Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Margreet schreef:Vrije keuze, maar dan ook zelf de consequenties dragen. En val anderen er niet mee lastig (wat heel moeilijk is bij een besmettelijke aandoening!)
Vraag me af of deze "fanatiekelingen" wel een ziektekostenverzekering hebben, of dat dat ook door de gemeente wordt gedragen.
LadyMadonna schreef:Anoushka, de insteek van het topic is niet enten vanuit een geloofsovertuiging, niet niet enten om een andere reden.
Feit is nl wel dat mazelen nu heerst in/op de biblebelt en bijv Groningen nergens last van heeft....
Jans schreef:Ik vind het enorm sneu, want de kinderen kunnen dit zelf dus niet kiezen. Die moeten maar ziek worden omdat hun ouders imo nalatig zijn in de verzorging van hun kinderen.
Daarnaast vind ik inderdaad ook dat de zorgkosten bij een besmetting die had kunnen worden voorkomen geheel uit eigen zak betaald dienen te worden.
Daarnaast omdat dit topic ingezet is als een discussie verplaats ik hem naar NM.
[MW] > [NM]
Anoeska27 schreef:Margreet schreef:Vrije keuze, maar dan ook zelf de consequenties dragen. En val anderen er niet mee lastig (wat heel moeilijk is bij een besmettelijke aandoening!)
Vraag me af of deze "fanatiekelingen" wel een ziektekostenverzekering hebben, of dat dat ook door de gemeente wordt gedragen.
Tja, dat kunnen we nog veel verder doortrekken dan. Rokers hebben geen recht op medische hulp bij aandoeningen aan hun longen en mensen die alcohol drinken hebben geen recht op medische hulp bij aandoeningen aan hun lever.
Ik weet niet of je mij ook schaart onder "fanatiekeling", ik heb immers andere entingen wel gegeven en ben niet gelovig. Maar ik heb inderdaad een goede en uitgebreide verzekering die ik zelf betaal.
Anoeska27 schreef:Er zijn echter ook ieder jaar kinderen die heel ernstig ziek worden of zelfs overlijden na de toediening van het BMR vaccin en daar hoor je niemand over. Want daar valt geen geld aan te verdienen.
Anoeska27 schreef:LadyMadonna schreef:Anoushka, de insteek van het topic is niet enten vanuit een geloofsovertuiging, niet niet enten om een andere reden.
Feit is nl wel dat mazelen nu heerst in/op de biblebelt en bijv Groningen nergens last van heeft....
Zoals ik al zei vaccineren de meeste gereformeerden die ik ken wel. Dus ik heb niet het idee dat het door geloofsovertuiging komt. Maar het is natuurlijk wel heel makkelijk om hun de schuld te kunnen geven van de uitbraak.
Sprintje schreef:In mijn ogen onzin dat de zorgkosten dan uit eigen zak betaald moeten worden, zo ken ik er nog wel een paar: iedereen die rookt, drinkt, overgewicht heeft, niet gezond leeft, een gevaarlijk sport doet (ehmm paardrijden), te hard werkt en daar door ziektes door stress oploopt etc. etc. mag ook zijn eigen zorgkosten betalen!
Ieder zijn eigen keuzes, en ik vind dat je daar ook respect voor moet opbrengen ook al kan je de beweegredenen zelf niet volgen!
Als ik kinderen had zou ik hen waarschijnlijk ook laten enten. Maar je kan dit niet verplichten. Ik vind het ook vreemd dat medische zorg wel mag achteraf, maar niet preventief. Dat zal God dan toch ook wel zo hebben gewild dat de mensen entingen hebben ontwikkeld? Maar ook al snap ik het dus niet, ik vind wel dat je ieders persoonlijke keuzes moet respecteren! En ik denk dat de discussie hier ook iets respectvoller zou mogen (zonder de krachttermen die ik voorbij zag komen...)
Volgens mij kunnen we ons beter druk maken over obesitas bij kinderen... dat is pas onverantwoord gedrag van de ouders.
Anoeska schreef:Ik vind het probleem met name het risico voor anderen. Kinderen die door hun ouders wel netjes geent worden, worden in gevaar gebracht door andere ouders die om ongefundeerde redenen (of dat nou geloof of niet wetenschappelijk bewezen propaganda is) niet enten.
LadyMadonna schreef:Sprintje: moet je deze eigen keuzes ook respecteren als je daarmee anderen in gevaar brengt?
Margreet schreef:Anoeska27 schreef:Er zijn echter ook ieder jaar kinderen die heel ernstig ziek worden of zelfs overlijden na de toediening van het BMR vaccin en daar hoor je niemand over. Want daar valt geen geld aan te verdienen.
Denk je dat nu echt?![]()
Hoeveel weet je van het ontwikkelings- en registratietraject van een vaccin en de registratie van bijwerkingen?
Margreet schreef:(Je zal er een aanrijding mee krijgen en ze moeten eerst met de pet rond om je schadeloos te kunnen stellen, ben je lekker mee...)
Jans schreef:Als er bewezen is dat ziek zijn komt door "roken / paardrijden / te hard werken / iets waar je zelf wat aan kan doen" ja, dan mag je dat van mij ook zelf betalen. Je kan namelijk er voor kiezen om niet te roken, niet te paardrijden, je niet de billen uit je broek te werken op je werk etc.. Maar dan maak je de keuze zelf. In eht geval van kinderen niet enten, bepalen de kinderen dat niet zelf maar wordt het voor ze bepaald..
Ik neeem aan dat elke weldenkende volwassene in ieder geval zelf alles eraan doet om niet ziek te worden? Ik althans wel.
Anoeska27 schreef:Ja, wat ik weet van de registratie van bijwerkingen is dat die alleen mogen worden doorgegeven door (kinder)artsen of CB artsen. IIG was het een jaar geleden nog zo dat je zelf als ouder geen bijwerkingen mag doorgeven, ook alternatieve geneeskundigen mogen dat niet.
Citaat:U kunt als zorgverlener en als patiënt zelf uw bijwerking melden. Daarmee draagt u bij aan de veiligheid van geneesmiddelen en vaccins. Ouders van kinderen die gevaccineerd worden in het kader van het Rijksvaccinatieprogramma kunnen ook direct een bijwerking van een vaccin melden.
LadyMadonna schreef:Anoushka, de insteek van het topic is niet enten vanuit een geloofsovertuiging, niet niet enten om een andere reden.
Anoeska27 schreef:Anoeska schreef:Ik vind het probleem met name het risico voor anderen. Kinderen die door hun ouders wel netjes geent worden, worden in gevaar gebracht door andere ouders die om ongefundeerde redenen (of dat nou geloof of niet wetenschappelijk bewezen propaganda is) niet enten.
Niet wetenschappelijk bewezen propaganda? Zo, jij slaat de plank behoorlijk mis. In Nederland misschien niet bewezen, maar in andere landen zijn ze op medisch gebied een heel stuk verder dan wij. Daar is bewezen dat er veel minder risico's verbonden zijn aan de BMR-prik als die pas na het 2e levensjaar toegediend wordt. Alleen wil onze overheid daar niet aan, want ze hebben erg veel geld geïnvesteerd in deze industrie en de vaccins zouden dan niet opkomen.