de lelijkste hond ter wereld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:04

maar monnikenburg...

is dit dan wél een gezonde hond??lichamelijk dan?
Afbeelding

en dit is zelfs "rashondenfok"te noemen,vind dat triester als een oepsnestje wat daarna ws nooit meer gemaakt zal worden...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 22-06-13 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:05

kimmie261 schreef:
blijf het gek vinden dat een hond met een kromme rug blijkbaar het voorbeeld moet zijn hoe slecht kruisen wel niet is,terwijl mss het hele nest allemaal rechte ruggen had en dit een handicap hondje was,kan gebeuren nl...en inmiddels fokkers bewust rassen fokken waar niet eens meer een neus bij te zien is,en er massa's mensen zijn die dit soort honden gewetenloos aanschaffen ...

dat er dan gevallen moet worden over een hondje met een extreme ( aangeboren/traumatische??) kromming in zijn rug...

snap dat niet zo...

edit : zie dat er meer mensen het met mij eens zijn :D :D

Uh. Je veroordeelt alleen maar de anderen erop dat ze wel achter andere ongezonde rashonden staan. Staat nergens.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:05

:P

Afbeelding

Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:06

ik had al een edit gedaan in mijn post,daarnaast gezien het aantal neusloos gefokte hondenrassen en de vraag ernaar, en niet op dit forum maar algemeen...tja...

waarom dan vallen over een kromme rug...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:06

kimmie261 schreef:
blijf het gek vinden dat een hond met een kromme rug blijkbaar het voorbeeld moet zijn hoe slecht kruisen wel niet is,terwijl mss het hele nest allemaal rechte ruggen had en dit een handicap hondje was,kan gebeuren nl...en inmiddels fokkers bewust rassen fokken waar niet eens meer een neus bij te zien is,en er massa's mensen zijn die dit soort honden gewetenloos aanschaffen ...

dat er dan gevallen moet worden over een hondje met een extreme ( aangeboren/traumatische??) kromming in zijn rug...

snap dat niet zo...

edit : zie dat er meer mensen het met mij eens zijn :D :D

Kom op, welke zieke geest zet een boxer en beagle bij elkaar? Sorry, dat vind ik toch bewust grote risico's nemen, maar goed, daar voelt de fokker niks van.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:07

kimmie261 schreef:
ziet er niet veel ongezonder uit als menig gefokt ras stamboom hondje...

tegenwoordig worden daar lichamelijke afwijkingen blijkbaar dan als normaal en gezond beschouwd...

Hier heb ik niets aan toe te voegen. Het is helaas de waarheid.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:07

kimmie261 schreef:
maar monnikenburg...

is dit dan wél een gezonde hond??lichamelijk dan?
[ Afbeelding ]

en dit is zelfs "rashondenfok"te noemen,vind dat triester als een oepsnestje wat daarna ws nooit meer gemaakt zal worden...

Een mops is volgens mij lichamelijker wel gezonder dan dit "geval" ja sorrie kan het echt geen hond meer noemen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 14:07

En ik geloof dat ik in het topic nog niet een keer heb gezegd dat ik doorgefokte rashonden wèl goedkeur, noch geloof ik nergens gezegd te hebben dat een kruising per definitie slechter is of altijd slecht uitpakt. Maar je maakt mij in DIT geval niet wijs dat hier grondig over nagedacht is dat er zo'n mix wel eens kerngezonde en correct gebouwde honden zouden tevoorschijn komen.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:08

Helaas gaat het bij veel honden "vermeerderaars" alleen nog maar om geld he.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:08

Misschien wilde ze eens uitproberen, grappig doen, wie weet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:09

xSlvna ,wie zegt dat het een bewust gefokt nest is??

en hoe komt men erop rassen met elkaar te kruisen dat je honden krijgt die totaal uit verhouding zijn en daar dan een sticker "rashond"op te plakken...

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:09

haha ja zoiets van kom wat gaan we vandaag eens doen, nou een nieuw honderas maken ofzo whahaha
Hup jantje op pieternella en klaar is klara

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:10

Een mops is zéker weten lichamelijk niet gezonder dan dit dier := En mops heeft 24/7 koppijn en chronisch benauwd. Last van huidaandoeningen door de rimpels, etc.
Het dier in de OP heeft hooguit last van zijn rug.

Dat paard is gephotoshopt, staat gewoon in de spagaat :P Dan nog vind ik hem niet mooi, maar het is lang niet zo erg als de hond.

saskiakefie

kimmie261 schreef:

en hoe komt men erop rassen met elkaar te kruisen dat je honden krijgt die totaal uit verhouding zijn en daar dan een sticker "rashond"op te plakken...

Maar het is ook een kwestie van doorfokken, de duitse herder zag er vroeger nog gezond en in verhouding uit, tegenwoordig hebben die een glijbaan als rug.

Geryon

Kwanyin schreef:
En ik geloof dat ik in het topic nog niet een keer heb gezegd dat ik doorgefokte rashonden wèl goedkeur, noch geloof ik nergens gezegd te hebben dat een kruising per definitie slechter is of altijd slecht uitpakt. Maar je maakt mij in DIT geval niet wijs dat hier grondig over nagedacht is dat er zo'n mix wel eens kerngezonde en correct gebouwde honden zouden tevoorschijn komen.

Zulke mensen denken sowieso niet aan gezondheid. Alleen maar aan geld. En dan zijn er nog mensen die voor hun eigen bestwil (ah de hond is zo leuk!!) zo'n ongezonde hond kopen en die handel dus gewoon steunen.

Ze moeten gewoon stoppen met kruizen, enkel als het voordeliger voor de hond is. Al dat gekruis en genetisch gemanipuleer. Evolutie doet het veel beter.

Borisje

Re: de lelijkste hond ter wereld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:12

Ik stel voor dat we terug gaan naar alle oude versies van de rassen, zoals de oud duitse herder, die waren véél gezonder dan de dieren die tegenwoordig worden gefokt. Het is echt gestoord dat we dat accepteren. :=

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:12

Dat dat beest geen hernia heeft...damn.. Snap dit niet hoor dat t "mag"..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:14

kimmie261 schreef:

Wie zegt dat het niet zo is? Ik bedoel maar, we weten het beide niet en kunnen dus ook beide niet oordelen over wat met deze hond is en wiens schuld dit is (de bewuste fokker, hetgeen dat zorgt dat hij als enige in het nest vervormd is, wat me sterk lijkt, of iets anders).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:14

Borisje schreef:
Ik stel voor dat we terug gaan naar alle oude versies van de rassen, zoals de oud duitse herder, die waren véél gezonder dan de dieren die tegenwoordig worden gefokt. Het is echt gestoord dat we dat accepteren. :=

Gaat nooit gebeuren. Mensen zijn veel te egoïstisch. Zowel de fokkers die het geld niet mis willen lopen als de kopers die die ongezonde honden nou eenmaal leuk en schattig vinden. Want aah dat blafje van een franse bulldog is zo lief! Boeie dat dat komt omdat hij niet eens goed kan ademhalen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:15

monnikenburg schreef:
haha ja zoiets van kom wat gaan we vandaag eens doen, nou een nieuw honderas maken ofzo whahaha
Hup jantje op pieternella en klaar is klara

nee zo zal het niet gaan nee,maar jarenlang zo door blijven kruisen dat honden kompleet uit verhouding zijn en zelfs neusloos worden en daar uiteindelijk een ras van maken.. -O-

en wij mensen dit normaal vinden en nog kopen ook....

snap niet dat dat wél geaccepteerd wordt en een rare kruising waar dan blijkbaar een hondje met een kromme rug uitgekomen is ( ws was het een basset geweest bij erkende fokker was het dier als pup ingeslapen geweest,want foutjes mag niemand zien of weten..) dan is ineens het geldbelustende broodfokker verhaal die nergens naar kijkt weer wat boven water komt zeilen..

wat nu als de eigenaren van de teef bv de hond hoogzwanger uit een asiel gehaald hebben,en daar kwamen deze pupjes uit??en was dit pupje zo levendig en kan het pijnloos door het leven dat ze besloten hebben het hondje in leven te houden... is het verhaal dan anders??

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:17

Borisje schreef:
Een mops is zéker weten lichamelijk niet gezonder dan dit dier := En mops heeft 24/7 koppijn en chronisch benauwd. Last van huidaandoeningen door de rimpels, etc.
Het dier in de OP heeft hooguit last van zijn rug.

Dat paard is gephotoshopt, staat gewoon in de spagaat :P Dan nog vind ik hem niet mooi, maar het is lang niet zo erg als de hond.

Nou wie weet wat dit dier nog meer heeft hoor.
En als een mops 24/7 hartstikke koppijn zou hebben zouden ze niet zo vrolijk en speels zijn lijkt me.
Zullen er misschien best tussen zitten maar niet allemaal denk ik hoor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:50

dit was een mede kandidaat voor lelijkste hond ter wereld:
Afbeelding

tja...

en deze honden waren de jaren ervoor winnaars:
Afbeelding

die vind ik écht lelijk,een hond met een kromme rug zou ik niet snel "lelijk" bestempelen..
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 22-06-13 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:52

Arm dier, lekkere rug ook :(:)
Domme Amerikanen..

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:22

Verschrikkelijk dit soort dingen :n kan er niet bij hoe iemand de "eer"/ geld boven de gezondheid em hondwaardigbestaan kan doen :n net als met al die doorgefokte rassen. Bah.

Enne dat paard (en die hond) zijn zeker niet gefotoshoped helaas. Zoek maar eens op google op "tennessee walking horse". Let er ook ff op hoe ze lopen en wat ze allemaal doem om ze "mooi" te laten lopen. Wil je t echt erg zien? Er was ooit een x eem topic op bokt over. Dam zie je pad echt hoe ziek sommoge mensen in hun kop zijn...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:25

Opzicht is met de bouw niks mis, verhoudingen zijn net wat anders maar dit is niet gelijk aan fout, net als wij ook allemaal een andere bouw hebben en toch gewoon gezond zijn.
Ze worden getraind om zo te staan en lopen, al zit het lopen er wat makkelijker in dan bij gewone paarden (net als aanleg voor tölten).