Gezonde vrouw wil operatie om verlamd te raken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Gezonde vrouw wil operatie om verlamd te raken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:09

Inderdaad. Er zijn ook zoveel vrouwen die geen kind kunnen krijgen. Maar als ik dat wel kan, en gewoon absoluut niet wil, ben ik dan ook respectloos naar al die vrouwen? Lijkt mij dus van niet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:09

Lara_Silver schreef:
unihorses schreef:
en waarom genezen ze haar niet van haar disorder dan? dit is toch wel een gevalletje gesticht waaridg

Ja wat het mentale ziekten zijn eventjes te genezen met een pilletje en een maand in het gesticht. :j

Niets is zo moeilijk (of helemaal niet) te genezen als mentale ziekten, en dat lijken een hoop mensen hier niet te beseffen, dat zie je ook aan het niveau van de posts. :=

en toch zijn veel gevoelens te onderdrukken. misschien is ze met psygiater (of iets in die richting) wel zo ver te krijgen haar lichaam te accepteren zoals het is, maar nog wel gewoon rond rollen in een rolstoel.
en anorexia , etc. is ook te onderdrukken.( maar zij zelf zal geen hulp zoeken, maar haar omgeving moet dit doen. )

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:11

Lara_Silver schreef:
Inderdaad. Er zijn ook zoveel vrouwen die geen kind kunnen krijgen. Maar als ik dat wel kan, en gewoon absoluut niet wil, ben ik dan ook respectloos naar al die vrouwen? Lijkt mij dus van niet.

Als je geen kinderen kunt krijgen kun je altijd nog adopteren :j. Dus dit voorbeeld vind ik niet echt passend bij dit verhaal.
Nieuwe benen kun je niet meer krijgen als je verlamd bent.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:11

En die kwelling moet zij maar mee blijven lopen? Al bijna 50 jaar lang heeft zij deze aandoening. Lijkt mij een verschrikkelijk idee om iets aan je lijf te hebben wat in je hoofd niet klopt. Het blijft extreem maar bekijk het eens anders.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:13

unihorses: Onderdrukken heeft niets met genezen te maken.

_Summertime: Niet naar het letterlijke voorbeeld kijken, de waarde er achter is wel degelijk dezelfde en dus passend.

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:14

Lara_Silver schreef:
unihorses: Onderdrukken heeft niets met genezen te maken.

_Summertime: Niet naar het letterlijke voorbeeld kijken, de waarde er achter is wel degelijk dezelfde en dus passend.

Persoonlijk vond ik mijn voorbeeld dan toch iets passender, maar oke.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:16

Jij vind een volledig onmogelijk fenomeen een beter voorbeeld? Be my guest.. :=

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:17

Zij rijdt dus al die jaren al in een rolstoel rond, en nú wil ze zich laten opereren??? Blijf dan lekker in die rolstoel net doen alsof je verlamd bent.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 01:18

_Summertime schreef:
Misschien dat het in mijn ogen zo is omdat ik gehandicapten in mijn familie heb. Deze mensen zouden bijv. zo graag weer kunnen lopen en dan is er een mens, die gewoon kan lopen, die dat niet wilt? Dat vind ik respectloos, maar dat zal wel aan mij liggen ...

Neem een voorbeeld, ik zou het zelf nooit van m'n leven willen / doen, maar even ter voorbeeld.
Jou moeder heeft kanker, is niet meer te genezen, er komt een gezonde vrouw het ziekenhuis in lopen 'ja ik wil graag kanker'.
Ik neem aan dat je dat dan ook niet zo leuk vind. >;)

En stel nou dat jouw moeder een aangeboren gezwel zou hebben. Eentje die ze graag weg wil hebben, want het hoort niet bij haar lichaam, het zit in de weg en het staat tussen haar en gelukkig zijn in. En de rest van de wereld zou weigeren om dit te accepteren, laat staan om het weg te halen, omdat zij het probleem niet zien. Dat zou jij ook niet leuk vinden, want je wil dat je moeder gelukkig is.

Voor mensen met deze aandoening kunnen hun benen/armen/vingers aanvoelen als aangeboren gezwellen. De rest van de wereld ziet het probleem niet, maar zij zijn er dood ongelukkig mee.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:19

Tessaaaah schreef:
Zij rijdt dus al die jaren al in een rolstoel rond, en nú wil ze zich laten opereren??? Blijf dan lekker in die rolstoel net doen alsof je verlamd bent.

En wie ben jij om te bepalen dat ze dat moet doen?

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:19

Lara_Silver schreef:

Ik bedoel hoe het voelt voor mensen die verlamd zijn / familieleden hiervan.
Ik kan het niet hebben dat iemand die de kans heeft om te lopen, dit niet wil. Terwijl mijn tante nooit meer van haar leven zelf kan lopen.
Dat is mijn punt, daar kan ik niet tegen.

Maar vermoedelijk heb jij niet echt mensen in die situatie, helemaal niets op tegen oid. Ik denk alleen dat je er dan anders tegenaan kijkt. :j

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:20

Wat een afschuwelijke aandoening heeft die vrouw zeg... Je zal maar ZO ontzettend niet goed in je vel horen dat je alles ervoor zou geven het lichaam te krijgen dat je hoofd vindt dat je moet hebben. En iets zegt me dat ze van de mensen om haar heen ook maar van een enkeling begrip zal krijgen. En dan nog eens gehekeld worden in media: brrr, je zal maar in haar velletje moeten leven. Vreselijk.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:21

Wie IK ben? Ik ben een 18-jarige dame die haar mening uitspreekt op een site die bedoeld is om je mening te geven. en wie ben JIJ om zo tegen mij te praten?

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:23

Lara_Silver schreef:
Tessaaaah schreef:

En wie ben jij om te bepalen dat ze dat moet doen?

En wie ben jij om te bepalen dat ze het niet moet doen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 01:23

_Summertime schreef:
Lara_Silver schreef:

Ik bedoel hoe het voelt voor mensen die verlamd zijn / familieleden hiervan.
Ik kan het niet hebben dat iemand die de kans heeft om te lopen, dit niet wil. Terwijl mijn tante nooit meer van haar leven zelf kan lopen.
Dat is mijn punt, daar kan ik niet tegen.

Maar vermoedelijk heb jij niet echt mensen in die situatie, helemaal niets op tegen oid. Ik denk alleen dat je er dan anders tegenaan kijkt. :j

Maar je kunt toch niet beslissen wat iemand wel en niet mag doen (en mag voelen!) omdat een ander het ook graag zou doen/voelen maar het niet kan?

Ik mag mijn haar niet afscheren, want de buurvrouw is ongewild kaal en zou ook zo graag lang haar hebben.
Ik mag geen tatoeage nemen, want mijn neef is allergisch voor inkt maar hij zou er ook zo graag een willen.
Ik mag niet in de zon zitten, want de kassière van de supermarkt heeft een zonneallergie maar zou ook zo graag bruin worden.

Het is heel vervelend voor mensen dat er dingen gebeuren die ze niet willen, maar je kunt niet andere mensen verbieden gelukkig te worden om het ongeluk van een ander.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:24

_Summertime: Ik heb een behoorlijke basis in psychologie en psychische aandoeningen. Nooit wat mee gedaan uiteindelijk, maar ik denk dat ik net wat theoretischer tegen de situatie aan kijk ja, mede door het feit dat ik vind dat psychische aandoeningen vaak nog erger en moeilijker te verdragen zijn dan lichamelijke aandoeningen. Juist omdat je ze veel minder makkelijk kan diagnosticeren, behandelen laat staan genezen.

Tessa: Dacht ik al. Ik stel jou een simpele vraag, wie geeft jou het recht te bepalen dat die vrouw maar diep ongelukkig (en volledig onbegrepen) verder moet leven? Dat recht heb jij helemaal niet. :)

edit: Je tweede post lijkt me niet meer dan erg overbodig. Deze mevrouw heeft immers zelf al bepaald dat ze zo niet verder wenst te gaan, ze heeft zelf al bepaald dat ze dus niet door wil gaan met het faken van een verlamming.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 21-07-13 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:25

Lara_Silver schreef:
_Summertime: Ik heb een behoorlijke basis in psychologie en psychische aandoeningen. Nooit wat mee gedaan uiteindelijk, maar ik denk dat ik net wat theoretischer tegen de situatie aan kijk ja, mede door het feit dat ik vind dat psychische aandoeningen vaak nog erger en moeilijker te verdragen zijn dan lichamelijke aandoeningen. Juist omdat je ze veel minder makkelijk kan diagnosticeren, behandelen laat staan genezen.

Tessa: Dacht ik al. Ik stel jou een simpele vraag, wie geeft jou het recht te bepalen dat die vrouw maar diep ongelukkig (en volledig onbegrepen) verder moet leven? Dat recht heb jij helemaal niet. :)

Laat die smiley maar gewoon weg hoor. Jij hebt trouwens, NIEMAND, heeft het recht om voor haar te beslissen, en iedereen doet het~!

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:26

Ik voel me nu trouwens heel onbegrepen.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:27

Als de dame gelukkiger is als haar benen verlamd zijn, waarom niet? Zoals al gezegd, je kan je leven niet instellen op het (on)geluk van een ander. Ik denk dat het ook veiliger zal zijn, voor haar zelf en misschien ook wel haar omgeving. Als dit niet door een dokter zal gebeuren zal ze denk ik zelf weer actie ondernemen..

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:28

En inderdaad, je mag iemands geluk niet in de weg staan vind ik persoonlijk, maar dit is erg extreem.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:29

Tessaaaah schreef:
Laat die smiley maar gewoon weg hoor. Jij hebt trouwens, NIEMAND, heeft het recht om voor haar te beslissen, en iedereen doet het~!

Die smiley staat daar prima. Van waar dan je eerdere posts? Je spreekt jezelf namelijk behoorlijk tegen met deze zin.

edit: mits ik hem goed begrepen heb.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 21-07-13 01:29, in het totaal 2 keer bewerkt

_Summertime

Lara_Silver schreef:

edit: Je tweede post lijkt me niet meer dan erg overbodig. Deze mevrouw heeft immers zelf al bepaald dat ze zo niet verder wenst te gaan, ze heeft zelf al bepaald dat ze dus niet door wil gaan met het faken van een verlamming.

Dan is dat gewoon het verschil tussen ons. Ik ben helemaal niet op ruzie uit oid, dat is gewoon mijn mening. Ik vind dat puur uit wat ik hier om mij heen meemaak en zou zoiets dus nooit uit kunnen voeren. Dat is gewoon mijn mening.
Ik accepteer dat jij een andere mening hebt en ik hoop dus dat jij dit ook bij mij zult doen. :)

Wat er gebeurt met haar kan ik niets aan veranderen, dus dat is helemaal niet mijn punt. De vraag is wat de Bokkers hier van vinden en hier geef ik gewoon mijn antwoord op, puur uit mijn oogpunt. Niemand hoeft die mening met mij te delen, het is MIJN mening, dus ja, daar kun je het niet mee eens zijn.

Gianti

Ik vind heel apart dat hier word bepaald wat voor operaties aan iemands lichaam wel acceptabel zijn en welke niet... Wat moet dat verschrikkelijk zijn voor die vrouw om zo te leven.. wetend dat als ze een man had willen zijn, daar tot op zekere hoogte wel begrip voor is, maar voor zo iets niet... Vooral als aan zo'n disorder niet te behandelen is... kijk als er kans is op genezing is, oke, dan zou ik zo'n operatie niet toe staan, maar nu iemand eigenlijk te dwingen om in een lichaam te leven, waarin diegene zich niet gelukkig en goed voelt?

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:30

Tessaaaah schreef:

Ze wil dus duidelijk al lang verlamd zijn. Ik denk omdat haar meerdere pogingen om verlamd te raken mislukt zijn, ze nu geopereerd wil worden.

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:31

amberboktt schreef:
Tessaaaah schreef:

Ze wil dus duidelijk al lang verlamd zijn. Ik denk omdat haar meerdere pogingen om verlamd te raken mislukt zijn, ze nu geopereerd wil worden.

Ach, wat houd haar tegen? Spring van een flat en hoop dat je verkeerd valt. :))