Def schreef:Mijn ouders zeggen altijd: jullie generatie is hartstikke braaf ...
Idem hier, hoor ik ook wel vaak van mijn ouders. Maar inderdaad is het wel zo dat er dan sommigen zijn die er absurd hard over gaan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ivda schreef:De ouders doen er naar mijn idee dan ook weinig aan, want hoe komen deze jongeren aan genoeg geld, aangezien ze niet werken.
vuurneon schreef:Ik heb wel eens met ouders gesproken en die zeiden letterlijk: 'ach ik ben ook jong geweest en ben ook groot geworden'
Dan sta je vreemd te kijken als ze hun laveloze kind op halen die nog niet eens mag drinken volgens de wet.
(Gelukkig ook met ouders te maken gehad die er heel anders tegenaan keken)
xAnthea schreef:Ik zie hier al op een fuif jongeren rondlopen van 13-14 jaar die er behoorlijk dronken uitzien. Ik vind het te belachelijk voor woorden... Is het om stoer te doen en om er zo bij te horen?
Ik drink zelf wel, ik word volgende week 18, maar ik ga nooit echt ver.
Zelfs met schooluitstappen gaan ze op café als de leerkrachten ons een vrij momentje geven... Dat snap ik toch niet hoor
vuurneon schreef:ivda schreef:De ouders doen er naar mijn idee dan ook weinig aan, want hoe komen deze jongeren aan genoeg geld, aangezien ze niet werken.
Ik heb wel eens met ouders gesproken en die zeiden letterlijk: 'ach ik ben ook jong geweest en ben ook groot geworden'
Dan sta je vreemd te kijken als ze hun laveloze kind op halen die nog niet eens mag drinken volgens de wet.
xAnthea schreef:Ik zie hier al op een fuif jongeren rondlopen van 13-14 jaar die er behoorlijk dronken uitzien. Ik vind het te belachelijk voor woorden... Is het om stoer te doen en om er zo bij te horen?
loesje166 schreef:vuurneon schreef:
Ik heb wel eens met ouders gesproken en die zeiden letterlijk: 'ach ik ben ook jong geweest en ben ook groot geworden'
nou ik ben van mening dat je als ouder je kind never niet moet gaan verbieden te drinken (zeker niet als ze het al wel mogen). ik merk altijd dat de mensen die het niet mochten het ook altijd ergst waren. Mijn ouders hebben me altijd op de gevaren gewezen, maar me niks verboden, en dan is er ook niet veel spannends aan
loesje166 schreef:nou ik ben van mening dat je als ouder je kind never niet moet gaan verbieden te drinken (zeker niet als ze het al wel mogen). ik merk altijd dat de mensen die het niet mochten het ook altijd ergst waren. Mijn ouders hebben me altijd op de gevaren gewezen, maar me niks verboden, en dan is er ook niet veel spannends aan
Citaat:'ach ik ben ook jong geweest en ben ook groot geworden'
Doubtless schreef:Citaat:'ach ik ben ook jong geweest en ben ook groot geworden'
Daar ben ik het wel mee eensJe kan wel heel hard roepen dat ze het niet mogen, maar 3 keer raden wat er dan gebeurt...
vuurneon schreef:loesje166 schreef:nou ik ben van mening dat je als ouder je kind never niet moet gaan verbieden te drinken (zeker niet als ze het al wel mogen). ik merk altijd dat de mensen die het niet mochten het ook altijd ergst waren. Mijn ouders hebben me altijd op de gevaren gewezen, maar me niks verboden, en dan is er ook niet veel spannends aan
Het ging mij ook niet over het wel of niet verbieden, maar over een compleet nonchalante houding op het moment dat wij bepaalde ouders moesten bellen om hun straalbezopen kind op te halen. Want daar zit wel een probleem; als je als ouder het werkelijk geen barst uit maakt hoeveel je kind drinkt en dat ook uitstraalt (want het is niet wat je zegt dat indruk maakt, maar wat je doet als ouder) en ernaar handelt, vergroot je wel de kans dat het kind maar blijft zuipen en zijn hersencellen letterlijk verwoest![]()
Nog erger, een ouder die vrolijk mee zuipt met het kind... (Zijn excessen gelukkig!)
Depende schreef:vuurneon schreef:
Het ging mij ook niet over het wel of niet verbieden, maar over een compleet nonchalante houding op het moment dat wij bepaalde ouders moesten bellen om hun straalbezopen kind op te halen. Want daar zit wel een probleem; als je als ouder het werkelijk geen barst uit maakt hoeveel je kind drinkt en dat ook uitstraalt (want het is niet wat je zegt dat indruk maakt, maar wat je doet als ouder) en ernaar handelt, vergroot je wel de kans dat het kind maar blijft zuipen en zijn hersencellen letterlijk verwoest![]()
Nog erger, een ouder die vrolijk mee zuipt met het kind... (Zijn excessen gelukkig!)
Maar weet jij wat er thuis gebeurd, praten jullie daar ook over?
Doubtless schreef:Vuurneon: Misschien was het niet de eerste keer dat vaders z'n kind in die toestand op kwam halen...
Depende schreef:Dat durf ik niet te beweren Vuurneon, want ik ben nog nooit zo dronken geweest, maar je zorgen maken over iets hoef je niet per se te laten blijken op dat moment met een vreemde erbij. Zo'n grappig bedoelde opmerking kan ook een 'masker' zijn.
vuurneon schreef:Depende: zou jouw vader zich geen zorgen maken, als een compleet onbekende hem opbelt dat jij vast hebt gelegen op het toilet, je nergens op reageerde en jezelf onder kotste en nog steeds amper reactie vermogen hebt? Want dat was wat er gebeurde...