Hond van filmende ramptoerist doodgeschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:21

De man werkte gelijk mee dus die zal zeker niet weg rennen.. Ik zie een onzekere hond geen valse hond beestje terug in de auto (laten) doen en er was niks aan de hand..
De hond heeft echt pijn gehad en de man zakte werkelijk door z'n benen van het verdriet vreselijk..

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:22

BAh dat je die baas op pakt helemaal gelijk hebben ze, maar om no die hond maar af te knallen.
En als die dan zo ligt te stuiptrekken jaar en dan aub nog een in want dit is gewoon laten lijden van een dier.

rosaprinces

Re: Hond van filmende ramptoerist doodgeschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:24

ja als je hem doodschiet schiet er dan 1 goede rake in en niet dat hij ligt te vergaan van de pijn! hartverscheurend dit moest gewoon huilen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:24

Dit is weer zo typisch Amerikaans, schijnheilige verrotte maatschappij. Man doet zijn hond in de auto en word gearresteerd omdat hij filmt?? Er stonden er meer te filmen. Hond is niet vals want dan had hij er wel wat gepakt, in Amerika is het eerst slaan of schieten en dan praten, als je dat nog kunt, dit gebeurt ook met mensen dus kijk van een hond helemaal niet meer op.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:25

Ik zie helemaal geen valse hond, alleen een hond die niet weet wat er met zijn baas gebeurd...
Als dat mijn dier was geweest, was ik serieus door het lint gegaan. Typisch Amerika weer dit. De hond heeft pijn na die idiote actie, dan maken ze het niet eens af?!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:26

Ik vind niet dat wij over deze situatie kunnen oordelen je weet niet wat er gezegd/geroepen is door de eigenaar tegen de agenten, want je ziet dat er al meerdere malen iets tegen hem gezegt word.. Dat ze de hond doodschieten is niet oke maar op dat moment voor hun de enige optie je ziet dat hij aan gaat vallen en dan zouden ook hier in nederland agenten voor hun eigen veiligheid gaan.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:26

_Tara_ schreef:
Lisa, maar dat is toch logisch dat dat niet mag? Iemand die je gearresteerd hebt even los laten om z'n hond te kalmeren? Dan vraag je er om dat diegene weg rent.

Daar heb je ook wel gelijk in als ik er even over nadenk haha, maar vind t zo zielig dat de hond meteen wordt afgeschoten, maja je laten bijten is inderdaad ook geen optie van mij kan die ook een klap verwachten als die bijt maar gelijk je pistool trekken is een beetje overdreven en voor als nog beet de hond nog niet!
Laatst bijgewerkt door _Lisaa_ op 02-07-13 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:30

Deze hond beet niet mensen, deze hond hapte alleen. Dat is een HEEL groot verschil! Had deze hond willen bijten, had hij daar meer dan genoeg mogelijkheden voor gehad.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:32

dan nog, de politie is er om in te kunnen grijpen en dat hebben ze ook gedaan.
een happende of bijtende hond is imo geen verschil, beide hebben ze tanden. ze moeten een keus maken.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:33

Het is zeer zeker wel een heel erg groot verschil. Een happende hond veroorzaakt geen schade, een bijtende hond wel. Ze hadden dus geen reden om te schieten voor hun eigen veiligheid. De hond deed namelijk niks ten koste van hun welzijn...

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:34

Jeetje mina zeg! Die hond deed iets wat logisch is, hij wilde zijn eigenaar beschermen dat zou die van mij ook doen! Ik had die agent echt heeel duidelijk laten weten dat dit niet hoort, ik hoop dat hij ontslagen word. Wat een enorm vreselijke actie!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:34

nou een hond die op je af komt is in mijn ogen wel onveilig.
ik ga niet afwachten of een hond wel of niet komt bijten. hij komt op je af en de agente vertrouwden het niet.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:36

Afschuwelijk wat er met deze hond is gebeurd. .. Het zal je dier maar zijn zeg. Maargoed de situatie verder weten we ook niet precies. .

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:39

Eigenlijk beide partijdig:

Baasje fout: Had ramen van auto moeten sluiten, zover ik weet zijn de ramen van de auto niet gesloten.

Politie fout:
Zover ik zag (niet super duidelijk te zien) hield de hond op nadat baas dat zei, maar ging politie agent richting de hond, dus hond denkt: die wilt me grijpen, maar dat laat ik me niet gebeuren!

Maar of ie ook echt naar hem toe ging weet ik niet, filmpje hoef ik niet nog eens te zien, verschrikkelijk... Als je schiet moet je goed schieten, niet 4X en dan nog... :\

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:40

Als ze perse moeten schieten , schiet dan gelijk goed . En toen ze dat dier op de grond zagen lijden en nog half leven had gelijk daarna nog een x geschoten . Dit dier heeft zo liggen lijden :( begrijp het wel van de politie , maar toch

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:44

Talsha schreef:
Het is zeer zeker wel een heel erg groot verschil. Een happende hond veroorzaakt geen schade, een bijtende hond wel. Ze hadden dus geen reden om te schieten voor hun eigen veiligheid. De hond deed namelijk niks ten koste van hun welzijn...

helemaal gelijk!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:46

Jezus wat een ongelooflijk schokkend filmpje, ben er echt helemaal naar van :\

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:04

dus iedereen moet maar een pistool bij hebben voor als r een onschuldige hond op je af komt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:36

JustMyZtje schreef:
dus iedereen moet maar een pistool bij hebben voor als r een onschuldige hond op je af komt?

Hebben ze in Amerika ook, onschuldige mensen, dieren, maakt niet uit.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:53

Tsja, echt een goede mening kan je hier niet over hebben. Heb wel begrepen dat die man niet alleen gearresteerd werd door het filmen. Dat mag namelijk niet. Hij riep ook wat dingen geloof ik. Misschien hebben de agenten hem al vaker gewaarschuwd, en logisch, ze waren bezig met een gevaarlijke overval. Afleiding hadden ze niet nodig.
Wel heel triest van de hond. Vond het schieten nog niet bepaald nodig. Als hij nou in de arm van een agent hing, oké, dan zou ik heb nog enigsinds begrijpen. Maar hij hapte alleen maar en liep weer achteruit. Veel te snel gehandeld. Maar die agent schrok natuurlijk ook wel hè, en dan kan je gekke dingen doen. Het is dan wel een agent, maar het blijft ook wel een mens.
Vond het filmpje wel vreselijk om te zien. Arm dier, zo stuiptrekkend op de grond. Vind het erg zielig. Als het nou één schot was, dat was waarschijnlijk al genoeg geweest om de hond even af te schrikken..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:30

_Tara_ schreef:
Lisa, maar dat is toch logisch dat dat niet mag? Iemand die je gearresteerd hebt even los laten om z'n hond te kalmeren? Dan vraag je er om dat diegene weg rent.

Het gaat hier niet om een crimineel, maar om iemand die zich gewoon irritant ophield bij een overval. Man werkt perfect mee, want hij weet ook dat hij om zo'n banketstaaf iets wordt gearresteerd dat hij nog voor het avondeten allang weer thuis is. Die was heus niet weg gerent. Hoor hem ook meerdere malen stop roepen naar zn hond, dus ze hadden hem wel degelijk even de kans kunnen geven de hond goed op te sluiten.
Ze waren met zn 3en dus 1 had mee kunnen lopen naar de auto, en de andere 2 hadden dan verder kunnen gaan met weg in de gaten te houden, voor het geval de overvallers probeerden te ontsnappen. Neem tenminste aan dat ze daarom aan de overkant van de weg stonden van het huis waar de overval plaats vond.

Bovendien is duidelijk te zien dat de hond onzeker is en ja zn baas probeert te helpen, maar tegelijkertijd geen idee heeft wat hij nu precies met de situatie aanmoet.

Tuurlijk; eigenaar is ook fout door de politie uit te dagen met vragen en overdreven dichtbij filmen, maar dit was ook niet nodig geweest.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:40

oh wat vreselijk heftig, je zou die eigenaar maar zijn... pff verschrikkelijk geen woorden voor..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:41

capopjekop schreef:
Die agenten zijn bezig met een overval stond in de tekst. Dan hebben ze vast niet alle tijd om even het baasje rustig te laten worden en die de hond terug te laten roepen?

Ze hadden gewoon hun bek moeten houden en fijn door moeten gaan met hun zaak, er staat iemand te filmen, en niet maar één iemand zoals je kan zien.
Wat een ramp, ga fijn een ander beroep zoeken als je mensen dingen gaat verbieden die ze volgens de law gewoon mogen, ziek dit.

Ik kan wel tegen de beelden, heb veel gezien, maar als ik terplekke was geweest en zelf een geweer bij had, had die zelf een kogel gevangen, ranzige vent.
Als je gaat staan schreeuwen etc. tegen een hond valt die zeker aan als die onzeker is, hoe moeilijk is het om even door je knieen te gaan en te zeggen 'Easy boy' met een vriendelijke stem, probeer het op zn minst, krijgen wel genoeg qua uurloon en of ze nu daar stil staan op de stoep met of zonder hond te sussen... Hond kwam niet eens aanvallend op de groep aan, bah :o

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:43

Een agent mag schrikken of niet, ze zijn ervoor opgeleid om goeie beslissingen te nemen. Dit is daar in mijn ogen absoluut niet 1 van! Je ziet dat de baas de hond onder controle heeft. Hij zegt dat hij terug moet, en de hond stopt ook onmiddellijk.
In dit geval is het fijn dat er makkelijk aan een wapen te komen is daar, want ik had er meteen één gekocht, en de eerste de beste keer dat ik die hufter zie de dood van mijn hond wraken. Deze agent had bij mij niet lang meer geleefd als het mijn hond was geweest!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:01

_Tara_ schreef:

Als hij weg had willen gaan had ie dat allang kunnen doen, hij had zo zn auto in kunnen gaan en weg kunnen rijden? Hij liet zich heel makkelijk arresteren er had zeker een andere oplossing kunnen zijn.