5-jarige schiet zusje dood met eigen geweer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:53

Afbeelding

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:54

F_Orumster schreef:

Wait, whut? Is zo'n eitje verboden in Amerika? -O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:54

Jep! De surprise-onderdeeltjes kunnen ze in stikken.

Summerfly

Re: 5-jarige schiet zusje dood met eigen geweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:55

Oke, sorry, maar dit is idd wel echt idioot _O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 11:55

Ja, omdat kleine kinderen het speelgoed wel eens zouden durven inslikken... :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:56

Kwanyin schreef:
Maar om je 4-jarige een echt geweer cadeau te doen ben je toch 8)7 .

Nou zo vreemd is dat op zich nog niet. Als je schieten als een sport ziet.. (hier mag je op een club ook schieten vanaf 12j).
Dat zo'n geweer dan geladen in een hoekje van de huiskamer staat rond te slingeren, dat is _-:(
Idioot..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:01

Summerfly schreef:
F_Orumster schreef:

Wait, whut? Is zo'n eitje verboden in Amerika? -O-

:j Want inderdaad, stel dat je stikt in de surprise. Da's lévensgevaarlijk.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:02

goldenarrow schreef:
mayniac_val schreef:
Nee, een deel van de opvoeding in Amerika dus. Dat het gros hier enkel afgaat op krantenberichten en zich niet verdiept in het debat rondom de wapenwetgeving in Amerika betekent toch ook niet dat iedere Nederlander op wordt gevoed als een kortzichtige relnicht :+

Gelukkig weet ik ook wel dat niet iedere Amerikaan een geweer voor een 4-jarige koopt. Maar het is dus wel mogelijk en dat alleen al is een enorm slechte zaak. En dat die wapenwet er niet doorkomt in eerste instantie zegt ook al genoeg vind ik. Betekent uiteraard niet dat alle Amerikanen voor wapens zijn.

Nee, dat een nieuwe wapenwet niet doorkomt zegt niks :n De grondwet kan niet zomaar gewijzigd worden; lobby groepen, stemgedrag en dat soort zaken moeten in overweging worden genomen voordat er een wetswijziging kan komen. Een wijziging als deze is politieke zelfmoord.
Niet dat ik niet tegen een wijziging ben hoor, ik zou hem toejuichen, maar het politieke spel is zo ingewikkeld.

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:04

Wooow wtf dat chocolade eitje is verboden voor de veiligheid van kinderen??

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:05

Tazziexxx schreef:

Dat is behoorlijk wtf ja :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:06

Koper schreef:
:j Want inderdaad, stel dat je stikt in de surprise. Da's lévensgevaarlijk.

Er zijn 7 kinderen gestikt nav het eten van een kindersurprise-ei. Als het speelgoed nou zonder verpakking in het ei zat kan ik me inkomen dat het risico hoog is (als je bij een hap nemen ervan speelgoed in je keel hebt). Maar er zit nog een binnen verpakking in. Daarnaast voldoen de afmetingen van het speelgoed niet aan de norm voor kinderen onder 3 jaar (maar goed, verbied het dan voor kids onder de 3).

En als we ondertussen moeten gaan tellen hoeveel kinderlijke slachtoffers onder de oops-jes met wapens zijn gevallen is het zo ontzettend scheef.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 01-05-13 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:06

Nou, gelijk hebben ze. In zo'n geweer kun je tenminste niet stikken! :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:09

Tazziexxx schreef:

Als je in de VS koffie koopt staat er toch ook altijd op de beker dat de koffie heet is....

Vind het wel bizar dat de VS aan de ene kant het land is waar health&safety regulaties het meest ingewikkeld en belachelijk zijn en ze aan de andere kant dingen als wapens en praktisch zonder opleiding autorijden heel normaal vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:59

Amerika en hun wapens, gunst, aantasting van de vrijheid als je ze af neemt.
Zoveel doden elk jaar door wapens en moeilijk doen om het aan banden te leggen. Je krijgt zelfs bij het openen van een bankrekening een geweer kado.
Een groot deel van de amerikanen vind ik over dit onderwerp zo onzettend kortzichtig en dom, zoals ze over meerdere onderwerpen zo hypocriet en kortzichtig zijn.
Voor een ieder die eens wat wil zien over amerika en de gekte er van rondom wapens, zou ik het aanraden om de film, Shooting for Columbine van Michael Moore eens te gaan kijken en hoe star vele amerikanen omtrent dit onderwerp zijn. Niet te geloven.

Ik vind dit niet sneu voor de ouders, ik vind het sneu voor de kids, het meisje dat niet meer leeft en het jongetje die met het gegeven moet leven, dat hij zijn zusje heeft vermoord. De ouders zijn schuldig dat er in hun huishouden zo onzorgvuldig met wapens is om gegaan en omdat ze hebben toe gestaan dat hun 4 jarige een geweer heeft.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:08

Het is wel weer in Amerika....
Het lijkt inderdaad alsof ze de balans niet kunnen vinden tussen 'te beschermend' en 'te gevaarlijk'.

Maar dan nog; hoeveel kinderen groeien er niet op met allerlei PC games, waarin je iemand neerschiet (of zelf neergeschoten wordt) en vervolgens weer opnieuw kunt beginnen? Zij krijgen daardoor (volgens mij) toch ook een verkeerd beeld? Ik zeg écht niet dat alles vroeger beter was, maar als je 1x een dreun kreeg iemand, keek je de volgende keer wel uit. Daden - consequenties. Nu leren ze dat ze gewoon weer overnieuw kunnen beginnen. Het broertje zal vast niet bewust hebben geschoten en er al helemaal de consequenties niet van hebben ingezien. Triest.

Sterkte aan de betrokkenen....

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:09

Mindim schreef:
Zoveel doden elk jaar door wapens en moeilijk doen om het aan banden te leggen. Je krijgt zelfs bij het openen van een bankrekening een geweer kado.
Een groot deel van de amerikanen vind ik over dit onderwerp zo onzettend kortzichtig en dom, zoals ze over meerdere onderwerpen zo hypocriet en kortzichtig zijn.
Voor een ieder die eens wat wil zien over amerika en de gekte er van rondom wapens, zou ik het aanraden om de film, Shooting for Columbine van Michael Moore eens te gaan kijken en hoe star vele amerikanen omtrent dit onderwerp zijn. Niet te geloven.

Ik vind dit niet sneu voor de ouders, ik vind het sneu voor de kids, het meisje dat niet meer leeft en het jongetje die met het gegeven moet leven, dat hij zijn zusje heeft vermoord. De ouders zijn schuldig dat er in hun huishouden zo onzorgvuldig met wapens is om gegaan en omdat ze hebben toe gestaan dat hun 4 jarige een geweer heeft.

Of eens zelf kranten, boeken, artikelen en dergelijke doorspitten. Moore is nou niet echt heel erg objectief ofzo :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:15

Apochewinta, ik heb vroeger genoeg dat soort spelletjes gespeeld maar ik begrijp/begreep echt wel dat dat in 't echte leven niet zo werkt. Al was ik dan wel ouder dan 5, dat dan weer wel.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:16

RusselNuwell schreef:
Het enige dat in mij opkwam was dit:
[ Afbeelding ]

Welke idioot geeft een 5-jarige een wapen |o

_/-\o_

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:22

Mindim schreef:

Dit klopt niet ;) 90% ! van de Amerikaanse bevolking wilde dat de nieuwe wapenwetgeving aangenomen zou worden, waarbij er oa een background check gedaan zou moeten worden om een wapen te kunnen aanschaffen. Helaas hebben de (veelal) Republikeinse politici zich hier niets van aangetrokken, de wapenlobby durfden ze niet het hoofd te bieden.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:38

Een groot probleem in Amerika is natuurlijk ook dat de wapenindustrie veel inspraak heeft en dat zij voor een groot deel zorgen voor de economie. Er is veel handel in wapens, zowel in binnen- als in buitenland. Het gaat natuurlijk al niet zo best met de economie en als je dit aan banden gaat leggen, gaat het nog slechter.
Ze komen in mijn ogen veel en veel te laat met wetsvoorstellen om de wapenindustrie aan banden te leggen. Er is al eerder een president geweest die het heeft geprobeerd, maar ook toen had de wapenindustrie al een dikke vinger in de pap bij de politiek. Ik denk dat dit een eeuwig durend verhaal zonder einde wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:44

mayniac_val schreef:
Mindim schreef:

Of eens zelf kranten, boeken, artikelen en dergelijke doorspitten. Moore is nou niet echt heel erg objectief ofzo :+

Wie zegt dat ik me niet informeer over zaken? Deze film is echter voor een ieder toegankelijk en gemakkelijk terug te vinden op internet, zonder dat je gelijk diepgravende onderzoeken hoeft te doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:45

Apochewinta schreef:
Het is wel weer in Amerika....
Het lijkt inderdaad alsof ze de balans niet kunnen vinden tussen 'te beschermend' en 'te gevaarlijk'.

Maar dan nog; hoeveel kinderen groeien er niet op met allerlei PC games, waarin je iemand neerschiet (of zelf neergeschoten wordt) en vervolgens weer opnieuw kunt beginnen? Zij krijgen daardoor (volgens mij) toch ook een verkeerd beeld? Ik zeg écht niet dat alles vroeger beter was, maar als je 1x een dreun kreeg iemand, keek je de volgende keer wel uit. Daden - consequenties. Nu leren ze dat ze gewoon weer overnieuw kunnen beginnen. Het broertje zal vast niet bewust hebben geschoten en er al helemaal de consequenties niet van hebben ingezien. Triest.

Sterkte aan de betrokkenen....

Dat is toch geen vergelijk :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:48

Nado schreef:
Mindim schreef:

Dit klopt niet ;) 90% ! van de Amerikaanse bevolking wilde dat de nieuwe wapenwetgeving aangenomen zou worden, waarbij er oa een background check gedaan zou moeten worden om een wapen te kunnen aanschaffen. Helaas hebben de (veelal) Republikeinse politici zich hier niets van aangetrokken, de wapenlobby durfden ze niet het hoofd te bieden.

Als je een bron voor me hebt graag.
Als 90 procent van de bevolking de nieuwe wapenwetgeving wil, waarom durven de politici dan niet aan 10% het hoofd te bieden? En de wapenwetgeving zegt niet dat je geen wapens meer mag hebben, het wordt ietwat aan banden gelegd. Kijk dat 90% het niet erg vind dat er een background check wordt gedaan ala, maar zeg je tegen de amerikanen dat het bezit van wapens aan banden wordt gelegd, krijg je een heel ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-13 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:51

Ruga schreef:
Kwanyin schreef:
Maar om je 4-jarige een echt geweer cadeau te doen ben je toch 8)7 .

Nou zo vreemd is dat op zich nog niet. Als je schieten als een sport ziet.. (hier mag je op een club ook schieten vanaf 12j).
Dat zo'n geweer dan geladen in een hoekje van de huiskamer staat rond te slingeren, dat is _-:(
Idioot..

Tja, wat moet je dan nog met een traphekje en een stopcontact beschermer als je inderdaad geladen wapen in de hoek van
je huiskamer laat staan.
En verrassings ei verboden -O- Vond ik vroeger fantastische dingen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:55

Wat een nieuws weer. Ik hoop toch voor het meisje dat ze niet teveel geleden heeft onder het schot. Vreselijk maar wie verzint het om een wapen te geven aan een 4 jarige en deze vervolgens ook nog eens rond te laten slingeren.