Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Kleinschaliger wil toch niet zeggen minder erg?
Ik snap het ook niet dat de Joden altijd zo gepikeerd zijn als het om iemand anders zijn dood gaat. Ze hebben inderdaad geen alleenrecht op verdriet en op herdenking.
Wendy schreef:lieveli schreef:Toch kun je dat niet vergelijken met de systematische uitroeiing van de joden. Sorry.
Jawel hoor, dat gaat prima. Maar misschien moet je je eens inlezen. In bijvoorbeeld Rwanda hebben ze er alleen wat meer haast achter gezet, waardoor de aantallen minder waren (gelukkig) http://nl.wikipedia.org/wiki/Rwandese_genocide
En dan ga ik het maar niet hebben over wat er al jaren aan de gang is in Israel, nota bene door de Joden zelf
yarrah schreef:Nee, geen 16 miljoen, maar 5.7 milj
In totaal zijn er rond de 72 miljoen mensen omgekomen in de WOII! Zie wikipedia
20 miljoen chinezen
23 miljoen russen
mayniac_val schreef:lieveli schreef:Dat zeg ik niet geloof ik.![]()
Maar ik weet van mijn Chinese vrienden dat Hitler daar als held wordt gezien, als super-strateeg. Het is zo doordacht en goed gespeeld...
Chinees alleen? Kijk eens in eigen continent. Bovendien is anti-semitisme niet van Hitler
lieveli schreef:Maar ik weet van mijn Chinese vrienden dat Hitler daar als held wordt gezien, als super-strateeg. Het is zo doordacht en goed gespeeld...
Wendy schreef:lieveli schreef:Maar ik weet van mijn Chinese vrienden dat Hitler daar als held wordt gezien, als super-strateeg. Het is zo doordacht en goed gespeeld...
Maar het was ook gruwelijk goed doordacht en gespeeld. Op een vreselijke manier, zoveel mensen die het niet door hebben gehad.
Maar vlak de Chinezen zelf ook niet uit op dat vlak. Die hebben zelf ook niet bepaald schone handen als het gaat om landen als Mongolie en Tibet. Niet echt een fijn referentiekader zou ik zeggen.
heidy_wilco schreef:Aan de ene kant ben ik het wel met hem eens, dat het alleen over de tweede wereldoorlog moet zijn. Dat is toch echt een hele speciale periode geweest. Daarbij vind ik ook niet echt dat er een herdenking hoeft te zijn voor de mensen die in Nederlands-Indië de mensen daar onderdrukten, vermoorden en verkrachten. Wat dat betreft zijn wij Nederlanders in de 4 jaar na de oorlog ook ontzettend fout geweest!
Aan de andere kant vind ik weer dat we de echte slachtoffers in Nederlands-Indië moeten herdenken.
Annemiek80 schreef:heidy_wilco schreef:Sterker nog, Hitler had een joodse moeder...
Ehm...
Heb je een bron hiervan?
Citaat:Zowel van vaders- als moederskant was de familie van Hitler afkomstig uit het Oostenrijkse Waldviertel, een streek tussen de Donau en het huidige Tsjechië. Uit genetisch onderzoek dat de journalist Jean-Paul Mulders onder verwanten van Hitler liet uitvoeren zou zijn gebleken dat Hitler behoorde tot de haplogroep E1b1b, die weinig voorkomt in Duitsland en West-Europa, maar bij 50 à 80 procent van de Noord-Afrikanen voorkomt, met name bij Berbers, Somaliërs en Asjkenazische Joden.