Wat staat er boven het bestuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:36

Ibbel schreef:
Ik dacht ook op bedrijfsniveau, maar dan: de Algemene Ledenvergadering of de Raad van Toezicht. Voor de niet-beursgenoteerde bedrijven :D Wel beursgenoteerde bedrijven hebben vaak ook nog een Raad van Commissarissen. Ook die houden toezicht en controleren of het goed gaat.

Ook niet beursgenoteerde bedrijven kunnen een RvC hebben. In principe is de AvA de baas en heeft de RvC een controlerende functie.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:27

Anoeska schreef:
Wat bedoel je eigenlijk met Het Bestuur? Heb je enig idee hoe Nederland staatkundig in elkaar zit? Maatschappijleer op school gehad misschien.

Ik vind dit soort complottheorieën altijd een beetje iets voor mensen die het eigenlijk niet begrepen hebben, en er dan zelf vanalles omheen gaan bedenken.

dat vind ik dan weer een complot! :+
(ons laten denken dat we dom zijn als we ergens een complot vermoeden)

LoveBodin

Re: Wat staat er boven het bestuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:52

Veel mensen geloven juist in complottheoriën, omdat ze dan slimmer 'zijn'. Ze zijn slimmer, want ze laten zich niet voor de gek houden. Slimmer dan het gewone volk, wat er wel in gelooft. Da's wat er vaak wordt gedacht ;).

Ik vind complottheoriën lang niet altijd geloofwaardig, sommigen zijn zó vergezocht!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:21

Amalarab schreef:
Anoeska schreef:
Wat bedoel je eigenlijk met Het Bestuur? Heb je enig idee hoe Nederland staatkundig in elkaar zit? Maatschappijleer op school gehad misschien.

Ik vind dit soort complottheorieën altijd een beetje iets voor mensen die het eigenlijk niet begrepen hebben, en er dan zelf vanalles omheen gaan bedenken.

"Just because you are paranoid don´t mean they´re not after you".... }>

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:59

Ibbel schreef:
Maar TS gelooft als ik het goed lees dat de wetenschap allang heeft aangetoond dat er buitenaardse wezens zijn, en maar het gewone volk dat niet mag weten :+
Dan zullen die buitenaardse wezens wel de supermacht zijn die ons controleert :Y)

+1 HAHAHAHA

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:02

En als alles goed zou werken dan zou de media het bestuur op de vingers moeten tikken als er iets fout gaat. Althans zo zien de journalisten zichzelf graag als waakhond van de democratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:29

Kuggur schreef:
Amalarab schreef:

En nu nog wat aan je Engels werken. :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:15

Resistance schreef:
Kuggur schreef:

En nu nog wat aan je Engels werken. :')

Dat had je Kurt Cobain moeten vertellen...
Vind je jezelf nu nog steeds zo slim..? _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:17

Kuggur schreef:
Dat had je Kurt Cobain moeten vertellen.

Dan nog is het doesn't en geen don't....
Lijkt me stug dat hij dit zo heeft gequote. Of hij was weer eens zo stoned als een garnaal. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:22

Suzanne F. schreef:
Kuggur schreef:
Dat had je Kurt Cobain moeten vertellen.

Lijkt me stug dat hij dit zo heeft gequote. Of hij was weer eens zo stoned als een garnaal. :')

En als toevoeging; het was Joseph Heller waar de quote vandaan komt :) Nirvana heeft er dankbaar gebruik van gemaakt, maar heeft het niet zelf bedacht.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:29

Suzanne F. schreef:

Probeer het maar eens te zingen met doesn´t in plaat s van don´t, loopt niet echt lekker.
(muggezifters).

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:30

ok, ben eruit: geld èn popsterren staan boven het bestuur :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:02

Kuggur schreef:
Suzanne F. schreef:

Probeer het maar eens te zingen met doesn´t in plaat s van don´t, loopt niet echt lekker.
(muggezifters).

Voor mij klinkt het met don't echt idioot. Ik zit sinds vier jaar op een tweetalige school, dus ik ken mijn Engels echt wel. Het gaat er hier niet om wat lekkerder klinkt, het gaat erom dat don't hier gewoon hartstikke fout is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:18

Ja maar ze citeert het uit een songtekst. Ze zal heus wel weten dat het niet klopt, maar je gaat het toch niet zelf verbeteren als je het quote? Maar goed, beetje offtopic dit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:58

Resistance schreef:
Kuggur schreef:
(muggezifters).

Voor mij klinkt het met don't echt idioot. Ik zit sinds vier jaar op een tweetalige school, dus ik ken mijn Engels echt wel. Het gaat er hier niet om wat lekkerder klinkt, het gaat erom dat don't hier gewoon hartstikke fout is.

Ik neem aan dat iedereen weet dat dat fout is, maar in een lied worden vaker foute teksten gemaakt zodat het lekkerder in het metrum loopt ;)
En aangezien het gequote wordt uit een lied ga je dat niet veranderen... Who cares... Zoveel liedjes vind ik taalkundig idioot klinken :+

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:05

Een citaat is een letterlijke weergave van een uitspraak van een ander. Kuggur heeft zelfs de moeite genomen het netjes tussen aanhalingstekens te zetten, waarmee de weergave van het citaat 100% correct is. Heeft meer met correct Nederlands te maken dan met correct Engels, Resistance...