Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lara_Silver schreef:unihorses schreef:en waarom genezen ze haar niet van haar disorder dan? dit is toch wel een gevalletje gesticht waaridg
Ja wat het mentale ziekten zijn eventjes te genezen met een pilletje en een maand in het gesticht.
Niets is zo moeilijk (of helemaal niet) te genezen als mentale ziekten, en dat lijken een hoop mensen hier niet te beseffen, dat zie je ook aan het niveau van de posts.
Lara_Silver schreef:Inderdaad. Er zijn ook zoveel vrouwen die geen kind kunnen krijgen. Maar als ik dat wel kan, en gewoon absoluut niet wil, ben ik dan ook respectloos naar al die vrouwen? Lijkt mij dus van niet.
_Summertime schreef:Misschien dat het in mijn ogen zo is omdat ik gehandicapten in mijn familie heb. Deze mensen zouden bijv. zo graag weer kunnen lopen en dan is er een mens, die gewoon kan lopen, die dat niet wilt? Dat vind ik respectloos, maar dat zal wel aan mij liggen ...
Neem een voorbeeld, ik zou het zelf nooit van m'n leven willen / doen, maar even ter voorbeeld.
Jou moeder heeft kanker, is niet meer te genezen, er komt een gezonde vrouw het ziekenhuis in lopen 'ja ik wil graag kanker'.
Ik neem aan dat je dat dan ook niet zo leuk vind.
Lara_Silver schreef:Jij vind een volledig onmogelijk fenomeen een beter voorbeeld? Be my guest..
_Summertime schreef:Lara_Silver schreef:Jij vind een volledig onmogelijk fenomeen een beter voorbeeld? Be my guest..
Ik bedoel hoe het voelt voor mensen die verlamd zijn / familieleden hiervan.
Ik kan het niet hebben dat iemand die de kans heeft om te lopen, dit niet wil. Terwijl mijn tante nooit meer van haar leven zelf kan lopen.
Dat is mijn punt, daar kan ik niet tegen.
Maar vermoedelijk heb jij niet echt mensen in die situatie, helemaal niets op tegen oid. Ik denk alleen dat je er dan anders tegenaan kijkt.
Lara_Silver schreef:_Summertime: Ik heb een behoorlijke basis in psychologie en psychische aandoeningen. Nooit wat mee gedaan uiteindelijk, maar ik denk dat ik net wat theoretischer tegen de situatie aan kijk ja, mede door het feit dat ik vind dat psychische aandoeningen vaak nog erger en moeilijker te verdragen zijn dan lichamelijke aandoeningen. Juist omdat je ze veel minder makkelijk kan diagnosticeren, behandelen laat staan genezen.
Tessa: Dacht ik al. Ik stel jou een simpele vraag, wie geeft jou het recht te bepalen dat die vrouw maar diep ongelukkig (en volledig onbegrepen) verder moet leven? Dat recht heb jij helemaal niet.
Tessaaaah schreef:Laat die smiley maar gewoon weg hoor. Jij hebt trouwens, NIEMAND, heeft het recht om voor haar te beslissen, en iedereen doet het~!
Lara_Silver schreef:_Summertime: Ik heb een behoorlijke basis in psychologie en psychische aandoeningen. Nooit wat mee gedaan uiteindelijk, maar ik denk dat ik net wat theoretischer tegen de situatie aan kijk ja, mede door het feit dat ik vind dat psychische aandoeningen vaak nog erger en moeilijker te verdragen zijn dan lichamelijke aandoeningen. Juist omdat je ze veel minder makkelijk kan diagnosticeren, behandelen laat staan genezen.
Tessa: Dacht ik al. Ik stel jou een simpele vraag, wie geeft jou het recht te bepalen dat die vrouw maar diep ongelukkig (en volledig onbegrepen) verder moet leven? Dat recht heb jij helemaal niet.
edit: Je tweede post lijkt me niet meer dan erg overbodig. Deze mevrouw heeft immers zelf al bepaald dat ze zo niet verder wenst te gaan, ze heeft zelf al bepaald dat ze dus niet door wil gaan met het faken van een verlamming.
Tessaaaah schreef:Zij rijdt dus al die jaren al in een rolstoel rond, en nú wil ze zich laten opereren??? Blijf dan lekker in die rolstoel net doen alsof je verlamd bent.
amberboktt schreef:Tessaaaah schreef:Zij rijdt dus al die jaren al in een rolstoel rond, en nú wil ze zich laten opereren??? Blijf dan lekker in die rolstoel net doen alsof je verlamd bent.
Ze wil dus duidelijk al lang verlamd zijn. Ik denk omdat haar meerdere pogingen om verlamd te raken mislukt zijn, ze nu geopereerd wil worden.