Waar gaat het heen met de wereld?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:44

Noek_Bronco schreef:
Waar ik mij vooral DOOD aan erger, is dat er 2 doden vallen in Boston en heel de wereld staat op zijn kop, en in Syrië vallen er elke dag zoveel doden en gewonden en daar kraait bijna geen haan over _-:( Snappen die het snappen kan!
Maar inderdaad, al dat geweld, ik ga toch twee keer denken als ik aan kinderen wil beginnen...

Maar dat is al jaren en jaren en jaren zo. Je kan toch niet elke dag in het nieuws zetten dat er in weet ik veel welke landen nog steeds oorlog is en nog steeds doden vallen?

cherell0

Re: Waar gaat het heen met de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:49

ik doe het simpel ... ik kijk bijna nooit nieuws en lees nooit de krant , dus krijg er weinig van mee .
niet omdat het me niet boeit o.i.d. , maar gewoon voor de rust ik kan niet over alles en iedereen druk gaan maken :n

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:54

Dus jij weet alleen wat er in jouw dorp gebeurd, cherell0? :+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:57

ook niet :D ik ben een huismus , ik praat af en toe met de buren over het weer en dat was het dan wel weer . :+

o ja af en toe hoor ik eens wat van mijn ouders :o of HVNL (sbs6)
Laatst bijgewerkt door cherell0 op 25-04-13 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:58

cherell0 schreef:
ook niet :D ik ben een huismus , ik praat af en toe met de buren over het weer en dat was het dan wel weer . :+

En dan het weer boven je dorp of over heeeeeul nederland? :+

:P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:59

nee het weer op dat moment boven m'n bol , het moet niet te moeilijk worden he :')

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:00

verootjoo schreef:
Noek_Bronco schreef:
Waar ik mij vooral DOOD aan erger, is dat er 2 doden vallen in Boston en heel de wereld staat op zijn kop, en in Syrië vallen er elke dag zoveel doden en gewonden en daar kraait bijna geen haan over _-:( Snappen die het snappen kan!
Maar inderdaad, al dat geweld, ik ga toch twee keer denken als ik aan kinderen wil beginnen...

Maar dat is al jaren en jaren en jaren zo. Je kan toch niet elke dag in het nieuws zetten dat er in weet ik veel welke landen nog steeds oorlog is en nog steeds doden vallen?

Ja dat vind ik wel, voor mij zijn de mensen in Syrië evenveel waard als die twee daar in Boston. Het wordt gewoon niet zo in de kijker gezet omdat Syrië economisch niet zo interessant is als Amerika.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 22:00

cherell0 schreef:
nee het weer op dat moment boven m'n bol , het moet niet te moeilijk worden he :')

Dus je kan niet meepraten over bv 9/11? :')

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:02

weinig , heb wel een paar documantere's gezien want dat vind ik dan wel weer leuk (of in dit voorbeeld interessant) O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:05

novito schreef:
Vivian__ schreef:
Waarom worden er dan alleen de 'erge' dingen bekend gemaakt? Ik hoor haast nooit leuke dingen in het nieuwsbericht. Alleen hier en daar is oorlog, daar zijn aanslagen en die en die en vermoord, En ohja, hier is nog een lijk gevonden. Waarom is het altijd zo negatief?

+1 :o

En dat snap ik nou niet... :o?
+1?? What the f...
Heb het al een paar keer voorbij zien komen maar is dit een nieuw soort "vind ik leuk" ofzo?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:06

Noek_Bronco schreef:
verootjoo schreef:

Ja dat vind ik wel, voor mij zijn de mensen in Syrië evenveel waard als die twee daar in Boston. Het wordt gewoon niet zo in de kijker gezet omdat Syrië economisch niet zo interessant is als Amerika.

Die mensen zijn ook evenveel waard, maar in syrie is nog nooit geen oorlog geweest zeg maar. Wil je dan zien in de krant: vandaag is in syrie, eritrea, iran en weet ik het waar nog steeds ellende? Ze doen alleen de nieuwe ontwikkelingen, anders was de krant niet te lezen zo dik :+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:06

+1 is een soort van punten scoren , dus ja een punt dat je het er mee eens bent :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 22:08

Dus ik heb een punt gescoord?! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:10

cherell0 schreef:
+1 is een soort van punten scoren , dus ja een punt dat je het er mee eens bent :)

En wie het meeste punten heeft die krijgt iets?
Kun je dan niet gewoon zeggen "ik ben het er mee eens" of ben ik nou zo 2012 :P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:11

haha , is niet erg hoor ... het is meer om te laten zien dat je het er mee eens bent , je wint er dus niets mee behalve een schouderklopje :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 22:12

VivaLaVida schreef:
cherell0 schreef:

En wie het meeste punten heeft die krijgt iets?
Kun je dan niet gewoon zeggen "ik ben het er mee eens" of ben ik nou zo 2012 :P

Jaaaa *\o/* *\%/* *\o/* Wat win ik? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:13

Hmm.. Oke dan.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:16

@ Vivian__ je wint .....tromgeroffel....... :(:) een aai over je bol :D

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 22:16

Yessss!! :o
Nu weer ontopic? B-)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:18

goed nieuws vandaag :D

Vivian__ heeft zojuist een aai over de bol gewonnen (bron AD)

sorry ik zal nu weer braaf mee lezen :o

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:22

Eigenlijk zijn er meerdere redenen waarom er zoveel slecht nieuws lijkt te zijn en is.
Slecht nieuws vergroot de oplages van kranten, wij willen immers vooral graag slecht nieuws lezen. Dat 'voedt' ons. Daarnaast blijven de ernstige dingen/slechte dingen langer hangen, dit zit zo in ons geheugen gebouwd dat je je dus kan 'wapenen' tegen een volgende slechte ervaring.
Doordat we dus meer slecht nieuws horen/lezen doordat wij dat willen zien, en dit langer in het geheugen blijft hangen zullen uiteindelijk dus een slecht beeld houden van alles wat er gebeurt in de wereld.
De mooie dingen vergeten we voor het gemak maar even.

Ik denk alleen dat het voor veel mensen werkt door selectiever te lezen, en het je niet teveel persoonlijk aan te trekken. Tel je zegeningen ipv je zorgen te maken over dingen waar je geen invloed op hebt. Vier elke dag je eigen vrijheid en de mooie dingen die je meemaakt. En toon compassie voor je medemens. Leef en laat leven elke dag opnieuw.
Meeleven is prima, maar niet als het je energie wegzuigt. Probeer daar een balans in te zoeken en wees je vooral bewust van je eigen geluk.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 22:37

Ann_moi schreef:
Meeleven is prima, maar niet als het je energie wegzuigt. Probeer daar een balans in te zoeken en wees je vooral bewust van je eigen geluk.

Mee eens! :j Maar het irriteert gewoon... Dan denk ik Sjonge jonge, mensen... Doe toch eens normaal! Iedereen om je heen heeft het erover.. Gewoon stom...

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:38

Ik kan me er dagen verdrietig en angstig door voelen.
Bij het openen van mijn NOS-app begin ik al spontaan te huilen bij het eerste beste nieuwsbericht.
Hoe meer je er over nadenkt, hoe ongelukkiger je wordt. Ik probeer nu zo min mogelijk over alle wereld problemen na te denken. Erg lastig..

Deze zin lees ik elke keer weer opnieuw, en helpt mij erbij:
"Wanneer je je zorgen maakt, bedenk dan eerst of je zelf iets aan de situatie kunt veranderen. Kun je iets doen, doe dat.
Maar kun je er niks aan veranderen, dan heeft het ook geen zijn om er langer over te piekeren."

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:28

Er gebeurt altijd ellende. Niet alleen door mensen, ook dieren kunnen vreselijk wreed zijn, tot martelingen aan toe. Het gebéurt. Het is verschrikkelijk en afschuwelijk en het is soms vreselijk naar en frustrerend om je te realiseren dat het voorkomen had kunnen worden maar ellende en gruwelijkheden horen ook bij het leven. Dat is niet iets van de laatste jaren, of de laatste decennia.

Dat maakt het niet minder erg. Natuurlijk niet. Maar ik word altijd wat kriegelig van die 'waar gaat het heen'-zinnen, alsof binnen 50 jaar alles vergaat als... Nee. Dat niet. Over 50, en 100, en 500 jaar zullen er nog steeds onvoorstelbaar wrede dingen gebeuren. Intens verdrietig is dat wel.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:30

Dit is een heel toepasselijk liedje :)