Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spytgnieskje schreef:Ik vind het zo'n raar fenomeen 'kostgeld'. Je ouders kiezen er toch voor om kinderen te nemen? Dan moeten ze toch ook voor je zorgen totdat je uit huis bent? Natuurlijk kun je alle 'luxe' dingen zelf wel betalen zoals kleding of een mobiele telefoon. Maar de gewone standaard dingen..
xWildrose schreef:Het klopt toch dat je naast de studiefinanciering nog iets aanvullend kan krijgen voor collegegeld etc?
amoj schreef:Wat krijgt iedereen veel stufi! Is dat pas vanaf je 18e?
Ik ben 17 en kreeg voor dit hele schooljaar €600.
Ontopic; ik word volgend jaar maart 18. Heb het er nog niet over gehad met mn ouders. Ze betalen nu de pony voor me (stalgeld) dingen die ik wil kopen moet ik wel zelf betalen (zoals dekjes, dekens etc.) Geen idee wat ik straks zelf moet gaan betalen. Ik heb geen baantje dus dat word wel een beetje lastig.
Wat is eigenlijk een normaal bedrag voor zorgverzekering per maand?
Shadow0 schreef:xWildrose schreef:Het klopt toch dat je naast de studiefinanciering nog iets aanvullend kan krijgen voor collegegeld etc?
Het collegegeld-krediet. Maar dat is altijd een lening. Alleen je beurs (dus 90 euro p/m) wordt een gift als je binnen 10 jaar een diploma haalt. Lees vooral de duo-site goed door.
Kirsha schreef:Tenzij je vader een enorm hoog salaris heeft, dan heb je alsnog pech. Ik zou zeggen, bereken het even op de site van DUO.