Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sandra schreef:UH wacht even.
De Fiat Panda staat er ook tussen..
Ik betaal nu 19,- p.m.
Moet ik serieus straks 27,- p.m. gaan betalen?
Een verhoging van 8,-?
Koekoek..
(Ik kan het wel bekostigen daar niet van.. maar toch.)
Bellatrix schreef:Bron: http://www.telegraaf.nl/autovisie/auto- ... l#reacties
Ik rij sinds 4 maanden een gloednieuwe Peugeot 107. Die is als ik het goed heb de rest van dit jaar wegenbelasting vrij. En ik moet vanaf volgend jaar €248 gaat betalen. Waar moet ik dat geld nou weer vandaan halen??
Ik ben het met de meeste reacties die daar gegeven worden eens.
Wat vinden jullie hiervan en moeten jullie ook veel gaan betalen?
Ik kon geen recent topic hierover vinden en volgens mij hoort ie ook bij NM. Zo niet, sorry.
little_king schreef:Met de brandstofprijzen in Nederland geeft al genoeg stimulans om zuinig te willen rijden.
Maar file's maken een Aygo net zo goed als een Landrover.
En ze willen niet ineens van de regel af, dit is al zeker een jaar of 3 bekend dat dit er aan zat te komen, zo niet langer
Ragdollcat schreef:Sorry maar ik vind 248 euro per jaar heel goedkoop, ik snap niet waar je je druk over maakt.
little_king schreef:Waarom niet?
Die landrover loopt 1:4 en betaald zijn portie wel. En betaald ook heel wat meer wegenbelasting.
En iedereen op de weg maakt de files, en verslijt het wegdek.
Sorro schreef:Alleen bestaat wegenbelasting niet, alleen in de volksmond.
Het betreft Motorrijtuigenbelasting, en die betaald iedereen ongeacht of je de weg nu wel of niet verslijt met je auto door gewicht of dat je een vervuilende of schone auto hebt.
Als een motorrijtuig (personenauto, bestelauto, vrachtauto, autobus of motorrijwiel) op uw naam staat, moet u motorrijtuigenbelasting betalen.
berdien85 schreef:De regeling was een stimulans voor mensen om een zuinigere auto aan te schaffen en dus minder te vervuilen. Op zich logisch toch? Beetje jammer dat ze nu ineens van die regel af willen..
Winged schreef:berdien85 schreef:De regeling was een stimulans voor mensen om een zuinigere auto aan te schaffen en dus minder te vervuilen. Op zich logisch toch? Beetje jammer dat ze nu ineens van die regel af willen..
Nog even hierop in hakend: En hoe zat het dan met oldtimers die geen belasting meer hoefden te betalen?
(Met als gevolg dat iedereen een oldtimer kocht en daarin ging rondcrossen...Vond Den Haag ook niet zo heel erg grappig)