Chinezen vieren zonnewende met stoofpot van 10.000 honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Chinezen vieren zonnewende met stoofpot van 10.000 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:40

Niks pardon. Je maakt er zelf van dat ik jou walgelijk noem. Het staat iets heel anders namelijk.

Handtekeningen, doelen steunen oid. zijn dingen die je voor zowel dieren uit Nederland als uit China kunt doen. ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:41

Jans schreef:
Daar een hond, hier een kip. Ik kan er zelf niet wakker van liggen om eerlijk te zijn. Hier heeft de hond status van huisdier, daar is de hond een vleesdier. En het schijnt nog lekker te zijn ook :)

Ik zal er ook niet 'wakker van liggen' want ik ben erg gesteld op mijn nachtrust, maar dieren langzaam doodslaan zodat ze lekker veel adrenaline hebben in hun vlees. Nou sorry maar daar kan ik mezelf wel echt kwaad over maken.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:49

Niet de verkeerde bevolkingsgroep beschuldigen hé.
Geryon schreef:
Wat een goor stelletje mongolen Chinezen allemaal :r Doe het lekker als ze al dood zijn. Wat is het toch raar dat dit blijkbaar gewoon mag. Dit en nog veel meer, zoals dus ook die offerfeesten. Hoe kan dat nou? :n Arme arme dieren. Mensen zijn ziek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:53

Jolliegirl schreef:
Geryon schreef:
Waarom altijd dat vergelijken en 'beter' praten? Walgelijke instellingen hebben zulke mensen.

Maar laat ze eens lekker eerst alles in NL oplossen alvorens we ons gaan bemoeien met het buitenland waar vast nog véél meer dingen gebeuren die wij niet weten.

Waarom mag men nooit iets vinden van de wanpraktijken in een ander land/ werelddeel/ stuk bevolking en wordt er dan altijd maar gewezen naar 'ga het eerst maar in NL oplossen'??
Ik vind de praktijken in China zoals in de OP beschreven om misselijk van te worden en die staan compleet LOS van alle eventuele wanpraktijken in Nl.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:27

Ik vind het ook misselijkmakend. :)
Dus die mening delen we.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:41

Gadverd ;(. Ik vind chinezen in dat opzicht sowieso achterlijk/zeer egocentrisch volk, in hun omgang met mensen, kinderen, en ook op deze manier met dieren. Sla ze dan gewoon met 1 klap dood. Met eten vertrouw ik ze ook niet, je krijgt gewoon eten op je bord wat door een ander uitgespuugt is en opnieuw is opgewarmd.
Het staat er los van en natuurlijk zit er genoeg normaal volk tussen maar als ik hoor wat er nou weer is gebeurd is China of wat een Chinees dan weer heeft gedaan verbaas ik me nergens meer over

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:38

You can judge a nation by the way it treats its animals..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:02

Tja, een heel leven, wel 8 weken, in een klein bedompt hokje opgesloten zitten om vervolgens verdoofd geslacht worden of eerst een paar jaar vrij rondlopen om vervolgens na een uur lijden te sterven. Ik weet het niet hoor. Idealiter leeft ieder vleesdier prettig en sterft het prettig maar tot we dat hier voor elkaar hebben ga ik geen energie steken in verweggistan eigenlijk.

@blondie, dat klopt. Pijnlijk he?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:08

slokkie schreef:
Geryon schreef:
Wat een goor stelletje mongolen Chinezen allemaal :r Doe het lekker als ze al dood zijn. Wat is het toch raar dat dit blijkbaar gewoon mag. Dit en nog veel meer, zoals dus ook die offerfeesten. Hoe kan dat nou? :n Arme arme dieren. Mensen zijn ziek.

+1 :')

Die mensen die in dit topic reageren denken allemaal dat ze heilig zijn en een kippetje of koetje op hun bord hebben liggen die vredig is gestorven.

Hypocriet.

In China is hondenvlees (rechtmatig vergregen of niet) vanzelfsprekend zoals bij ons het varken. In Australië zijn sprinkhanen vanzelfsprekend.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:16

Ik eet zoiezo geen chinees. Ten eerste, ik vind het gewoon smerig. En ten tweede, je weet inderdaad nooit wat ze met het eten gedaan hebben of wat ze er in stoppen dus ik vertrouw ze niet.

Het idee alleen al dat 100.000 (misschien wel meer) Chinezen het normaal vinden om een dier zo te martelen (maakt niet uit wat voor dier), vind ik heel erg schokkend. Hoop echt dat hier iets aan gedaan word.

Verder eet ik zelf wel vlees, eigenlijk alleen maar koe. Ander vlees vind ik niet zo lekker :P
Maar ik ga er eigenlijk van uit dat de meeste slachterijen in Nederland de koeien niet martelen voor ze daadwerkelijk dood gaan.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:21

Walgelijk al heb ik ook geen goed word over de slachtkippen in Nederland en vind ik dat die ook alles behalve vriendelijk aan hun eind komen, wel mis ik de bronvermelding of kijk ik er over heen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:26

Mijn vader zei het 20 jaar geleden al........ Rare jongens die Chinezen....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:33

Tja die chinezen eten alles wat leeft en beweegt en dan ook nog eens het liefste op een vreselijke manier te martelen voordat het opgediend kan worden.

Ik walg dan ook van ze.

Slacht dan de dieren gewoon humaan en dood ze snel dan is het niet zo heel erg.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 18:33

@ paardjes123, artikel komt uit "Het Laatste Nieuws"

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:00

eenitraM schreef:
slokkie schreef:

+1 :')

Die mensen die in dit topic reageren denken allemaal dat ze heilig zijn en een kippetje of koetje op hun bord hebben liggen die vredig is gestorven.

Hypocriet.

In China is hondenvlees (rechtmatig vergregen of niet) vanzelfsprekend zoals bij ons het varken. In Australië zijn sprinkhanen vanzelfsprekend.

Hypocriet? Wtf? De dood van deze dieren heeft helemaal niets te maken met het kippetje of koetje die mensen op hun bord hebben liggen. Dat is op een hele andere manier geslacht, niet gemarteld, en als je je vlees goed uitzoekt, hebben ze ook nog een fijn leven gehad.

Wat heeft het er in hemelsnaam mee te maken ook dat hondenvlees vanzelfsprekend is? Het gaat erom dat ze zo gemarteld zijn!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:05

Walgelijk

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:06

Ragdollcat schreef:
Tja die chinezen eten alles wat leeft en beweegt en dan ook nog eens het liefste op een vreselijke manier te martelen voordat het opgediend kan worden.

Ik walg dan ook van ze.

Slacht dan de dieren gewoon humaan en dood ze snel dan is het niet zo heel erg.

"Die chinezen", hoezo xenofoob, en kortzichtig.
"Die chinezen" wonen in een land zó groot, met zo´n grote bevolking, die dermate gevarieerd is wat betreft cultuur, godsdienst etc, dat het eerder een wereld op zich is. Alle chinezen over één kam scheren is belachelijk kleingeestig.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:10

hoe kun je verwachten van een land wat het woord 'mensenrechten' nieteens kent,dat ze wel met dieren normaal omgaan?
Het zal ooit weleens veranderen maar ik ben bang dat we dan 200 jaar verder zijn.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:11

Jolliegirl schreef:
Och.. doen wij dat niet dagelijks met 10.000 kippen enzo? :)
Offerfeesten...10.000 schapen... koeien....

Verbaast mij niets dit.

Precies :+ , voor mij geen vlees meer.....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:13

Het is gewoon zo jammer dat ze in China nog niet zo ver zijn als dat we hier in Nederland zijn wat betreft dierenwelzijn. Ok, hier kan ook nog veel verbeterd worden maar barbaarse toestanden als dieren zo lang mogelijk martelen omdat het vlees dan lekkerder is gebeurd hier gelukkig niet.

Ben wel van mening dat het daar ook een onderdeel is van cultuur en dat zie ik helemaal niet snel veranderen. Dit soort berichten vind ik wel altijd walgelijk om te lezen helemaal als je een beetje gaat beelddenken := Arme dieren..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:13

Achterlijke Chinezen, daar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:14

Thats_Me schreef:
Het is gewoon zo jammer dat ze in China nog niet zo ver zijn als dat we hier in Nederland zijn wat betreft dierenwelzijn. Ok, hier kan ook nog veel verbeterd worden maar barbaarse toestanden als dieren zo lang mogelijk martelen omdat het vlees dan lekkerder is gebeurd hier gelukkig niet.

Ben wel van mening dat het daar ook een onderdeel is van cultuur en dat zie ik helemaal niet snel veranderen. Dit soort berichten vind ik wel altijd walgelijk om te lezen helemaal als je een beetje gaat beelddenken := Arme dieren..

staat het dierenwelzijn dan zo hoog in het vaandel wat betreft de bioindustrie? :7

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:16

Het eten vind ik niet zo schokkend.
Wel het levend villen.

Even als voorbeeld.

Die hang je aan een vlees haak (leven).
Daarna vil je hem (schreeuwend en piepend van de pijn, maar nogsteeds levend.)
Daarna sla je hem zo vaak en zo hard dat hij niet meer ademd en dood bloed!

Bijv wat je buiten over straat ziet lopen oid, die leuke pup of die leuke Labradoor die net voorbij komt wandelen;)

het eten vind ik niet schokkend zoals ik al zei.
Want wij eten idd varkens, maar het bewust martelen.. nee
de keel door snijden ben ik idd geen fan van.
Maar hem daarvoor eerst nog villen.. en ondersteboven hangen terwijl het nog leeft..
Wie weet hoelang ze daar hangen?

SCHANDALIG
Laatst bijgewerkt door Musiess op 21-07-13 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:16

Ik word er misselijk van ..... :x

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:17

_San87_ schreef:
Achterlijke Chinezen, daar.

Over nog geen 50 jaar staan wij Europeanen als zwaar achterlijk te boek met onze huidige 'gruwelijke, lelijke en dieronvriendelijke bio-industrie' .... :=