is dit dan wél een gezonde hond??lichamelijk dan?

en dit is zelfs "rashondenfok"te noemen,vind dat triester als een oepsnestje wat daarna ws nooit meer gemaakt zal worden...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:blijf het gek vinden dat een hond met een kromme rug blijkbaar het voorbeeld moet zijn hoe slecht kruisen wel niet is,terwijl mss het hele nest allemaal rechte ruggen had en dit een handicap hondje was,kan gebeuren nl...en inmiddels fokkers bewust rassen fokken waar niet eens meer een neus bij te zien is,en er massa's mensen zijn die dit soort honden gewetenloos aanschaffen ...
dat er dan gevallen moet worden over een hondje met een extreme ( aangeboren/traumatische??) kromming in zijn rug...
snap dat niet zo...
edit : zie dat er meer mensen het met mij eens zijn![]()
kimmie261 schreef:blijf het gek vinden dat een hond met een kromme rug blijkbaar het voorbeeld moet zijn hoe slecht kruisen wel niet is,terwijl mss het hele nest allemaal rechte ruggen had en dit een handicap hondje was,kan gebeuren nl...en inmiddels fokkers bewust rassen fokken waar niet eens meer een neus bij te zien is,en er massa's mensen zijn die dit soort honden gewetenloos aanschaffen ...
dat er dan gevallen moet worden over een hondje met een extreme ( aangeboren/traumatische??) kromming in zijn rug...
snap dat niet zo...
edit : zie dat er meer mensen het met mij eens zijn![]()
kimmie261 schreef:maar monnikenburg...
is dit dan wél een gezonde hond??lichamelijk dan?
[ Afbeelding ]
en dit is zelfs "rashondenfok"te noemen,vind dat triester als een oepsnestje wat daarna ws nooit meer gemaakt zal worden...
kimmie261 schreef:xSlvna ,wie zegt dat het een bewust gefokt nest is??
en hoe komt men erop rassen met elkaar te kruisen dat je honden krijgt die totaal uit verhouding zijn en daar dan een sticker "rashond"op te plakken...
Kwanyin schreef:En ik geloof dat ik in het topic nog niet een keer heb gezegd dat ik doorgefokte rashonden wèl goedkeur, noch geloof ik nergens gezegd te hebben dat een kruising per definitie slechter is of altijd slecht uitpakt. Maar je maakt mij in DIT geval niet wijs dat hier grondig over nagedacht is dat er zo'n mix wel eens kerngezonde en correct gebouwde honden zouden tevoorschijn komen.
kimmie261 schreef:xSlvna ,wie zegt dat het een bewust gefokt nest is??
en hoe komt men erop rassen met elkaar te kruisen dat je honden krijgt die totaal uit verhouding zijn en daar dan een sticker "rashond"op te plakken...
Borisje schreef:Ik stel voor dat we terug gaan naar alle oude versies van de rassen, zoals de oud duitse herder, die waren véél gezonder dan de dieren die tegenwoordig worden gefokt. Het is echt gestoord dat we dat accepteren.
monnikenburg schreef:haha ja zoiets van kom wat gaan we vandaag eens doen, nou een nieuw honderas maken ofzo whahaha
Hup jantje op pieternella en klaar is klara
Borisje schreef:Een mops is zéker weten lichamelijk niet gezonder dan dit dierEn mops heeft 24/7 koppijn en chronisch benauwd. Last van huidaandoeningen door de rimpels, etc.
Het dier in de OP heeft hooguit last van zijn rug.
Dat paard is gephotoshopt, staat gewoon in de spagaatDan nog vind ik hem niet mooi, maar het is lang niet zo erg als de hond.