Middelbare en MBO scholen Leiden gesloten ivm dreiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:32

Wilde iemand een dagje vrij hebben of zo vandaag?. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je als je dit zou willen doen je het neer gaat zetten op internet.

Of het nu echt of nep is, deze persoon heeft wel hulp nodig. Wat een idioot

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:33

weer een geflipt iemand, wat een ramp (of het waar is of niet).

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:34

Gatver wat een raar bericht. Ik vind het wel raar dat de uni en hbo niet gesloten worden..

miss_lizje

Re: Middelbare en MBO scholen Leiden gesloten ivm dreiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:37

Ik ben wel onderweg naar mijn uni. Dit college kan ik eigenlijk niet missen. Wel vind ik het een beetje eng.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:46

Ik vind het een beetje vreemd allemaal.

Waarom zou je het vooraf aankondigden als je zoiets van plan bent? Dan kon je hele plannetje nog wel eens in de soep lopen. En als hij het meent, zou het dan niet een afleidingsmanouvre zijn? Hij kan ook zomaar ineens op het station staan.
Maar het zou ook heel goed niet echt kunnen zijn. Hij is niet traceerbaar omdat hij proxies gebruikt heeft, dus hij zou ook ergens aan de andere kant van de wereld kunnen zitten. Het plaatje van die Colt Defender komt gewoon van Google.

Ik vind het wel erg goed dat er geen risico genomen is en de scholen dicht zijn/bewaking hebben. Je weet het maar niet met die randdebielen die tegenwoordig rondlopen.
Als ze 'm toch te pakken krijgen (wat ik niet denk door het gebruik van proxies) mag die wat mij betreft opdraaien voor alle kosten en een tijdje op vakantie achter de tralies. Dit zijn geen grappen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:46

Waar zit je miss_lizje? Ben wel benieuwd hoeveel er zijn.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:48

Warboel, ja nog een hoop vragen. Heb ook gedacht aan afleidingsmanoeuvre idd. Ook een reden geweest om niet naar de uni te gaan. Eng is het wel zo dichtbij.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:55

Warboel schreef:
Ik vind het een beetje vreemd allemaal.

Waarom zou je het vooraf aankondigden als je zoiets van plan bent?.

Ik ken iemand en die werkt bij de crisisdienst en die zegt dat praktisch al dat soort mensen het toch op de een of andere manier van te voren aangekondigd hebben. Nu is dit natuurlijk een heel groot medium waardoor het zich snel verspreid. Maar je kunt en moet dat soort bedreigingen heel serieus nemen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:03

Ja voor mij komt het ook aardig dichtbij.. net als Alphen helaas. Had het toen aan m'n eigen luiigheid te danken dat ik er niet bij was, doen daar altijd boodschappen op zaterdag. Ik studeer in Rotterdam en reis over Leiden en sta vaak wel even op m'n bus te wachten. Vanochtend nog getwijfeld om over Alphen - Gouda te gaan.. maar toch niet gedaan.. hoop dat het rustig blijft verder.

Ah oke Iris82! Ik bedoelde ook niet dat ze het niet serieus moeten nemen hoor!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:04

Waar deze mensen op uit zijn, is toch de aandacht trekken. Ze willen dat iedereen weet wat ze gedaan hebben. Daarom kondigen ze het vaak ook aan, zodat het het nieuws trekt, zoveel mogelijk mensen er vanaf weten en omdat het angst inboezemt. Ze dragen dan zo'n briefje bij zich, omdat ze echt willen dat iedereen weet waarom ze het gedaan hebben. Dat iedereen weet wat ze hiertoe gedreven heeft of wat ze allemaal hebben meegemaakt in hun leven of wat ze van de wereld vinden.

Ik snap dat ze uit voorzorg middelbare scholen en MBO's sluiten, maar waarom dan niet ook basisscholen, hogescholen of universiteiten? Alsof dergelijke mafkezen alleen op 'lager' onderwijs zitten..? Er zijn ook een hoop mafkezen die studeren, hoor. Plus daarbij; met alles sluiten los je het probleem nog niet op. Ik snap dat ze dat nu uit voorzorg doen, maar je kan niet maar gewoon de hele week alles dichthouden..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:08

Ik denk dat ze als een razende aan de slag gaan om te kijken of ze kunnen achterhalen van welk IP het gepost is en of ze de mogelijke dader te pakken kunnen krijgen en zo niet verder kijken wat de vervolgplannen zijn. En niet bij voorbaat al roepen dat alles een week dicht gaat.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:12

zap schreef:
Waar zit je miss_lizje? Ben wel benieuwd hoeveel er zijn.

Natuur en wettenschappen. Die koepel. Zit nog best wel vol.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:12

Als die jongen/dat meisje een proxy heeft gebruikt, dan zullen ze dat IP-adres niet (zo snel) kunnen achterhalen :n

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:14

De directrice van mijn school heeft gezegd dat de school waarschijnlijk morgen weer open is. Maar als ze de dader nog niet hebben denk ik dat ze de scholen nog wel (een dagje) langer dicht houden.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:19

Ik woon en ga naar school in Leiden. Ik vind het goed dat alle scholen uit voorzorg gesloten zijn. Ik moet er niet aan denken dat er (misschien wel op mijn school) een schietpartij plaatsvindt. Ze hebben niet ook basisscholen, hogescholen en universiteiten gesloten, omdat de dader aan heeft gekondigd dat hij zijn Nederlands docent neer gaat schieten en het dus een middelbare school is.

Ik vind het wel raar, dat ze de scholen alleen op maandag sluiten. De dader zal ook wel doorhebben dat alle scholen gesloten zijn en zal dan toch op een andere dag gaan? Ik ga in ieder geval niet naar school totdat ze de dader hebben of alles veilig is. Daarnaast ga ik nu ook niet de stad in ofzo, omdat ik bang ben dat er toch iets gaat gebeuren...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:22

De dader heeft aangegeven zijn/haar "Dutch teacher" te willen neerschieten, en dat is niet direct hetzelfde als een leraar Nederlands. Maar daarnaast wordt er ook op veel hogescholen en universiteiten gewoon Nederlands gegeven.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:24

Oke, mij is verteld dat daarom alleen de middelbare scholen gesloten zijn, maar het kan ook iets anders zijn...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:25

Ik krijg net een mail van de uni dat de lessen gewoon doorgaan, en dat er contact is geweest met de politie, en dat er geen aanleiding is gevonden om alles te sluiten.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:25

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:30

Jeetje wat erg zeg.. Hopen maar dat het een ''grap'' is en diegene gauw gepakt wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:38

inderdaad, op de hogeschool hebben wij ook gewoon nederlands(docenten) Dus snap niet echt dat de hogeschool nog open is, helemaal omdat dat echt wel netzo'n schoolse omgeving ( met klassen enzo ) als MBO.... Uni, kan ik me nog iets bij indenken, maar als je dan toch bezig ben gooi die colleges er ook even een dagje uit := Zou toch wat zijn als alle middelbare scholen gesloten zijn en hij dus maar de HS / uni binnenloopt :+ Dat zou wel een intense faal zijn.
Maar mss hebben ze zijn leeftijd kunnen na checken is 'ie 15 of 16, dat zou het wel weer een stuk minder waarschijnlijk maken dat 'zijn school' een Hogeschool of uni is :j

Ben wel enigszins blij dat ik bij mijn ouders ben deze week, al weet je nooit hoe serieus het is enzo... In principe kan er altijd iets gebeuren, en ik ben niet echt snel paniekerig ... maar vind het toch een beetje eng.

anyway, hoop op een loos dreigement en dat dze er alsnognachter komen wie het is, zodat die sukkel er alsnog even flink van langs krijgt >;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:45

Ik heb een andere screenshot gezien. Daar had iemand nog op gereageerd: "als stadsgenoot zeg ik, DO IT FAGGOT" http://i.imgur.com/vsKDjoZ.jpg Net zo'n achterlijk gebakkie.

Met proxy zal z'n IP inderdaad lastig te achterhalen zijn.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:53

Ik hoop dat ze deze halve zool wel gauw te pakken hebben :j meer voor iedereen die nu in angst daar rondloopt dan voor de gek zelf.

Ik vraag me trouwens wel af wat er dan gebeurd is tussen leerling en leraar...

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:56

Ik las het bericht vanochtend vroeg al... Drie keer raden wie er vanmiddag naar de Hogeschool moet? :\

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:59

Ik lig hierdoor nu ook nog in mijn bed, als er nog geen duidelijkheid is blijf ik morgen ook thuis.
Wij hebben het via whatsapp te horen gekregen van onze coache gisteren avond, maar verder heb ik nog niks gehoord over morgen.