Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:kiki1976 schreef:@Janine, mag wel ff wat minder neerbuigend ook hoor!
Euhm.. het was grappig bedoeld, niet neerbuigend...
kiki1976 schreef:oh oke zo kwam het niet over![]()
Ik had al zoiets van, huh en je doet zelf niet eens boodschappen haha
Misschien dat het meer opvalt omdat ik ze normaal altijd bij de boer zelf haal, en daar zijn ze een stuk goedkoper. En hij verdiend er nog eens meer op dan wanneer ze naar de veiling gaan.
Vorig jaar kregen vrienden van ons 9 ct per kilo voor de wortelen. In de winkel stonden ze voor over een euro....
Dat is wel heel veel keren over de kop.
Ik snap wel wat jij bedoeld hoor. Maar je moet ook de andere kant willen zien. Het is al voor veel mensen niet meer te betalen omdat alles schandalig duur geworden is.
En in Den Haag denken ze nog steeds dat het volk geld genoeg heeft en moeten we nog meer bezuinigen
bigone schreef:Was vanmorgen net op het nieuws dat het besteedbaar inkomen in 15 jaar niet is gestegen, klopt maar de prijzen zijn wel drie keer over de kop gegaan als het niet meer is. Als iemand me 10 jaar geleden had verteld dat benzine omgerekend 3.90 gulden de liter zou gaan kosten??? Ik ben nog steeds van mening dat de euro ons meer armoede dan nodig is heeft gebracht.
Batlow schreef:Ik moet af en toe kaartjes op hangen in Ah van prijs verlaagt... Wat varieert van 5 cent tot 35 cent..
xSlvna schreef:Volgens mij kunnen boeren beter boerenwinkeltjes openen of 'geheim' verkopen, €0,50 de kilo voor aardappeltjes zo van het land, waarom wordt dat niet gedaan vraag ik me zo af?
Ik haalde bij een boer altijd appels en peren voor €0,25 de kilo, paardje en ik vonden ze heerlijk (smaakte beter dan menig dure appel) en de appels/peren waren áltijd binnen 2 dagen uitverkocht, altijd... maakt (denk ik zo) meer winst dan voor een bedrijf leveren?
Weet niet of de bedrijven het land ook deels betalen od.
IZEP schreef:Ik ben een echte fruiteter en ga sinds kort ook hiervoor naar de boer of de markt. Ik ga toch zeker geen 2,65 voor een kilo appels betalen zeg om over de rest nog maar niet te spreken! Minimum inkomen hier dus de frustratie heerst al jaren maar op dit moment rijzen de prijzen werkelijk de pan uit! Waar is de tijd gebleven dat je voor 100 gulden je hele kar vol boodschappen had liggen? Nu ga je voor het hoognodige, een bodempje en weg 50 euro.Och ja, meneer Rutte zelf zal er geen last van hebben gelukkig.
Janine1990 schreef:gohya schreef:Het gaat er niet om dat men.Rutte meer verdient,het gaat er om dat hij niet ziet dat de armoede stijgt!
Ik denk dat meneer Rutte die cijfers bijna dagelijks onder de neus gedrukt krijgt.