Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
unihorses schreef:nederland wil gewoon zijn baas over de hele wereld behouden. wie weet wat hij nog meer weet, waarmee hij de andere landen in op stand kunnen komen tegen Amerika...
en dat kleine landjes dan Amerika dwars proberen te bommen... vind dat alleen maar geniaal.
unihorses schreef:huh? nederland?zijn baas over?
owkee, herkansing....![]()
Amerika wil zijn positie als wereldleider behouden. deze snowden, misschien weet hij wel meer, wat als de informatie naar buiten komt voor heel wat opstand kan zorgen. hierdoor zouden de landen zich kunnen verenigen om Amerika tegen te werken.
en dat een klein landje snowden en baas van wikileaks dan in bescherming neemt, en hiermee dus Amerika irritteerd vind ik vrij grappig.![]()
maar het komt simpel weg erop neer dat als het Amerika niet zint... Amerika dan denk dat ze alles kunnen en mogen maken. zoals een mensenjacht
NatasjavE schreef:Is het wel voor de war on terror? Ik geloof niet in complotdenken maar waarom zo spastisch doen over deze onthulling? We wisten het toch dat dit gebeurt?
NatasjavE schreef:Cookies schreef:Ik snap niet dat die Snowden niet eerst naar het buitenland gevlucht is en dan pas op de "onthullen" knop gedrukt heeft. Je kunt toch op je vingers nagaan dat Amerika hem zou willen lynchen.
Ja, dat idee had ik ook.
tita schreef:hallo zeg .... zijn jullie nu helemaal niet wijs..
NatasjavE schreef:Dus de US mag ons onbeperkt afluisteren? Onze grote bedrijven onderde loupe nemen?
Elsemieke schreef:NatasjavE schreef:Dus de US mag ons onbeperkt afluisteren? Onze grote bedrijven onderde loupe nemen?
Ik zie niet in waarom ze dat niet mogen doen. In je dagelijks leven heeft niemand er last van. En je moet je realiseren dat dit soort afluisterpraktijken een ander doel hebben dan het verkrijgen van een sterkere concurrentiepositie. M.a.w.: ze luisteren niet boing af om hun voordelen over te brengen naar Airbus. Los van deze discussie: wellicht zou het juist goed zijn als ze dat toch doen omdat dat leidt naar een transparantere markt..
tita schreef:Bedoel hij werkt voor de CIA en dan heb je geheimhoudingsplicht, je tekent ervoor dat ie zijn bek een duw heeft gegeven is gewoon ontzettend dom. Hij wil gewoon kost wat het kost bekend worden door anderen.
Hij heeft waarschijnlijk nog veel meer informatie en joost mag weten welke informatie hij heeft opgezocht...wat voor idiote dingen hij kan gaan doen in deze toestand.
Dat hij nu verantwoordelijk kan zijn voor het leven van onschuldige burgers omdat ie bepaald informatie weet.