Mijn beesten zouden voor gaan in zulke situaties. Ik zou ze voor geen goud achterlaten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
little_birdy schreef:jeetje zeg dit is wel heel erg
wanneer is dit gebeurt?
Eileen_ schreef:Het is natuurlijk wel zo dat je gewoon niet elk dier kan meenemen...
Kijk maar naar van die megastallen? Hoe zou je dat in godsnaam moeten meenenen?
Maar bijvoorbeeld een vogel snap ik dan weer niet. Die laat ik gewoon vrij hoor. Heeftie meer kans en een gelukkigere dood dan als ik m in z'n kooi laat verdrinken.
Maarehm, Dat betekent dan toch dat we al het water hier ook in NL krijgen? Aangezien Sommige rivieren (Rijn) die door Duitsland stromen, ook door NL stromen. Krijgen wij dan 1. ook niet al dat water en 2. zit al dat vuil van die lijken dan ook niet in onze rivieren? Moeten wij dan ook niet gaan opletten? Of is bij die riveren het probleem niet?
tina schreef:ja klopt ,op FB is er een groep (een van de velen )
suche und biete plätze für Hochwassertiere ,9000 leden
er zijn daar lijsten gemaakt door vrijwilligers en je kan je daar op indragen met waar je plaats aanbied ,waarvoor ,van klein tot grootdier
van deze lijsten word weinig gebruikt gemaakt ,niet dat er geen gebruik van is gemaakt maar open aanbod is er nog genoeg![]()
het paard op de foto ,als die in een gebied staat wat volloopt dan verdrinkt die uiteindelijk
men praat hier over epedimieen op stal ,logisch maar op dit moment drijven er 1000en stuks dood vee, huisdieren in water naast de eveneens duizenden dode wilde dieren ,ik vind zo besmetting erger eerlijk gezegd ,want dat is het water wat in je huis komt en waar je laters naar terugkeert
op moment geld een cholera waarschuwing al
ik wil er nog op wijsen dat ook honden of katten ,konijnen ,cavia ,vogel etc niet meemag genomen ,het gaat me niet alleen om de boeren maar ook om de huisdieren mijn aandacht hierop
dat zelfde geld voor mensen met bv maar 1 paard of pony of een paar ,of een paar kippen ,schapen ,geitjes ed
Citaat:in principe is het dus ruim van te voren bekend geweest dat het onderweg was en is er weinig tot niks georganiseerd op gebied van dieren
er valt nog steeds veel regen her en der ,dus ik verwacht ook wel stijging van de rijn uiteindelijk maar er drijven geen dode beesten in gelukkig maar
Shirley schreef:Flinke vent die mij van mijn boerderij af zou krijgen ZONDER mijn dieren !
Daar moet je als eigenaar toch het eerste zorg voor dragen ?
Kan me niet voorstellen dat dat niet het eerste is wat in je opkomt ... verschrikkelijk
Kentaro schreef:Er bestaan bijvoorbeeld veewagens...
jst_lyske schreef:Knappe man die mij mijn hond terug in het water laat zetten. Dan blijf ik zelf wel achter met hond en paard.
tina schreef:jst_lyske schreef:Knappe man die mij mijn hond terug in het water laat zetten. Dan blijf ik zelf wel achter met hond en paard.
je word zwangsgeevacueerd ,dwz letterlijk eruit gezet uit zo gebied op je hond en paard na ,als klein hondje is ,alla die kan je nog snel onder je arm nemen ,men laat dat ook wel eens oogluikend toe ,ligt aan degene die helpt ,dat zijn die hondje die je ziet op tv , maar je paard die krijg je niet mee
in sommige gebieden is ruim bekend maar in gebieden bij fischbeck is de situatie door een dijkdoorbraak uit de hand gelopen ,daar loopt de achterliggende gebieden vol die normaal niet hoogwater gevoelig waren
Morganlefay schreef:Oef, Ik kan met iets herinneren over de Bommelerwaard een tijdje geleden en wat minder lang geleden Friesland.
Hoe naar en dieronvriendelijk het ook klinkt dit gaf toch heel veel problemen om de beesten ergens anders te stallen. Vergeet niet wij kunnen redeneren, een beest niet. Runderen, schapen, paarden, pluimvee en varkens. Hoe wil je die huisvesten. Loopstallen met meer dan 1000 dieren?? Emotioneel snap ik het heel goed, maar waar laat je effe je veestapel van 2000 varkens??? of 150 runderen. Om maar niet te spreken van pluimvee???.