Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nayomie schreef:Euhm...ik werk in een verpleeghuis en hier zijn veel opa's en oma's met een ipad hoorverootjoo schreef:
Nou en? Denk je echt dat we over tien/twintig jaar nog met een pen schrijven? Ik niet
Dus als je even iets achter wilt laten voor je voorganger, moet je je iPad even op tafel laten liggen?Opa's en oma's zie je niet met een smartphone oid lopen, dus als de kleinkinderen dus al niet kunnen schrijven terwijl ze zorg verlenen aan hen, lijkt me erg onhandig om een berichtje achter te laten.
En met een verjaardag even een appje sturen. Vind ik best minderwaardig
Citaat:De school moet wel van 7.30 tot 18.30 uur open zijn, maar leerlingen zijn bijvoorbeeld niet meer gebonden aan schoolvakanties.
Anoli schreef:Leuk voor de ouders die daar het geld niet voor hebben...
Nayomie schreef:Klopt Verootjoo, maar ik vind het gewoon een deel van je opvoeding. Schrijven is nu eenmaal menselijk, en vind niet dat computers dit van je over moeten nemen.
xNikitaaa schreef:Anoli schreef:Leuk voor de ouders die daar het geld niet voor hebben...
Onze iPads zijn in principe van school, dus worden ook niet door ons betaald. We hebben alleen een verzekering af hoeven sluiten, maar dat was zeker niet meer dan wat je voor boeken betaalt.
Citaat:Bij scholen die helemaal om zijn is aanwezigheid op school bovendien niet meer de hele dag nodig. Ook een vast lokaal en eigen leerkracht zijn niet meer aan de orde.
verootjoo schreef:Nayomie schreef:Klopt Verootjoo, maar ik vind het gewoon een deel van je opvoeding. Schrijven is nu eenmaal menselijk, en vind niet dat computers dit van je over moeten nemen.
Dat vonden mensen vroeger ook, dat een balpen de kroontjespen niet over moest nemen, en het schrift de lei niet... En email was alleen voor informele brieven, je vrienden sprak je alleen live en anders niet, daarna via de telefoon, msn en nu op whatsapp.
Alles verandert...
Anoli schreef:Ok dat is dan wel weer netjes dat het vanuit school komt.
Maar nog niet alles is digitaal, dus dan zul je als ouders zijnde én boeken én verzekering voor de ipad moeten betalen?
Of hebben jullie alle boeken digitaal?
verootjoo schreef:Nayomie schreef:Klopt Verootjoo, maar ik vind het gewoon een deel van je opvoeding. Schrijven is nu eenmaal menselijk, en vind niet dat computers dit van je over moeten nemen.
Dat vonden mensen vroeger ook, dat een balpen de kroontjespen niet over moest nemen, en het schrift de lei niet... En email was alleen voor informele brieven, je vrienden sprak je alleen live en anders niet, daarna via de telefoon, msn en nu op whatsapp.
Alles verandert...
ElineS schreef:Gebruik van Ipad, laptops etc op scholen, prima. Dat zullen de kinderen moeten leren.. Maar plan dan computerlessen in en ga niet de hele studie op zo'n scherm doen...
En deze quote vind ik al helemaal geen fijne ontwikkeling voor een basisschoolCitaat:Bij scholen die helemaal om zijn is aanwezigheid op school bovendien niet meer de hele dag nodig. Ook een vast lokaal en eigen leerkracht zijn niet meer aan de orde.
Juist kinderen hebben volgens mij baat aan structuur, vaste tijden en vaste leraren.. En ook persoonlijke zorg door die vaste leraar. Waar is het zicht als ze het 'systeem' van de middelbare, telkens een andere leraar en lokaal, zo vroeg al invoeren.. Brr.
Sowieso vind ik het al niet handig, al die 20 verschillende school systemen en stijlen. Iedere school met hun eigen lesmethode en eigen lesboeken.. Dat geeft elk kind een hele andere start. Ik ben van mening dat, op een paar scholen na voor kinderen met een rugzakje, kinderen die hoger zijn dan hun klasgenoten of juist niet meekomen, het lessysteem van elke school gewoon zo veel mogelijk gelijk moet.
Anoli schreef:Ok dat is dan wel weer netjes dat het vanuit school komt.
Maar nog niet alles is digitaal, dus dan zul je als ouders zijnde én boeken én verzekering voor de ipad moeten betalen?
Of hebben jullie alle boeken digitaal?
Resistance schreef:Ik houd wel van iets "ouderwets". Ook wil ik op een toets gewoon lekker zelf kunnen schrijven, dan heb ik nooit de angst dat ik net op een verkeerd toetsje heb gedrukt. Geef mij maar gewoon lekker een pen, een iPad is om mee te internetten enzo.
Ook zal het aantal hipsters waarschijnlijk behoorlijk stijgen (wat imo niet erg is).
ElineS schreef:@Liekess: Ja, dat weet ik.. En ik vind het verschrikkelijk, maar dat bedoel ik ook, met dat er wat mij betreft veel te veel verschillende school systemen zijn. Met Montessori heb ik ook absoluut niets. Een kind zijn eigen lesstof en toetsen laten inplannen. Toch van de zotte. Voor sommige kinderen zal het misschien werken, maar dan moeten het al kinderen zijn met heeeel veel verantwoordelijkheidsgevoel. Voor het gewone middelbare kind is het meestal niets. Leren er alleen maar door uitstellen en het systeem omzeilen