En het word duurder en duurder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 15:19

@Janine, mag wel ff wat minder neerbuigend ook hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:20

kiki1976 schreef:

Euhm.. het was grappig bedoeld, niet neerbuigend...

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:20

kiki1976 schreef:

Dat is niet zo bedoeld denk ik.. Ennn ze doet zelf (bijna) geen boodschappen :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 15:22

Janine1990 schreef:
kiki1976 schreef:

Euhm.. het was grappig bedoeld, niet neerbuigend...

oh oke zo kwam het niet over :)
Ik had al zoiets van, huh en je doet zelf niet eens boodschappen haha

Misschien dat het meer opvalt omdat ik ze normaal altijd bij de boer zelf haal, en daar zijn ze een stuk goedkoper. En hij verdiend er nog eens meer op dan wanneer ze naar de veiling gaan.

Vorig jaar kregen vrienden van ons 9 ct per kilo voor de wortelen. In de winkel stonden ze voor over een euro....
Dat is wel heel veel keren over de kop.
Ik snap wel wat jij bedoeld hoor. Maar je moet ook de andere kant willen zien. Het is al voor veel mensen niet meer te betalen omdat alles schandalig duur geworden is.
En in Den Haag denken ze nog steeds dat het volk geld genoeg heeft en moeten we nog meer bezuinigen
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 23-07-13 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

chantalboes

Re: En het word duurder en duurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:24

Nou dit is wel heel duur, ik werk zelf in een groentewinkel en wij hebben zakken frieslanders van 5 kilo voor €3,95

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:30

Was vanmorgen net op het nieuws dat het besteedbaar inkomen in 15 jaar niet is gestegen, klopt maar de prijzen zijn wel drie keer over de kop gegaan als het niet meer is. Als iemand me 10 jaar geleden had verteld dat benzine omgerekend 3.90 gulden de liter zou gaan kosten??? Ik ben nog steeds van mening dat de euro ons meer armoede dan nodig is heeft gebracht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:38

kiki1976 schreef:
oh oke zo kwam het niet over :)
Ik had al zoiets van, huh en je doet zelf niet eens boodschappen haha

Misschien dat het meer opvalt omdat ik ze normaal altijd bij de boer zelf haal, en daar zijn ze een stuk goedkoper. En hij verdiend er nog eens meer op dan wanneer ze naar de veiling gaan.

Vorig jaar kregen vrienden van ons 9 ct per kilo voor de wortelen. In de winkel stonden ze voor over een euro....
Dat is wel heel veel keren over de kop.
Ik snap wel wat jij bedoeld hoor. Maar je moet ook de andere kant willen zien. Het is al voor veel mensen niet meer te betalen omdat alles schandalig duur geworden is.
En in Den Haag denken ze nog steeds dat het volk geld genoeg heeft en moeten we nog meer bezuinigen

Ik ben 22 en woon nog thuis, dus nee, ik hoef niet boodschappen doen. En als ik het doe, voel ik het niet in mijn eigen portemonnee. Waardoor het mij persoonlijk niet opvalt dat dingen duurder worden, ik doe namelijk nooit weken achter elkaar dezelfde boodschapjes. Ik ga er vanuit dat ik dat wel ga merken wanneer ik op mezelf woon.

Ik doe een studie waar economie nogal nadrukkelijk in aanwezig is, dus ik bekijk het van een hele andere kant.
Loop maar eens met zo'n kilootje wortels mee. Schrijf maar op waar het hoe lang staat en wie/wat/welke bedrijven er bij betrokken zijn om het van het land in de AH te krijgen. Of een andere winkel, maakt niet uit ;)
Dan is een euro voor een kilo wortels niet veel hoor. De winkel moet er namelijk ook nog BTW over afdragen. Dus heb jij een kilo wortels van 1,21 (even een simpelrekensommetje, die ik uit mijn hoofd kan doen) levert dat de winkel maar 1 euro op.
Het geld dat er tussenuit wordt gehaald zorgt ook niet voor absurde bedragen en lonen van directies van bedrijven die betrokken zijn bij die kilo wortels.

Den Haag heeft ook nauwelijks iets te maken met die kilo wortels. Ja, de BTW die de winkelier moet afdragen. Maar die komt niet ten goede aan het loon van een minister of dergelijke.
Willen we dat de economie beter wordt, moeten we met z'n allen de schouders er onder zetten en dit doen. Willen we collectief niet bezuinigen, hebben we uiteindelijk persoontje voor persoontje een dik vet probleem als ons land failliet gaat:
http://financieel.infonu.nl/geld/86843- ... -gaan.html
We slepen er namelijk andere landen (onze schuldeisers die we niet kunnen voldoen) in mee.

Ik vind het wel raar dat ik altijd heb geleerd bij economie dat er geïnvesteerd moet worden wanneer het economisch slecht gaat: Er worden dijken versterkt, nieuwe wegen aangelegd etc. etc. Dit om mensen aan het werk te krijgen en de uitgaven te verhogen. Dán kan er geld worden gevraagd van het volk om de tekorten te vereffenen.
Het tegengestelde gebeurt in deze tijd echter, en de prioriteiten die worden gesteld door de regering zijn mij ook niet geheel duidelijk.

Maargoed, ik zit niet in Den Haag, gelukkig. Ik ga er altijd maar vanuit dat ze er daar gedegen onderzoek naar hebben gedaan en het beter weten dan ik al nog niet helemaal afgestudeerd studentje.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:40

Dat heet dus crisis......
Lonen stijgen niet, maar de kosten wel.....

edit:
dat sloeg dus niet op jouw post Janine :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:44

bigone schreef:
Was vanmorgen net op het nieuws dat het besteedbaar inkomen in 15 jaar niet is gestegen, klopt maar de prijzen zijn wel drie keer over de kop gegaan als het niet meer is. Als iemand me 10 jaar geleden had verteld dat benzine omgerekend 3.90 gulden de liter zou gaan kosten??? Ik ben nog steeds van mening dat de euro ons meer armoede dan nodig is heeft gebracht.

Terug naar de gulden gaat je in de eerste instantie ook een hoop geld kosten. Volgens mij is allang duidelijk geworden dat dat veel duurder is.
Want een euro is allang geen 2,20 meer waard in guldens. Ik zeg altijd maar: Niet terugrekenen, een euro is inmiddels ongeveer zoveel waard als een gulden in 2002. En in 2002 had je ook geen ijsje meer voor 3 guldencent.

En nooit uit gaan van gemiddelden!!! Zet je eigen cijfers op papier en let daar op. Op basis van je eigen gegevens kan je beter beslissingen maken dan op basis van een gemiddelde.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:47

Ik ben een echte fruiteter en ga sinds kort ook hiervoor naar de boer of de markt. Ik ga toch zeker geen 2,65 voor een kilo appels betalen zeg om over de rest nog maar niet te spreken! Minimum inkomen hier dus de frustratie heerst al jaren maar op dit moment rijzen de prijzen werkelijk de pan uit! Waar is de tijd gebleven dat je voor 100 gulden je hele kar vol boodschappen had liggen? Nu ga je voor het hoognodige, een bodempje en weg 50 euro. -:(- Och ja, meneer Rutte zelf zal er geen last van hebben gelukkig. :r
Laatst bijgewerkt door Izep op 23-07-13 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:48

Inderdaad, alles is absurd duur.
Zag laatst een bakje aardbeien voor 2,99.
Daar loop ik dus ook hard aan voorbij.
Trouwens als er een andere prijs voor het vak staat, zoals hier die 2,75 als ik het goed heb, moeten ze het ook voor die prijs meegeven hoor.
Mogen ze niet ineens bij de kassa andere prijzen hanteren.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:50

Batlow schreef:
Ik moet af en toe kaartjes op hangen in Ah van prijs verlaagt... Wat varieert van 5 cent tot 35 cent..

Verlaagt?
Ik kan je foto's laten zien van de "verlaging van prijzen" bij de AH...
normale kaartje staat dan een zak chips voor 78 cent, er naast hangt voor die zelfde zak chips een kaartje met "in prijs verlaagt, dat helpt van 89 cent voor 83 cent" uhm dat is een verhoging en geen verlaging :n

Nu kan jij daar niks aan doen dat snap ik ook wel, maar veel supermarkten spelen het spelletje niet echt netjes :n
en heel veel andere winkels, kijk maar een goed bij de kruidvat, nu in de aanbieding voor 89 cent... kijk je onder dat actiekaartje... is de gewone prijs ook 89 cent... :?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:55

Maar ik hang dat dus wel goed op en hang alleen een verlaging op. Jammer van die andere appies maar daar kan ik idd niks aan doen ;)

Dan zit daar gewoon een fout. Kaartjes die een product duurder maken of dezelfde prijs zijn gooi ik dan ook gewoon weg.
Laatst bijgewerkt door Batlow op 23-07-13 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:56

De jumbo had het laatst nog erger.
Tampons in de aanbieding voor 2,65 ofzo.
Normale prijs 2,29.
(had dus ook even onder het kaartje gekeken, omdat ze voor mijn gevoel normaal goedkoper waren)
Ik heb ze dus de week erna maar weer meegenomen.. _O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:57

Bij de Lidl zijn de prijzen héél weinig gestegen,voor zover ik weet alleen toen de BTW omhoog ging.
Verder zijn de prijzen zowat gelijk gebleven.
De armoede word groter en groter in Nederland,mensen kunnen niet eens meer op vakantie,nog geen weekendje weg,en Rutte maar blijven lachen!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:58

Jumbo faalt wel vaker..... :D
Reep Milka chocola..... kaartje stond €1,99
Kom je bij de kassa.... €2,35

Kreeg wel mooi €2,35 terug en de reep chocola dus gratis.... :o

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:58

Blij dat ik niet de enige ben die soms stiekem terugrekent naar de gulden, moet zeggen dat het wel een flinke opsteker is om soms iets niet te kopen want dan is het gewoon een belachelijke prijs!
Heb vroeger in een groentewinkel gewerkt en als wij de aardbeien in de aanbieding hadden waren het 2 bakken ( kilo dus) voor 4,95 gulden. Inderdaad de prijzen voor nu in de aanbieding van ruim 2 of 3 euro zijn dan in mijn ogen ook belachelijk. Maar dat geldt voor 90% van de aankopen die je terug rekent.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:59

Wij hebben een akkerbouwbedrijf en kan jullie vertellen dat de enige die niks verdient aan de oogst, de boer zelf is :( De prijzen zijn vaak ongelooflijk triest. Men is geen boer vanuit financieel opzicht, maar vanuit passie. Wij denken vaak dat de regering niet begrijpt dat boeren degene zijn die voor het eten zorgen, iedereen maakt winst op de producten en het wordt de boeren zo moeilijk gemaakt vanwege slechte prijs, maar daarnaast ook allerlei domme regeltjes die ingevoerd worden.

xSlvna schreef:
Volgens mij kunnen boeren beter boerenwinkeltjes openen of 'geheim' verkopen, €0,50 de kilo voor aardappeltjes zo van het land, waarom wordt dat niet gedaan vraag ik me zo af?

Ik haalde bij een boer altijd appels en peren voor €0,25 de kilo, paardje en ik vonden ze heerlijk (smaakte beter dan menig dure appel) en de appels/peren waren áltijd binnen 2 dagen uitverkocht, altijd... maakt (denk ik zo) meer winst dan voor een bedrijf leveren?

Weet niet of de bedrijven het land ook deels betalen od.

Slvna: Als je een dressuurbak tot de nok van de schuur aan toe kan vullen met je oogst, hoe ga je dat allemaal goed houden en op tijd verkopen? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:59

IZEP schreef:
Ik ben een echte fruiteter en ga sinds kort ook hiervoor naar de boer of de markt. Ik ga toch zeker geen 2,65 voor een kilo appels betalen zeg om over de rest nog maar niet te spreken! Minimum inkomen hier dus de frustratie heerst al jaren maar op dit moment rijzen de prijzen werkelijk de pan uit! Waar is de tijd gebleven dat je voor 100 gulden je hele kar vol boodschappen had liggen? Nu ga je voor het hoognodige, een bodempje en weg 50 euro. -:(- Och ja, meneer Rutte zelf zal er geen last van hebben gelukkig. :r

Meneer Rutte heeft ook wel iets meer verantwoording dan iemand met minimum inkomen. Dat is gewoon een feit, kan je hoog en laag over zeuren. Maar hij is een hoge boom, die veel wind moet vangen. Van een heeeeeeeeeleboel mensen.
Dus dat hij wat meer verdient dan minimum vind ik geen probleem.
Overigens is Mark Rutte niet bepaald een grootverdiener hoor..
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/vipsalarissen

Die grootverdieners zijn topmannen en -vrouwen bij beursgenoteerde bedrijven, in het bankleven... Banken die verdorie worden gesteund met overheidsgeld en toch bonussen uitdelen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:00

Lidl stond ik vorige week met grote ogen naar het kassa schermpje te kijken...... :wow:

Twee tassen vol en ook toiletpapier erbij, incl. emballagebon van €2,00 wel.. was ik dus €17,00 kwijt...
Ik heb echt de bon nagekeken... Ik dacht WAT heb je niet aangeslagen? :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:01

Het gaat er niet om dat men.Rutte meer verdient,het gaat er om dat hij niet ziet dat de armoede stijgt!

Lidl is echt heel goedkoop,en de kwaliteit is er echt niet minder om!
Laatst bijgewerkt door gohya op 23-07-13 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:01

tja, van die aardappeltjes hebben wij gelukkig geen last :) Wij zijn eigenlijk compleet zelfvoorzienend in aardappelen. Het hele jaar door eten wij van onze eigen aardappelen! Heerlijk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:02

gohya schreef:
Het gaat er niet om dat men.Rutte meer verdient,het gaat er om dat hij niet ziet dat de armoede stijgt!

Ik denk dat meneer Rutte die cijfers bijna dagelijks onder de neus gedrukt krijgt.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:03

Het gaat er niet om wat Rutte verdient, het gaat erom dat mensen met een sociaal minimum niet rond komen en dan heb ik het niet over op vakantie gaan of uitjes maar niet meer normaal dagelijks gezond kunnen eten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:03

Janine1990 schreef:
gohya schreef:

Ik denk dat meneer Rutte die cijfers bijna dagelijks onder de neus gedrukt krijgt.

Daar merken we anders niets van.Als hij dat weet dan word het tijd dat hij [en Samsom] er wat aan gaan doen.Het is toch te gek voor woorden dat er gezinnen gewoon honger moeten lijden? en dan praat ik nog niet over de oudjes,die miss. 1 x per week een stukje vlees kunnen eten.
De oudjes leveren maar steeds in en Men.Rutte doet er niets aan.
Laatst bijgewerkt door gohya op 23-07-13 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt