Ik wens haar iig een voorspoedige bevalling toe en een gezond wolk van een baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatassJa schreef:Ja, de Britse media is echt erg. Maar ook de wedkantoren.
Je kunt geld inzetten op hoe hij/zij gaat heten, welke school hij/zij heen gaat, welke sport het gaat uitoefenen etc.
Kijk al die mensen wachten:
[ Afbeelding ]
Foto van AD.nl.
Traiectum schreef:NatassJa schreef:Ja, de Britse media is echt erg. Maar ook de wedkantoren.
Je kunt geld inzetten op hoe hij/zij gaat heten, welke school hij/zij heen gaat, welke sport het gaat uitoefenen etc.
Kijk al die mensen wachten:
[ Afbeelding ]
Foto van AD.nl.
Dat is Buckingham Palace, niet het ziekenhuis. Staan iedere dag toeristen, zeker tijdens de changing of the guards. Al staan er vandaag wel een stuk meer mensen, het is daar altijd druk
Ik hoop dat de baby à la Simba gepresenteerd gaat worden
Citaat:Volgens oude koninklijke traditie wordt het nieuws wereldkundig gemaakt door middel van een schriftelijk communiqué dat wordt opgehangen bij de ingang van Buckingham Palace. Zo werd in 1948 de geboorte van prins Charles en in 1982 de geboorte van prins William bekendgemaakt. Aangezien het koningshuis wel met zijn tijd is meegegaan, zullen ook de sociale media worden ingezet om het nieuws te verspreiden. Volgens ingewijden zal het proces ongeveer als volgt verlopen:
- Als de baby geboren is ondertekenen de artsen een document met het briefhoofd van het koninklijk huis, waarin het geslacht van de baby en het tijdstip van geboorte staan genoteerd. De tekst zal ongeveer als volgt luiden: "De hertogin van Cambridge is veilig bevallen van een prins/prinses." Mogelijk wordt ook het geboortegewicht vermeld.
- Een medewerker van het koninklijk huis overhandigt het communiqué aan een functionaris die het van het ziekenhuis naar het paleis brengt. Dat wordt een spannende rit, van ongeveer een kwartier, die vrijwel zeker rechtstreeks te volgen zal zijn door televisiekijkers in de hele wereld.
- De functionaris hangt het communiqué aan een houten schildersezel op het voorplein van het paleis.
- Tegelijkertijd wordt het nieuws verspreid via de Facebook- en Twitteraccounts van het koninklijk huis.
Aan deze wijze van bekendmaking is in de loop der jaren opmerkelijk weinig veranderd. Wel is het zo dat het communiqué vroeger niet aan een ezel, maar aan het zwarte traliehek voor het paleis werd gehangen. De grootste verandering is natuurlijk veroorzaakt door de komst van de sociale media. Twitter en Facebook zijn in de plaats gekomen van telegrammen en bekendmakingen via de radio. Dit betekent dat de baby als eerste lid van het koninklijk huis zijn eigen hashtag zal hebben en onmiddellijk uit de hele wereld duizenden berichtjes en felicitaties zal ontvangen.
bigone schreef:Weet je wat erg is, dit kind word de troonopvolger, zelfs als het een meisje is. Maar overgrootmoeder vertikt het om af te treden, opa moet nog koning worden en papa ook. Dus je hele leven word je er op voorbereid om koning/koningin te worden , je hele leven leef je onder een vergrootglas, niets mag en alles moet en dan ben je 85 en mag je op de troon, hoe zielig is dat.
Leverage schreef:Normaal boeit het me allemaal niet zo, 't zijn ook maar mensen! Maar dit vind ik wel leuk om te volgen!Ik denk dat 't een meisje gaat worden.
Traiectum schreef:Leverage schreef:Normaal boeit het me allemaal niet zo, 't zijn ook maar mensen! Maar dit vind ik wel leuk om te volgen!Ik denk dat 't een meisje gaat worden.
Er is een voorstel om de Britse wet te veranderen - op dit moment is het zo dat de oudste zoon van de koning/koningin de opvolger is (dus als er eerst een dochter en dan een zoon geboren wordt, wordt de zoon kroonprins ook al is de dochter ouder). Het wetsvoorstel, dat zeker aangenomen gaat worden, bepaald dat het eerstgeboren kind de opvolger is, ongeacht jongen of meisje. Daarom denk ik ook dat het een meisje wordt
Zoolgangster schreef:Traiectum schreef:Er is een voorstel om de Britse wet te veranderen - op dit moment is het zo dat de oudste zoon van de koning/koningin de opvolger is (dus als er eerst een dochter en dan een zoon geboren wordt, wordt de zoon kroonprins ook al is de dochter ouder). Het wetsvoorstel, dat zeker aangenomen gaat worden, bepaald dat het eerstgeboren kind de opvolger is, ongeacht jongen of meisje. Daarom denk ik ook dat het een meisje wordt
Het voorstel was eerder in het jaar al aangenomen, dus het is er al door. Jongen of meisje maakt niet meer uit, wie het eerst komt is troonopvolger.