dieren worden niet gered in hoogwatergebieden duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:22

Dat mensen voorrang hebben.. tsja, ik ben van mening dat mens en dier BEIDE evenveel recht op overleven moeten hebben. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen hun/andermans beesten zo achterlaten... Schandalig.
Mijn beesten zouden voor gaan in zulke situaties. Ik zou ze voor geen goud achterlaten. :n

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:25

Het is natuurlijk wel zo dat je gewoon niet elk dier kan meenemen...
Kijk maar naar van die megastallen? Hoe zou je dat in godsnaam moeten meenenen?
Maar bijvoorbeeld een vogel snap ik dan weer niet. Die laat ik gewoon vrij hoor. Heeftie meer kans en een gelukkigere dood dan als ik m in z'n kooi laat verdrinken.

Maarehm, Dat betekent dan toch dat we al het water hier ook in NL krijgen? Aangezien Sommige rivieren (Rijn) die door Duitsland stromen, ook door NL stromen. Krijgen wij dan 1. ook niet al dat water en 2. zit al dat vuil van die lijken dan ook niet in onze rivieren? Moeten wij dan ook niet gaan opletten? Of is bij die riveren het probleem niet? :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:25

Arme dieren.

Ik vind als je de dieren vastgezet / opgesloten op stal en of in kooien hebt, dat je ze zeker op het minst los moet laten en of bevrijden, zodat ze ergens weg kan zwemmen en zichzelf ergens op het droge kan zetten.

Er is meestal in deze soort gevallen wel tijd en de mogelijkheid om dat te doen. Het is heus niet zo dat het direct 2 m hoogstaat (water).

tina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 12:26

little_birdy schreef:
jeetje zeg dit is wel heel erg
wanneer is dit gebeurt?

dit speelt op moment nog dagelijks in duitsland ,dus ook vandaag verdrinkt er iets

de regelgeving van duitsland staat meenemen niet toe omdat dieren hier geen levende dieren zijn bij de wetgeving maar goederen en goederen mogen niet mee naar de opvang /evacuatie

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:27

Al brand de boel af... loopt alles onder... is er een wildewest schietpartij.... ik laat alles liggen maar mijn beesten gaan MEE en wat er voor de rest mee kan zien we wel.
Er zal een hoop moeten gebeuren wil ik die niet meenemen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:29

Vreselijk.

Mij moeten ze echt doodschieten, dan pas accepteer ik dat ik dan mijn dieren niet meer kan redden.

Echt ik zet alles op alles om mijn dieren te redden.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 12:34

Eileen_ schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat je gewoon niet elk dier kan meenemen...
Kijk maar naar van die megastallen? Hoe zou je dat in godsnaam moeten meenenen?
Maar bijvoorbeeld een vogel snap ik dan weer niet. Die laat ik gewoon vrij hoor. Heeftie meer kans en een gelukkigere dood dan als ik m in z'n kooi laat verdrinken.

Maarehm, Dat betekent dan toch dat we al het water hier ook in NL krijgen? Aangezien Sommige rivieren (Rijn) die door Duitsland stromen, ook door NL stromen. Krijgen wij dan 1. ook niet al dat water en 2. zit al dat vuil van die lijken dan ook niet in onze rivieren? Moeten wij dan ook niet gaan opletten? Of is bij die riveren het probleem niet? :o

voor nederland ,het gaat hier om de Elbe ,die loopt vanuit tchechie naar hamburg dus dwars door geheel duitsland ,de standen zijn 7 meter gemiddeld boven normaal ,er is wel eens vaker hoog water geweest ,maar dan is meest 2 meter boven normaal
de dijken zijn dus hier niet op berekend en te laag ,ook zuigen vele zich zo vol dat ze doorslaan ,knallen ,men werkt men man en macht ,je kan het vergelijken met een "vloedgolf" die vanuit oosten begonnen is en nu doorstroomt naar westen ,in oosten is het water al weer zakkende maar in westen is de situatie op veel punten kriteik tot dramatisch ,in principe is het dus ruim van te voren bekend geweest dat het onderweg was en is er weinig tot niks georganiseerd op gebied van dieren

er valt nog steeds veel regen her en der ,dus ik verwacht ook wel stijging van de rijn uiteindelijk maar er drijven geen dode beesten in gelukkig maar

Wesco

Re: dieren worden niet gered in hoogwatergebieden duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:35

Wat houd dat in voor Nederland?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 12:39

Wesco schreef:
Wat houd dat in voor Nederland?

het gebruikelijke ,uiterwaardes die wat vol lopen ,wat hoog water ,niks dramatischer dan anders denk ik

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:47

tina schreef:
ja klopt ,op FB is er een groep (een van de velen )
suche und biete plätze für Hochwassertiere ,9000 leden

er zijn daar lijsten gemaakt door vrijwilligers en je kan je daar op indragen met waar je plaats aanbied ,waarvoor ,van klein tot grootdier

van deze lijsten word weinig gebruikt gemaakt ,niet dat er geen gebruik van is gemaakt maar open aanbod is er nog genoeg ;)

het paard op de foto ,als die in een gebied staat wat volloopt dan verdrinkt die uiteindelijk

men praat hier over epedimieen op stal ,logisch maar op dit moment drijven er 1000en stuks dood vee, huisdieren in water naast de eveneens duizenden dode wilde dieren ,ik vind zo besmetting erger eerlijk gezegd ,want dat is het water wat in je huis komt en waar je laters naar terugkeert

op moment geld een cholera waarschuwing al

ik wil er nog op wijsen dat ook honden of katten ,konijnen ,cavia ,vogel etc niet meemag genomen ,het gaat me niet alleen om de boeren maar ook om de huisdieren mijn aandacht hierop
dat zelfde geld voor mensen met bv maar 1 paard of pony of een paar ,of een paar kippen ,schapen ,geitjes ed

Okee maar weten de mensen die Fb pagina wel te vinden??
Ik bedoel er komt water aan en ik moet 200 stuks vee plus huisdieren na hoger grond brengen,ga ik echt niet op fb hangen.
Dan bel je suf na instaties waar je heen kan en probeerd vrachtwagens te regelen, een plekkie bij bevriende boeren enz enz.
Zo makkelijk is het echt zoals sommige hier denken niet,kat neem je mee in een mandje en een tasje met wat voer grote dieren wordt al veel moeilijker.
Als jij met trailer gaat rijden terwijl er ook leger door moet,geloof me,ze pakken je uit de auto zetten het ding aan de kant en smijten jou achter in de laadbak van het leger en hup gaan.
Kijk maar na die orkaan in NY (ben de naam kwijt) hoe het er aan toe ging.
Maar ik blijf erbij de media heeft er ook een rol in.
Soms weten mensen niet wat ze kunnen doen ( ja sommige kunnen niet verder denken dan hun neus) en als het op tv komt gaat er soms een lampje branden.
Zo van ''Verhip misschien kunnen wij in de stal een extra paard opvangen of hond of kat ect etc''
We leven te veel in de deze tijd met het gevoel dat de regering ons wel helpt maar keihard gezegd zorg voor je eigen plan als je dieren en kinderen hebt.

Edit: wat kunnnen wij Nederlanders doen??

tina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 12:59

uiteraard heeft niet iedereen FB en ik denk ook niet dat je erg aan internetten bent daar :+ in die gebieden

maar meer aandacht van de media zou wel een grote hulp zijn ,deze groep bied de lijsten aan instanties aan trouwens ,het hoofdprobleem is meer wat doen de instanties voorbeeld van de week stond een noodoproep van de boerenbond op FB ,dringend plekken gezocht met nmr van de regelende overheidsinstantie erbij
,ik belde dus ,de boeren moesten dat gebied uit dat klopte ,ik vertelde dat ik 10 tot 20 stuks jongvee eventueel kon stallen ,ik werd letterlijk afgewimpeld ,was te ver weg (250km) goed kan zijn maar in nood??? ,meneer vond omdat ik particulier was ,mijn stalruimte te klein blablabla ,ehhhhhh zie jij dat dan door de telefoon
(ik woon op een boerderij ,de vorige bewoners hier waren boeren met koeien )

,ik neem aan dat er ook kleinere boeren waren die misschien hun kalveren wel onderdak wouden ook al is dat 250 km verderop ,ik zei nog mogen ook wel schapen zijn of geiten maar nee hoor ,als dat bij iedereen zo gaat die zijn hulp aanbied ?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:06

het gaat mij niet erom dat Nlers wat kunnen doen op moment
ik kan zelf ook niks dan plek aanbieden op moment

het gaat mij om de aandacht erop ,zodat men duitsland erop aan spreekt ,wat is dit jongens ? ,zodat we geen herhalingen meer krijgen van dit soort pratijken ,dat er verandering komt in de regelgeving en dat ze de mensen hun huisdieren uit de gebieden gaan halen die geevacueerd zijn ,ze daar niet laten omkomen ,een verdrinkingsdood is erg ,kat en hond etc is allemaal klein spul wat makkelijk in benchen kan

er zijn kleinere groepen die vrijwillig doen maar is een druppel op een gloeiende plaat en word buiten de media gehouden in duitsland

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:17

ik heb maar 1 paard, maar inderdaad geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem achter te laten.
ik zou alles op alles zetten om hem te bereiken en desnoods rijdend te vluchten,rijdend kom je in dit geval sneller denk weg ook. maar inderdaad is het een groot probleem wat je hier aankaart, en voor ons is het makkelijk zeggen, nou ik zou dit of dat.. maar als de situatie er is weet je pas wat je doet.

vind het in ieder geval in en in triest..

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:17

Knappe man die mij mijn hond terug in het water laat zetten. Dan blijf ik zelf wel achter met hond en paard.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:19

Citaat:
in principe is het dus ruim van te voren bekend geweest dat het onderweg was en is er weinig tot niks georganiseerd op gebied van dieren

er valt nog steeds veel regen her en der ,dus ik verwacht ook wel stijging van de rijn uiteindelijk maar er drijven geen dode beesten in gelukkig maar

Maar als t bekend was, waar is dan de verantwoordelijkheid van de eigenaren? Als ik in de gaten krijg dat zoiets er aan zit te komen, breng ik zelf mijn dieren naar elders zodat ze veilig zijn. Ik begrijp dat boeren met veel vee dit wellicht niet kunnen realiseren. Maar een particulier moet toch zelf stappen nemen in zo'n situatie.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:21

Shirley schreef:
Flinke vent die mij van mijn boerderij af zou krijgen ZONDER mijn dieren !

Daar moet je als eigenaar toch het eerste zorg voor dragen ?
Kan me niet voorstellen dat dat niet het eerste is wat in je opkomt ... verschrikkelijk :n

Als je dieren wilt komt je er voor te zorgen tot ze aan een natuurlijke dood sterven, en dan heb ik het niet over verdrinken.
Ik zou mijn paard nog niet achterlaten al kreeg ik een paar ton ervoor, verdrinken is al een van de heftigste manieren om dood te gaan, moet er niet aan denken.... :r

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:22

Maar die mensen die uit die helikopter stappen hebben toch ook een hond bij zich?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:23

Ik denk dat ze nu serieus moeten gaan nadenken over het watermanagement. In veel dorpjes moet al het water door een vernauwing heen en dan kan het geen kant op.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:24

Kentaro schreef:
Er bestaan bijvoorbeeld veewagens... :P

Hoeveel van die wagens denk je dat je nodig hebt om heel het overstroomde gebied diervrij te maken?

Ik zou ook alles doen om mijn dieren proberen te redden, maar we moeten wel realistisch blijven. Je kan niet bussen vol met dieren gaan stoppen zo lang het kleuterschooltje niet geëvacueerd is, bij wijze van.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:26

jst_lyske schreef:
Knappe man die mij mijn hond terug in het water laat zetten. Dan blijf ik zelf wel achter met hond en paard.

je word zwangsgeevacueerd ,dwz letterlijk eruit gezet uit zo gebied op je hond en paard na ,als klein hondje is ,alla die kan je nog snel onder je arm nemen ,men laat dat ook wel eens oogluikend toe ,ligt aan degene die helpt ,dat zijn die hondje die je ziet op tv , maar je paard die krijg je niet mee

in sommige gebieden is ruim bekend maar in gebieden bij fischbeck is de situatie door een dijkdoorbraak uit de hand gelopen ,daar loopt de achterliggende gebieden vol die normaal niet hoogwater gevoelig waren

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:29

tina schreef:
jst_lyske schreef:

je word zwangsgeevacueerd ,dwz letterlijk eruit gezet uit zo gebied op je hond en paard na ,als klein hondje is ,alla die kan je nog snel onder je arm nemen ,men laat dat ook wel eens oogluikend toe ,ligt aan degene die helpt ,dat zijn die hondje die je ziet op tv , maar je paard die krijg je niet mee

in sommige gebieden is ruim bekend maar in gebieden bij fischbeck is de situatie door een dijkdoorbraak uit de hand gelopen ,daar loopt de achterliggende gebieden vol die normaal niet hoogwater gevoelig waren

Dan nog laat ik mijn hond niet terug zetten! Ga nog liever zelf dood.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:30

Laat de beesten maar achter en red de dieren. Dat wil zeggen, laat de mensen er maar zitten die kunnen voor zichzelf zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:30

Oef, Ik kan met iets herinneren over de Bommelerwaard een tijdje geleden en wat minder lang geleden Friesland.
Hoe naar en dieronvriendelijk het ook klinkt dit gaf toch heel veel problemen om de beesten ergens anders te stallen. Vergeet niet wij kunnen redeneren, een beest niet. Runderen, schapen, paarden, pluimvee en varkens. Hoe wil je die huisvesten. Loopstallen met meer dan 1000 dieren?? Emotioneel snap ik het heel goed, maar waar laat je effe je veestapel van 2000 varkens??? of 150 runderen. Om maar niet te spreken van pluimvee???.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:32

ik vind wel dat als een gebied "mensenvrij " is dat er nog wel gekeken moet worden ,welke (huis) dieren er weg kunnen ,de vrijwilligers toelaten die dit willen doen ,voor mijn part laten ze die maar een verklaring tekenen dat op eigen risico is dan het werk maar het doelbewust alles !achterlaten :roll:

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:34

Morganlefay schreef:
Oef, Ik kan met iets herinneren over de Bommelerwaard een tijdje geleden en wat minder lang geleden Friesland.
Hoe naar en dieronvriendelijk het ook klinkt dit gaf toch heel veel problemen om de beesten ergens anders te stallen. Vergeet niet wij kunnen redeneren, een beest niet. Runderen, schapen, paarden, pluimvee en varkens. Hoe wil je die huisvesten. Loopstallen met meer dan 1000 dieren?? Emotioneel snap ik het heel goed, maar waar laat je effe je veestapel van 2000 varkens??? of 150 runderen. Om maar niet te spreken van pluimvee???.

In friesland zijn uiteindelijk van de 250 paarden maar 10 verdronken en werd alles op alles gezet om ze te redden. Toen was er ook geen plek. Je kunt ze naar hoger gelegen gebieden brengen.