toch wel kunnen kijken of die echt was. Je neemt een lange stok een goeie plank hout waar je achter gaat staan en dan merk je wel of die leeft. Maar goed.

Ja, goed advies voor als het wel een echte krokodil blijkt :').

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:20

Ik zal mijn ogen ophouden maar denk idd dat het een grap is. Net als die poema een paar jaar geleden op de Ginkelse heide

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:22

_San87_ schreef:
Tigra_ schreef:
Volgens mij is het ook een grap. Die onderkaak zag er wel raar uit op het filmpje. Snap wel dat je er van schrikt als je het ziet maar zo groot was die niet en natuurlijk kunnen ze gevaarlijk zijn als ze leven. Maar ze hadden toch wel kunnen kijken of die echt was. Je neemt een lange stok een goeie plank hout waar je achter gaat staan en dan merk je wel of die leeft. Maar goed.

Ja, goed advies voor als het wel een echte krokodil blijkt :').

Het is maar een kleintje hoor als je een degelijke plank hebt bijt zo'n kleine daar niet zomaar doorheen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: krokodil in arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:23

Gooi dan een steentje vlak naast het dier in het water. Een stuk veiliger dan met een stok gaan prikken. We zijn hier geen Steve Irwins en de kleintjes zijn smerig snel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:25

Die mensen hebben wel te weinig animal planet gekeken.. Ik had een lasso gemaakt en om t beest zijn bovenkaak gegooid :Y) Gaan ze em met een steen aanraken.. _O-

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 11:26

Die man ook met zo'n steen tegen hem aan porren.. als het een echte was geweest was die echt wel zn hand kwijt geraakt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:29

Karin92 schreef:
Krokodil was opgezet.
Kenners hebben gezien dat zijn onderkaak te kort was voor een levende krokodil.
(was net op de radio)

Dus waarschijnlijk een grap geweest... :P

Dan ben ik kennelijk ook een kenner want dat viel mij ook al meteen op :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:31

Karin92 schreef:
Krokodil was opgezet.

Die is ook leuk :')
Om een dier te kunnen opzetten met een te korte kaak heb je toch eerst een levend dier nodig met een te korte/vergroeide kaak, of ligt dat aan mij? :+

Niobe

Re: krokodil in arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:32

Zou ik ook denken inderdaad.. Maar ik heb er ook de ballen verstand van :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:33

_San87_ schreef:
Gooi dan een steentje vlak naast het dier in het water. Een stuk veiliger dan met een stok gaan prikken. We zijn hier geen Steve Irwins en de kleintjes zijn smerig snel.

Nou zoals die vent deed met een steentje het dier willen aanraken is natuurlijk helemaal dom als je niet zeker weet of die dood is. Als je een lange stok hebt en bescherming voor je benen is dat een stuk slimmer hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:34

Tigra_ schreef:
_San87_ schreef:

Nou zoals die vent deed met een steentje het dier willen aanraken is natuurlijk helemaal dom als je niet zeker weet of die dood is. Als je een lange stok hebt en bescherming voor je benen is dat een stuk slimmer hoor.

Euh... Waar zeg ik aanraken met een steen? Dat is ook dom, mocht het een echte zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:35

8nnemiek schreef:
Karin92 schreef:
Krokodil was opgezet.

Die is ook leuk :')
Om een dier te kunnen opzetten met een te korte kaak heb je toch eerst een levend dier nodig met een te korte/vergroeide kaak, of ligt dat aan mij? :+

De onderkaak kan ook incompleet aangeleverd zijn voor het opzetten. Daarentegen kan het ook een vergroeiing zijn. Ook niet ongehoord :P.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:35

Maar wat ik dan niet snap he, omstanders bellen de dierenambulance, die blijven er dan toch bij staan? Of dan moeten ze toch hebben gezien dat ze die krokodil weer weg hebben gehaald. Nee ik denk dat hij echt is :+

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:36

Vergroeingen bij reptielen komt door onjuiste voeding of door het in een te kleine bak houden toch, nee denk nog steeds dat hij echt is :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:37

_San87_ schreef:
Tigra_ schreef:

Euh... Waar zeg ik aanraken met een steen? Dat is ook dom, mocht het een echte zijn.

Nee maar dat deed die vent dus en dat bedoel ik met dom.