Ik betaal alleen aan doelen waarvan ik zeker weet dat het geld goed word gebruikt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
saskiakefie schreef:Wij hebben één keer een werver aan de deur gehad en ik was de gelukkige die de deur opendeed, nadat ik benadrukte dat we nergens aan gebonden willen zijn en incidenteel wel wat geld overmaken, haakte hij vrij gauw af.Ohja heel vervelend, maar ook aan de deur altijd, ze kunnen dan zo lekker op je schuldgevoel gaan inpraten ik moet dan echt leren meteen Nee geen interesse te zeggen, maarja dat vind ik dan weer zo onaardig maar je moet wat heOp straat vind ik het dan weer een stuk makkelijker inderdaad geen oogcontact maken en als mensen dan toch zo brutaal zijn om tegen je aan te gaan praten dan wil ik best een botte reactie geven.
StillAngel schreef:Het grappige is dat die werknemers ZELF ongelooflijk veel verdienen. Naast allerlei uitjes etc. Ken het omdat een vriendin van mij het doet. En dan denk ik; tsja je doet het toch vooral voor het goede doel? Maar dat boeit ze niks hoor.
StillAngel schreef:Het grappige is dat die werknemers ZELF ongelooflijk veel verdienen. Naast allerlei uitjes etc. Ken het omdat een vriendin van mij het doet. En dan denk ik; tsja je doet het toch vooral voor het goede doel? Maar dat boeit ze niks hoor.
Szan schreef:Of ze aan regels gebonden zijn? Jawel hoor![]()
De meeste straatwervers werken niet voor het goede doel dat ze 'verkopen', maar voor een sales bureau. Grote bureaus zijn bijvoorbeeld Peperminds en Streetwise. Vanuit die bureaus worden mensen op straat gezet om een goed doel te verkopen. Vanuit die bureaus hebben verkopers wel regels meegekregen over wat ze wel en niet kunnen maken naar voorbijgangers. Als je je echt ergert aan iemand, zou je een klacht neer kunnen leggen bij het bureau waar ze voor werken. Zij zijn echt niet blij met verkopers die te opdringerig zijn namelijk.
Dat ze veel mensen aanspreken is niet gek, want ze verdienen per geweerde donateur. Als ze niemand werven, verdienen ze bijna niets (€20 per dag was dat een paar jaar geleden). Een goede 'verkoper' spreekt overigens echt niet iedereen aan, maar selecteert potentiële donateurs uit voorbijgangers en spreekt alleen mensen aan die in de doelgroep van het goede doel vallen.
En verder zijn de meesten zo erg nog niet. Ik maak er regelmatig een praatje mee, koop niets en als je ferm nee zegt, dan houden ze meestal wel op bij mij.
Er zitten altijd rotte appels tussen natuurlijk. Zo vind ik verkopers van Streetwise vaak vele malen brutaler dan die van Peperminds
purny schreef:Rchell schreef:Ik heb inderdaad ook wel medelijden met de "wevers" als het slecht weer is.
Is dat niet een beetje hun keus om daar te gaan staan? Ik heb er geen medelijden mee, hun kiezen voor dat werk.
ievie schreef:Gewoon zeggen dat je nog geen 18 bent, dan mag je nog geen donateur worden
PineApple schreef:ievie schreef:Gewoon zeggen dat je nog geen 18 bent, dan mag je nog geen donateur worden
je mag donateur worden op het moment dat je 16 bent, dan ben je financieel bekwaam voor bepaalde handelingen. Anders zou je voor je 18e ook geen brood mogen kopen
ik heb dit werk zelf ook een poosje gedaan. Toen werd het net bij die stichting op gezet. Was altijd heel gezellig, ik sprak mensen aan, maakte een praatje en als ze nee zeiden was dat ook prima. Toen was het nog belangrijker om mensen te informeren en donateurs te werven. nu is het bij die stichting ook alleen maar om de donateurs te doen en blijkt nee ineens geen nee meer te zijnHier kan ik me niet in vinden dus ben gestopt. Vind het opdringerige ook altijd erg vervelend, dus ik was zelf ook helemaal niet zo.
met betrekking tot in de regen staan, wij werden 'vroegah' altijd op binnen locaties gezet met slecht weer. Dus in winkelcentra of zo iets. Daar zie je niet alle mensen, dus nu wordt je gewoon midden op het stadsplein gedumpt met regen. Alles voor de donnies...alsof mensen blijven staan als het hard regent. Maar dat ziet de baas niet in. erg jammer.