Noord Korea in staat van Oorlog...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Noord Korea in staat van Oorlog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:32

Nijn laten we het hopen ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:33

Daar zal de VS wel een oplossing voor hebben als Guam of Z-K onder vuur zou komen te liggen. Dan laten ze niet zomaar passeren.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:33

_Saar schreef:
Paar dagen later en nog een hoop dreiging verder. Wat denken jullie? Zal Noord-Korea daadwerkelijk aanvallen?
Ik denk (en hoop) het niet. :n

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. En ondanks dat de US helemaal niet bereid is om een nucleaire oorlog te voeren zal NKorea dit niet als grapje bedacht hebben. Daarbij heeft NKorea maar bar weinig te verliezen, wat het voor hen een stuk makkelijker maakt om de eerste move te maken.

China is nu dan wel bondgenoot, maar ik geloof niet dat die NKorea ooit zullen steunen in een oorlog van zo'n formaat (US van de kaart vegen) omdat dat het gelijk staat als een kuil voor zichzelf graven...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:34

Tieneke schreef:
Ergens denk ik niet dat een oorlog in NK slecht zou zijn. Het zou misschien een einde kunnen maken aan die verborgen miserie daar.

Oorlog is altijd slecht... Vind zo'n berichtje dan ook een beetje raar in een topic over een nucleaire oorlog... :o

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:36

Tuurlijk is oorlog altijd slecht, maar ik denk dat het in dit geval nodig kan zijn om een einde te maken aan het regime daar.

Nucleaire oorlog... Uiteindelijk weet nog altijd niemand buiten N-K of ze daadwerkelijk over zulke wapens beschikken. Ze zeggen het, maar ze zeggen ook een eenhoornsnest te hebben gevonden. Wat is waar? Dat weet verder niemand.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:37

Ze hebben kern wapens toch? dat is te meten ofzo toch?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:43

Ze hebben testen uitgevoerd, maar ik denk dat er verder zeer weinig feiten bekend zijn over wat ze wel of niet hebben.

Heleennn

Tieneke schreef:
Ze zeggen het, maar ze zeggen ook een eenhoornsnest te hebben gevonden. Wat is waar? Dat weet verder niemand.

Eenhoorns? <3

Het zou toch echt angstaanjagend zijn, vind ik, als het oorlog wordt tussen Amerika en Azië... Dat is een groot deel van de wereld... :(

blokje

Als die landen in oorlog gaan kruip ik onder een steen... Brr

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:45

Laatst bijgewerkt door Tieneke op 05-04-13 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:45

Die kans is zo klein dat ik me nog niet teveel zorgen zou maken.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:47

HorseyDude schreef:
Vrijdag maakte Noord-Korea bekend dat zijn raketten in staat van paraatheid zijn. Dat was een reactie op een 'provocatie' van de Verenigde Staten, een trainingsvlucht van twee Amerikaanse B-2 stelthbommenwerpers die donderdag plaatshad.

Noord-Korea dreigde ook een eind te maken aan de in wapenstilstand met Zuid-Korea, waarover de landen 1953 een akkoord bereikten. Het regime wil tot deze stap overgaan als de Verenigde Staten en Zuid-Korea gezamenlijke militaire oefeningen niet staken.

De waarheid zullen we nooit krijgen, maar ergens begrijpelijk dat die kwibus in Noord-Korea van zijn toren blaast als er B-2 bommenwerpers van zuid-korea en de vs boven zijne kop vliegen...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:48

Ik denk eerder dat het niet de vraag is óf er oorlog uitbreekt, maar wanneer.
China bij N-K en VS bij Z-K.
Nou dan hebben ze het weer mooi voor elkaar. Idioten!
Hoop dat ze de schade een beetje beperken voor de rest van de wereld, met hun nucleaire wapens.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:49

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:52

nicci88 schreef:

Kan je dat ook onderbouwen?
Zonder Amerika en/of China stort de wereld in, dus daar heeft niemand baat bij... Zelf NK niet ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:53

Amaris schreef:
Tieneke schreef:
Ja, dat is officieel bevestigd geweest. Een eeuwenoud eenhoornsnest...

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opm ... oorn.dhtml

Bevestigd door deskundigen uit.... jawel: Noord Korea :+

Iets in mij zegt me dat toch niet zo heel serieus te nemen

Denk je? :+

Betadine, dat kwam ten eerste na de zoveelste provocatie van NK en ten tweede lees ik dat dat jaarlijks als oefening wordt gedaan. Dus het lijkt me eerder dat NK zoekt naar aanleidingen om toch maar te kunnen dreigen en provoceren.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:53

Omdat die landen nu al zo lang op de tenen lopen, dat het gewoon een keer fout gaat.
En ik denk dat het nu wel erg verhit raakt daar.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:55

Een oorlog tussen NK en ZK lijkt mij een stuk waarschijnlijk dan NK tegen US.
Verder is het maar de vraag wie en in welke mate er ingegrepen zal worden door de andere wereldmachten, gezien de positie van beide landen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:55

En sluit Rusland alsjeblieft ook niet uit als bondgenoot van N-K. Als dat gebeurd hebben we echt een probleem.

En geld hoeft niets uit te maken. Voor en tijdens het eerste deel van WO-II was de wereld ook een economisch wrak. En de economie is mede dankzij de WO-II wel weer op gebloeid, met dank aan de wapen-industrie en de militairen die op missie moesten en uiteindelijk weer de wederopbouw en Marshallhulp....

Maargoed, de oorlogen van nu zijn ook niets in vergelijking met de vuile oorlogen met de verschrikkelijke(re) middelen die we nu tot onze beschikking hebben...
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 05-04-13 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:57

Wat zou het voordeel voor Rusland zijn als NK niet teveel schade oploopt?
En waarom zou Rusland het opnemen tegen US in ruil voor een beschermd NK :+ ?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:59

Doubtless schreef:
Wat zou het voordeel voor Rusland zijn als NK niet teveel schade oploopt?
En waarom zou Rusland het opnemen tegen US in ruil voor een beschermd NK :+ ?

Het zijn natuurlijk wel nog communistische landen. En vergeet niet dat het nog maar 23 jaar geleden is dat oost en west weer bij elkaar kwam. En China is een grote macht, dus als China en Rusland samen mee gaan doen... Die zouden de VS misschien wel van hun troon willen stoten.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 05-04-13 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:59

De rede waarom Rusland het op zou nemen tegen de US? Omdat ze net zoals NK hun spierballen willen laten zien. Ik denk dat China echter eerder onpartijdig blijft, want die zien een oorlog tussen de US en NK helemaal niet zitten, daar gaat hun economie. ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:00

Doubtless schreef:
nicci88 schreef:

Kan je dat ook onderbouwen?
Zonder Amerika en/of China stort de wereld in, dus daar heeft niemand baat bij... Zelf NK niet ;)

Ben het wel eens met de vrag 'wanneer'

Eerlijk gezegd denk ik dat NK zulke verziekte ideeën en ideologieën heeft dat het niet eens rationeel meer kan denken

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:05

Rusland en China hebben beide ook 'voor' gestemd voor sancties tegen NK toen de Veiligheidsraad bijeenkwam, in februari denk ik? Dat mogen we niet vergeten. Ik hoop ergens dat China het gedrag van NK zo ontzettend beu geraakt dat ze zelf het land overnemen. Ik las elders ook al of het geen mogelijkheid zou zijn voor China om NK te annexeren.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:07

Urbiezira schreef:
De rede waarom Rusland het op zou nemen tegen de US? Omdat ze net zoals NK hun spierballen willen laten zien.

Maar wat schiet Rusland daar mee op? Als land zijnde? Een nucleaire oorlog breekt niet uit vanwege een spierballenwedstrijdje...
Zowel Rusland als US bezitten massavernietigingswapens en zijn dus beide in staat om elkaar van de kaart te vegen :+ Waarom het risico lopen om als eerste geraakt te worden als het gaat om iemand anders z'n oorlog (NK)?