Waarom heuse klopjacht op Snowden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Waarom heuse klopjacht op Snowden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 18:26

Ik begrijp je post niet zo goed...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:26

unihorses schreef:
nederland wil gewoon zijn baas over de hele wereld behouden. wie weet wat hij nog meer weet, waarmee hij de andere landen in op stand kunnen komen tegen Amerika...
en dat kleine landjes dan Amerika dwars proberen te bommen... vind dat alleen maar geniaal.

huh? nederland? :+ zijn baas over? :P

owkee, herkansing.... :P

Amerika wil zijn positie als wereldleider behouden. deze snowden, misschien weet hij wel meer, wat als de informatie naar buiten komt voor heel wat opstand kan zorgen. hierdoor zouden de landen zich kunnen verenigen om Amerika tegen te werken.
en dat een klein landje snowden en baas van wikileaks dan in bescherming neemt, en hiermee dus Amerika irritteerd vind ik vrij grappig. :+
maar het komt simpel weg erop neer dat als het Amerika niet zint... Amerika dan denk dat ze alles kunnen en mogen maken. zoals een mensenjacht

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:48

unihorses schreef:
huh? nederland? :+ zijn baas over? :P

owkee, herkansing.... :P

Amerika wil zijn positie als wereldleider behouden. deze snowden, misschien weet hij wel meer, wat als de informatie naar buiten komt voor heel wat opstand kan zorgen. hierdoor zouden de landen zich kunnen verenigen om Amerika tegen te werken.
en dat een klein landje snowden en baas van wikileaks dan in bescherming neemt, en hiermee dus Amerika irritteerd vind ik vrij grappig. :+
maar het komt simpel weg erop neer dat als het Amerika niet zint... Amerika dan denk dat ze alles kunnen en mogen maken. zoals een mensenjacht

Dat is echt wat ik ook dacht. Het staat ze niet aan, dus jagen ze de desbetreffende persoon maar de wereld over. Belachelijk gedoe, Amerika voert een hoop in zijn schild dat blijkt wel.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 03:54

Ik voorzie de val van Amerika nog wel in onze generatie. Ze zijn nu echt wanhopig bezig zichzelf uit het graf te trekken die ze voor zichzelf hebben gegraven.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:43

Denk je nou echt dat die praktijken hier niet plaats vinden? Dat gebeurt hier ook alleen zijn Nederlanders veel gematigder.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:38

Het gebeurt overal :) en er zijn wel meer smerige dingen aan de hand naast de afluisterpraktijken.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:12

Los van het feit dat het absurt is dat iemand die de waarheid spreekt - om het dan maar even voor waar aan te nemen wat Snowden zegt - hiervoor wordt gelynched, moet ook de andere kant van het verhaal zichtbaar zijn. Ik heb les gehad in terrorisme bestrijding en ik denk dat we niet eens beseffen hoeveel deze afluisterpraktijken ons opleveren. Er zijn genoeg aanslagen voorkomen en mensen preventief opgepakt om te voorkomen dat de mensheid waar ook dan ter aarde in gevaar komt.

An sich is elk mens een egoist - in mijn ogen, laat dit geen punt van discussie worden - en ook Amerika wil en zal altijd blijven willen dat zij de grootmacht op aarde zijn. Afluisteren hoort daarbij voor hen. Het zij zo. Hoewel een ieder recht op privacy heeft, snap ik het probleem niet zo heel erg. Ik denk vooral: zolang je zelf niets uitspookt wat om aandacht vraagt, hebben ze echt geen interesse in je hoor. En daarnaast, als ik bedenk dat half Nederland in het OV of in welke openbare ruimte dan ook alle funzige ins en outs over van alles en nog wat vertellen, dan vind ik het opmerkelijk dat eveneens half Nederland valt over het feit dat we 'afgeluisterd' worden.

Tot slot: afluisteren in dit verhaal betekent niet dat Mr James (of Johnson, Smith, Blackmon of wie dan ook) jouw gesprekken beluisterd als je met je moeder/vriend/minnaar aan het communiceren bent. Welnee, alle data wordt verzameld en opgeslagen. Maar let wel, het gaat hier om rauwe data waar jij en ik niets mee kunnen. Het kost een hoop tijd, geld en energie om deze rauwe data om te zetten naar bruikbare data. En wederom, dat doen ze alleen als je in de 'spotlight' komt te staan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:28

Ik sta hier een beetje ambivalent tegenover.

Aan de ene kant wil je graag dat aanslagen voorkomen kunnen worden(ten minste......zo veel mogelijk) en zou je het fijn vinden als ze via het afluisteren van een terrorist zoiets weten te voorkomen.

Maar daarvoor moeten ze natuurlijk de godsganse wereld voor afluisteren,...en ook mij.
En dat wil ik niet. :o

En we weten ook dat terroristen steeds minder doen via telefoon en internet omdat ze weten dat je dan een steeds grotere kans loopt om gepakt te worden voordat je doel bereikt is.

En is dat massaal afluisterenn het wel waard? Je kan nooit helemaal een aanslag voorkomen. Zie die aanslag bij die marathon.
Maar niet afluisteren(en het internet afstruinen) geeft kwaadwillende natuurlijk heel veel vrijheid.

Is het wel voor de war on terror? Ik geloof niet in complotdenken maar waarom zo spastisch doen over deze onthulling? We wisten het toch dat dit gebeurt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 08:24

NatasjavE schreef:
Is het wel voor de war on terror? Ik geloof niet in complotdenken maar waarom zo spastisch doen over deze onthulling? We wisten het toch dat dit gebeurt?

Nuja, dat vraag ik me ook af. Ik heb op zich niet veel moeite met afluisterpraktijken, ze sporen ook criminele zaken op inderdaad, en ach mijn koetjes en kalfjes informatie zal niet interessant zijn.

Maar wat doen ze met wel vertrouwelijke informatie? Ik wantrouw de US wel ten aanzien van macht, dus weten we wel zeker dat ze zich niet met onze politiek of economie bezighouden?

De jacht en belachelijk makerij op Snowden is imo gewoon de aandacht wegleggen. Zo veel nieuws onder de zon is het toch niet?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:04

Beseffen jullie ook dat door dit soort lekken er ook de levens van vele anderen op het spel kunnen staan. Bepaalde dingen worden met rede niet verteld en zijn zeker niet onnodig om geheim gehouden te worden. Want als hij deze zaken aan het licht mag brengen mogen anderen ook bijv info over geheime missies naar buiten brengen.. Snappen jullie wat er dan gebeurd, mensen die hun werk doen in opdracht van hoger hand kunnen dan ineens het doelwit van allerlei acties worden omdat sommige mensen hun mond niet kunnen houden. Dat Amerika afluistert is aan de ene kant niet goed te noemen aangezien ze het volledig geheim gehouden hebben terwijl je de regeringen van desbetreffende landen er niet zomaar buiten moet laten. Dat er afgeluisterd wordt is hopelijk niet echt een grote verrassing ;) Ik zag iemand een opmerking maken dat het goed is dat ze terroristen op die manier kunnen pakken maar dat je zelf niet afgeluisterd wilt worden...nee dat willen de terroristen ook niet. Als blijkt dat ze mij al die jaren afgeluisterd hebben, prima ik merk er niks van en ik heb niks te verbergen. Als dit betekend dat er door afluisteren wel een hoop terreur acties ed voorkomen kunnen worden prima !! En daarbij nu richt iedereen zich op Amerika, maar geloof mij maar dat elk land hun eigen Amerika schandaal heeft ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:26

Waarom zijn dan zowel in Duitsland als in Nederland de afluisterpraktijken vooral geconcentreerd rondom de economische centra?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:40

Ik snap niet dat die Snowden niet eerst naar het buitenland gevlucht is en dan pas op de "onthullen" knop gedrukt heeft. Je kunt toch op je vingers nagaan dat Amerika hem zou willen lynchen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:11

vraag me eigenlijk ook af... waar haalt Amerika het recht vandaan om afteluisteren? Amerika mag afluisteren, maar zullen wij de c i a of f b i eens gaan afluisteren nou, dan zijn de rapen gaar....

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:12

Unihorses denk je werkelijk dat alleen de vs afluisterd ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:13

Ik vind het bizar wat de vs nu doen, luchtruimen laten sluiten en kennelijk dus die landen bedreigen als ze hem niet uitleveren, dit gaat veels te ver, ipv dat ze kijken hoe ze het de mensen gaan uitleggen wat ze aan t doen zijn, bah, misselijkmakend.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:15

_Mondy_ schreef:
Unihorses denk je werkelijk dat alleen de vs afluisterd ;)

nee, maar denk niet dat de topsecret organisaties van Amerika worden aflegeluisterd...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:43

Cookies schreef:
Ik snap niet dat die Snowden niet eerst naar het buitenland gevlucht is en dan pas op de "onthullen" knop gedrukt heeft. Je kunt toch op je vingers nagaan dat Amerika hem zou willen lynchen.

Ja, dat idee had ik ook.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 11:53

NatasjavE schreef:
Cookies schreef:

Ja, dat idee had ik ook.

Maar dat is dan toch juist wel logisch?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:57

hallo zeg .... zijn jullie nu helemaal niet wijs.. :D

Bedoel hij werkt voor de CIA en dan heb je geheimhoudingsplicht, je tekent ervoor dat ie zijn bek een duw heeft gegeven is gewoon ontzettend dom. Hij wil gewoon kost wat het kost bekend worden door anderen.
Hij heeft waarschijnlijk nog veel meer informatie en joost mag weten welke informatie hij heeft opgezocht...wat voor idiote dingen hij kan gaan doen in deze toestand.
Dat hij nu verantwoordelijk kan zijn voor het leven van onschuldige burgers omdat ie bepaald informatie weet. Ik zeg afschieten die vent hij is onbetrouwbaar.

Wat mij betreft schieten ze hem af...... hij heeft niet correct gehandeld en moet daarvoor gewoon gestraft worden had ie maar beter moeten nadenken of een andere baan moeten zoeken maar sensatie veroorzaken...en zielig doen....tja...en paniek zaaien.
Letwel hij is nog niet klaar als ie in veiligeheid is gaat ie door en wie weet geeft ie tegen mega-contract wel informatie prijs waar wij allemaal onder kunnen leiden

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:08

misschien heb ik het 'gemist' of verkeerd gelezen maar hij heeft toch pas onthuld toen hij al in Hongkong zat?
NatasjavE schreef:
Cookies schreef:

Ja, dat idee had ik ook.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:29

Dan vlucht je toch naar een land waar je gelijk asiel aan kunt vragen. Je weet dat je nergens meer heen kunt als je zoiets doet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:30

tita schreef:
hallo zeg .... zijn jullie nu helemaal niet wijs.. :D

Dus de US mag ons onbeperkt afluisteren? Onze grote bedrijven onderde loupe nemen?
Wat denk je wat belangrijke nieuweinformatie over Airbus waard is voor een bedrijf als Boeing?
( ik zeg niet dat het gebeurt maar ondenkbaar is het ook niet)

Klokkeluiders zijn goed. Misschien nu onnodig hoor. We weten dat het gebeurt natuurlijk. Maar alles even op scherp zetten zo nu en dan is zo erg niet.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:44

NatasjavE schreef:
Dus de US mag ons onbeperkt afluisteren? Onze grote bedrijven onderde loupe nemen?

Ik zie niet in waarom ze dat niet mogen doen. In je dagelijks leven heeft niemand er last van. En je moet je realiseren dat dit soort afluisterpraktijken een ander doel hebben dan het verkrijgen van een sterkere concurrentiepositie. M.a.w.: ze luisteren niet boing af om hun voordelen over te brengen naar Airbus. Los van deze discussie: wellicht zou het juist goed zijn als ze dat toch doen omdat dat leidt naar een transparantere markt.. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:24

Elsemieke schreef:
NatasjavE schreef:

Ik zie niet in waarom ze dat niet mogen doen. In je dagelijks leven heeft niemand er last van. En je moet je realiseren dat dit soort afluisterpraktijken een ander doel hebben dan het verkrijgen van een sterkere concurrentiepositie. M.a.w.: ze luisteren niet boing af om hun voordelen over te brengen naar Airbus. Los van deze discussie: wellicht zou het juist goed zijn als ze dat toch doen omdat dat leidt naar een transparantere markt.. ;)

Het zou de markt transparanter maken als airbus ook aan die informatie over boeiing zou kunnen komen.

Er wordt gezegt dat het afluisteren een ander doel heeft. Voor het grootste deel zal dat best waar zijn.

Maar ik blijf het opvallend vinden dat de grootste concentratie van afluisteren niet gebeurt op de plaatsen waar je het zou verwachten en juist rondom de economische centra.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:56

tita schreef:
Bedoel hij werkt voor de CIA en dan heb je geheimhoudingsplicht, je tekent ervoor dat ie zijn bek een duw heeft gegeven is gewoon ontzettend dom. Hij wil gewoon kost wat het kost bekend worden door anderen.
Hij heeft waarschijnlijk nog veel meer informatie en joost mag weten welke informatie hij heeft opgezocht...wat voor idiote dingen hij kan gaan doen in deze toestand.
Dat hij nu verantwoordelijk kan zijn voor het leven van onschuldige burgers omdat ie bepaald informatie weet.

Daar ben ik het roerend mee eens.. maar, zou het niet zo zijn.. dat er ook informatie tussen zit waar we recht op zouden kunnen hebben? Maar die regeringen (door eigen belang) ons niet willen verstrekken?

Een klopjacht vind ik overbodig op deze meneer Snowden. Ik wou ergens dat er meer van dit soort mensen waren, aangezien imo een aantal landen veel te veel macht hebben.

We zijn geen Sims..