Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:39

maar dat is niet met alle verzekeringen, dat je denkt wat zonde geld, je betaald elke maand en gaat ervanuit en hoopt het nooit nodig te hebben, maar als het wel gebeurd, kost het je erg veel geld.
Zeker als je al vroeg begint met de betaling van zulke verzekering betaal je echt niet veel. Ook als je in de schuldsanering zit, is er geld beschikbaar om je te verzekeren, en als je alles bij 1 bedrijf hebt krijg je vaak ook nog extra korting ook

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:43

Er is een jongen gestorven, en de familie heeft het al niet eenvoudig. Ik vind dat voornamelijk in- en intriest. Zouden we ze niet gewoon met rust laten?

Ik lees overigens geen enkel onvertogen woord in de reactie van de vader. Het lijkt me inderdaad heel tragisch om een voor je gevoel niet voldoende waardig afscheid te kunnen nemen. Ik zie niet in waarom hij dat niet mag zeggen, en hij niet mag hopen dat iemand hem helpt. Als je je niet aangesproken voelt om hulp te geven kun je het gewoon laten lijkt me?

suikermeisje

Re: Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:54

Ze wonen hier pas 2 jaar, dit is dus eigenlijk niet hun land. Ik kan dan ergens wel begrijpen dat ze graag willen dat hij in Turkije wordt begraven. Maar misschien ben ik de enige hierin?

Vind het erg triest voor de ouders, broertjes en zusjes. tuurlijk zoekt zo'n jongen zelf de gevaren op, maar dat maakt het niet minder erg dat hij er niet meer is.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:04

Wat zijn sommige reacties hier grof, zeg. Er is een tiener verdronken, zijn vader kan de begrafenis niet betalen en hoe durft die man dan te gaan bedelen om zijn zoon een waardige begrafenis te geven. Nouja :(:)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:26

Ach, wat vreselijk voor de familie. Je kind verliezen en hem dan niet de begrafenis kunnen geven die je wenst. Ik vind het geen bedelen, denk dat hij zich echt over zijn schaamte heen heeft moeten zetten om dit te zeggen.

Ik kan me voorstellen dat hij geen geld heeft voor de verzekering als hij in de schuldsanering zit. Zichzelf verzekeren op latere leeftijd kost behoorlijk wat. Mijn vader betaald € 35,- euro per maand, dus voor hem en zijn vrouw zou hij dan € 70,- kwijt geweest zijn (en dat is zonder vervoer van het lichaam naar het buitenland). De kinderen zijn dan tot 18 jaar meeverzekerd. Als hij de kinderen apart verzekerd, dan betaald ie € 10,- tot € 15,- per kind (inclusief vervoer buitenland). Maar met 5 kinderen is dat ook een behoorlijk bedrag.

Hij moet nu leven met het idee dat hij niet alles heeft kunnen doen voor zijn zoon wat mogelijk was. En dat lijkt me ondragelijk. Ik wens hem en zijn familie dan ook veel sterkte met dit verlies.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:40

een vlucht naar turkije met een stoffelijk overschot is niet goedkoop.
Een begrafenis in Nederland zelf is goedkoper.
Triest dit....als die stroming daar echt zo sterk is kun je dus ook naar beneden gezogen worden als je wel kunt zwemmen?
Jammer dat mensen niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden in dit geval.Waarschuwingsborden negeren en dan ook niet kunnen zwemmen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:44

geerke schreef:
een vlucht naar turkije met een stoffelijk overschot is niet goedkoop.
Een begrafenis in Nederland zelf is goedkoper.
Triest dit....als die stroming daar echt zo sterk is kun je dus ook naar beneden gezogen worden als je wel kunt zwemmen?
Jammer dat mensen niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden in dit geval.Waarschuwingsborden negeren en dan ook niet kunnen zwemmen?

Hoezo zijn zij niet verantwoordelijk voor hun eigen daden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:44

geerke schreef:
Jammer dat mensen niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden in dit geval.

De jongen is dood. Hoeveel meer verantwoordelijk zou je iemand willen maken? Hij lijkt me volkomen verantwoordelijk voor z'n eigen daden, alleen heeft hij helaas het verkeerde gekozen.

En de gemeente is niet verantwoordelijk maar als ze kunnen helpen dat anderen die fout niet maken door de waarschuwingen iets explicieter te maken (zwemmen op eigen verantwoordelijkheid geldt immers overal waar geen toezicht is, en zegt niets over hoe veilig of niet de plek is) dan lijkt me dat een goed idee.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:47

er word naar mijn mening toch duidelijk naar de gemeente gewezen...de waarschuwingen zouden niet duidelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:49

geerke schreef:
er word naar mijn mening toch duidelijk naar de gemeente gewezen...de waarschuwingen zouden niet duidelijk zijn.

Er wordt de gemeente niks verweten.
Hij wil alleen voorkomen dat zoiets nog eens zal gebeuren, daar is toch niks mis mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:51

Er staan bordjes met waarschuwingen. De gemeente heeft er bij mijn weten wel wat aangedaan om het aan te tonen. Maar om nu in de krant te gaan vragen of mensen een gift willen geven vind ik bedelen en ongepast. Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen spontaan iets gaan geven.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:52

Arme vader. Wat die jongen betreft vind ik dit eigenlijk een gevalletje Darwin Awards. Ik vind het heel erg voor zijn nabestaanden, wat een domme actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:55

purny schreef:
Er staan bordjes met waarschuwingen. De gemeente heeft er bij mijn weten wel wat aangedaan om het aan te tonen. Maar om nu in de krant te gaan vragen of mensen een gift willen geven vind ik bedelen en ongepast. Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen spontaan iets gaan geven.

Blijkbaar niet dermate veel dat er geen mensen meer in verzuipen.
Hij vraagt juist om een zwemverbod, en dat is er nu dus niet. Aan de reacties uit dit topic is te lezen dat er nog regelmatig veel mensen in t spui zwemmen en dat er wel vaker mensen verdrinken. Misschien is wat de vader vraagt dus zo slecht nog niet.

Ik denk dat er best veel mensen uit de Turkse gemeenschap zullen doneren. Ik hoop het ook voor die beste man en zn gezin.

edit: typo

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:57

Vreselijk.... om zo je 16-jarige zoon te moeten verliezen. En dan sommige reacties hier. Ongelofelijk. Je zult maar in een 'vreemd' land wonen, vijf kinderen hebben, in de schuldsanering zitten en dan nog eens je kind verliezen (en ja, pubers zijn eigenwijs en doen soms rare dingen, dat is helaas een feit. Deze jongen moest het met de dood bekopen helaas). Dat je dan geen begrafenisverzekering(en) hebt, ja, ik snap het helemaal. Net als dat ik ook snap dat je je kind graag in je 'eigen' land wilt laten begraven (heb ooit bijna in Italie gewoond en hoe zeer ik ook van dat land hou, ik zou me ook altijd Nederlandse hebben gevoeld).

Mensen moeten eens begrijpen dat zaken als zwemles in ons land 'normaal' is, maar in een land als Turkije is dat een heel ander verhaal. Mijn familie komt er al jaren, we hebben er zelfs een soort 'tweede familie'. Ben er dit jaar nog geweest, wat een oprechte vriendelijkheid daar. De Turken die ik heb leren kennen zijn lieve, vriendelijke mensen. Daar kunnen veel Nederlanders, en zeker veel bokkers }> , nog wat van leren. Als ik rijk was, zou ik die begrafenis zo betalen. Dat meen ik oprecht. Wat een drama voor dat gezin. Hoop dat hij geholpen wordt.......

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:59

Ook al kan het vol met bordjes staan, ze hoeven zich maar even te stoer te vinden en gaan het water in...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:00

purny schreef:
Ook al kan het vol met bordjes staan, ze hoeven zich maar even te stoer te vinden en gaan het water in...

Inderdaad..... Breek me de bek niet open over puberjongens, pffff....... Domme actie, tuurlijk, maar het maakt het gevolg niet minder erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:00

purny schreef:

Misschien met een zwembad in de buurt dus niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:01

Deze beste man zei zelf dat zijn zoon te eigenwijs was enzo, dus hij legt totaal niet de schuld bij een ander neer.

Hij wil alleen een ander bord laten komen om te voorkomen dat er meer slachtoffers vallen en dat is heel mooi, want hij denkt ook aan anderen terwijl hij toch zijn zoon net verloren heeft.

Mensen van Turkse afkomst is toch vaak van die grote hechte familie enz. enz. en helpen ze elkaar waar nodig?

Dus ik denk dat ze deze beste man gaat helpen zijn zoon naar Turkije te halen om er te begraven en anders wel armoebegravenis van de gemeente tot er geld is en dan kan de vader het laten herbegraven in Turkije op zijn eigen kosten................
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 09-07-13 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:03

Lekkere reacties zeg...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 19:03

Rowdine schreef:
purny schreef:

:j Vlakbij de rivier zelfs.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:10

IndianLady schreef:
Rowdine schreef:

:j Vlakbij de rivier zelfs.

Dit snap ik niet. Vader vraagt toch niet om een zwembad? Of denk jij dat pubers liever naar een zwembad gaan dan gratis te zwemmen op een plek waar meerdere jongeren dat doen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 19:12

He ho, Rowdine vraagt/ stelt dat er misschien geen zwembad in de buurt is.
Ik zeg alleen dat die er wel degelijk was.
Laatst bijgewerkt door Onali op 09-07-13 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:14

Ik zie niets over een zwembad :?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:14

Helaas zie ik de jongens hier in de buurt zo van een brug springen, met allerlei toeren uithalend.

Terwijl je niets kan zien van wat er onder het wateroppervlakte is.

Inderdaad, vroeger zag ik de jongens ook van de bruggen afspringen en het zwembad was maar slechts 500 m verderop. Compleet met een openlucht zwembad en alles.

Het is volgens mij om te laten zien aan elkaar dat ze wel wat kunnen en durven en willen ze niet voor elkaar onderdoen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 09-07-13 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 19:15

Rowdine schreef:
purny schreef:

Ik ben toch zeker niet scheel?