Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:[ Afbeelding ]
Kwanyin schreef:Maar om je 4-jarige een echt geweer cadeau te doen ben je toch.
goldenarrow schreef:mayniac_val schreef:Nee, een deel van de opvoeding in Amerika dus. Dat het gros hier enkel afgaat op krantenberichten en zich niet verdiept in het debat rondom de wapenwetgeving in Amerika betekent toch ook niet dat iedere Nederlander op wordt gevoed als een kortzichtige relnicht
Gelukkig weet ik ook wel dat niet iedere Amerikaan een geweer voor een 4-jarige koopt. Maar het is dus wel mogelijk en dat alleen al is een enorm slechte zaak. En dat die wapenwet er niet doorkomt in eerste instantie zegt ook al genoeg vind ik. Betekent uiteraard niet dat alle Amerikanen voor wapens zijn.
Koper schreef:Want inderdaad, stel dat je stikt in de surprise. Da's lévensgevaarlijk.
Tazziexxx schreef:Wooow wtf dat chocolade eitje is verboden voor de veiligheid van kinderen??
Mindim schreef:Amerika en hun wapens, gunst, aantasting van de vrijheid als je ze af neemt.
Zoveel doden elk jaar door wapens en moeilijk doen om het aan banden te leggen. Je krijgt zelfs bij het openen van een bankrekening een geweer kado.
Een groot deel van de amerikanen vind ik over dit onderwerp zo onzettend kortzichtig en dom, zoals ze over meerdere onderwerpen zo hypocriet en kortzichtig zijn.
Voor een ieder die eens wat wil zien over amerika en de gekte er van rondom wapens, zou ik het aanraden om de film, Shooting for Columbine van Michael Moore eens te gaan kijken en hoe star vele amerikanen omtrent dit onderwerp zijn. Niet te geloven.
Ik vind dit niet sneu voor de ouders, ik vind het sneu voor de kids, het meisje dat niet meer leeft en het jongetje die met het gegeven moet leven, dat hij zijn zusje heeft vermoord. De ouders zijn schuldig dat er in hun huishouden zo onzorgvuldig met wapens is om gegaan en omdat ze hebben toe gestaan dat hun 4 jarige een geweer heeft.
Mindim schreef:Amerika en hun wapens, gunst, aantasting van de vrijheid als je ze af neemt.
Zoveel doden elk jaar door wapens en moeilijk doen om het aan banden te leggen. Je krijgt zelfs bij het openen van een bankrekening een geweer kado.
Een groot deel van de amerikanen vind ik over dit onderwerp zo onzettend kortzichtig en dom, zoals ze over meerdere onderwerpen zo hypocriet en kortzichtig zijn.
Voor een ieder die eens wat wil zien over amerika en de gekte er van rondom wapens, zou ik het aanraden om de film, Shooting for Columbine van Michael Moore eens te gaan kijken en hoe star vele amerikanen omtrent dit onderwerp zijn. Niet te geloven.
Ik vind dit niet sneu voor de ouders, ik vind het sneu voor de kids, het meisje dat niet meer leeft en het jongetje die met het gegeven moet leven, dat hij zijn zusje heeft vermoord. De ouders zijn schuldig dat er in hun huishouden zo onzorgvuldig met wapens is om gegaan en omdat ze hebben toe gestaan dat hun 4 jarige een geweer heeft.
mayniac_val schreef:Mindim schreef:Amerika en hun wapens, gunst, aantasting van de vrijheid als je ze af neemt.
Of eens zelf kranten, boeken, artikelen en dergelijke doorspitten. Moore is nou niet echt heel erg objectief ofzo
Apochewinta schreef:Het is wel weer in Amerika....
Het lijkt inderdaad alsof ze de balans niet kunnen vinden tussen 'te beschermend' en 'te gevaarlijk'.
Maar dan nog; hoeveel kinderen groeien er niet op met allerlei PC games, waarin je iemand neerschiet (of zelf neergeschoten wordt) en vervolgens weer opnieuw kunt beginnen? Zij krijgen daardoor (volgens mij) toch ook een verkeerd beeld? Ik zeg écht niet dat alles vroeger beter was, maar als je 1x een dreun kreeg iemand, keek je de volgende keer wel uit. Daden - consequenties. Nu leren ze dat ze gewoon weer overnieuw kunnen beginnen. Het broertje zal vast niet bewust hebben geschoten en er al helemaal de consequenties niet van hebben ingezien. Triest.
Sterkte aan de betrokkenen....
Nado schreef:Mindim schreef:Amerika en hun wapens, gunst, aantasting van de vrijheid als je ze af neemt.
Dit klopt niet90% ! van de Amerikaanse bevolking wilde dat de nieuwe wapenwetgeving aangenomen zou worden, waarbij er oa een background check gedaan zou moeten worden om een wapen te kunnen aanschaffen. Helaas hebben de (veelal) Republikeinse politici zich hier niets van aangetrokken, de wapenlobby durfden ze niet het hoofd te bieden.
Ruga schreef:Kwanyin schreef:Maar om je 4-jarige een echt geweer cadeau te doen ben je toch.
Nou zo vreemd is dat op zich nog niet. Als je schieten als een sport ziet.. (hier mag je op een club ook schieten vanaf 12j).
Dat zo'n geweer dan geladen in een hoekje van de huiskamer staat rond te slingeren, dat is![]()
Idioot..