raket schreef:Die 50E voor SEH hadden ze van mij al lang mogen invoeren. De zelfverwjzers kosten nl ook extra doordat ze met iets wat prima door de huisarts behandeld kan worden naar de SEH gaan. Mensen die al een week klachten hebben besluiten in het weekend de SEH binnen te lopen, of omdat ze hun duim gestoten hebben etc... Ik kan talloze redenen noemen. De meesten vinden dat ze gewoon recht op SEH hebben omdat ze de verzekering betalen.... Sommige komen met dingen waar ze zelfs niet voor naar de huisartsenpost hoeven. Ongelooflijk wat ik voorbij heb zien komen op de seh....
Overigens kun je met een duidelijk verhaal soms echt wel terecht rechtstreeks op de seh. Bijv het verhaal over de arm uit de kom, als je dat bij onze hap uitlegt verwijzen ze je ongezien. DIt soort mensen zullen ook niet de mensen zijn die beboet zullen worden, de splinters in de pink bijvoorbeeld wel....
Ja daar ben ik het inderdaad wel mee eens. Al ben ik ook al eens geweigerd bij de huisartsenpost terwijl dat absoluut niet had gemogen. Je moet echt L*llen als brugman wil je hier in het ziekenhuis bij de HP mogen komen. Was gevallen in de stal en had een gat in mijn hoofd. Nuchter als ik ben dacht ik het gaat wel over. Na 3 uur bloedde het nog steeds (soms ook best flink) dus mijn moeder belde de hp of ik langs mocht komen. Nee was niet nodig. Ik kon morgenvroeg wel naar de huisarts gaan. Naja opgehangen, na een uur nog een keer gebeld, nee ze vond het niet nodig. Toen zijn we gewoon maar in de auto gestapt en er naartoe gereden. Nog 2 uur moeten wachten maar uiteindelijk aan de beurt (ze kon ons moeilijk weer weg sturen). Komen we binnen bij die arts, kregen we een preek dat dit veel eerder had gemoeten en dat ik meteen had moeten komen. Had nooit zo lang mogen wachten voordat ik naar de HP ging.
Tja.. en als je dan zegt dat je bent geweigerd....