little_king schreef:JG, Dan moet je bij Den haag zijn, die stelt de eisen aan de stallen.
http://www.vwa.nl/onderwerpen/meest-bez ... er/varkens Zie hier de reglementen voor 2013
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
little_king schreef:JG, Dan moet je bij Den haag zijn, die stelt de eisen aan de stallen.
Marjoow schreef:[/quote]Ja sinds kort nog maar. Geloof dat dat sinds 1 april 2013 zo is, en dan nog staan ze grotendeels vast.
Ze staan tijdens inseminatie een week vast en tijdens de zoogperiode ook. Enkel daartussen zitten ze in gezamelijke ruimtes.
Oh en heb je gezien hoe de mestvarkens erbij zitten?? Grotere groepen samen in kleinere stallen, waar de zieken of bijna dode gewoon blijven liggen?
imd schreef:Jolliegirl schreef:Ik betaal rustig de werkelijke prijs voor het vlees, dus ik verwijt mezelf niets in dit verhaal.
Maar idd, als de consument meer zou betalen worden leefomstandigheden van de dieren ook beter.
Dus waarom dan direct keihard de boer aanvallen? Denk je dat die dit gewild had, hij werkt keihard voor z'n dieren en ook hij is erbij gebaat als de dieren zo gezond en goed mogelijk gehouden worden hoor..
little_king schreef:Marjoow schreef:Ja sinds kort nog maar. Geloof dat dat sinds 1 april 2013 zo is, en dan nog staan ze grotendeels vast.
Ze staan tijdens inseminatie een week vast en tijdens de zoogperiode ook. Enkel daartussen zitten ze in gezamelijke ruimtes.
Oh en heb je gezien hoe de mestvarkens erbij zitten?? Grotere groepen samen in kleinere stallen, waar de zieken of bijna dode gewoon blijven liggen?
Dit is pertinent een leugen!
Of je bent inderdaad bij eentje geweest die je nu moet aangeven bij de aid omdat hij depresief is oid en het allemaal niet meer kan bol werken.
Marjoow schreef:little_king schreef:
Ik heb meerder varkensstallen gezien voor mijn opleiding. Bij de meeste zag ik zieke dieren gewoon in de groep staan. Bij eentje lag er eentje zó enorm te pendelen dat ie niet kort daarna gewoon is dood gegaan.
little_king schreef:Marjoow schreef:Ik heb meerder varkensstallen gezien voor mijn opleiding. Bij de meeste zag ik zieke dieren gewoon in de groep staan. Bij eentje lag er eentje zó enorm te pendelen dat ie niet kort daarna gewoon is dood gegaan.
Ik heb eerder een topic van je gelezen daarover en mag ik zeggen dat ik je daar ook al niet geloofde?
net als jij ben ik ook bij meerdere stallen geweest en zag dat nooit. Apart zeg.
little_king schreef:Ja voor jou en mijn stukje vlees werken ze daar aan mee.
En daar is weinig mis mee, op een enkele uitzondering na, want de dieren hebben het gewoon goed.
Wil je dat niet geloven prima, maar zeker ook nooit een stukje vlees bij de slager of supermarkt kopen. Pas dan heb je recht van spreken.
little_king schreef:Ja daar heb ik aan gedacht en kan dat niet betalen. En wil ik niet betalen omdat ik niet tegen de bio-industrie ben.
Maar gezien de meeste bij de gewone slager en gewone supermarkt kopen hebben ze geen recht van spreken als het om zielig zijn gaat, simpelweg omdat ze dat zelf zo houden.
marjoow ik heb geen probleem,maar vind jou niet geloofwaardig. Die mening mag ik toch wel hebben? Net jij treft meerdere slechte stallen? Neeh.
PocoGaucha schreef:Er zijn bepaalde stikstof richtlijnen opgesteld vanuit europa op de zogeheten Natura2000 gebieden. Een veehouderij mag maar een bepaald aantal ammoniak uitstoten en dat mag niet boven deze richtlijn komen. Hierdoor worden er bijvoorbeeld ook luchtwassers toegepast etc. een luchtwasser werkt alleen maar als de stal 'dicht' is.
Het is dus puur voor de mensen en het millieu dat de stallen dicht moeten zijn.
XLeandrosX schreef:Ik vraag mij af hoeveel mensen van jullie één of twee dagen in de week geen vlees of vis eten en als er vlees wordt gegeten hoe vaak dit dan biologisch is.
Ik vind het zo hypocriet dat er gelijk naar de boer wordt gewezen. Tuurlijk zitten er altijd rotte appels bij maar over het algemeen hebben de meeste boeren het goed voor met hun dieren en zorgen ze er goed voor. Ze houden zich aan de regels maar zijn ook genoodzaakt om te kijken naar hun eigen inkomsten. Dat is logisch en terecht. Je kunt niet van hun verwachten dat ze voor het kleine beetje geld wat ze betaald krijgen de kwaliteit van leven geven van biologisch vlees.
En het werk als boer is echt hard en zwaar, ik denk dat vele van jullie zich dat niet realiseren. Ik heb groot respect voor de boeren. Loop maar eens een paar weken mee op een dergelijk bedrijf en je praat wel anders.
little_king schreef:Ja dat ben je. Fijn dat ik dat mag van je.
Je kan gooien met wat je bent, maar denk je dat dat indruk maakt? Bij mij niet.
Andere hebben ook bedrijven gezien en gezien dat het daar goed is. En net jij treft alleen maar slechte???
PocoGaucha schreef:Er zijn bepaalde stikstof richtlijnen opgesteld vanuit europa op de zogeheten Natura2000 gebieden. Een veehouderij mag maar een bepaald aantal ammoniak uitstoten en dat mag niet boven deze richtlijn komen. Hierdoor worden er bijvoorbeeld ook luchtwassers toegepast etc. een luchtwasser werkt alleen maar als de stal 'dicht' is.
Het is dus puur voor de mensen en het millieu dat de stallen dicht moeten zijn.