Eurovisie songfestival: gekopieerd nummer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

Re: Eurovisie songfestival: gekopieerd nummer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:27

Het nummer van Duitsland leek ook heel erg op de winnaar van vorig jaar. Denemarken heeft gewoon gewonnen was een leuk nummer. Daar gaat het toch om??? Gezellig avondje tv.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:53

Ik wilde met zeggen, tot nu toe vind ik de winnaars van de afgelopen jaren zeker terecht!
Emmelie - only teardrops (2013) (den)
Loreen - euphoria (2012) (swe)
??- Running Scared (2011) (azb)
Lena-satellite(2010) (ger)
Alexander rybak -fairytale(2009) (nor)

Zo als ik zie dus toch echt geen balkanlanden die winnen :+

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:08

Leve Eurovisie Songfestival! Liedjes worden nageaapt en buurlanden stemmen voor elkaar, dat weten we ondertussen wel. ;) Voor mij blijft het in ieder geval gewoon een lekker avondje tv kijken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:01

Arc_En_Ciel schreef:
Maar met precies hetzelfde fluitmelodietje in het begin? Er zijn nog zooooveel andere noten en klankencombinaties. Lijkt me sterk dat het een van de weinige opties was :+

Dat komt omdat daar weinig akkoorden onder gespeeld worden gewoon een melodie. Dat melodietje ligt het lekkerst met die akkoorden in dat schema. Heb nog proberen na te denken over een andere melodie op die akkoorden, maar dan krijg je een soort tweede stem. Dan moet je echt de akkoorden veranderen, dan krijg je een andere melodie. Maar zulk soort nummers zijn nu eenmaal het makkelijkste en meest logische akkoordenschema.

En denk je nu echt dat k-otic bekend is geweest in het buitenland? Die had zulke slechte liedjes... Echt niet verder gekomen dan NL :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:23

Nou wil ik niet veel zeggen maar Nederlands en België stemmen ook op elkaar. Dus dat de balkan landen dat ook doen tja, moeten wij zeggen. Wij deden t ook.

Gewonnen is gewonnen. Tijd genoeg gehad om ingezonden nummers te controleren lijkt mij dus nu oude koeien uit de sloot vissen om Anouk de eerste plek te geven? Nee had ze beter moeten zingen of een lied moeten maken dat bij 'anouk' hoort misschien. Áchteraf kan alles....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:27

En die balkanlanden winnen ook bijna nooit hoor? Snap niet waarom iedereen dat denkt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:30

Je ontkomt er niet aan, net als dat nummer 50 ways to say goodbye, die lijkt akelig veel op het nummer van phantom of the opera. ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:30

Dan vraag ik mij toch heel erg af welk nummer van POTO je bedoeld :=
Want dat is dan wel versneld in rlkaar gezet :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:42

Huh die snap ik ook niet. Ik denk dat ze 'het nummer' uit poto bedoeld? Dat zijn echt compleet andere akkoorden, andere toonsoort en andere intervallen in de melodie?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:43

verootjoo schreef:
En die balkanlanden winnen ook bijna nooit hoor? Snap niet waarom iedereen dat denkt.

Omdat het veel gemakkelijker is te roepen dat het allemaal vriendjespolitiek is dan toegeven dat we gewoon slecht zijn of dat andere landen wellicht stomweg een andere muzieksmaak hebben dan wij :D En natuurlijk is er tot op zekere hoogte sprake van 'politieke' stemmen - omdat je het elkaar net wat meer gunt, of elkaars taal beter begrijpt, of de muzieksmaak overeenkomt, of gewoon omdat het van tevoren is afgesproken. Het is vast ook niet geheel toevallig dat Nederland en België elkaar 12 punten gaven. Maar met dat beetje vriendjespolitiek wordt je geen winnaar; daar heb je toch écht nog flink wat stemmen van de andere landen voor nodig en dáár heb je dan weer een goed liedje voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:50

Voor mij hoeft dat gedoe niet naar België te komen hoor, er zijn vast nuttigere dingen die ze met mijn belastinggeld kunnen verzinnen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:53

Ja, vind ik ook... De crisis oplossen ofzo... :=

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:28

verootjoo schreef:
Tja... Die popnummers bestaan nu eenmaal maar uit een stuk of 4 akkoorden. Dus het akkoordenschema lijkt altijd op die van een ander. Is met heel veel nummers zo. Daarom vond ik het nummer van anouk wel sterk, een bijzonder akkoordenschema. Net als veel hits van queen en michael jackson e.d. Daarom blijven dat hits die nooit uitsterven en de top40 wel.

http://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I :D

Moet ik daar nog iets aan toevoegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:37

Heb 'm op facebook gepost, je mag me komen oprapen :')

Hilarisch gewoon, en toch wel respect dat ze met die 4 akkoorden al zoveel hits hebben kunnen produceren zonder dat we eigenlijk ook maar iets gemerkt hebben.

Alleen kijkt de pianist (toetsenist?) soms wel alsof ie naar groot toilet moet maar het lukt niet.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:46

Haha goed gedaan!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:46

MoriMann schreef:
verootjoo schreef:
Tja... Die popnummers bestaan nu eenmaal maar uit een stuk of 4 akkoorden. Dus het akkoordenschema lijkt altijd op die van een ander. Is met heel veel nummers zo. Daarom vond ik het nummer van anouk wel sterk, een bijzonder akkoordenschema. Net als veel hits van queen en michael jackson e.d. Daarom blijven dat hits die nooit uitsterven en de top40 wel.

Haha, had dat filmpje nog nooit gezien. Maar dat is dus gewoon echt zo, alle nummers zijn hetzelfde. Dat is in mijn opinie wat michael jackson, queen en die grote namen zo bijzonder en groot maakt. En de echte klassieke muziek niet te vergeten. Dat zijn geen 13 in een dozijn nummers die je als je ze over elkaar ligt in feite dezelfde nummers zijn, en blijven dus eeuwig mooie hits die iedereen herkent en zal blijven kennen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:48

Zo had ik er bij zoveel een "huh"? moment. Nummers lijken erg op elkaar, maarja, wat wil je als dit festival nr. 10000 is ofzo :').

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 12:49

MoriMann schreef:
verootjoo schreef:

Jeetje :oo

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:50

Komen jullie daar serieus nu pas achter? Dat is echt wat mij al jaren irriteert aan de huidige muziekindustrie en de top 40 :')
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 20-05-13 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 12:52

verootjoo schreef:
Komen jullie daar serieus nu pas achter? Dat is echt wat mij al jaren irriteerd aan de huidige muziekindustrie en de top 40 :')

Dat verklaard ook waarom ik, als ik een nummer in mijn hoofd heb, daar soms onbewust een ander stuk uit een ander lied achteraan zing/hoor/speel in mijn hoofd en het dan ook precies lijkt te passen qua melodie/akkoorden/weetikveelwat :=
Nee, daar was ik echt nog niet achter :=

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:00

verootjoo schreef:
Komen jullie daar serieus nu pas achter? Dat is echt wat mij al jaren irriteert aan de huidige muziekindustrie en de top 40 :')

Why change a winning concept? :+

Geweldig filmpje trouwens! Ik kan me er niet zo aan storen, de top 40 liedjes zijn gewoon lollig, makkelijk mee te zingen en snel weer vergeten. De echt goede, meer originele nummers blijven toch wel terug komen. :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:01

Duitsland dan, dat nummer leek te veel op Euphoria.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:04

Er was ook een land (weet zo niet meer welke) en toen ze begonnen dacht ik; huh, is dit hey soul sister?!

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:05

IK vind glorious van duitsland eerder op don't you worry child van swedish house mafia lijken ;p

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:05

Het hele songfestival is gewoon pure vriendjespolitiek. Volgens mij ook allemaal doorgestoken kaart.