Moszkowicz definitief uit ambt gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:30

Lastig; ik vind het niet terecht om hem levenslang te schorsen maar hij is wel erg aangetast in zijn geloofwaardigheid (hoe geloofwaardig ben je als je zelf niet eens aan de wet houdt?) en dat vind ik voor een jurist heel erg.
Een arts kan ook worden levenslang worden geschorst door een medicatie blunder en dit vind ik wel tot op zekere hoogte vergelijkbaar; een ernstige juridische misleiding. Ook hij heeft een gigantische verantwoordelijkheid immers.

Hij zal ook zeker wel in beeld blijven, zijn kennis en talent is groot :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:30

Cassidy schreef:
O, als je gratis uit die kennis kan putten, waarom niet. Zou hij daarvoor betaald krijgen, vraag me dat zomaar af...

Ik geloof niet dat hij het gratis doet :')

vuurneon

Re: Moszkowicz definitief uit ambt gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:31

Ik zie Bram ook niet als een wandelend liefdadigheidsfonds :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:32

Zeker niet gezien de redenen waarom hij nu uit z'n ambt gezet is :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:32

vuurneon schreef:
Lastig; ik vind het niet terecht om hem levenslang te schorsen maar hij is wel erg aangetast in zijn geloofwaardigheid (hoe geloofwaardig ben je als je zelf niet eens aan de wet houdt?) en dat vind ik voor een jurist heel erg.
Een arts kan ook worden levenslang worden geschorst door een medicatie blunder en dit vind ik wel tot op zekere hoogte vergelijkbaar; een ernstige juridische misleiding. Ook hij heeft een gigantische verantwoordelijkheid immers.

Ik vraag me af of jij een rijbewijs hebt, en niet ook eens bewust te hard rijdt? En ga nou niet schermen dat dit een heel ander verhaal is, want jij weet op dat gebied ook wat de wet inhoudt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:33

heeft hij niet al een leeftijd dat hij met de vut kan?
ivp een ander beroep kiezen?

roosxrhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:33

vuurneon schreef:
Ik zie Bram ook niet als een wandelend liefdadigheidsfonds :')

_O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:36

Cassidy schreef:
vuurneon schreef:

Ik vraag me af of jij een rijbewijs hebt, en niet ook eens bewust te hard rijdt? En ga nou niet schermen dat dit een heel ander verhaal is, want jij weet op dat gebied ook wat de wet inhoudt.

Ja, ik heb al jaren mijn rijbewijs en nee ik rijd niet bewust te hard (ook niet onbewust). Ik ga geen onnodige risico's nemen en houd mij aan de wet :)
(Dat meen ik ook heel serieus, ik ben ook een vreselijke bijrijder voor mijn vriend :') ).
Nu is er een verschil met een foutje (arts die niet netjes hecht en patiënt krijgt minder mooi litteken. Daar zal hij niet voor uit zijn beroep worden gezet. Er zijn gradaties. Bram is natuurlijk een ontzettend intelligente man, die wist wat hij deed en dat dat niet mocht. )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-04-13 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:37

Alja schreef:
heeft hij niet al een leeftijd dat hij met de vut kan?
ivp een ander beroep kiezen?

De leeftijd niet, misschien wel de financiële middelen.

Mij gaat het meer om de kennis en om het icoon Moszkowicz.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:42

Is er niets gezegd over een voorbeeldrol? Ik kan mij wel voorstellen dat ze hem ook als voorbeeld stellen voor andere advocaten; Bram is nu eenmaal een van dé belangrijkste namen in de advocatuur. Dus dan kan ik mij heel goed voorstellen dat dat ook meespeelde in deze maatregel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:52

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:54

Cassidy schreef:
Reactie van Bram zelf, en de toekomstplannen.

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/22/bra ... mbt-gezet/

'Vorige week beloofde Moszkowicz aan Rutger Castricum dat hij het Pownews zou gaan presenteren als hij van het tableau geschrapt zou worden. Aan die belofte gaat hij zich houden'

Ach wel ja, doe eens gek haha :D Kan hij toch nog losgaan op de kruisverhoren }>

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:02

Ik vind het meer dan terecht. De heer Moszkowicz dacht zo langzamerhand onschendbaar te zijn. Jaarrekening van 2009 nog niet op orde, 6 klachten van cliënten en geen bijscholingen volgen. Verbetering beloven maar niet nakomen, kortom, hij bracht zijn hele beroepsgroep in diskrediet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:04

vuurneon schreef:
Is er niets gezegd over een voorbeeldrol? Ik kan mij wel voorstellen dat ze hem ook als voorbeeld stellen voor andere advocaten; Bram is nu eenmaal een van dé belangrijkste namen in de advocatuur. Dus dan kan ik mij heel goed voorstellen dat dat ook meespeelde in deze maatregel.

Dacht je nou echt dat ze dat open en bloot prijs zouden geven als het echt om een voorbeeldrol ging?
Zijn broer Robert is ook definitief geschorst, en het Hof twijfelde aan de bereidheid van Bram om zijn leven te beteren. Zag iig geen pogingen tot beteren, hij had daar wel de tijd voor gehad.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:05

Suzanne F. schreef:
Grote bazen van wooncooperaties of banken begaan ook mega misstappen en krijgen nog giga bonussen mee en Moszkowicz wordt levenslang geschorst....
Ik vind het niet kunnen. Tijdelijke schorsing... oke. Flinke boete eroverheen... ook prima. Maar levenslang schorsen?? Nee, een gemis voor het strafrecht.

Ben ik het helemaal mee eens!
Maar ben wel benieuwd wat hij nu gaat doen. Juridisch adviseur? Of mag dat ook niet meer?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:16

Cassidy schreef:

Als jij overtredingen maakt, die ernstig genoeg zijn, kan je gewoon je rijbewijs kwijtraken. Dus je hebt gelijk dat het een vergelijkbaar verhaal is. Juist als advocaat had hij moeten weten dat er regels en wetten zijn waar je je aan moet houden en dat er consequenties aan kleven als je dat niet doet.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:18

Cayenne schreef:
Zeker niet gezien de redenen waarom hij nu uit z'n ambt gezet is :=

Ach.. Ze doen net alsof hij de beschermengel van de nederlandse ''maffia'' is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:21

Ik vind het echt prima dat hij geschrapt is. Hij heeft niet eens echt moeite gedaan om het te voorkomen. Dat er allerlei andere mensen vrijuit gaan lijkt me vooral een reden om die tzt ook eens aan te pakken, niet om iemand die zo overduidelijk de regels overtreedt toch door te laten gaan.

Astaloca: dat is hij natuurlijk ook wel een beetje. Wat op zich geen reden is om hem uit z'n ambt te zetten - wel om hem niet teveel op te hemelen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:29

Karl66 schreef:
Cassidy schreef:

Als jij overtredingen maakt, die ernstig genoeg zijn, kan je gewoon je rijbewijs kwijtraken. Dus je hebt gelijk dat het een vergelijkbaar verhaal is. Juist als advocaat had hij moeten weten dat er regels en wetten zijn waar je je aan moet houden en dat er consequenties aan kleven als je dat niet doet.

Dit inderdaad. Ik snap eigenlijk niet dat mensen hier medelijden met hem hebben. Hij heeft het toch over zichzelf afgeroepen? :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:47

moelly schreef:
Suzanne F. schreef:
Grote bazen van wooncooperaties of banken begaan ook mega misstappen en krijgen nog giga bonussen mee en Moszkowicz wordt levenslang geschorst....
Ik vind het niet kunnen. Tijdelijke schorsing... oke. Flinke boete eroverheen... ook prima. Maar levenslang schorsen?? Nee, een gemis voor het strafrecht.

Ben ik het helemaal mee eens!
Maar ben wel benieuwd wat hij nu gaat doen. Juridisch adviseur? Of mag dat ook niet meer?

Ja maar... Dat iemand weg komt met iets wil toch niet zeggen dat iedereen die vergelijkbaar doet meer gewoon lekker zijn gang moet mogen gaan.
Een man met de hersens die hij heeft zou gewoon beter moeten weten en doen. Denk dat ze nog wel stricter mogen zij en meer mensen zo pittig mogen aanpakken.
In andere branches zouden ze een voorbeeld mogen nemen en zelfde acties ondernemen ipv alles maar laten gaan.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:54

Ik vind het terecht dat Bram Moszkowicz uit zijn ambt is ontzet.
Hij heeft dingen gedaan die absoluut niet kunnen en zelfs in de tijd dat hij het e.e.a. recht had kunnen zetten heeft hij niets gedaan.
Alleen levenslang vindt ik wel erg lang, dat is iets wat past bij beroepsmoordenaars en dat is hij niet.
Als hij bijvoorbeeld 10 jaar was ontzet waarvan 5 jaar voorwaardelijk dan zou dat in mijn ogen beter gepast zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:00

Hij kan verzoeken om terugkeer - dat is dus niet helemaal hetzelfde als 'levenslang'. Alleen moet hij het initiatief nemen en zelf aantonen dat hij de zaken op orde heeft. Terecht. Het automatisch laten verlopen van zoiets vind ik niet juist, daarmee zijn de problemen niet opgelost.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:09

Met een voorwaardelijke periode nadat die periode verlopen is, vang je wel op dat hij niet weer de fout in zou gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:25

Niet echt - hij heeft immers de afgelopen tijd ook niks gedaan om zijn fouten te herstellen. Dat betekent dus dat hij vooral weer een tijd z'n gang kan gaan voor de procedures in gang gezet zijn om hem weer uit zijn ambt te zetten.

Laat hem maar bewijzen dat hij de boel weer op orde heeft.

En de vergelijking met gevangenisstraf is niet terecht: dat grijpt namelijk in op iemands fundamentele rechten en is daarom met veel meer beperkingen omgeven.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:33

Ik doelde niet op een gevangenisstraf, maar ik zie dat ik niet duidelijk was.
Met beroepsmoordenaars doelde ik ook niet op mensen-moordenaars, maar het omleggen van het beroep.