Abercrombie & Fitch alleen voor de populaire knappe 'kids'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:37

Vooral het feit dat mannen wél xxl maten kunnen kopen maar vrouwen enkel tot l gaan is gewoon helemaal de plank mis slaan. De maatjes l voor vrouwen zijn max. maat 40 (jurkjes eerder 38) en je gaat me niet zeggen dat een gezonde vrouw van 1,80 die maat niet mag hebben? Dan is ze zelfs niet breed waarschijnlijk... En dan zie je in de winkel allemaal mannen van middelbare leeftijd zich toch in een xxl proppen, want mannen mogen wel breder zijn? Iedereen gelijk voor de wet hoor...
Mijn vriend is helemaal gek van A&F, dus met z'n verjaardag stond ik ook in die winkel. Hij is 1,90 en ook 'te' zwaar maar past dus wel in de grootste maten, ik daarentegen toen bijna niet (nu wel maar ik val niet af speciaal om in die kledij te passen ;) )
Maatje meer hoef je zeker niet te hebben om niet te passen in de vrouwenmaten, je mag alleen niet groot zijn met een gezond gewicht want dan heb je ook gewoon pech.

A&F wordt zeker niet vooral door kids gedragen (daar was Hollister oorspronkelijk voor bedoeld) maar vooral door volwassenen en ook heel veel mensen hier in België die imo net iets te oud worden voor zo'n kledij. Het is blijkbaar een cool statussymbool :j

A&F staat in Amerika bij bepaalde lui ook bekend om het merk dat door white people only mag gedragen worden. Buiten dat is het zo bekend dat ze langs alle kanten discrimineren (in België hebben ze al wat bekendheid gekregen in de media door hun manier van mensen aanwerven).

Ik vind het een prachtig initiatief :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:37

liedje89 schreef:
_San87_ schreef:
Hij zegt niet dat de rest er niet bij hoeft te horen, hij zegt dat de rest er niet bij kan horen. En dat is natuurlijk onzin.

Als jij niet in zijn kleren past kan je ook niet bij zijn modehuis horen :Y) .

Ik denk dat andere modehuizen eenzelfde instelling hebben en er alleen iets minder eerlijk over zijn. Ik bedoel bij chanel, dior, D&G ed zitten ze toch ook niet echt te wachten op het plebs denk ik :Y)

Jij snapt niet wat ik bedoel :).

Hij zegt dat de rest er niet bij kan horen. Ooit gehoord van afvallen, bijvoorbeeld? In feite kan alles. Kortzichtige uitspraak dus.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:12

liedje89 schreef:
Als je hele bedrijf draait om mooi zijn dan neem je natuurlijk geen lelijke mensen in dienst. Vind dat eigenlijk nogal wiedes, bij de douglas nemen ze je ook niet aan als je stinkt :Y) . Ze nemen toch ook geen lelijke modellen aan, dat vind niemand gek.

EDIT: ik denk dat cool ook een beetje een subjectief begrip is, ik vind justin bieber bijvoorbeeld helemaal niet cool, duizende gillende tienermeisjes zijn het daar waarschijnlijk niet mee eens. Schijnbaar asocieert deze meneer cool met mooi en mooi met slank zijn mening, mag toch.

Als het hele bedrijf draait om mooi zijn en mooie mensen in dienst wilt, zou hij op moeten stappen hihi.. Ik zie het probleem niet. Een winkel voor de normale maten, je hebt ook genoeg winkels met alleen grotere maten.
Alleen de opmerkingen die hij plaatst vind ik ver gaan.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:16

Ik dacht altijd dat abercrombie een vakantieplaats was, die shirtjes liggen dus gewoon in de normale winkels, lol :').

Hoe ze het verwoorden vind ik eigenlijk belachelijk, 'dit is alleen voor de coole kids' :'), please. Maar geen grote maten verkopen? Misschien is het wel praktisch als er praktisch geen grote maten meer worden verkocht, dan kost het hartstikke veel om te dik te zijn en is het extra niet leuk. (Als het je 'eigen schuld' is natuurlijk). Al kunnen ze beter nieuwe woordvoerders aannemen, want ze brengen het echt respectloos over. Nouja, als je minder omzet wil, waarom ook niet?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:21

Betere woordvoerders hihi :D :D

Je hebt van die mensen die liever niet in winkels komen waar lelijke mensen komen (definiëer 'lelijk' :')). Omzet draait ie heus wel. Ach ... ik maak me er niet druk om haha, wij hebben geen A&F in de stad of dergelijke winkels die zo lomp overkomen
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 15-05-13 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Abercrombie & Fitch alleen voor de populaire knappe 'kids'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:23

Beauty is in the eye of the beholder :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:43

boeie, haal m'n kleren we ergens anders.... :+

Maar die uitspraken zijn wel ernstig... Net alsof 'coolheid' direct gerelateerd is aan kledingmaat. Zou wat zijn zeg. Ik ken echt wel mensen met maat 42 die ik mss wel toffer vind dan sommige mensen met maat 38 (en andersom net zo btw. :+ )
En met zo'n imago trek je volgens mij eerder merksloeries aan die graag 'cool' (wat een verschrikkelijk woord om in het Nederlands te gebruiken) wíllen zijn en dat zijn imo niet de meest toffe mensen (en dan heb ik het dus over mensen die puur op het imago van mooi duur slanke mensen merk gaan, en niet de kleding kopen omdat ze het oprecht mooi, praktisch of weet ik veel wat vinden :+ ...)

Maargoed, zal er verder geen nacht extra om wakker liggen :+ Er zijn wel meer merken die niet groter dan L gaan....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:13

Ik snap het probleem niet zo. Er zijn zat merken die alleen grote maten doen, of alleen kleding voor een bepaald model vrouw (wel heupen, of juist rechtere kleding). Voor ieder wat wils, lijkt mij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:58

wacht even, ik lees nu al een paar keer "grote maten kun je ergens anders kopen " en "grote maten winkels"
maar let wel...maatje 40 is al te zwaar en niet cool...
dat ze het niet verkopen is ook niet het probleem, dat je met een hele normale maat
maat 40/42/44 zijn namelijk GEEN grote maten :n al te zwaar bent
vanaf 46 zijn de grote maten, niet dat ik met mijn maat 46 dat merk zou willen dragen, vind het gros namelijk spuuglelijk :+ ook als ik maatje 38 zou hebben zou ik die mening bedeelt zijn (ik kleed me iets alternatiever)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:06

Best ironisch, ik als pofferig klein meisje houd van A&F :') hahaha. Ik had een vest, helaas is het verloren gegaan in Amerika. Baal wel. maar ben nog steeds aan het zoeken naar een leuk L vest :') en je hebt ze wel hoor, maar ik heb eisen :')

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:40

Hij had het beter kunnen verwoorden; bijvoorbeeld door te zeggen dat ze zich richten op de atletisch gebouwde mens. Maar A&F kan natuurlijk ook niet verplicht worden om alle kleding ook maar in XXL of groter op de markt te brengen. Bij Chanel koop je ook geen kek jurkje in maat 46 meen ik.
De tegen actie met kleding aan daklozen geven, vind ik wel behoorlijk grappig :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:45

Ik vind het eigenlijk maar erg basic kleding, snap niet waar ze de kapsones vandaal halen. Ik zou het kunnen dragen gezien de maat, maar vind de kleding maar gewoontjes. Aan mij zullen ze geen geld verdienen.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:02

Ben ik de enige die een grote liefhebber ben van hun kleding juist door hun doelgroep. Lang en slank. :) er zijn maar weinig kledingmerken die betaalbaar zijn, want het is geen design merk. Bijna geen 1 merk heeft maat 36 dat altijd lang genoeg is voor iemand van 184 cm.
Kleinere bredere mensen kunnen bij bijna alle winkels terecht dus a&f bedankt dat jullie ook aan de lange en slanke mensen denken die geen geld hebben voor designer kleding :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:42

Ik word echt misselijk van de reacties die ik op social media langs zie komen naar aanleiding van dit nieuws. Mensen die dun zijn, eten automatisch niks (want ze zijn zo dun als een zwerver) :? ? BAH!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:44

Die mensen zijn gewoon jaloers :))

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:46

Denk het ja. Rare maatschappij hebben we. Als je dik(ker) bent eet je veel, als je dun bent weinig. Jammer dat mensen niet in zien dat het ook andersom kan zijn.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:51

Luz_ElenaE schreef:
Ben ik de enige die een grote liefhebber ben van hun kleding juist door hun doelgroep. Lang en slank. :) er zijn maar weinig kledingmerken die betaalbaar zijn, want het is geen design merk. Bijna geen 1 merk heeft maat 36 dat altijd lang genoeg is voor iemand van 184 cm.
Kleinere bredere mensen kunnen bij bijna alle winkels terecht dus a&f bedankt dat jullie ook aan de lange en slanke mensen denken die geen geld hebben voor designer kleding :D

Haha ik heb echt precies hetzelfde.
Eens niet te korte t-shirts, broeken of kleren die veel te breed vallen,
ik vind het een heerlijke winkel!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:54

Dat uitgerekend dit merk, met haar vormeloze design en fantasieloze prints en kleuren, met zulke uitspraken over de brug komt. Merken als Chanel en Dior hebben daar nog recht toe, gezien hun kleding exclusiever van aard is en daar duidelijk een creatief concept achter zit.

mayniac_val schreef:
Denk het ja. Rare maatschappij hebben we. Als je dik(ker) bent eet je veel, als je dun bent weinig. Jammer dat mensen niet in zien dat het ook andersom kan zijn.

Dat is alleen in de westerse cultuur zo. In het Midden-Oosten is een vetrandje het teken dat je familie goed voor je zorgt en dat je je goed voedsel kunt permitteren.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:59

@ Vudress: waarom hebben die merken daar meer recht toe?
Als je exclusiever bent mag je dat soort opmerkingen wel maken?
Wie beslist dat je exclusief bent? Die heerlijk zachte stofjes & lekkere geuren maken voor mij A&F exclusief (:

Ik vind het daarbij geen merk met vormeloze designs en fantasieloze prints en kleuren.
Op dit moment kijk ik naar een cool roze t-shirt met een waterijsje erop, ik ben om :))

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:02

Goed?! dat ze de "grote" maten eruit doen? Met die achterliggende gedachten? Gadver, walgelijk dat mensen dat ook nog goedkeuren.

Dus ik met mijn maatje 38/40 ben niet "cool"? Weet ik mijn plek ook weer zeg. Hoe werk je kinderen vertekende beelden in de hand..... Maar waarschijnlijk heeft iedereen die het goed vind maatje 34/36, en hebben die ook geen gevecht met hun gewicht :) :)
Ik pas met mijn voorgevel nou eenmaal niet in een 38.. Word ik meteen als "niet cool" bestempeld. :+

Ik vind het filmpje echt geniaal! +:)+
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 16-05-13 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:02

Vormloos zou ik de kleren niet noemen zijn vaak juist getailleerd.
Maar inderdaad zijn ze niet zo creatief vestje van 3 jaar geleden kan ook dankzij de kwaliteit nog door als nieuwe collectie niemand die het verschil ziet :+
Vurdress bedoelt dat hun collectie niet veel veranderd in de loop der jaren, daar heeft ze gelijk in hun items zijn elk seizoen precies hetzelfde af en toe krijgen ze een nieuw model. Maar elk jaar zijn er dezelfde truien en vesten, zelfde model pullover alleen het ene jaar met kant het volgende seizoen zit er een strikje op, seizoen daarna een glittertje enz.
Echte design merken kunnen zulke uitspraken zichzelf denk ik al helemaal niet permitteren dit omdat alles wat zei zeggen in de media wordt overgenomen en als zei een schandaal hebben wordt er nog minder verkocht dan ze al verkopen tenslotte hebben ze niet zo veel klanten als bijvoorbeeld A&F of H&M.
Toch exclusiever en voor de normale mens is een kast vol met design kleding onbetaalbaar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:03

Miracle_ schreef:
Goed?! dat ze de "grote" maten eruit doen? Met die achterliggende gedachten? Gadver, walgelijk dat mensen dat ook nog goedkeuren.

Dus ik met mijn maatje 38/40 ben niet "cool"? Weet ik mijn plek ook weer zeg. Hoe werk je kinderen vertekende beelden in de hand..... Maar waarschijnlijk heeft iedereen die het goed vind maatje 34/36, en hebben die ook geen gevecht met hun gewicht :) :)

Met 38/40 kun je nog terecht bij ze.

Wmb maakt het me geen sodemieter uit wat ze doen, ik snap de ophef echt niet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:05

phormicola schreef:
Miracle_ schreef:

Met 38/40 kun je nog terecht bij ze.

Wmb maakt het me geen sodemieter uit wat ze doen, ik snap de ophef echt niet.

Ik wil niet eens terecht bij ze :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:07

Ik ook niet hoor, ik vind de kleding lelijk :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:07

Vudress schreef:
mayniac_val schreef:

Dat is alleen in de westerse cultuur zo. In het Midden-Oosten is een vetrandje het teken dat je familie goed voor je zorgt en dat je je goed voedsel kunt permitteren.

Dat is nog steeds hetzelfde :+ Dun zijn betekent gewoon niet dat je niet of weinig eet.