UFO's en buitenaardse wezens bestaan dus toch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:21

geerke schreef:
wij kijken hier iedere werkdag 'ancient aliens' op history channel. :D
Razend intressant!
Vooral over de tijd voor christus.Die piramides en die stenen van 10.000 kilo....netjes op elkaar gelegt,overal even dik...dat kregen wij toch echt niet voor elkaar hoor.Nu zelfs met machines niet.
We zijn zeker bezocht,en worden misschien ook nog wel bezocht. :j

Ja! Dat programma bedoelde ik! Dankje. Het programma mag soms wel eens B*llshit hebben, maar ze hebben ook zeker argumenten, waar ik ze wel gelijk ik kan geven, want zelfs in deze tijd zijn sommige dingen nog onmogelijk, die ze toen wel voor elkaar kregen. Of wij zijn gewoon minder kundig geworden :+

Maargoed, misschien kom ik nog eens achter wat geheimen van bouwsels etc, want als het een beetje meezit, begin ik volgend jaar mijn opleiding Archeologie! (Eerste hindernis overwonnen :D )

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:22

geerke schreef:
Razend intressant!
Vooral over de tijd voor christus.Die piramides en die stenen van 10.000 kilo....netjes op elkaar gelegt,overal even dik...dat kregen wij toch echt niet voor elkaar hoor.Nu zelfs met machines niet.

Mensen zijn niet achterlijk, nu niet en toen niet (de Egyptische beschaving heeft duizenden jaren gedraaid, wat denkt je hoe ver die bouwmeesters zich ontwikkeld hebben). Alleen omdat jij iets niet kan betekent dat niet dat een ander het niet voor mekaar krijgt. Alweer Ockham´s razor.

Urbanus

Re: UFO's en buitenaardse wezens bestaan dus toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:23

Goed scheermes, vast niet van Kruidvat eigen merk.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:24

lieveli schreef:
Goed scheermes, vast niet van Kruidvat eigen merk.

:')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:31

Kuggur schreef:
geerke schreef:
Razend intressant!

Mensen zijn niet achterlijk, nu niet en toen niet (de Egyptische beschaving heeft duizenden jaren gedraaid, wat denkt je hoe ver die bouwmeesters zich ontwikkeld hebben). Alleen omdat jij iets niet kan betekent dat niet dat een ander het niet voor mekaar krijgt. Alweer Ockham´s razor.

ja hoor...de beelden op easter island hebben we gewoon met een beiteltje uitgehakt en toen overeind gezet :')
http://mentalfloss.com/article/29191/ea ... ave-bodies

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:34

heidy_wilco schreef:
Het programma mag soms wel eens B*llshit hebben, maar ze hebben ook zeker argumenten, waar ik ze wel gelijk ik kan geven, want zelfs in deze tijd zijn sommige dingen nog onmogelijk, die ze toen wel voor elkaar kregen. Of wij zijn gewoon minder kundig geworden :+

De Romeinen hebben ook dingen gedaan die wij pas honderden jaren later weer opnieuw uit hebben gevonden. Het is een illusie te denken dat beschavingen zich lineair hebben ontwikkeld en dus steeds beter/gevorderder/handiger zijn geworden, dat is niet zo. Het is dus best mogelijk dat bepaalde beschavingen in bepaalde opzichten veel verder waren dan wij. En het is ook best mogelijk dat wij niet kunnen achterhalen hoe ze dat hebben gedaan, omdat het meeste bewijs uit die tijd allang verdwenen is.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:39

Ockham's razor is inderdaad een zeer nuttig stuk gereedschap en het is zelfs toepasbaar op deze hele discussie zelf. Het feit dat deze discussie gevoerd wordt, inclusief alle argumenten en 'bewijzen' die erbij worden gehaald is namelijk prima te verklaren vanuit bijvoorbeeld historisch en cultureel perspectief. Tot nu toe hebben we nog geen buitenaards leven nodig gehad om wat dan ook te verklaren en er is dan ook geen enkele wetenschappelijke noodzaak om ervan uit te gaan dat buitenaards leven bestaat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:43

DaniBanani schreef:
heidy_wilco schreef:
Het programma mag soms wel eens B*llshit hebben, maar ze hebben ook zeker argumenten, waar ik ze wel gelijk ik kan geven, want zelfs in deze tijd zijn sommige dingen nog onmogelijk, die ze toen wel voor elkaar kregen. Of wij zijn gewoon minder kundig geworden :+

De Romeinen hebben ook dingen gedaan die wij pas honderden jaren later weer opnieuw uit hebben gevonden. Het is een illusie te denken dat beschavingen zich lineair hebben ontwikkeld en dus steeds beter/gevorderder/handiger zijn geworden, dat is niet zo. Het is dus best mogelijk dat bepaalde beschavingen in bepaalde opzichten veel verder waren dan wij. En het is ook best mogelijk dat wij niet kunnen achterhalen hoe ze dat hebben gedaan, omdat het meeste bewijs uit die tijd allang verdwenen is.

Misschien hadden de romeinen zelfs wel internet! :=

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:47

De meeste mensen zijn geen wetenschapper.
Iets 'gewoon maar' aannemen us dan gemakkelijker. Vandaar dat de meeste mensen geloven.
Aannemen dat aliens of god vanalles hebben gedaan is gemakkelijker dan iets wetenschappelijk proberen aan te tonen. ;)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:50

sflj schreef:
Iets 'gewoon maar' aannemen us dan gemakkelijker. Vandaar dat de meeste mensen geloven.
Aannemen dat aliens of god vanalles hebben gedaan is gemakkelijker dan iets wetenschappelijk proberen aan te tonen. ;)

Inderdaad, dat had ik ook in mijn eerste bericht gezet. Het is een fenomeen wat (niet voor niks) uit de Koude Oorlog komt. En ja, wij houden van leuke verhaaltjes ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:53

sflj schreef:

je kunt natuurlijk ook proberen aan te tonen dat het niet zo is ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:57

geerke schreef:
ja hoor...de beelden op easter island hebben we gewoon met een beiteltje uitgehakt en toen overeind gezet :')
http://mentalfloss.com/article/29191/ea ... ave-bodies

Je zegt het gekscherend, maar het is toch echt waar.
De beelden (moai) zijn uitgehouwen uit de rotswanden, vervolgens waarschijnlijk op een soort brancards van hout versleept en met touwen recht getrokken.

Jared Diamond wijdt er in zijn boek 'Collapse' een heel hoofdstuk aan. Het boek is nogal gekleurd, maar zijn paragraaf over de beelden van Paaseiland wordt wel door een meerderheid van de wetenschappers ondersteund. De rest van zijn hoofdstuk over de ondergang van Paaseiland roept nogal wat vraagtekens op, maar het stuk over de beelden is erg interessant. Ik bok nu mobiel dus kan de vele artikelen van verschillende auteurs die het maken van de beelden ook omschrijven, even niet zo makkelijk opzoeken.

Met natuurlijke hulpbronnen kunnen (of konden) mensen een hoop meer dan je denkt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:59

Hoe kun je aantonen dat er geen aliens zijn? Hoe kun je aantonen dat er geen God is? Voor mij is het laatste al bewezen maar niet voor religieuzen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:29

geerke schreef:

Maar dat is dus onmogelijk. Als jij beweert dat paarse konijnen bestaan en ik beweer dat het niet zo is omdat ik er nog nooit eentje heb gezien dan zul jij waarschijnlijk zeggen dat het schuwe beesten zijn, of dat ik niet goed heb gekeken, of dat de Amerikanen ze verstopt hebben en dat het een groot complot is. :+ Niet voor niets ligt de bewijslast bij de persoon die de bewering doet. Wat we nu kunnen concluderen is dat niemand ooit heeft kunnen aantonen dat 'paarse konijnen' bestaan, ondanks dat er door heel veel mensen gedurende heel lange tijd heel goed gezocht is. Dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan, maar het zou de geloofwaardigheid van de mensen die er in geloven ten goede komen als ze er gewoon even eentje komen laten zien.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:46

geerke schreef:
sflj schreef:

Kun jij aantonen dat er niet een enorme fluitketel in een baan om de zon draait? Niet? O, dus dan is het zo?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:50

sflj schreef:
Kun jij aantonen dat er niet een enorme fluitketel in een baan om de zon draait? Niet? O, dus dan is het zo?

Een fluitketel?! Absurd, iedereen weet dat dat een theepot is daarboven (en hij is van Bertrand Russel) :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:54

Kuggur schreef:
sflj schreef:

Een fluitketel?! Absurd, iedereen weet dat dat een theepot is daarboven (en hij is van Bertrand Russel) :D

O was het een theepot? ;) my mistake!

Een theepot dus? (allebei mag ook, wat mij betreft! :+ )

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:58

De fluitketel is vermoedelijk de donkere tweeling van de theepot, heet Niburu, en zal in het jaar 3000 catastrofaal met de theepot in botsing komen.

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:59

Ik WIL het eigenlijk allemaal niet geloven. Ik vind het wel interessant maar ik vind het allemaal maar heel erg eng ....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:06

Valerieex schreef:
Ik WIL het eigenlijk allemaal niet geloven. Ik vind het wel interessant maar ik vind het allemaal maar heel erg eng ....

Niet bang zijn, het is alleen catastrofaal voor de theepot.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:12

heidy_wilco schreef:
geerke schreef:
Razend intressant!

Ja! Dat programma bedoelde ik! Dankje. Het programma mag soms wel eens B*llshit hebben, maar ze hebben ook zeker argumenten, waar ik ze wel gelijk ik kan geven, want zelfs in deze tijd zijn sommige dingen nog onmogelijk, die ze toen wel voor elkaar kregen. Of wij zijn gewoon minder kundig geworden :+

Argumenten? Ja eigenlijk moet ik je wel gelijk geven, het programma kan heel overtuigend overkomen, maar het is echt allemaal onzin. ' Deze stenen zijn graniet, en graniet kan je alleen met metaal of diamant bewerken.' Graniet my ass, vaak is het gewoon een type zandsteen. En zo gaat het die heel show door. Kijk maar eens op www.ancientaliensdebunked.com. Dit is een drie uu durende documentaire waarin alle onzin onder de loep genomen wordt. Entertainment? Ja, zelfs ik als archeoloog kijk het. Waarheid? Drie keer niks.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:18

Inderdaad Juniper, het irriteert mij ook mateloos dat dergelijke pseudowetenschappelijke onzin serieus genomen wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:47

Kuggur schreef:
Valerieex schreef:

Niet bang zijn, het is alleen catastrofaal voor de theepot.

Jij bent echt hard voor de theepot, sorry hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:06

Kuggur schreef:
Inderdaad Juniper, het irriteert mij ook mateloos dat dergelijke pseudowetenschappelijke onzin serieus genomen wordt.

je moest eens weten wat mij allemaal irriteert ;) Mensen die andere mensen niet in hun waarde laten.
Laat mensen lekker geloven wat ze willen,wetenschappelijk bewezen of niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:26

Leg eens uit in wat voor "waarde" ik mensen zou moeten laten die anderen van hun volstrekt irrationele geloven proberen te overtuigen, van aliens die de pyramiden zouden hebben gebouwd tot einde van de wereld profetieen gebaseerd op maja kalenders, , holle aarde theorien, gedaante veranderende reptielen die de wereld besturen,etc, etc, etc, er is geen grens aan de waanzin....
Alle onzin maar kritiekloos voorbij laten gaan? Ik laat iedereen in zijn waarde en als je een zeer onwaarschijnlijke theorie/hypothese ventileert kun je verwachten dat mensen verificatie willen zien (Carl Sagan quoten?)

Maar het is opvallend hoe absurder de theorie, hoe intoleranter de betreffende personen vaak zijn voor kritiek....Populaire uitweg is natuurlijk de complottheorie (Alle wetenschappers zijn corrupt etc).
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 08-06-13 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt