Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:Maar voor de scheepsouders, kan ik het wel begrijpen.
NatasjavE schreef:Ragdollcat schreef:Maar voor de scheepsouders, kan ik het wel begrijpen.
nou, dat vindt ik een hele bijzondere....voor mijn kind is het zielig en onbegrijpelijk maar scheepkinderen mag je hier mee afschepen(sorry,...kon het niet laten)
Zou je tegen die mensen ook niet moeten zeggen: je moet maar geen kinderen krijgen? Voor die kinderen is het toch net zo vervelend?
Ik heb niets tegen kinderopvang maar dit zou mij ook te ver gaan...ik wil zelf met ze eten, in bad stoppen en iedere avond voorlezen...
Amaris schreef:Ine23 schreef:Ik hoorde het vorig jaar. In België is er een internaat waar je je kleuter ev mee op internaat kan sturen met oudere broer/zus.
Was een vader waarvan de moeder de kinderen bij hem had achtergelaten en hij zat voor z'n job in het buitenland door de weeks, waardoor hij had gekozen voor deze optie. Op die manier snap ik het wel, net als bij scheepskinderen. Als je beiden gewoon thuis bent savonds vind ik het not done.
Inderdaad, er zijn altijd uitzonderingen te bedenken waarvoor dit wel een oplossing kan zijn.
Maar voor de standaardgezinnen kan ik er geen greintje begrip voor opbrengen.
Eilandje schreef:Dit was vorige week in de media hier in België. Ik hoorde toen op de radio een interview met een directrice van zo’n school, die vertelde dat het internaat voor kleuters er gekomen is op vraag van ouders en voornamelijk omdat kleuters meewilden met hun oudere broers of zussen die op internaat gingen van maandag tot vrijdag.
Zoals ik het begreep ging het echt om een internaat, dus van maandag tot vrijdag. In België gaan de meeste kinderen naar de kleuterschool vanaf hun 2,5 jaar. Zo’n internaat is dus een kleuterschool waar de kinderen na schooltijd blijven eten en ’s nachts blijven slapen. Het is geen opvang / crèche o.i.d. Dat bestaat trouwens ook volgens mij, crèches die ook ’s nachts opvang aanbieden (al denk ik wel dat er zo niet veel zijn maar ik dacht eens gelezen te hebben dat er in onze buurt zo één zit), voor – 2,5 jarigen dus.
Persoonlijk kan ik mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat ik mijn kinderen op zo’n internaat zou doen.Amaris schreef:
Ik hoorde het vorig jaar. In België is er een internaat waar je je kleuter ev mee op internaat kan sturen met oudere broer/zus.
Was een vader waarvan de moeder de kinderen bij hem had achtergelaten en hij zat voor z'n job in het buitenland door de weeks, waardoor hij had gekozen voor deze optie. Op die manier snap ik het wel, net als bij scheepskinderen. Als je beiden gewoon thuis bent savonds vind ik het not done.
Inderdaad, er zijn altijd uitzonderingen te bedenken waarvoor dit wel een oplossing kan zijn.
Maar voor de standaardgezinnen kan ik er geen greintje begrip voor opbrengen.
Zelfs in zo’n geval vind ik het niet ok. Er zijn jobs genoeg waarvoor je niet naar het buitenland moet en die dus te beter te combineren zijn met alleenstaande papa zijn.
Percy schreef:Een internaat is redelijk gebruikelijk in België. Aan vrijwel elke school is een internaat verbonden. Het internaat is alleen geen onderdeel van de school maar staat hier los van. Het bedrag is landelijk vastgesteld en betaalt elke ouder voor een kind op internaat.
Mijn dochter van 15 zit ook op internaat. Niet omdat ik te lui ben om voor haar te zorgen maar omdat haar school bijna 130 km. van ons huis af is. Zij doet een middelbare schoolopleiding waar een paardensportopleiding aan vast zit. Zij wilde dolgraag naar deze school alleen ligt deze school in Belgisch Limburg terwijl wij in de kempen wonen. Bij haar op internaat zitten ook basisschoolkinderen, zelfs vijfjarigen. Daar had ik echt niet aan moeten denken. Ik vind het al erg genoeg om haar elke zondagavond weer op de trein te zetten en haar pas vrijdagavond weer te zien. Ik ben er nu wel aan gewend geraakt en het kan gewoonweg niet anders. Veel van haar schoolgenoten zitten ook op het internaat omdat er kinderen uit heel België op die school zitten.
Ik zou er zelf nooit voor gekozen hebben als er een geschikte schoolopleiding in de buurt zou zijn geweest.