9/11 een complot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: 9/11 een complot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:57

Ben je traag van begrip of...?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:03

Uhm, nee...
Ik wil er alleen meer van weten. En ben wat critisch soms. Ik vind je uitleg namelijk niet volledig dekkend :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:18

Ze komen er echt niet open voor uit dat ze mensen vermoorden etc. Wat is dat nu weer voor een vraag :')

Hoe ik 1000 mensen vertel over mijn theorie, nah ik zit op school, ik werk ergens, ik reis af en toe. Daarbij roddelt zo goed als iedereen en zal iets interessants dat je verteld door iedereen doorverteld worden, 500 mensen worden er 1500, 4500, 10.000 en ga maar door, kans dat een van hun iets te maken heeft met Illuminati is nihil, dus kan de theorie zich steeds verder spreiden en heeft Illuminati het niet meer in de hand zodra zij er achter komen. Beetje logisch, toch? :')

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:31

't Is meer dat ik, persoonlijk, dit niet echt als roddel gaan verspreiden.

Waarom komen die mensen die niet te vertrouwen zijn (of iig sommigen) er niet open over uit?
neem aan dat die juist de illumnatie willen uhm... laten zien dat ze bestaan (probleem met nederlands hier :') )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:36

Ja joh, zit ik in een geheime club waar mensen vermoord worden, ga ik er voor uit komen dat ik ze verlink. Dan is het niet de vraag of je vermoord gaat worden, maar de vraag wanneer je vermoord gaat worden, vandaag of vandaag.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:38

Nee, maar ik bedoel: ze geven blijkbaar wel dingen uit, anders wist niemand van deze dingen.
Neem aan dat ze, als ze dan gesnapt worden, ook vermoord worden.
En als ze nu datzelfde netwerk gebruiken, en ook een paar moorden op helderen..
Als ze gesnapt worden, zijn ze sowieso al ten dode op geschreven. Waarom dan niet meteen alles op helderen, dood ga je toch?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:44

Complottheorieën profiteren nogal van een 'confirmation bias' - als je eenmaal ergens in gelooft ga je ook alles binnen dát kader interpreteren. En dan pleegt iemand ineens geen zelfmoord omdat hij niet om kon gaan met het trauma van 9/11, maar omdat hij teveel wist. En komt iemand niet door stomme pech om bij een auto-ongeluk maar is het doelbewust omdat hij van plan was dingen te vertellen.

Wat betreft bovenstaande discussie: het klinkt inderdaad ietwat onwaarschijnlijk dat een organisatie tientallen of honderden mensen kan betrekken in een complot zonder dat dat ooit 'public knowledge' wordt, tientallen mensen kan vermoorden zonder enige verdenking, maar tegelijkertijd niet in staat is te voorkomen dat er tientallen websites bestaan waar al die complotten uitgebreid op worden besproken. Om dat effectief te bereiken moeten ze de media behoorlijk onder de duim hebben, en dan lijkt het mij een kleine moeite om te zorgen dat dergelijke sites direct weer verdwijnen. De enige mensen die dat merken zijn dan mensen die die sites bezoeken en dus toch al 'weten' hoe het zit. Dat zij dan die bevestiging krijgen, is niet meer belangrijk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:47

LoveBodin schreef:
Nee, maar ik bedoel: ze geven blijkbaar wel dingen uit, anders wist niemand van deze dingen.
Als ze gesnapt worden, zijn ze sowieso al ten dode op geschreven. Waarom dan niet meteen alles op helderen, dood ga je toch?

Maar wat wil je doen dan, hoe wil je alles ophelderen voor iedereen? Ik weet het niet, geloof ook niet in Illuminati, maar het kán wel bestaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:48

Nostradamus had het ook al voorspeld :))

Maar dat is ook weer te verklaren door vaagheid, kans etc etc. Noem genoeg dingen op, houdt het vaag en ooit zal er ergens wel eens wat van gebeuren of iemand gebruikt zijn fantasie en maakt de voorspelling kloppend,

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:47

Beetje late reactie, ik wou een heel verhaal typen maar dat wordt wat lang.

Een interessante docu over wat er na 9/11 is gebeurd:

Ik denk dat het een inside job is op een manier waar we nog steeds midden in zitten en wie weet waar het op uit gaat lopen, er zijn al bezorgde mensen die denken dat WO III op de stoep staat.

Dit is een goeie site zonder aliens en ufo's http://www.deboogeyman.com/

Het zijn niet de moslims, en ook niet de (zogenaamde) terroristen waar we bang voor moeten zijn, maar Amerika.

We worden nu alweer stap voor stap gewend gemaakt aan het idee dat 'de moslimterrorist' niet langer een Arabische man met baard en jurk is, maar ook een schattig Tsjetsjeens ventje of een keurige Londense neger/ zwarte/ whatever. Straks is het je eigen buurman!

Oja, klein detail:
In Amerika is er nauwelijks dreiging voor salafisme, zijn er nauwelijks anti-westerse ideeën onder moslims en zijn er vrijwel geen radicale moskeeën.
Opvallend?

Niet als je je gaat bedenken dat
1. Moslims de beste vechtmachines ter wereld zijn. Geef ze het idee dat ze voor Allah vechten en ze vermoorden desnoods hun eigen ouders.
Uitstekend dus om regeringen zoals Assad mee omver te werpen, die in de weg zitten bij die pijpleidingen.

2. Amerika zeer nauwe banden heeft met o.a. het Koeweitse en Arabische koningshuis.
Zij houden hun eigen bevolking strak met de extreem strenge sharia terwijl ze zelf lopen te feesten in paleizen van de petrodollars. En oja, af en toe leveren ze wat terroristen af in het westen :Y) en voor 't gemak zetten ze nog wat anti-westerse, Salafistische moskeetjes in Europa neer.

Zodat Amerika ons kan redden straks. Met drones, inleveren van privacy en al onze gegevens verkocht aan grote bedrijven, bevolking zoet gehouden met monsanto's supergraan en de EU aan de bedelstaf bij Amerika.
Prima deal :$

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:18

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:39

Dat de VS alleen maar de good guy is geloof ik ook allang niet meer :).
Ik vind de VS overigens persoonlijk ook bijna enger dan andere landen (zoals Rusland bijvoorbeeld, of China)

De ilumnatie geloof ik ook niet in, xSlvna. Zijn we 't op dat punt in elk geval eens :')

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:42

LoveBodin schreef:

het heeft geen zin om geheel je verhaal te doen hier, je krijgt altijd stomme antwoorden,,, maar ik snap wat je bedoeld,,
en je hebt gelijk

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:06

LoveBodin schreef:
Maar als ze zoveel macht hebben, hoe kan het dan dat die filmpjes er sowieso al op staan?

Het maakt toch niet uit?
Met al die dingen eromheen, aliens, ufo's, satansverheerlijking... De massa veegt het meestal toch van tafel als 'complotdenkers' en 'gekkies'.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:23

Nic schreef:
LoveBodin schreef:
Maar als ze zoveel macht hebben, hoe kan het dan dat die filmpjes er sowieso al op staan?

Het maakt toch niet uit?
Met al die dingen eromheen, aliens, ufo's, satansverheerlijking... De massa veegt het meestal toch van tafel als 'complotdenkers' en 'gekkies'.

Maar, zoals ik al eerder zei (want die post ging over de illumnati ;) )
Dan zijn er 2 mogelijkheden.
1: het is de illumnati zelf die het heeft gedaan. Want je ziet door de bomen het bos niet meer
Probleem daarmee: waarom zijn ze er dan in de eerste plaats mee begonnen? Waarom niet gewoon álles bij zich gehouden?
2: een mol. Probleem: waarom dan niet meteen veel meer en duidelijker bewijs erop zetten, dan alleen maar vage dingen. Als mol zou dat moeten lukken, en sowieso, als je betrapt wordt, ben je dood. Waarom dan niet meteen alles ophelderen, en duidelijk maken, dan het risico nemen dat je én gesnapt wordt, én alles voor niets was (want juist als je vaag blijft, zeker nu, is het gewoon voor niets. Bomen en bos :) )

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:49

Oh zo :)
Ja ik geloof ook niet in de illuminati.
Dus ja, ook niet in een evt. mol :=

Maarja, hij is wel een soort 'mol':

Afbeelding

(maar niet van de vermeende illuminati) (maar wel gezocht nu)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:56

bello2005 schreef:
LoveBodin schreef:

het heeft geen zin om geheel je verhaal te doen hier, je krijgt altijd stomme antwoorden,,, maar ik snap wat je bedoeld,,
en je hebt gelijk

Dit doen ze bewust. Kijk naar de muziek industrie. It's in your face! Hoe meer je er over praat en zegt dat het conspiracy theories zijn, en hoe meer je erover praat -> mensen geloven dan niet dat het echt zo is. Maar hoe harder ze erover praten, hoe meer het werkt, wat ze zeggen dat er over gesproken wordt, erkennen dat erover gesproken wordt, maar ontkennen dat het zo is. Mensen gaan er daardoor niet in geloven. Zit psychologie achter. Lastig zo even snel te verwoorden. Mensen geloven toch alles wat de media verteld, CNN, BBC maar ze zitten er allemaal in verwikkeld. Er is zoveel bewijslast. Maar als ze dat gaan aankaarten hebben ze problemen. Net zoals 9/11 de BBC was zelfs te snel met doorgeven dat er een derde gebouw was neergegaan door een vliegtuig. Op dat tijdstip was er nog niet eens wat gebeurd! -> Het zijn allemaal insiders.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:54

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:32