Kate Middleton naar ziekenhuis om te bevallen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:20

Geloof niet dat als je echt aan het bevallen bent, zit te denken aan de pers (wel persen :+ ) oid.
Ik wens haar iig een voorspoedige bevalling toe en een gezond wolk van een baby <3

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:20

Ik denk ook een meisje.... en ik denk dat ze Alufa gaat heten :o

Happy16

Re: Kate Middleton naar ziekenhuis om te bevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:21

je zal maar niks beters te doen hebben :roll:

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:23

NatassJa schreef:
Ja, de Britse media is echt erg. Maar ook de wedkantoren.

Je kunt geld inzetten op hoe hij/zij gaat heten, welke school hij/zij heen gaat, welke sport het gaat uitoefenen etc.

Kijk al die mensen wachten :') :

[ Afbeelding ]
Foto van AD.nl.

Dat is Buckingham Palace, niet het ziekenhuis. Staan iedere dag toeristen, zeker tijdens de changing of the guards. Al staan er vandaag wel een stuk meer mensen, het is daar altijd druk ;)

Ik hoop dat de baby à la Simba gepresenteerd gaat worden :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:27

Fiebie schreef:

Ik denk dat ze een normale naam gaat krijgen. Iets van Emma of Christina ofzo.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:27

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:28

Suzanne F. schreef:
Fiebie schreef:

Of iig iets met Diana

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:29

Ik denk ook een meisje en idd ook iets met Diana of een verbastering ervan.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 16:30

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:30

Leffroi schreef:
Of iig iets met Diana

Ja die wordt vast vernoemd inderdaad, als 2e naam denk ik.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:35

Traiectum schreef:
NatassJa schreef:
Ja, de Britse media is echt erg. Maar ook de wedkantoren.

Je kunt geld inzetten op hoe hij/zij gaat heten, welke school hij/zij heen gaat, welke sport het gaat uitoefenen etc.

Kijk al die mensen wachten :') :

[ Afbeelding ]
Foto van AD.nl.

Dat is Buckingham Palace, niet het ziekenhuis. Staan iedere dag toeristen, zeker tijdens de changing of the guards. Al staan er vandaag wel een stuk meer mensen, het is daar altijd druk ;)

Ik hoop dat de baby à la Simba gepresenteerd gaat worden :j

Ik wilde ook al opmerken dat ze dan met zijn allen toch echt voor het verkeerde gebouw staan te wachten :P

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 16:37

Via Buckingham Palace wordt ook officieel iets bekend gemaakt. Weet niet meer precies wat. Maar daar komt een schildersezel te staan, waar ze een brief/document ophangen.

Edit: Ah, gevonden:

Citaat:
Volgens oude koninklijke traditie wordt het nieuws wereldkundig gemaakt door middel van een schriftelijk communiqué dat wordt opgehangen bij de ingang van Buckingham Palace. Zo werd in 1948 de geboorte van prins Charles en in 1982 de geboorte van prins William bekendgemaakt. Aangezien het koningshuis wel met zijn tijd is meegegaan, zullen ook de sociale media worden ingezet om het nieuws te verspreiden. Volgens ingewijden zal het proces ongeveer als volgt verlopen:
- Als de baby geboren is ondertekenen de artsen een document met het briefhoofd van het koninklijk huis, waarin het geslacht van de baby en het tijdstip van geboorte staan genoteerd. De tekst zal ongeveer als volgt luiden: "De hertogin van Cambridge is veilig bevallen van een prins/prinses." Mogelijk wordt ook het geboortegewicht vermeld.

- Een medewerker van het koninklijk huis overhandigt het communiqué aan een functionaris die het van het ziekenhuis naar het paleis brengt. Dat wordt een spannende rit, van ongeveer een kwartier, die vrijwel zeker rechtstreeks te volgen zal zijn door televisiekijkers in de hele wereld.

- De functionaris hangt het communiqué aan een houten schildersezel op het voorplein van het paleis.

- Tegelijkertijd wordt het nieuws verspreid via de Facebook- en Twitteraccounts van het koninklijk huis.

Aan deze wijze van bekendmaking is in de loop der jaren opmerkelijk weinig veranderd. Wel is het zo dat het communiqué vroeger niet aan een ezel, maar aan het zwarte traliehek voor het paleis werd gehangen. De grootste verandering is natuurlijk veroorzaakt door de komst van de sociale media. Twitter en Facebook zijn in de plaats gekomen van telegrammen en bekendmakingen via de radio. Dit betekent dat de baby als eerste lid van het koninklijk huis zijn eigen hashtag zal hebben en onmiddellijk uit de hele wereld duizenden berichtjes en felicitaties zal ontvangen.
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 22-07-13 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:39

Suzanne F. schreef:
Fiebie schreef:

Ik blijf bij Alufa..... Mooie toepasselijke afkorting
(All Locked Up - Forever Alone)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:41

Als t een meisje is heet ze Victoria Elisabeth Diana

Een jongen Phillip Willem George

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:42

Willem? Echt zo geschreven?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:43

Sammie: is dat ergens bekend gemaakt of is dat een gok van jouw kant?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:59

Tieneke schreef:
Willem? Echt zo geschreven?

Nee, alhoewel :P

Gok van mijn kant natuurlijk :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:03

Normaal boeit het me allemaal niet zo, 't zijn ook maar mensen! Maar dit vind ik wel leuk om te volgen! :) Ik denk dat 't een meisje gaat worden.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:04

bigone schreef:
Weet je wat erg is, dit kind word de troonopvolger, zelfs als het een meisje is. Maar overgrootmoeder vertikt het om af te treden, opa moet nog koning worden en papa ook. Dus je hele leven word je er op voorbereid om koning/koningin te worden , je hele leven leef je onder een vergrootglas, niets mag en alles moet en dan ben je 85 en mag je op de troon, hoe zielig is dat.

Bij de Engelsen is het gewoonte dat de koning/koningin op de troon blijft tot zijn/haar overlijden. :)
edit: sorry, ik zie dat dat al was gezegd.

Ik vind het erg lang duren!
Laatst bijgewerkt door Monchou op 22-07-13 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:06

Ik volg ook :j
ben erg benieuwd!
Denk dat het inderdaad ook een meisje wordt.

Toevoeging:

Trouwens wel lachwekkend dat er op de site van de livestream reclame wordt gemaakt voor een sterilisatie :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 22-07-13 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:08

Leverage schreef:
Normaal boeit het me allemaal niet zo, 't zijn ook maar mensen! Maar dit vind ik wel leuk om te volgen! :) Ik denk dat 't een meisje gaat worden.

Er is een voorstel om de Britse wet te veranderen - op dit moment is het zo dat de oudste zoon van de koning/koningin de opvolger is (dus als er eerst een dochter en dan een zoon geboren wordt, wordt de zoon kroonprins ook al is de dochter ouder). Het wetsvoorstel, dat zeker aangenomen gaat worden, bepaald dat het eerstgeboren kind de opvolger is, ongeacht jongen of meisje. Daarom denk ik ook dat het een meisje wordt :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:09

Bovendien is dat natuurlijk ook een ontzettende ouderwetse wet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:14

Traiectum schreef:
Leverage schreef:

Er is een voorstel om de Britse wet te veranderen - op dit moment is het zo dat de oudste zoon van de koning/koningin de opvolger is (dus als er eerst een dochter en dan een zoon geboren wordt, wordt de zoon kroonprins ook al is de dochter ouder). Het wetsvoorstel, dat zeker aangenomen gaat worden, bepaald dat het eerstgeboren kind de opvolger is, ongeacht jongen of meisje. Daarom denk ik ook dat het een meisje wordt :)

Het voorstel was eerder in het jaar al aangenomen, dus het is er al door. Jongen of meisje maakt niet meer uit, wie het eerst komt is troonopvolger.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:15

Kwam vandaag terecht op de website van de Guardian, waarop de hele voorpagina ook over de 'royal baby' ging.
Maar daarnaast stond een heel klein knopje "Republican?", en als je daar op klikte, was de hele website ineens baby-nieuws vrij :D Briljant gevonden.
http://www.guardian.co.uk/

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:20

Zoolgangster schreef:
Traiectum schreef:

Het voorstel was eerder in het jaar al aangenomen, dus het is er al door. Jongen of meisje maakt niet meer uit, wie het eerst komt is troonopvolger.

Alle naties binnen de Britse Commonwealth zijn het met de wetswijziging eens, maar hij is nog niet door alle parlementen heen. Ik weet alleen niet of dat betekend dat er nog officiële goedkeuring gegeven moet worden, of dat de wet nog niet overal in werking is getreden. Hoe dan ook, het gaat sowieso gebeuren :)

Sammie: natuurlijk, dat ook :)