Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Saar schreef:Paar dagen later en nog een hoop dreiging verder. Wat denken jullie? Zal Noord-Korea daadwerkelijk aanvallen?
Ik denk (en hoop) het niet.
Tieneke schreef:Ergens denk ik niet dat een oorlog in NK slecht zou zijn. Het zou misschien een einde kunnen maken aan die verborgen miserie daar.

HorseyDude schreef:Vrijdag maakte Noord-Korea bekend dat zijn raketten in staat van paraatheid zijn. Dat was een reactie op een 'provocatie' van de Verenigde Staten, een trainingsvlucht van twee Amerikaanse B-2 stelthbommenwerpers die donderdag plaatshad.
Noord-Korea dreigde ook een eind te maken aan de in wapenstilstand met Zuid-Korea, waarover de landen 1953 een akkoord bereikten. Het regime wil tot deze stap overgaan als de Verenigde Staten en Zuid-Korea gezamenlijke militaire oefeningen niet staken.
Tieneke schreef:Ja, dat is officieel bevestigd geweest. Een eeuwenoud eenhoornsnest...
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opm ... oorn.dhtml
nicci88 schreef:Ik denk eerder dat het niet de vraag is óf er oorlog uitbreekt, maar wanneer.
Amaris schreef:Tieneke schreef:Ja, dat is officieel bevestigd geweest. Een eeuwenoud eenhoornsnest...
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opm ... oorn.dhtml
Bevestigd door deskundigen uit.... jawel: Noord Korea![]()
Iets in mij zegt me dat toch niet zo heel serieus te nemen

? Doubtless schreef:Wat zou het voordeel voor Rusland zijn als NK niet teveel schade oploopt?
En waarom zou Rusland het opnemen tegen US in ruil voor een beschermd NK?
Doubtless schreef:nicci88 schreef:Ik denk eerder dat het niet de vraag is óf er oorlog uitbreekt, maar wanneer.
Kan je dat ook onderbouwen?
Zonder Amerika en/of China stort de wereld in, dus daar heeft niemand baat bij... Zelf NK niet
Urbiezira schreef:De rede waarom Rusland het op zou nemen tegen de US? Omdat ze net zoals NK hun spierballen willen laten zien.
Waarom het risico lopen om als eerste geraakt te worden als het gaat om iemand anders z'n oorlog (NK)?